Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni viettää vapaapäivänsä mieluummin kaverin raksalla auttamassa kuin lastensa kanssa

Vierailija
24.03.2024 |

Meillä on neljä- ja kuusivuotiaat lapset. Mies tekee arkisin pitkiä työpäiviä, tai siis työmatkan takia päivät venyy pitkiksi. Tulee yleensä kotiin kun minä laittelen lapsille jo iltapalaa. Viikonloput sitten vapaat. Mutta mitä tekee mies? Menee lauantaisin ja sunnuntaisin auttelemaan kaverinsa raksalle. Ilmaiseksi. Kun kaveria pitää auttaa. Kyllähän minä lapset hoidan ja mielelläni vietän viikonloput lasten kanssa, mutta ihmettelen kyllä. Miksi halusi perheen jos kaverin raksakin on tärkeämpi kuin omat lapset.

Kommentit (307)

Vierailija
261/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mukavampi siellä raksalla on pikukaljoissa ristirevoja pystyronkkellin laittaa kuin kämpillä mäkättävän akan ja kiljuvien paskaperseiden kanssa. Ei hetken rauhaa eikä kaltsuakaan voisi ottaa.

Pakkoko se perhe oli sitten hankkia? Ja aina voi erota ja viettää sinkkuelämää äijäporukassa...

Ja jättää koko paletti äidin huolehdittavaksi? Jos lapsia tekee, niin kyllä se vastuu kuuluu ihan molemmille vaikkei aina niin kivaa olisikaan. Molemmille kannattaa toki järjestää vapaa-aikaa, mutta ei toinen voi kadota kuin pieru saharaan, koska naapurin Erkki nyt sattuu tarvitsemaan apua työmaalla.

Vierailija
262/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, ja kuten sanoin, on."

Eli siis nyt "vedä vain käteen" on ihan yleisestikin hyvä suhtautumistapa seksittömyydessä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, ja kuten sanoin, on."

Eli siis nyt "vedä vain käteen" on ihan yleisestikin hyvä suhtautumistapa seksittömyydessä? 

Ehdottomasti.

Vierailija
264/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja viihdyn paljon paremmin pikkulasten kanssa  kotona kuin kaverin raksalla. Mies taas viihtyy siellä raksalla paremmin. Nämä ovat niitä biologisia eroja naisten ja miesten välillä eikä ne muuksi muutu, vaikka kuinka kohkattaisiin.

Vierailija
265/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja viihdyn paljon paremmin pikkulasten kanssa  kotona kuin kaverin raksalla. Mies taas viihtyy siellä raksalla paremmin. Nämä ovat niitä biologisia eroja naisten ja miesten välillä eikä ne muuksi muutu, vaikka kuinka kohkattaisiin.

Ne on teidän välisiä eroja, ei sukupuolten. Se kannattaa muistaa. Biologia ei ohjaa miestä raksalle, vaan pitämään huolta jälkeläisistään.

Vierailija
266/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon mukavampi siellä raksalla on pikukaljoissa ristirevoja pystyronkkellin laittaa kuin kämpillä mäkättävän akan ja kiljuvien paskaperseiden kanssa. Ei hetken rauhaa eikä kaltsuakaan voisi ottaa.

Pakkoko se perhe oli sitten hankkia? Ja aina voi erota ja viettää sinkkuelämää äijäporukassa...

Ja jättää koko paletti äidin huolehdittavaksi? Jos lapsia tekee, niin kyllä se vastuu kuuluu ihan molemmille vaikkei aina niin kivaa olisikaan. Molemmille kannattaa toki järjestää vapaa-aikaa, mutta ei toinen voi kadota kuin pieru saharaan, koska naapurin Erkki nyt sattuu tarvitsemaan apua työmaalla.

No nythän se mies on jättänyt. Ja ilmeisesti toistuvasti.Eli on arjet töissä ja viikonloput auttaa kavereita tai sukulaisia.

Vierailija
267/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on teidän välisiä eroja, ei sukupuolten. Se kannattaa muistaa. Biologia ei ohjaa miestä raksalle, vaan pitämään huolta jälkeläisistään.

Eikä ole. Höpö höpö.

Vierailija
268/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi lasten kanssa käväistä raksalla ja viedä retkilounaan miehille.

Sinne ei jäädä olemaan tiellä ja vaarassa.

Jos teille on joskus tulossa vastaavia hommia tai työläämpi remontti, tuo hyvä kamu voi sitten tehdä vastapalveluksen.

Vierailija
269/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole viihtymisestä vaan vastuusta ja sen hoitamisesta. Ei voi olla niin, että mies käy kotona vain nukkumassa/panemassa.

-ohis

Vierailija
270/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille on joskus tulossa vastaavia hommia tai työläämpi remontti, tuo hyvä kamu voi sitten tehdä vastapalveluksen.

Ja tuskin tekee, sillä on varmaan kotona vaimo joka ei suostu tuollaiseen kusetukseen.

Vierailija
271/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuudesta ei oikeasti ole minkäänlaista takuuta. Toiset auttavat ja toiset hyödyntävät. 

-ohis

Vierailija
272/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itsestäänselvää, mutta miksi niitä lapsia piti siittää alunperinkään?

Ihan kasuaalin villi veikkaus että ap on suorittanut perinteisen Isäksi Huijauksen (c), eli päättänyt "meidän" puolesta niistä kersoista. Nyt sitten ulisee kun suunnitelma räpsii kynsille.

Vierailija
273/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itsestäänselvää, mutta miksi niitä lapsia piti siittää alunperinkään?

Ihan kasuaalin villi veikkaus että ap on suorittanut perinteisen Isäksi Huijauksen (c), eli päättänyt "meidän" puolesta niistä kersoista. Nyt sitten ulisee kun suunnitelma räpsii kynsille.

Erikoista. Itse ajattelen ehkäisyn olevan jokaisen aikuisen ihmisen omissa käsissä. En halua lapsia, siispä huolehdin ehkäisystä ja niin tekee myös mieheni.

Vierailija
274/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy tehdä lapsia jos ja kun niitä ei kukaan halua ja hoida?

Vierailija
275/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nyt ei montaa kaveria ole, mutta kyllä me toisiamme autellaan puolin ja toisin. Rahaa ei koskaan liiku suuntaan eikä toiseen. Kukaan ei ole sitä kysynyt, eikä sitä otettaisi vastaan vaikka tarjottaisiin. Yksi kaveri on suurin piirtein puolipakolla ottanut konjakkipullon vastaan kun on korjannut mun autoa.

Tästä tuli mieleen.  Miksi aina joku alkoholipullo?

Meillä ollaan raittiita.  Silti aina kun joku haluaa korvata miehelle jotain mitä se on ollut auttamassa tai muuten, niin aina joku viinapullo.

Se menee meillä hukkaan.  Yksi miehen kaveri oli fiksu, hän tiesi tästä ja oli hakenut paikallisesta työkeskuksesta  kauniin lyhdyn ja linnunpöntön.  Se oli kiva saada.

Mutta muut, vaikka tietää ettei meillä juoda, on silti lahjoitelleet noita konjakkeja ja viskejä, koska "kyllähän sitä nyt joskus vähän kumminkin .." jne.  

AP on saanut vastauksia, jotka ikävä kyllä on juuri niin kuin asia on.  Miehet ei suuremmin ole innostuneita viettämään aikaansa pikkulasten kanssa, vaikka ihan varmasti niistä tykkäävätkin.  Tottakai on myös niitä hoivaisiä, jotka nimenomaan haluavat olla lastensa kanssa koko ajan, mutta taitaa vaan kuulua vähemmistöön.  Kaverin raksalla on varmasti mukavampaa.  Lapsethan on turvassa ja hyvässä hoidossa äidiltään, joten ei huonoa omaatuntoakaan.

Ei tuohon oikein ratkaisua taida olla.  Väkisin pakottaminenkaan ei kivalta tunnu.  Ja miehillä on aina hyvät perustelut, kaveriaan TARVII apua!  Mutta lapset nyt ei niin hirveästi sitä isää tarvi, onhan niillä äiti!

Vierailija
276/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei sitten niin usein tee sitä?  Aika paljon on miehiä, joita ei biologia tunnu ohjaavan millään lailla jälkeläisistään huolehtimaan.

Vierailija
277/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole viihtymisestä vaan vastuusta ja sen hoitamisesta. Ei voi olla niin, että mies käy kotona vain nukkumassa/panemassa.

-ohis

Valitettavan usein kuitenkin vain voi.

Vierailija
278/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuudesta ei oikeasti ole minkäänlaista takuuta. Toiset auttavat ja toiset hyödyntävät. 

-ohis

Meillä on hyvä kokemus vastavuoroisuudesta. Samoin tietoa siitä, mitä maksaa palkattu apu, jos siihen on turvauduttava. Kuten onkin monissa rakennusvaiheissa, joten se, mitä osataan, tehdään mielellään itse. Silloin hyvä ja luotettava kaveri on todellakin rahan arvoinen.

Vierailija
279/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei sitten niin usein tee sitä?  Aika paljon on miehiä, joita ei biologia tunnu ohjaavan millään lailla jälkeläisistään huolehtimaan.

En osaa sanoa. Omissa piireissäni tekevät poikkeuksetta.

Vierailija
280/307 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva normaali mies viihtyy pikkulasten kanssa. Tämä on yksi isoimpia perhe-elämään liittyviä tabuja. Nykyään halutaan väkisin vääntää maailma sellaiseksi, että isillä olisi ihan yhtä suuri hoivavietti kuin äideilläkin. Biologia ei kuitenkaan muutu vain siksi, että tasa-arvon vaatijat niin haluavat.

Tästä asiasta pitäisi puhua enemmän, niin tilanne ei tulisi niin monille lapsiperheelle yllätyksenä. 

Miten se nykyään tulee niin yllätyksenä, kun aiempina aikoina siinä ei ollut mitään yllättävää?

Missä vaiheessa nuoret äidit yllättyivät, kun melkoisen varmasti heitä itseäänkään ei isät hoitaneet, vaan aivan pääsääntöisesti äidit?