Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntojen hinnat vapaapudotuksessa

Vierailija
24.03.2024 |

Ei taida hintojen lasku loppua ainakaan ennen 2026.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kohtuuhintainen rivarikämppä Länsi-Helsingistä ja maksettiin se jo kun korot oli nollassa. Lisäksi meillä on velaton sijoitusasunto. Ollaan oltu välillä työttöminäkin ja silti selvitty vastikkeista ja veloista ihan hyvin.

Ihan kiinnostavia aikoja elämme. Monet käytti nollakorkojen ajan matkusteluun ja sisustamiseen. Koskaan ei kuitenkaan tiedä, jos sairastuu, silloin on hyvä olla asunto maksettuna kun myyntikään ei aina onnistu. Eikä näin nelikymppisenä halua enää olla velkaa asunnosta/asunnoista.

Itse säästin ja sijoitin nollakorkojen aikana. Samalla, kun lyhensin asuntolainaa normaalisti. Eli velkaa on edelleen. Näilläkin koroilla voisin olla työttömänä parikin vuotta ja maksella säästöilläni lainaeriä. Sinä aikana luulisi saavan asunnon myytyä, jos välttämättömäksi tulisi.

Vierailija
22/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on ollut joitakin vähän edullisempia perheasuntoja jo myytävänä, mutta nopeasti menevät. En usko mihinkään vapaapudotukseen, kun asukasmäärä kasvaa kaupungissa koko ajan, mutta uutta ei rakenneta. Vaikka tyhjänä olisikin 10 000 yksiötä, ei se isompien asuntojen hintoihin vaikuta.

Mihin luulet että perustuu tilasto laskevista hinnoista, jonkun täytyy niitä ostaa laskevilla hinnoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kohtuuhintainen rivarikämppä Länsi-Helsingistä ja maksettiin se jo kun korot oli nollassa. Lisäksi meillä on velaton sijoitusasunto. Ollaan oltu välillä työttöminäkin ja silti selvitty vastikkeista ja veloista ihan hyvin.

Ihan kiinnostavia aikoja elämme. Monet käytti nollakorkojen ajan matkusteluun ja sisustamiseen. Koskaan ei kuitenkaan tiedä, jos sairastuu, silloin on hyvä olla asunto maksettuna kun myyntikään ei aina onnistu. Eikä näin nelikymppisenä halua enää olla velkaa asunnosta/asunnoista.

Itse säästin ja sijoitin nollakorkojen aikana. Samalla, kun lyhensin asuntolainaa normaalisti. Eli velkaa on edelleen. Näilläkin koroilla voisin olla työttömänä parikin vuotta ja maksella säästöilläni lainaeriä. Sinä aikana luulisi saavan asunnon myytyä, jos välttämättömäksi tulisi.

Mitä jos työttömyys kestää esim 10 vuotta ja asunnosta saa sitten murto-osan myydessä.

Vierailija
24/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä hidastumista nähtävissä. Vapaapudotus olisi tietysti kiva kun olen ostolaidalla, mutta eipä taida olla nähtävissä.

Vierailija
25/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on ollut joitakin vähän edullisempia perheasuntoja jo myytävänä, mutta nopeasti menevät. En usko mihinkään vapaapudotukseen, kun asukasmäärä kasvaa kaupungissa koko ajan, mutta uutta ei rakenneta. Vaikka tyhjänä olisikin 10 000 yksiötä, ei se isompien asuntojen hintoihin vaikuta.

Mihin luulet että perustuu tilasto laskevista hinnoista, jonkun täytyy niitä ostaa laskevilla hinnoilla.

Korot on olleet suomalaisittain aika korkealla viime aikoina. Kunhan ne taas laskevat, uskoakseni asuntokauppakin elpyy. Viimeistään kolmen vuoden päästä kun hallitus vaihtuu ihmisläheisempään.

Vierailija
26/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan isoimmilla paikkakunnilla alkanut 'vapaapudotus'. Ostan jos alkaa tippua yhtään merkittävästi. Vielä ei näy.

t. Sijoittaja

Helsingissä on jo pudonneet 30%.

Itse ainakin jo ostin asunnon. Nyt on erinomainen aika ostaa, ihmetyttää, että ihmiset eivät osta. Ehkä he odottavat, että hinnat lähtevät nousuun, niin saavat maksaa kalliimman hinnan. Niinhän he tekevät osakkeissakin, ostavat, kun ne ovat nousseet ja myyvät pois, kun ovat laskeneet.

Vierailija
27/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitas tilastot. Kuinka paljon myydään ylipäätään asuntoja. Kuinka paljon hinnat laskeneet. Minkälaisia asuntoja myydään. Minkälaisten asuntojen hinnat laskeneet. jne.

Vierailija
28/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit ostaa kun kalliilla saa edelleen

Vierailija
29/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos työttömyys kestää esim 10 vuotta ja asunnosta saa sitten murto-osan myydessä.

Jos työttömyys kestää 10 vuotta ja asunnosta saa vain murto-osan, on maailman tilanne jo todella surkea. Luulen, että suurimmalla osalla menee silloin huonosti. En elä maailmanlopun skenaarioita varten, ja jos sellainen kuitenkin tulee, niin olen samassa veneessä muiden kanssa ja se otetaan sitten vastaan. 

Vierailija
30/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat tosiaan laskee paljon vielä ihan stadissakin, mutta jossain landemestoissa niiden hinnat on pian nolla.

Landella kerrostalo asunnot 10t, okt:t 25t-50t, hesassa kerrostaloasunnot 50t. Näin ennustan pohjat.

Vierailija
31/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja persaukiset ulisee maailman tappiin.

Vierailija
32/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitas tilastot. Kuinka paljon myydään ylipäätään asuntoja. Kuinka paljon hinnat laskeneet. Minkälaisia asuntoja myydään. Minkälaisten asuntojen hinnat laskeneet. jne.

Laita itse. Suurin osa hintatilastoista on vedätystä ja perustuu välittäjien ilmoittamille hinnoille, ei veroviraston.

Vierailija
33/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita itse. Suurin osa hintatilastoista on vedätystä ja perustuu välittäjien ilmoittamille hinnoille, ei veroviraston.

Okei, ajattelin, että viittasin joihinkin tilastoihin. Samaa mieltä, että laittakoon linkit tilastoihin he, jotka niihin haluavat vedota, niin katsellaan tarkemmin.

Vierailija
34/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on noudatettu uskollisimmin Maailman Talousfoorumin great reset politiikkaa. Kaikki puolueet suurinpiirtein. Niin kauan kun katsot ylen uutisia ym , olet aivopesun uhri

Suomen on irtauduttava EUsta ja Forumista ja korruptoituneista poliitikoista. EU ja euro aloitti talouden alasajon

Vierailija
35/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys kestää 10 vuotta ja asunnosta saa vain murto-osan, on maailman tilanne jo todella surkea. Luulen, että suurimmalla osalla menee silloin huonosti. En elä maailmanlopun skenaarioita varten, ja jos sellainen kuitenkin tulee, niin olen samassa veneessä muiden kanssa ja se otetaan sitten vastaan. 

Kysy 300 000 työttömältä yli 100 000 pitkäaikaistyötöntä. Valtion ja poliitikkojen tulkinta on tilanteesta työvoimapula.

Vierailija
36/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monimiljonäärille suomen tavallisten asuntojen hinnat on varmaan ihan edulliset.

Vierailija
37/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy 300 000 työttömältä yli 100 000 pitkäaikaistyötöntä. Valtion ja poliitikkojen tulkinta on tilanteesta työvoimapula.

Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja tämän asunnon myydessäni voisin ostaa syrjemmästä velattomasti ihan minkä tahansa kelvollisen asunnon. Sen verran paljon lainaa kuitenkin jo maksettu pois jne. Todennäköisyys sille, että minusta tulisi pitkäaikaistyötön, joka ei saa asuntoaan myytyä, on pieni. Toki mahdollista, mutta onhan auton alle jääminenkin mahdollista ja hukkuminen ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
38/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hallituksen tavoite on 4 euron tuntipalkka niin asuntojen hinnat on oikein kun asunnot maksaa muutaman tonnin. Vuokratasokin on tähtitieteellinen hallituksen tavoittelemaan työelämän basaarisopimiseen.

Vierailija
39/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monimiljonäärille suomen tavallisten asuntojen hinnat on varmaan ihan edulliset.

Asuntojen hinnoilla on tapana asettua siihen, mihin ihmisillä on varaa. Manhattanilla kerrostaloasunto voi maksaa 100 milliä, keskimäärin kuitenkin vain pari. Helsingissä sitten on halvempaa, johtuen ostovoimasta.

Vierailija
40/94 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja tämän asunnon myydessäni voisin ostaa syrjemmästä velattomasti ihan minkä tahansa kelvollisen asunnon. Sen verran paljon lainaa kuitenkin jo maksettu pois

Todennäköisempää on kuivalla maalla työttömäksi jääminen kuin hukkuminen. Etenkin kun tekoäly alkaa ottaa kierroksia työpaikoilla.