Luulin lapsena että naapurit ilahtui kun menin virpomaan. Täällä palstalla olen oppinut että olinkin rasite
Tosin asuin maaseudulla ja olin yleensä se ainoa virpoja.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Mikä rasite se muka edes voisi olla? Sammutat ovikellon päiväksi, et mene avaamaan tai sanot että ei haluta virpojia.
Minulle kävi lapsena niin että joku kärttyinen mummo valitti päin naamaa kuinka ruma oksa oli. Mutta minähän siis tosiaan olin lapsi enkä kovin taitava käsistäni.
No en ikinä olis töykeä lapselle, mut jos virpomisperinne ei ole tuttu itselle, todennäköisesti et muista sammuttaa ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset ja pahoittavat mielensä jostain lasten virpomistouhuista, oikeesti hankkikaa elämä :D
Mulla onkin elämä. Sen vuoksi en halua, että kukaan tulee turhaan soittelemaan, kun olen kotona lepäämässä.
Lapsille tuo on tärkeä perinne ja monesti auttaa esim. tutustumaan naapureihin. Ainakin kaikki meillä käyneet lapset käyttäytyivät hyvin ja kysyivät saako virpoa. Ainahan voi olla avaamatta ovea tai sanoa, että ei tullut nyt ostettua herkkuja kaupasta, joten toisella kertaa sitten. Mutta toki voi myös uhriutua ja kyräillä mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tuo on tärkeä perinne ja monesti auttaa esim. tutustumaan naapureihin. Ainakin kaikki meillä käyneet lapset käyttäytyivät hyvin ja kysyivät saako virpoa. Ainahan voi olla avaamatta ovea tai sanoa, että ei tullut nyt ostettua herkkuja kaupasta, joten toisella kertaa sitten. Mutta toki voi myös uhriutua ja kyräillä mielessään.
Edelleenkin, ongelma ei ole oven avaaminen vaan ovikellon renkutus. Ei todellakaan kenenkään tarvitse omassa kodissa ottaa pattereita pois ovikellosta, jotta välttyy häiriköinniltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä rasite se muka edes voisi olla? Sammutat ovikellon päiväksi, et mene avaamaan tai sanot että ei haluta virpojia.
Minulle kävi lapsena niin että joku kärttyinen mummo valitti päin naamaa kuinka ruma oksa oli. Mutta minähän siis tosiaan olin lapsi enkä kovin taitava käsistäni.
Mikä rasite olisi laittaa lappu, jossa toivotetaan virpojat tervetulleeksi? Mikä rasite voisi olla menemättä niiden oville, joissa sitä lappua ei ole?
Mikä rasite olisi ajatella, että monet eivät halua niitä lapsia ovelleen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kukaan edes voi ajatella ettei haluaisi virpojia - hehän tuovat onnea ja terveyttä tulevalle vuodelle.
Kuinka kukaan (= ateistiksi itseään erheellisesti luuleva) edes voi ajatella "ettei haluaisi" Jahvetin Jaanaajia piirroslehtineen virpomaan ainoan oikean totuuden ilosanomaa - hehän ovat (= oman pikkuisen päivitetyn Raamatunversionsa) lähetyskäskyn mukaisesti hyvällä asialla (= rekrytoimassa uusia maksavia, höynäytettäviä ja kontrolloitavia jäseniä usk[onlahk]oonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tai lapset voisivat olla menemättä tuntemattomien ovelle kun se ei ole alkuperäinen perinne. Tutuilla ja sukulaisilla vain kävivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kukaan edes voi ajatella ettei haluaisi virpojia - hehän tuovat onnea ja terveyttä tulevalle vuodelle.
Kuinka kukaan (= ateistiksi itseään erheellisesti luuleva) edes voi ajatella "ettei haluaisi" Jahvetin Jaanaajia piirroslehtineen virpomaan ainoan oikean totuuden ilosanomaa - hehän ovat (= oman pikkuisen päivitetyn Raamatunversionsa) lähetyskäskyn mukaisesti hyvällä asialla (= rekrytoimassa uusia maksavia, höynäytettäviä ja kontrolloitavia jäseniä usk[onlahk]oonsa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lapset voisivat olla menemättä tuntemattomien ovelle kun se ei ole alkuperäinen perinne. Tutuilla ja sukulaisilla vain kävivät.
Sinulla on tainnut jäädä pääsiäismunat lapsena saamatta, kun olet noin katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hänen perheellään on ollut varaa ostaa itse pääsiäisherkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hänen perheellään on ollut varaa ostaa itse pääsiäisherkut.
Älä nyt ole hassu..eihän virpomisessa nyt siitä ole kyse, että kenen perheellä on varaa itse ostaa pääsiäisherkut ja kenen ei! :D
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että en ihmeemmin ilahtunut, kun ovikello soi sunnuntainan aamukahdeksalta ja siellä oli virpoja, joka oli laittanut oksaan maalarinteipillä kaksi pientä sulkaa. Vanhemmat voi pikkuisen katsoa millaisten oksien kanssa virpomaan mennään.
Kerran en antanut virpojalle mitään. Sattumoisin näin, kun pihalla kymmenvuotias poika otti pikkutytöltä oksan. Poika tuli meidän ovelle oksan kanssa käsi ojossa. Kysyin, että niin sanotko sinä sen lorun, poika ei osannut. Pistin oven kiinni.
Tämä ei voi edes olla totta.Kuka voi olla noin sydämetön LAPSELLE. Mene hoitoon ja pian.
P.S :Mitä väliä sillä oksalla on, minä en ainakaan odota mitään lapselta itselleni, olenhan jo aikuinen. Pääasia on ,että lapselle tulee hyvä mieli eikä niinkään sinulle.
Normaalille aikuiselle tulee hyvä mieli siitä lapsen ilahduttamisesta.
Miksi se on niin vaikeaa sopia virpomisesta tuttujen kanssa etukäteen? Ei saa niin paljon herkkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että en ihmeemmin ilahtunut, kun ovikello soi sunnuntainan aamukahdeksalta ja siellä oli virpoja, joka oli laittanut oksaan maalarinteipillä kaksi pientä sulkaa. Vanhemmat voi pikkuisen katsoa millaisten oksien kanssa virpomaan mennään.
Kerran en antanut virpojalle mitään. Sattumoisin näin, kun pihalla kymmenvuotias poika otti pikkutytöltä oksan. Poika tuli meidän ovelle oksan kanssa käsi ojossa. Kysyin, että niin sanotko sinä sen lorun, poika ei osannut. Pistin oven kiinni.
Tämä ei voi edes olla totta.Kuka voi olla noin sydämetön LAPSELLE. Mene hoitoon ja pian.
P.S :Mitä väliä sillä oksalla on, minä en ainakaan odota mitään lapselta itselleni, olenhan jo aikuinen. Pääasia on ,että lapselle tulee hyvä mieli eikä niinkään sinulle.
Normaalille aikuiselle tulee hyvä mieli siitä lapsen ilahduttamisesta.
Samaa mieltä. Itseäni vieläkin hymyilyttää kun katson noita pikku-virpojien tekemiä oksia ja muistelen hieman jännittyneitä mutta iloisia pieniä kasvoja, kun saivat palkat koreihinsa <3
En uskaltaisi omia lapsia edes päästää keskenään virpimaan tuntemattomien ovia. Nykyään on niin paljon kaikkea.
Etukäteen sovittiin paikat ja käytiin.
Järjestäkää lapsille itse pääsiäisohjelmaa. Risuja voi tehdä kotiin koristeiksi ja järjestää munajahdin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin vaikeaa sopia virpomisesta tuttujen kanssa etukäteen? Ei saa niin paljon herkkuja?
Lapsille on paljon hauskempaa ja hyvällä tavalla jännittävämpää käydä tuttujen lisäksi myös tuntemattomien ovilla. Voisit kyllä sen "EI VIRPOJIA"-kyltin tehdä ens vuonna, niin saisit rauhassa mököttää palmusunnuntain keskenäsi. Ei me sinulta karkkia haluttaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille on paljon hauskempaa ja hyvällä tavalla jännittävämpää käydä tuttujen lisäksi myös tuntemattomien ovilla. Voisit kyllä sen "EI VIRPOJIA"-kyltin tehdä ens vuonna, niin saisit rauhassa mököttää palmusunnuntain keskenäsi. Ei me sinulta karkkia haluttaisikaan.
Edelleenkin, kaikki eivät muista koko perinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt vaikea ymmärtää, että virpojia toivovat laittavat kyltin. Niin se toimii oikein. Eikö kapasiteetti riitä.
Ei kenenkään tarvitse alkaa värkkäämään ovikellon kanssa vaan kyllä virpomisesta sovitaan etukäteen. Ihmisillä voi olla lapset nukkumassa tai vuorotyötä tekevät voivat olla nukkumassa tmv, jolloin ei ole toivottavaa soittaa ovikelloa! Eikä virpomispäivä ole monellakaan muistissa, joten täysin kohtuutonta olettaa, että alettaisiin kylttejä värkkäämään tai ovikelloa ottamaan pois toiminnasta. Toimintakyvytön vanhus ei tällaiseen pystykään.