Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin lapsena että naapurit ilahtui kun menin virpomaan. Täällä palstalla olen oppinut että olinkin rasite

Vierailija
24.03.2024 |

Tosin asuin maaseudulla ja olin yleensä se ainoa virpoja. 

Kommentit (298)

Vierailija
221/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovikellon soittaminen ei edelleenkään ole kotirauhan rikkomista :D Etenkin, kun sitä sun ovikelloasi soittaa joka kerta eri henkilö :D Eri asia olisi jos sama tyyppi koko palmusunnuntain rämpyttäisi ovikelloasi!

Miksi pitää väkisin mennä soittelemaan toisten ovikelloja?

Vierailija
222/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen ajattelu heikentää terveyttä, lyhentää elinikää, heikentää vastustuskykyä ja huonontaa mahdollisuuksia parantua vakavista sairauksista. Ehkä kannattaisi siis ottaa terveyttä toivottavat virpojat hymysuin vastaan. 

Ajatuspoliisi huolehtii nyt vain omista ajatuksistaan eikä ajattele negatiivisesti siitä, että virpomista eivät kaikki halua vastaanottaa vaikka kuinka lasten itkuntuhrusilmät yhyy.

Virpojat eivät ole ajatustenlukijoita ja tiedä, että juuri sinä et heitä ovelle halua. Sinun negatiivinen asenteesi ei valitettavasti katkaise vuosikausien virpomisperinnettä! Nähdään siis myös ens vuonna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen ajattelu heikentää terveyttä, lyhentää elinikää, heikentää vastustuskykyä ja huonontaa mahdollisuuksia parantua vakavista sairauksista. Ehkä kannattaisi siis ottaa terveyttä toivottavat virpojat hymysuin vastaan. 

Ajatuspoliisi huolehtii nyt vain omista ajatuksistaan eikä ajattele negatiivisesti siitä, että virpomista eivät kaikki halua vastaanottaa vaikka kuinka lasten itkuntuhrusilmät yhyy.

Virpojat eivät ole ajatustenlukijoita ja tiedä, että juuri sinä et heitä ovelle halua. Sinun negatiivinen asenteesi ei valitettavasti katkaise vuosikausien virpomisperinnettä! Nähdään siis myös ens vuonna!

Minä teen niinkuin eräs tuttu kerran. Vetäisen oven kiinni silleen että risu jää ovenväliin.

Vierailija
224/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen niinkuin eräs tuttu kerran. Vetäisen oven kiinni sillee

Sulla on varmasti todella onnellinen elämä, kun koet oikeutusta tehdä lapsille noin.

Vierailija
225/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen niinkuin eräs tuttu kerran. Vetäisen oven kiinni sillee

Onneksi lapsetkin ymmärtävät, että tuollainen on sairaan ihmisen käytöstä...ei heitä varmaan siis haittaa, ennemminkin säälisivät sinua

Vierailija
226/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien pitäisi opettaa lapsille, että pääasiassa virvotaan vain tuttuja ja jos mennään vieraita ihmisiä virpomaan, niin katsotaan onko ovessa tai etupihalla omakotitalossa jotain pääsiäiseen liittyviä koristeita.

Em. tapauksissa virpojat ovat tervetulleita. Kaikki eivät vietä pääsiäistä, eivätkä välitä traditioista.

Se, ettei pidä toisten traditioista ei oikeuta minkäänlaiseen huonoon käytökseen.

Huonompaa käytöstä se on mennä tyrkyttämään traditioitaan tuntemattoman ihmisen ovelle. Täysin vanhempien vastuulla ja ohjeistuksesta kiinni, tajuavatko pienemmät lapset tämän.

Kaupunkioloissa on kyllä mahdotonta tietää kuka edustaa mitäkin perinnettä. Jonkun afrikkalaiselta kuulostavan ovikyltin takan voi olla muslimeja, kristittyjä tai jonkun muun uskonnon edustajia.

Vierailija
227/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedetä olevansa haluttuja niin sitten ei tulla, koska jos ei ole "kyllä" tietoa niin vastaus on ei. Minun ovelleni asti eivät pääse, joten ei koske minua eikä nähdä. Voi itkuntuhru! 

Vierailija
228/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin virpomassa, niin mummo tuli huutamaan, että hän on vanha ja sairas eikä jaksa tätä pimputtelua enää. Tämä jäi silleen mieleen, että itse en päästä omia lapsia vieraiden oville. Ei todellakaan voida vaatia ikäihmisiä ottamaan ovikelloa pois toiminnasta. Ja näin kolmivuorotyöläisenä ei olisi kiva herätä ovikelloon. Omat lapset käyvät virpomassa vain sovitusti.

Vierailija
229/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ihmiset oli ihmisiä. Nykyään niin paljon avohoitopotilaita ja vihaa täynnä olevia kuspäitä joka puolella.

Ihmisillä oli ennen useimmiten sellainen ominaisuus kuten empatiakyky ja yhteisöllisyys. Ne on tapettu koska on alettu ihannoimaan yksilöitä. Ennen palkittiin vuoden kyläyhteisöjä, nykyään vuoden somettaja. (kärjistys)

Älä viitsi.

Olen yli 60v, ja niin kauankuin muistan, on virpojia ollut liikkeellä palmusunnuntaina.

Mutta, ennen , niinkuin nykyään ihmiset ovat olleet samanlaisia; kaikki eivät todellakaan pidä virpojista!! Ei pidä leimata hulluksi tai mielenterveyspotilaaksi siksi ettei juuri sinun kullanuppuillesi avat  ovea palmusunnuntaina!!

EI tarvitse, ellei halua. Sinähän se kusipää olet, kun et tuota ymmärrä.

Kullannuppuillesi? Siinä pitäisi lukea "kullannupuillesi".

Vierailija
230/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena olin virpomassa, niin mummo tuli huutamaan, että hän on vanha ja sairas eikä jaksa tätä pimputtelua enää. Tämä jäi silleen mieleen, että itse en päästä omia lapsia vieraiden oville. Ei todellakaan voida vaatia ikäihmisiä ottamaan ovikelloa pois toiminnasta. Ja näin kolmivuorotyöläisenä ei olisi kiva herätä ovikelloon. Omat lapset käyvät virpomassa vain sovitusti.

Mikä estää teippaamasta ovelle yhdeksi päiväksi lapun, jossa lukee selvästi, että emme toivo virpojia.

Vierailija
231/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä ilahdutko sinä jostain lapsesta ovellasi? Niinpä.

Vierailija
232/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää teippaamasta ovelle yhdeksi päiväksi lapun, jossa lukee selvästi, että emme toivo virpojia.

Vaikea se on laittaa, jos ei muista koko virpomista.

Vierailija
233/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää teippaamasta lapun, jossa toivotetaan virpojat tervetulleiksi?

Vierailija
234/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten innokkaasti apn omat vanhemmat odotti virpojia?

Vierailija
235/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan virpojia, mutta koska olen fiksu aikuinen esitän että olen iloinen ja annan karkkia. Niin normaalit ihmiset toimii, tai no ennen ainakin. 

Vierailija
236/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksella voi olla niin huono toimintakyky, ettei kykene. Esim reumaatikolla voi olla vaikeaa teippailla mitään.

Vierailija
237/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin vaikeaa sopia virpomisesta tuttujen kanssa etukäteen? Ei saa niin paljon herkkuja?

Lapsille on paljon hauskempaa ja hyvällä tavalla jännittävämpää käydä tuttujen lisäksi myös tuntemattomien ovilla. Voisit kyllä sen "EI VIRPOJIA"-kyltin tehdä ens vuonna, niin saisit rauhassa mököttää palmusunnuntain keskenäsi. Ei me sinulta karkkia haluttaisikaan.

Onko se nyt vaikea ymmärtää, että virpojia toivovat laittavat kyltin. Niin se toimii oikein. Eikö kapasiteetti riitä.

"Eikö kapasiteetti riitä", kun argumentit loppuu niin mennään henkilökohtaisuuksiin, wauu!

No, onko vaikea

Ei teidän kaltaisille riidanhaastajille hyödytä vastata, kun ei teitä asia aidosti kiinnosta.

Mutta selvää on, että ehdottamasi ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Eivät virpojia toivovat mitään lappuja rupea askartelemaan ja ripustamaan. Vaikka Prisman kassalla olisi myynnissä, niin sinne jäisivät.

Vierailija
238/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virpominen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Hyvin uusi ilmiö karkin ja rahan kerjäämiseen.

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa

Minä törmäsin siìhen ensimmäistä kertaa 90-luvulla. Toki on erilaisia mielipiteitä siitä, mitä pitää uutena ilmiönä.

Tjaah. Kyllä virvottu on jo luovutetuilla Karjalan alueilla, jossa sukujuureni ovat. Siis 100 vuotta ennen 1990-lukua.

Vierailija
239/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille tuo on tärkeä perinne ja monesti auttaa esim. tutustumaan naapureihin. Ainakin kaikki meillä käyneet lapset käyttäytyivät hyvin ja kysyivät saako virpoa. Ainahan voi olla avaamatta ovea tai sanoa, että ei tullut nyt ostettua herkkuja kaupasta, joten toisella kertaa sitten. Mutta toki voi myös uhriutua ja kyräillä mielessään.

Mikä perinne?

Vierailija
240/298 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten innokkaasti apn omat vanhemmat odotti virpojia?

Olen eri kirjoittaja. Minun vanhempani odottivat virpojia mutta yhtään ei tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä