Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...

Vierailija
23.03.2024 |

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kateellisia tuen saajille? Miksi?

Vierailija
82/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta vähenevä summa on suoraan pois ap:n kulutuksesta eli yrittäjiltä, jotka kannattavat tätä persujen politiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene TÖIHIN!!

Vierailija
84/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitten hankkimaan sitä koulutusta.

Opiskelemaan hakenut 20 ammattikouluun ja lukioon enkä ole päässyt.....

Kerro mitä enemmän voisin tehdä?????

AP

Ai sinä oletkin se jauhelihamies, sekoitin sinut kuntosalityyppiin, joka sentäs on ylioppilas. Tahtoo nämä palstan ideologisesti työttömät mennä helpolla sekaisin, jos ei heti ekassa viestissä tule riittävästi tuntomerkkejä.

Yritä myydä seksiä naisille? Tai miehille?

Olen käynyt lukion

AP

Miksi sitten sanot että et päässyt lukioon?

Vierailija
85/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle pitää olla tarjottu halvempaa asuntoa josta olet kieltäytynyt, että vuokraasi ei enää huomioida. 

Jos olet hakenut halvempaa asuntoa, mutta sellaista ei ole löytynyt, niin vuokrasi huomioidaan kokonaan.

Vierailija
86/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta vähenevä summa on suoraan pois ap:n kulutuksesta eli yrittäjiltä, jotka kannattavat tätä persujen politiikkaa.

Et taida ymmärtää rahataloudesta tuon taivaallista.

Vierailija
87/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko et siis saa esimerkiksi työmarkkintukea ? Miten olet onnistunut senkin sössimään. Ja hyvin tuo yhdelle riittää kuitenkin päivää kohden yli 10 euroa.

Joo voi ruokaan just ja just riittää mutta ei mihinkään muuhun pakolliseen esim. salikortti, bussikortti, vaatteet, hygienia, lakanat, harrastukset, puhelinlasku, netti yms yms.

AP

Boldasin tuosta pakolliset, hygieniastakin (deodorantti, shampoo, hammastahna) voi tiukan paikan tullen hieman tinkiä, kunhan ei päästä hampaitaan mätänemään.

Turhien menojen listalle jäi salikortti, bussikortti, vaatteet (eiköhän sulla jo ole vaatteita?), lakanat (kestää vuosikymmeniä, sulla varmaan lakanat jo on), harrastukset (maksullisina luksusta työssäkäyvillekin), netti (voit jakaa puhelimesta netin tietokoneelle). Varsinkin yms yms ovat aivan turhia menoja. 

Pakollisia menoja on vain vuokra, sähkölasku, puhelinlasku ja lääkkeet. Lopuilla rahoilla ostat sitten ruokaa, vessapaperia, shampoota, deodoranttia ja hammastahnaa.

Vierailija
88/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Haet oppisopimuksella hoivaapulaiseksi.

En pääse kun on rikosrekisteri ja luottotiedot menneet

AP

Vierailija
89/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo sapiens 2024 (vittuku ei tuet riitä byääh).... 😂 pitkälle tultu tulen keksimisestä jne.

Vierailija
90/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kateellisia tuen saajille? Miksi?

Koska monet saavat saman kuin työssäkäyvät. Googlaa Kelan laskuri ja kokeile itse!

Vierailija
91/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko et siis saa esimerkiksi työmarkkintukea ? Miten olet onnistunut senkin sössimään. Ja hyvin tuo yhdelle riittää kuitenkin päivää kohden yli 10 euroa.

Joo voi ruokaan just ja just riittää mutta ei mihinkään muuhun pakolliseen esim. salikortti, bussikortti, vaatteet, hygienia, lakanat, harrastukset, puhelinlasku, netti yms yms.

AP

Boldasin tuosta pakolliset, hygieniastakin (deodorantti, shampoo, hammastahna) voi tiukan paikan tullen hieman tinkiä, kunhan ei päästä hampaitaan mätänemään.

Turhien menojen listalle jäi salikortti, bussikortti, vaatteet (eiköhän sulla jo ole vaatteita?), lakanat (kestää vuosikymmeniä, sulla varmaan lakanat jo on), harrastukset (maksullisina luksusta työssäkäyvillekin), netti (voit jakaa puhelimesta netin tietokon

Niin että rikotaan puhelin netinjaolla.. Työhaastatteluihin ja pääsykokeisiin pääsee ilmaiseksi? Myöskään sinne ei sopivia vaattita tarvitse? Itsehoitolääkkeitäkään ei tarvitse, ei kuukautissuojia (jos on nainen), karvojen ajelutarvikkeita, parturia/kampaajaa jotta ei näytä kodittomalta, tiskaus ja monet muut asiat. Vaikka moni muu työssäkäyvä ei tätä ymmärrä, niin niitä menoja on; monet vaan laskee ne pakolliset hankinnat (hajonneet tavarat, vaatteet ja muut) mukaan kukuihin ja siitä ottaa vasta mitä jää käteen.

Vierailija
92/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ai sinä oletkin se jauhelihamies, sekoitin sinut kuntosalityyppiin, joka sentäs on ylioppilas. Tahtoo nämä palstan ideologisesti työttömät mennä helpolla sekaisin, jos ei heti ekassa viestissä tule riittävästi tuntomerkkejä.

Yritä myydä seksiä naisille? Tai miehille?

Olen käynyt lukion

AP

Miksi sitten sanot että et päässyt lukioon?

Pääsin lopulta kun hain yli 5 lukioon joihin en päässyt.

AP

Vierailija
93/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homo sapiens 2024 (vittuku ei tuet riitä byääh).... 😂 pitkälle tultu tulen keksimisestä jne.

Ameebatkin löytää ruokansa mutta nyky-yhteiskunnan kasvatit taas...

Vierailija
94/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mulle

Vierailija
95/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi pieni pointti vain, tärkeä,

Sä tienestit kun itse toit, selkeä,

Silloin valtio hyvin voi, hyvin voi hyvin, voi

Vierailija
96/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään et ole itse valmis tekemään? Yhteiskunnan pitää vain syytää sulle lisää rahaa.

Mikä pointti siinä työnteossa oikein olisi? Ei se pask*duunari ole sen onnellisempi, joten miksi kannattaisi kärsiä jossain p-reiässä 40 h/vko?

Se paskaduunari on siksi onnellinen että yhteiskunta voi hyvin. Siitä samasta syystä, miksi nyt oletat muiden maksavan sinun elatuksesi. Ja se on toiminutkin ihan hyvin kunnes meille alkoi tulla liian paljon ihmisiä, jotka on sitä mieltä että heidän ei tarvitse elättää itseään vaan valtio hoitaa.

Vierailija
97/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään et ole itse valmis tekemään? Yhteiskunnan pitää vain syytää sulle lisää rahaa.

Mikä pointti siinä työnteossa oikein olisi? Ei se pask*duunari ole sen onnellisempi, joten miksi kannattaisi kärsiä jossain p-reiässä 40 h/vko?

Siksi, että voi itse elättää itsensä. Tukien varassa eläminen on törkeää silloin, jos vaihtoehtona on elättää itsensä palkkatyöllä.

Itse olen tällä hetkellä töissä, mutta olisin takuuvarmasti valmis menemään vaikka minimipalkalla ABC:n vessoja siivoamaan, jos jäisin työttömäksi. Luonne ei antaisi periksi nostaa mitään yhteiskunnan työttömille tarjoamia tukia, jos olisi mitä tahansa työtä tarjolla. Jakaisin vaikka lehtiä tai mainoksia niin paljon kuin pystyisin.

Vierailija
98/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Turhien menojen listalle jäi salikortti, bussikortti, vaatteet (eiköhän sulla jo ole vaatteita?), lakanat (kestää vuosikymmeniä, sulla varmaan lakanat jo on), harrastukset (maksullisina luksusta työssäkäyvillekin), netti (voit jakaa puhelimesta netin tietokon

Näillä pelaajar*nkkareilla kuule kuluu lakanat siihen tahtiin, että niihin pitää saada ainakin satanen kuussa petivaatetukea.

Vierailija
99/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin paljonko saisin asumistukea, jos muutan toisella paikkakunnalle muutaman kympin kalliimpaan asuntoon. Saan asumistukea yhtä paljon kuin nykyisinkin täällä toisella paikkakunnalla. Ei siis olekaan kyse kovin isoista leikkauksista, joten mitä ihmettä ihmiset itkee? Suurennellaan tuota leikkausta. Muutama kymppi vaan leikataan ja vaikuttaa muutaman kympin, jos asuu ns. edullisissa vuokra-asunnoissa. 

Vierailija
100/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska raha ei kasva puussa, eikä sitä saa seinästä. Hyvä hallitus! Kaikki tienatkoon omat rahansa. Jos elää tuilla, niin sitten pitää olla velvoite tehdä jotain sen eteen, kuten ulkoiluttaa vanhuksia.

Meinaatko että kaikki tuilla elävät ovat toimintakykyisiä? Kyllä siellä sairaitakin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän