1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...
1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...
Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.
Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?
Kommentit (174)
Tiedätkö, että sinun ja kaltaistesi vapaamatkustajien tilanne ei kiinnosta pennin vertaa.
Tässä maassa saa jokainen hakea opiskelemaan ja se on ilmaista. Amiksesta valmistuu ammattiin aikuinen erittäin nopeasti. Parhaillaankin on korkeakoulujen haku. Uudestaan taas joulun alla. Töitä voi hakea ilmankin koulutustakin. Ja silti on ihmisiä, jotka vuodesta toiseen jumittavat työttöminä ja vuoden mittaan eivät saa aikaiseksi mitään tehdä olosuhteiden kohentamiseksi. Sama passiivinen ruikutus sen kun jatkuu.
Joten ei. Ei kiinnosta, vaikka päätyisit sillan alle. Mahdollisuuksia annetaan kaiken aikaa, rahaakin napsahtaa tilille pelkästä loikoilusta. Jos ei aikuinen mihinkään kykene, niin ei voi muuta sanoa kuin että ihan oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homo sapiens 2024 (vittuku ei tuet riitä byääh).... 😂 pitkälle tultu tulen keksimisestä jne.
Ameebatkin löytää ruokansa mutta nyky-yhteiskunnan kasvatit taas...
Evoluution huipentuma itkevä tukipummi Suomesta...
Tarkoitatko sitä, että olet asunut koko ajan "ylihintaisessa" asunnossa, mutta tähän mennessä vuokra on kuitenkin huomioitu menona kokonaan? Vai tarkoitatko, että vuokrasi nousee muka 260 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten hankkimaan sitä koulutusta.
Opiskelemaan hakenut 20 ammattikouluun ja lukioon enkä ole päässyt.....
Kerro mitä enemmän voisin tehdä?????
AP
Haet oppisopimuksella hoivaapulaiseksi.
En pääse kun on rikosrekisteri ja luottotiedot menneet
AP
Eli itse olet asiasi sössinyt. Tuollaisia hyödyttömiä haittaeläjiä ei pitäisi lainkaan elättää muiden pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Eli itse olet asiasi sössinyt. Tuollaisia hyödyttömiä haittaeläjiä ei pitäisi lainkaan elättää muiden pussista.
En ole sössinyt mitään vaan yhteiskunta ja Kela
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
En ole sössinyt mitään vaan yhteiskunta ja Kela
AP
Ihan itse olet. Minultakaan ei kyllä empatiaa liikene tipan tippaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä, että olet asunut koko ajan "ylihintaisessa" asunnossa, mutta tähän mennessä vuokra on kuitenkin huomioitu menona kokonaan? Vai tarkoitatko, että vuokrasi nousee muka 260 euroa?
Ei koskaan ylisuurta vuokraa ole huomioitu menoina.kannattaisi ottaa asioista selvää tarkemmin ennen kuin kommentoi.ylimenevän osan on aina joutunut maksamaan itse.en ole työtön joten minulle on turha kirjoitella mitään nasevaa,mutta Satun tietämään asioista jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitään et ole itse valmis tekemään? Yhteiskunnan pitää vain syytää sulle lisää rahaa.
Mikä pointti siinä työnteossa oikein olisi? Ei se pask*duunari ole sen onnellisempi, joten miksi kannattaisi kärsiä jossain p-reiässä 40 h/vko?
Siksi, että voi itse elättää itsensä. Tukien varassa eläminen on törkeää silloin, jos vaihtoehtona on elättää itsensä palkkatyöllä.
Itse olen tällä hetkellä töissä, mutta olisin takuuvarmasti valmis menemään vaikka minimipalkalla ABC:n vessoja siivoamaan, jos jäisin työttömäksi. Luonne ei antaisi periksi nostaa mitään yhteiskunnan työttömille tarjoamia tukia, jos olisi mitä tahansa työtä tarjolla. Jakaisin vaikka lehtiä tai mainoksia niin paljon kuin pystyisin.
Jossain jenkkilässä ihmiset eivät todellakaan tee pask*duuneja siksi että heillä on korkea moraali, vaan siksi että vaihtoehto on vielä huonompi. Eli joko tukia pienemmiksi tai palkkoja korkeammiksi.
Tukien varassa elävät voivat muuttaa vaikka Ruotsiin. Ei teitä halua kukaan elättää täällä.
Yhä useampi vain saa aikaisempaa enemmän toimeentulotukea kuten aiheesta on jo kelaa myöten kaikki tahot kertoneet kuukausia.
Tukipummieliitti on tämän maan syöpä. Onneksi hallitus juurii pahan pois voimakeinoin.
Vierailija kirjoitti:
Tukipummieliitti on tämän maan syöpä. Onneksi hallitus juurii pahan pois voimakeinoin.
En ole tukipummi, ei ole minun vika jos töitä ei ole.
AP
maailman vanhin ammatti elättää maailman vanhimmaksi
jos on ahne niin asiakkaita ei riitä
jos antaa niin saa
Vierailija kirjoitti:
Ennen on huomioitu kokonaan
AP
tienaan n 200 puhtaana käteen ja asiakkaita riittää
laitoin hinnan alle 50/tunti niin on jonoa voin myöntää hihii
Puhelin ei hajoa netin jakamisesta ja edullisia puhelimia voi ostaa useammankin vuodessa sen netin hinnalla.