Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...

Vierailija
23.03.2024 |

1.4. Alkaen ei sit rahat enää oikeesti riitä... Mun perustoimeentulotuesta jää sit enää käteen 320e nykyisen 580e sijaan muutosten takia...

Vuokrani nousee ja kela ei enää maksa koko vuokraa.

Olen itkenut koko päivän asiaa ja mietin että mistä jatkossa varastan ruokani, kun en vain tule pärjäämään...Miksi tämä maa lyö heikoimmassa asemassa olevaa vain syvemmälle suohon?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt sitten hankkimaan sitä koulutusta.

Opiskelemaan hakenut 20 ammattikouluun ja lukioon enkä ole päässyt.....

Kerro mitä enemmän voisin tehdä?????

AP

Etsi sellainen koulutus, johon sinulla on realistinen mahdollisuus päästä ja hae siihen. 

Olen lähes kaikkiin mahdollisiin koulutuksiin hakenut mutta en ole tullut valituksi

AP

Ja höpö höpö! Ihan varmasti pääsee! Hae jatkuvassa haussa. Voisit olla vaikka peltikattojen asentaja tai pintakäsittelijä tai kaupan alan osaaja tms. 

Vierailija
42/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hae TUVA:lle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Etsi sellainen koulutus, johon sinulla on realistinen mahdollisuus päästä ja hae siihen. 

Olen lähes kaikkiin mahdollisiin koulutuksiin hakenut mutta en ole tullut valituksi

AP

Ja höpö höpö! Ihan varmasti pääsee! Hae jatkuvassa haussa. Voisit olla vaikka peltikattojen asentaja tai pintakäsittelijä tai kaupan alan osaaja tms. 

Olen hakenut rakennusalan koulutukseen en päässyt.

Olen hakenut kaupan alan koulutukseen monta kertaa, en päässyt.

AP

Vierailija
44/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUVA on sulle oikea paikka, jos sulla ei ole vielä toisen asteen tutkintoa. Hae äkkiä sinne!

Vierailija
45/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on peruskoulun todistuksen keskiarvo? Onko oppimisvaikuksista tms.lääkärintodistista tms.?

Vierailija
46/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulle on jäänyt 580 euroa tuhlattavaksi asumismenojen jälkeen? Ihan. Oikein että tuet laskee. Mulla ei kokopäivätyöstäkään jää aina käteen tuota. 

Mistään kokopaivätyöstä ei noin paskaa palkkaa saa.

Työssäkäyvillä on paljon kuluja joita työttömällä ei ole. Ei itselläkään paljon enempää jää kokopäivätyöstä käyttörahaa pakollisten maksujen jälkeen. 

Kuten mitä? Työttömälläkin kuluu rahaa vaatteisiin ja kulkemiseen, ne eivät ole mitään työssäkäyvien erityiskuluja.

Asuminen( vuokra tai asuntolaina) + sähkö, vakuutukset, vesi, lääkärilaskut, hammaslääkäri, lääkkeet yms... laske siitä minulla bruttopalkka 2100 euroa (kirjanpitäjä) nettona verot ja eläkevakuutus yms pakolliset maksut niin yksikin suurempi vaikka hammaslääkäri lasku niin alle 600 euron jää.

Vierailija
47/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko et siis saa esimerkiksi työmarkkintukea ? Miten olet onnistunut senkin sössimään. Ja hyvin tuo yhdelle riittää kuitenkin päivää kohden yli 10 euroa.

Vierailija
48/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jäi tuosta vahingossa tuo nettopalkka pois eli n. 1520 euroa.

Vierailija
49/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko lähihoitajaksi?

Vierailija
50/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan ehkä valituksi, minä en ole tullut 20 ammattikouluun valituksi-

AP

Miten on mahdollista että et päässyt yläasteen jälkeen mihinkään kouluun? Mitä ihmettä olet tehnyt yli 20v?

Vierailija
51/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko et siis saa esimerkiksi työmarkkintukea ? Miten olet onnistunut senkin sössimään. Ja hyvin tuo yhdelle riittää kuitenkin päivää kohden yli 10 euroa.

Joo voi ruokaan just ja just riittää mutta ei mihinkään muuhun pakolliseen esim. salikortti, bussikortti, vaatteet, hygienia, lakanat, harrastukset, puhelinlasku, netti yms yms.

AP

Vierailija
52/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vielä 1.4. lähtien riittää. Mutta arviolta 20.4. lähtien ne ei enää riitä.

Sitten 1.5. lähtien ne taas riittää, ja jos huhtikuusta on mitään opittu, niin 25.5. jälkeen ne ei enää riitä.

1.6. lähtien ne rahat jo riittää. Tässä on siis vain pari vähän tiukempaa harjoittelujaksoa edessä, kyllä se siitä lähtee sujumaan!

Vierailija
53/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan ehkä valituksi, minä en ole tullut 20 ammattikouluun valituksi-

AP

Miten on mahdollista että et päässyt yläasteen jälkeen mihinkään kouluun? Mitä ihmettä olet tehnyt yli 20v?

Kävin lukion yläasteen jälkeen, sen jälkeen en ole mihinkään päässyt

AP

Vierailija
54/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tilanne parane täällä valittamalla. Ei me sua voida auttaa, kun et näköjään itse ole valmis mihinkään... Joten suosittelen valittamaan itseksesi ja tyytymään tilanteeseesi. Rahat vähenee... 

Vai miten kuvittelet, että joku täällä palstalle sinulle pelastusrenkaan heittää?? Ja millaisen?

Vierailija
55/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Vuokranantajien teettämän kyselyn mukaan suurin osa suomalaisista haluaisi helpottaa vuokralaisten häätöjä.

Koskahan toi toteutetaan? Ihme ettei vielä ole noussut hallituksen keskeiseksi tavoitteeksi...

Vierailija
56/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kävin lukion yläasteen jälkeen, sen jälkeen en ole mihinkään päässyt

AP

En todellakaan usko että et päässyt mihinkään. Nytkin pääsisit jos vain haluaisit.

Vierailija
57/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsiperhe roskista tonkimassa jo bongattu.

Vierailija
58/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No nyt jäit kiinni. Et päässyt lukioon mutta olet kuitenkin käynyt lukion yläasteen jälkeen. 

Vierailija
59/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kelalta täydentävää toimeentulotukea. Lain mukaan ihmisellä on oikeus minimitoimeentuloon, joka on asumiskulujen jälkeen muistaakseni noin 550-600€/kk. Tuota vähempää ei lain mukaan saa ihmisille jäädä. 

Vierailija
60/174 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko nainen? Voin pitää susta huolen.

Ap on 38v mies joka ei oo tehny päivääkään töitä eikä sillä oo mitään koulutusta. 

Kyllä vielä Suomi-filmien aikaan häntä olisi puhuteltu herra ylioppilaaksi. Nyky-yhteiskunnassa se ei vaan tahdo riittää, varsinkin jos on jo nuorena hylännyt työelämän, kun ei oikein jaksanut kiinnostaa. Mutta on tuolla työelämässä niitäkin, jotka ovat meneet lukiosta töihin ja edenneet urallaan varsin mallikkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän