Peräaukon pukama/hetula operaatio tulossa
Siis leikataan pois. Mietin vaan, että kuinka kipeä sitä on toimenpiteen jälkeen. Ois kiva kuulla kokemuksia. Koira pitäis kuitenkin pystyä lenkittämään jo seuraavana päivänä
Kommentit (81)
Itsellä tuli anaalifissuuran takia hetula, joka on hiljalleen kasvanut tämän 1,5 vuotta, minkä fissuura on ollut. Eivät varmasti leikkaa sitä pois yhtään missään, ennen kuin tuo haava paranee. Masentaa, on ruma ja iso... Eikä tuo haavakaan kiva ole :(
Kaikkee teillä onkin!
Mä vaan pesen pepun ja työnnän pullistumat sisälle takaisin jos tarvii ja se on siinä. En edes tiedä miltä peräpääni näyttää. En ole peilillä kurkannut varmaan 10 vuoteen.
Naiset älkää suostuko anaaliyhdyntään!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee teillä onkin!
Mä vaan pesen pepun ja työnnän pullistumat sisälle takaisin jos tarvii ja se on siinä. En edes tiedä miltä peräpääni näyttää. En ole peilillä kurkannut varmaan 10 vuoteen.
Toivon, etten olisi itsekään koskaan katsonut. Nyt seksin aikana mietin vain sitä ja hävettää. Miestäkin varmaan oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee teillä onkin!
Toivon, etten olisi itsekään koskaan katsonut. Nyt seksin aikana mietin vain sitä ja hävettää. Miestäkin varmaan oksettaa.
Olkaa pimeässä. Mitä ei näe siitä ei kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkee teillä onkin!
Olkaa pimeässä. Mitä ei näe siitä ei kärsi.
Niin.. Tämä tuokin sitten omat ongelmansa, ei spontaania seksiä enää koskaan, ei seksiä päivällä. Aika kurjaa.
Onko kukaan käynyt Virossa leikkaamassa näitä?
Miten helposti pääsee leikkaukseen ja paljonko maksaa leikkaus?
Ole kärsinyt tästä vuosia ja yrittänyt etsiä mikä tämä vaiva on. Ei löydy tietoa kuin peräpukamista. Nyt löysin tietoa näistä hetuloista ja juuri sellainen minulla on. Seksin harrastaminen aiheuttaa häpeää ei voi ajatella kuin tuota hetulaa.
Sen lisäksi että hygieniasta huolehtiminen aiheuttaa vaivaa mm. vaelluksilla ei pääse pesemään ja pyyhkimällä ei puhtaaksi saa. Sen lisäksi tämä kipeytyy minulla usein, jotenkin housut hankaa ja aiheuttaa haavan joka kutisee ja kirvelee päiviä.
Ei muuta ihneellisempää neuvoa kuin se että syö operaation jälkeen hyvä ihminen sellaista ruokaa, että kakka tulee ulos ilman korkkiruuvia.
Nimimerkki kokemusta on.
Leikattiin pois 2 vuotta sitten. Vieläkin kirveltää. Ei kannata.
Hei!
kävin keskiviikkona toimenpiteessä jossa pukamaheltat poistettiin paikallispuudutuksessa. Laittoivat samalla sulavat tikit leikkauskohtaan. Onko kokemuksia miten kauan verta tihkuttaa ja tuhrii ennen kuin loppuu? Itse operaatio oli kivuton. Kumilenkkien laitto paljon pahempi. Kirurgi sanoi, että operaatiopäivänä voi olla kipuja, sen jälkeen ei pitäisi kipuilla. Mutta eipähän se noin menny. Nyt pari päivää ollut kyllä kipiä. Jääpussi ja särkylääke hieman lievittää. 3 päivää tosiaan saikkua tuli. Pitää nyt viikonlopun yli kärvistellä ja kattoa tarviiko saikkua hakea lisää. Jäi hieman paska fiilis siitä, että mitään potilasohjeita ei annettu ennen eikä jälkeen operaation. Ihan muistin varassa on mitä siellä sanoivat. Ja terveystalolla tämä tehtiin.
En kehtaa nimeä laittaa kuka oman toimenpiteen teki mutta gastroenterologian kirurgi hän oli.
Kirjotan jatkoksi tässä myös omaan viestiin joka siis toi nro 73. Siinä kyselin kuinkahan kauan veren tihkuminen jatkuu. No se vielä jatkuu, näin viiden päivän jälkeenkin. Pikkuhousunsuojia kuluu pari kolme päivässä. Mutta on mielestäni vähenemään päin jo. Ja kipu on hellittänyt selvästi. Särkylääkettä ei tarvitse enää. Tikkien olemassa olosta en tiedä. Ehkä sulaneet jo pois.
Kyllä tästä nähtävästi selviää. Jälkioireita olen helpottanut buranan lisäksi kylmäkallella (kipu), hyvällä hygienialla eli suihkuttelulla ja lepäilemällä kankku kohti taivasta. Välillä yrittänyt olla ilkosillaan, että leikkaushaava ei hautoisi niin paljoa.
Paljonko toimenpide maksoi kokonaisuudessaan Terveystalolla? Olin itse juuri leikkausarviossa ja hinta-arvioksi annettiin 450€->
Mulla meni vakuutuksen piikkin ni en tarkkaan tiedä hintaa. Viidestä sadasta ne jossain välissä mainitsivat.
Nyt on viikko ja yksi päivä takana toipumista ja eipä oikeestaan ole enää mitään oireita. Pientä kutinaa vaan. Tihkuttelu loppui siinä kuudennen päivän kohdalla. Eli hyvinkin positiivinen kokemus lopulta koko homma.
Nyt vaan pitää syödä fiksusti että uloste pysyy pehmeenä. Ja tietysti liikkua ja tauttaa istumista.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko toimenpide maksoi kokonaisuudessaan Terveystalolla? Olin itse juuri leikkausarviossa ja hinta-arvioksi annettiin 450€->
Onko tosiaan näin edullinen? Pikainen google-haku antoi hinnaksi tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin edullinen? Pikainen google-haku antoi hinnaksi tuhansia euroja.
Samaa minäkin ajattelin, mutta kirurgin mukaan toimenpide rinnastetaan luomen poistoon joka tehdään paikallispuudutuksessa.
Joku sitäkin on persaukseen pannut kun tommosia peräongelmia.