Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräaukon pukama/hetula operaatio tulossa

Vierailija
23.03.2024 |

Siis leikataan pois. Mietin vaan, että kuinka kipeä sitä on toimenpiteen jälkeen. Ois kiva kuulla kokemuksia. Koira pitäis kuitenkin pystyä lenkittämään jo seuraavana päivänä

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin hetuloiden leikkaus ja se leikkauskohta ei kylläkään ole kipeä. Sen sijaan mulle kehittyi nyt tromboosimainen ulkoinen pukama heti leikkauksen jälkeen. Se on kipeä :( en tiedä, että onko näillä jokin yhteys vai tuliko tämä nyt sattumalta.

Harmittaa niin paljon, kun mulle tulee näitä ulkoisia pukamia. Ruokavalio on kunnossa, liikun paljon ja säännöllisesti, mutta varmaan istumatyö saa aikaan nuo pukamat :( toivottavasti näistä ulkoisista ei nyt jää uutta hetulaa, kun kävin just edellisen poistamassa kalliilla hinnalla yksityisellä..

Mulle tulee, jos joudun olemaan liikaa jalkojen päällä ja liikkeellä.

Vierailija
42/81 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten leikkaus meni? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut yhteyttä, että toistuvat peräpukamat ja aina näkyvillä olevat hetulat, ja niiden jatkuva puhdistus, hoito ja seuranta olisivat altistaneet virtsatieinfektioille tai jopa munuaisaltaan tulehduksille? Pohdin näiden mahdollista yhteyttä ja olen menossa tutkimuksiin. Kuulisin mielelläni myös lisää kokemuksia hetuloiden poistamisesta ja perusteista millä olette leikkaukseen päässeet.

Vierailija
44/81 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tästä on apua jollekin asiaa miettivälle.

Oma ihohetula poistettiin julkisella. Eka lekuri sanoi, että ei niitä poisteta julkisella, mutta kun riesa senkun jatkui vaan, kävin uudelleen ja päädyin leikkausjonoon. 2kk siinä meni että sain ajan.

Itse poistossa ikävää oli puudutus ja ei se tilannekaan nyt ihan rento ole. Leikkaus oli siis ikävä, mutta ei mitenkään mahdoton sietää. Aikaa meni kokonaisuutena noin 30 min. Itse operaatio kesti ehkä 5 min. 

Jälkikivut ei ole olleet mahdottomat ollenkaan. Odotin pahempaa. Ekana ja tokana päivänä popsin perus Panadolia ja se riitti hyvin. Vatsa toki kannattaa pitää pehmeänä ja toimivana, joten söin Pegorionia 1/2 pss 2 krt pvä jo ennen leikkausta, ennakoiden tilannetta. Vessassa käynti ei ollut lopulta kivuliasta sekään. 

Tokana päivänä kävin jo kävelyllä ja elelin normaalia elämää. Saikkua tuli 2pv kun leikkaus oli to ja perään vapaa vkl. Teen istumatyötä, joten tämä oli ihan riittävä saikku.

Ei siis kannata suotta pelätä hoidattaa näitä vaivojen hoitamisia. Riesa hoitamattomuudesta on isompi kun tämä hoidattamisesta johtuva riesa.

Vierailija
45/81 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran tämmöinen leikkaus maksaa julkisella/yksityisellä?

Vierailija
46/81 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tällainen hyytynyt peräpukama, jota on viillelty tyhjiksi pariinkin otteeseen ja joka oli lopulta 10 vuoden jälkeen muuttunut hetulaksi. Varasin lääkäriajan poistoon ja ei voi olla totta! Siis eikös siinä olekin nyt taas pinkeä, kipeä tulehtunut pukama, jossa on verihyytymää. Eli se ns hetula ei ollutkaan tyhjä, vaan sinne on mennyt nyt yhä verta. Voiko sellaisen poistaa vastaanotolla, kun eihän ole järkeä vaan tyhjentää, kun jää roikkumaan? Mistä tietää, onko hetula ns hetula, vai onko se vielä verenkierrossa kiinni niin kuin peräpukamat yleensä ja poisto olisi iso leikkaus? 

Vierailija
47/81 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kysymys mulla on, että kun on trobosoitunut pukama tms se hetulantapainen pukama on tullut täyteen hyytynyttä verta, niin eikö siinä ole riski, että sitä hyytymää lähtee liikkeelle verenkiertoon ja aiheuttaa veritulpan? Kun googlaa, niin teksteissä lukee, että se hyytymä / trobosoitunut pukama voi parantua ja hävitä itsekseen. Eikö se kuulosta vaaralliselta?

Vierailija
48/81 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta Virossa hetuloiden leikkauttamisesta?

Vierailija
49/81 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hetulat voi poistaa itse kumilenkein. Skin tag removal kit, jotka on tarkoitettu varsiluomille, toimii. Toinen mikä toimii on hyvän kitkan omaavan kuminarun sitominen hetulan ympärille (esim. Prym).

Kumilenkin pitää olla niin tiukka, että hetula kuoleentuu. Huomattavasti ystävällisempi toimenpide kuin silpominen ja hintakin järkevä.

Opetelkaa ihmiset itse korjaamaan kehonne pikkuvaivoja. Tällaiset pikkujutut maksavat tonneja joko omasta tai yhteisestä kukkarosta.

Vierailija
50/81 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan huomannut yhteyttä, että toistuvat peräpukamat ja aina näkyvillä olevat hetulat, ja niiden jatkuva puhdistus, hoito ja seuranta olisivat altistaneet virtsatieinfektioille tai jopa munuaisaltaan tulehduksille? Pohdin näiden mahdollista yhteyttä ja olen menossa tutkimuksiin. Kuulisin mielelläni myös lisää kokemuksia hetuloiden poistamisesta ja perusteista millä olette leikkaukseen päässeet.

Onko nestetasapaino kunnossa? Juotko vettä vähintään 1-2l päivässä? Kokeilepa seuraavien oireiden kohdalla juoda reippaasti vettä, floodaa koko systeemi.

Vierailija
51/81 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta Virossa hetuloiden leikkauttamisesta?

Meni perseelleen ja tulehtu

Vierailija
52/81 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi todellakaan poistaa itse!

Kävin juuri yksityisellä leikkauttamassa hetulan. Se maksoi vain n 300 euroa ja oli helppo ja nopea toimenpide keskellä päivää, toivuin siitä parissa päivässä.

Vierailija
53/81 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari viikkoa sitten julkisella. 1,5v kesti lähetteen saamisesta ennenkuin pääsin leikkaukseen. Oletin että poistavat kaikki hetulat mutta hitot, edelleen on perä kuin rypäleterttu. Taisi isoimman vaan napsaista. Sain lähetteen siksi että kakkoshädän jälkeen pestävä aina, no sehän ei leikkauksella muuttunut mihinkään. Keskussairaalan leikkausmaksu oli 218€ plus arviokäynnin poliklinikkamaksu 40-60€, en muista enää. Ja ihan turhaan!! Kirurgi oli erikoistuva eikä sanonut mitään ettei poista kaikkea, naiivisti oletin niin kun sen takia siellä olin. Että tulisi ns sileä peräreikä. Todella pettynyt! Kivut eivät olleet mitenkään kauheita, panadolia ja buranaa otin. Perä tihkutti nestettä pari viikkoa, todella ärsyttävää. 

Vierailija
54/81 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko ton leikkauksen nukutuksessa?

Itse kävin näyttämässä hetuloita ihan erikoislääkärillä, gastroenterologi sano et poistaminen ei ole mikään pikku juttu. 

Vierailija
55/81 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ylipainoa joilla on ihohetuloita. Liittyykö siihen. Itselläni on.

Ensiapuna istun aamuin/illoin vadissa 10min jossa lämmintä vettä ,rentouttaa alueen. 

Vierailija
56/81 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri yksityisellä leikkauttamassa hetulan. Se maksoi vain n 300 euroa ja oli helppo ja nopea toimenpide keskellä päivää, toivuin siitä parissa päivässä.

Missä kävit? Ei varmaan ollut Pihlajalinna, Mehiläinen, Terveystalo tms. kun oli noin edullista?

Vierailija
57/81 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kävit? Ei varmaan ollut Pihlajalinna, Mehiläinen, Terveystalo tms. kun oli noin edullista?

Minua myös kiinnostaa, missä tämä on tehty

Vierailija
58/81 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/81 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia yksityisistä, jotka hoitaa näitä!

Vierailija
60/81 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä