Mitä hyötyä/haittoja on siitä jos mies ja nainen ovat samanpituisia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Pussailu on yksi asia joka kuuluu enimmäkseen kahden ensimmäisen vuoden hommiin. Sitten se useimmissa suhteissa vähenee noin 98%. Ei kovin hyvä etu siis olla samanpituinen, varsinkin kun voi pussailla maaten tai istuen. Tai sylikkäin.
Mitä ihmettä?! Me kyllä pussaillaan edelleen päivittäin. Yhdessä ollaan oltu pian 14 vuotta.
Ap:n kysymykseen vastaisin, että huonoja puolia ei ole. Hyvinä puolina pidän sitä, että voin siirtyä miehen kaapille, jos omat hupparit ja kollarit on kaikki pyykissä.
Pussailu on siis pari pikkupusua kun sanotaan heipat. Vai vedättekö kielareita päivittäin edelleen. Siinä ne niskat voi olla kovilla mut joku pusu silloin tällöin ei luulisi niin rasittavaa olevan. Voi luoja.
No voi luoja vaan itsellesi. Jos sinun omassa parisuhteessa kipinä ja hellyys ovat kadonneet vuosien saatossa, ei kannata olettaa, että kaikilla muilla olisi niin. Nuo sinun olettamukset kertoo lähinnä sinun parisuhteen (ilmeisen surkeasta?) tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso mies on ollut hieno juttu agraariaikana, kun kaikki työ on pitänyt tehdä lihasvoimalla ja pituus on kertonut myös kasvuiän ravitsemuksesta. Nykypäivänä, kun koneet tekevät työt, kannattaa viehättyä mieluummin älykkyydestä.
Ja vastaukseni itse kysymykseen: samanpituinen puoliso on hyvä, koska hän elää todennäköisemmin yhtä kauan kuin itse. Ihmiset ovat tilastollisesti katsoen vähän kuin koirarodut: kookkaammalla on hieman lyhyempi elämä. Pisimpään elää pienehkö ja melko kevytrakenteinen.
Pitkissä ihmisissä on paljon älykkäitä. Tutkitusti joskus jopa enemmän kuin lyhyissä. Pituus ei myöskään suoraan vaikuta lihasvoimaan. Jos katsotaan vaikka painonnostajia niin yleensä ovat keskipituisia, eivät välttämättä kovinkaan pitkiä. Mitä tulee elämänpituuteen niin kyllä tuo teoria noin tulkittuna on huuhaata ihan täysin. Elämänpituus ei ole pitu
Korrelaatio on olemassa, ja on varsin mahdollista, että miesten ja naisten elinikäodotteiden ero liittyy osittain pituuseroon. Että on tälle väitteelle selvästi enemmän tieteellistä pohjaa kuin vaikka näille seksi on helpompaa/vaikeampaa-jutuille.
Laskettelurinteessä on mukavampi mennä ankkurihissiin yhdessä, jos molemmilla on suht samanpituiset jalat. Voi myös lainata toiselta varusteita esim. suksia, sauvoja, polkupyörää, kun molemmat on samaa kokoluokkaa. Joitain vaatteita toki myös.
Olen itse 183cm ja vaimo 180cm pitkä. Kaikki on vain niin paljon helpompaa kun ollaan lähes saman pituisia. Erityisesti seksi toimii tosi hyvin. Lähetyssaarnaajassa ollaan kasvokkain, takaapäin onnistuu just hyvin. Lyhyt jalkaisten naisten kanssa takaapäin oli yhtä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyödyt:
- kun puhuu toisen kanssa, niin voi pään pitää ihan normaalisti suorassa, kun ollaan samalla tasolla
- pussaaminen helpompaa edellämainitusta syystä
- voi tarvittaessa lainata toisen vaatteita
Haitat:
- jos ei itse yletä kurottamaan ylähyllylle, niin siitä toisestakaan ei ole mitään apua (onneksi jakkarat on kuitenkin keksitty)
Mun mies just aavistuksen minua pidempi ja on pidemmät kädet.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Meillä on miehen kanssa pituuseroa, mutta oleellisin ero tulee miehen pitemmästä selästä ja isommasta/korkeammasta päästä. 😄 Miehellä on myös pidemmät kädet ja joudun aina säätämään selkänojaa pystynpään. Jaloissakin on eroa, mutta se on aika pieni.