Mitä hyötyä/haittoja on siitä jos mies ja nainen ovat samanpituisia?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Seisaaltaan on helpompi touhuta.
Tuokaan ei pidä paikkaansa. Kokeiltu on niin monen keskipituisen ja lyhyenkin naisen kanssa eikä kyllö pienintäkään ongelmaa. Terveisin 187cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Pussailu on yksi asia joka kuuluu enimmäkseen kahden ensimmäisen vuoden hommiin. Sitten se useimmissa suhteissa vähenee noin 98%. Ei kovin hyvä etu siis olla samanpituinen, varsinkin kun voi pussailla maaten tai istuen. Tai sylikkäin.
Mitä ihmettä?! Me kyllä pussaillaan edelleen päivittäin. Yhdessä ollaan oltu pian 14 vuotta.
Ap:n kysymykseen vastaisin, että huonoja puolia ei ole. Hyvinä puolina pidän sitä, että voin siirtyä miehen kaapille, jos omat hupparit ja kollarit on kaikki pyykissä.
Iso mies on ollut hieno juttu agraariaikana, kun kaikki työ on pitänyt tehdä lihasvoimalla ja pituus on kertonut myös kasvuiän ravitsemuksesta. Nykypäivänä, kun koneet tekevät työt, kannattaa viehättyä mieluummin älykkyydestä.
Ja vastaukseni itse kysymykseen: samanpituinen puoliso on hyvä, koska hän elää todennäköisemmin yhtä kauan kuin itse. Ihmiset ovat tilastollisesti katsoen vähän kuin koirarodut: kookkaammalla on hieman lyhyempi elämä. Pisimpään elää pienehkö ja melko kevytrakenteinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyödyt:
- voi tarvittaessa lainata toisen vaatteita
Tämä. Voidaan vaimon kanssa käyttää jpitain samoja vaatteita, esim. huppareita. Olen lainannut myös vaimon reisitaskuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyötynä on ainakin se että auton penkkejä ei tarvitse olla säätämässä kun samat asetukset käy molemmille.
Tämähän riippuu täysin siitä, onko pariskunnalla myös samat kropan mittasuhteet. Mä ja mun sisko ollaan saman pituisia, mutta hän valitti kerran mun autoa lainattuaan, ettei yltänyt kunnolla kytkimelle, vaikka siirsi penkin ihan eteen... Ja sitten taas mun tyttärellä ja poikaystävällään on n. 15 cm pituuseroa, mutta heillä on melkein saman pituiset jalat.
-ohis
Totta. Mieheni on viitisen senttiä minua pidempi, mutta hänellä on paljon lyhyemmät jalat kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Pussailu on yksi asia joka kuuluu enimmäkseen kahden ensimmäisen vuoden hommiin. Sitten se useimmissa suhteissa vähenee noin 98%. Ei kovin hyvä etu siis olla samanpituinen, varsinkin kun voi pussailla maaten tai istuen. Tai sylikkäin.
Mitä ihmettä?! Me kyllä pussaillaan edelleen päivittäin. Yhdessä ollaan oltu pian 14 vuotta.
Ap:n kysymykseen vastaisin, että huonoja puolia ei ole. Hyvinä puolina pidän sitä, että voin siirtyä miehen kaapille, jos omat hupparit ja kollarit on kaikki pyykissä.
Pussailu on siis pari pikkupusua kun sanotaan heipat. Vai vedättekö kielareita päivittäin edelleen. Siinä ne niskat voi olla kovilla mut joku pusu silloin tällöin ei luulisi niin rasittavaa olevan. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Iso mies on ollut hieno juttu agraariaikana, kun kaikki työ on pitänyt tehdä lihasvoimalla ja pituus on kertonut myös kasvuiän ravitsemuksesta. Nykypäivänä, kun koneet tekevät työt, kannattaa viehättyä mieluummin älykkyydestä.
Ja vastaukseni itse kysymykseen: samanpituinen puoliso on hyvä, koska hän elää todennäköisemmin yhtä kauan kuin itse. Ihmiset ovat tilastollisesti katsoen vähän kuin koirarodut: kookkaammalla on hieman lyhyempi elämä. Pisimpään elää pienehkö ja melko kevytrakenteinen.
Olet ensinnäkin siinä väärässä että pituus korreloisi ravinnonsaannin kanssa. Se on niin voimakkaasti perimästö tuleva ominaisuus että se pituus tulee sieltä esiin vaikka aivan naurettavan mitättömän ravinnon kanssa. Olen siitä itse ilmielävö esimerkki, samoin minun poikani. Käytännössä pyhällö hengellä eletty koko lapsuus ja silti pitkiä. Jatkakaa. :)
Molemmat voi mennä vuoristorataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ensinnäkin siinä väärässä että pituus korreloisi ravinnonsaannin kanssa. Se on niin voimakkaasti perimästö tuleva ominaisuus että se pituus tulee sieltä esiin vaikka aivan naurettavan mitättömän ravinnon kanssa. Olen siitä itse ilmielävö esimerkki, samoin minun poikani. Käytännössä pyhällö hengellä eletty koko lapsuus ja silti pitkiä. Jatkakaa. :
Totta ihmeessä pituus korreloi ravinnonsaannin kanssa, aivan raskausajasta saakka. Siksi kaikki ovat nykyään pitempiä kuin 1900-luvun alussa.
Pyhällä hengellä ei nykyajan Suomessa onneksi ole kukaan joutunut elämään. Vai onko sinulla ja pojallasi esimerkiksi riisitaudin merkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Pitkissä ihmisissä on paljon älykkäitä. Tutkitusti joskus jopa enemmän kuin lyhyissä. Pituus ei myöskään suoraan vaikuta lihasvoimaan. Jos katsotaan vaikka painonnostajia niin yleensä ovat keskipituisia, eivät välttämättä kovinkaan pitkiä. Mitä tulee elämänpituuteen niin kyllä tuo teoria noin tulkittuna on huuhaata ihan täysin. Elämänpituus ei ole pituudesta kiinni vaan enemmän sitten siitä painosta ja rasvan määrästä kehossa sekä elintavoista ja geneettisistä ominaisuuksista.
Miehet olleet 1. samanpituinen 2. 5 cm pitempi ja 3. lähes 10 cm pitempi. Ehkä n 5 cm pitempi oli paras ero. Samanpituisen kanssa aloin seistä kumarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Kyllä me ainakin pussailemme joka päivä useaan otteeseen, vaikka yhdessä jo yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ensinnäkin siinä väärässä että pituus korreloisi ravinnonsaannin kanssa. Se on niin voimakkaasti perimästö tuleva ominaisuus että se pituus tulee sieltä esiin vaikka aivan naurettavan mitättömän ravinnon kanssa. Olen siitä itse ilmielävö esimerkki, samoin minun poikani. Käytännössä pyhällö hengell
Väestötasolla kyllä mutta suhteessa väestöön ne jotka ovat olleet muita pitempiä, ovat olleet sitä aina geneettisistä syistä johtuen ei siitä että ovat syöneet enemmän leipää lapsena. Olet vähän yksinkertainen tapaus.
Seksi samanpituisen miehen kanssa toimii mulla paremmin kuin hongankolistajan kanssa.😚 ja tanssiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Kyllä me ainakin pussailemme joka päivä useaan otteeseen, vaikka yhdessä jo yli 10 vuotta.
Oikein kunnolla suutelette eikä vain sitä heippapusua? No on kyllä aika erikoista touhua. Taitaa olla melkoisia liiottelijoita tai valepukkrja palsta täynnä. :D
Auton istuimen lisäksi esim molemmille mukavan sohvan, sängyn, keittiön työtasojen korkeuden, sopivan taulujen ja tavaroiden säilytyspaikkojen ym. löytäminen on helpompaa, jos molemmat on saman mittaisia. Ei tule ongelmaksi, että toinen laittaa tavaran ylähyllylle mistä toinen ei sitä yllä.
Toisaalta miinuspuolena sinne ylähyllylle ei sitten todennäköisesti yllä kumpikaan ilman jakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Okei 🤔.me kyl pussaillaan edelleen 11v jälkeen ja paljon
Mekin pussaillaan päivittäin. T. 70+
Sama pituus on ollut monessa asiassa hyödyksi. Ollaan molemmat 174 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussailu on kivempaa
.
Niin eipä tässä nyt kysyttykään miten merkittäviä nämä hyvät tai huonot puolet on.
Se on niin huono asento, että kuka sitä haluaa?