Onko sinulla rahaa lähteä ulkomaanmatkalle?
Kommentit (104)
On varaa, viikko Ruotsissa pakettiautossa. Dieseli 30litraa tekee 60e.
On varaa, viikko Ruotsissa pakettiautossa. Dieseli 30litraa tekee 60e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä teette kun varaa reissata noin? Mä olen "vain" hva sihteeri ja bruttopalkka 2600e. Mies raksalla tienaa vähemmän.
It konsultti. Ei matkustaminen kallista ole, en ymmärrä mistä nuo tonnin viikkobudjetit tulee. Lennot pari sataa, airbnb saa kuukaudeksi 500-2000e kohteesta riippuen, ruoka useimmissa paikoissa halvempaa kuin Suomessa. Eikä muutama museolippu montaa kymppiä maksa.
Riippuu mitä haluaa ja minne matkustaa. En kyttää halpoja lentoja, tasokas hotelli pitää olla jne. Rahaa menee syömisten lisäksi esim kulkuvälinelippuihin ja -vuokriin myös.
Voih, kylläpä olisikin noloa lentää halvoilla lennoilla jos kalliitakin löytyy 🤡.
Kummallisia nämä ihmiset jotka eivät kotona syö, tai käytä kulkuvälineitä. Varmaan samoja, joille joulun ruoat ovat aina vain extramenoa, kun muuten eivät söisi yhtään mitään.
Ei ole varaa. Rahaa menisi kaikkineen ehkä 1000-1200 €
On varaa, kun ajaa omalla autolla käymään Haaparannassa. Sinne paljon lyhyempi matka kuin Helsinkiin.
Oikeasti ei ole varaa mihinkään risteilylle eikä aurinkorannoille.
1-2 kertaa vuodessa on varaa tehdä viikon pakettimatka rantakohteeseen.
Ennen oli, ei enää viiden hengen perheessä, ottaa päähän matkat kallistuneet puolella aiemmasta ja lapset jo isompia, ollaan vaan kotona ja mökillä
Olisi joo varaa, mutta en halua lähteä. Minua ei matkailu kiinnosta. Viimeisimmästä ulkomaanmatkasta on varmaan melkein 10 vuotta.
Olisi varaa mutta ei kiinnosta. Nuorempana tuli reissattua tarpeeksi. Taitaa olla 30 vuotta edellisestä reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä teette kun varaa reissata noin? Mä olen "vain" hva sihteeri ja bruttopalkka 2600e. Mies raksalla tienaa vähemmän.
It konsultti. Ei matkustaminen kallista ole, en ymmärrä mistä nuo tonnin viikkobudjetit tulee. Lennot pari sataa, airbnb saa kuukaudeksi 500-2000e kohteesta riippuen, ruoka useimmissa paikoissa halvempaa kuin Suomessa. Eikä muutama museolippu montaa kymppiä maksa.
Riippuu mitä haluaa ja minne matkustaa. En kyttää halpoja lentoja, tasokas hotelli pitää olla jne. Rahaa menee syömisten lisäksi esim kulkuvälinelippuihin ja -vuokriin myös.
Voih, kylläpä olisikin noloa lentää halvoilla lennoilla jos kalliitakin löytyy 🤡.
Kummallisia nämä ihmiset jotka eivät kotona syö, tai käytä
Tarkoitin etten kyttää viikkotolkulla päivittäin halpoja lentoja ja lennä vaikka Hampuriin Tukholman ja Köpiksen kautta kun siinä säästäisi 6 euroa.
Ja kuluuhan rahaa syömiseen enemmän jos syö 2 kertaa päivässä ravintolassa kuin kotona, jos ei nyt jossain ihan kehitysmaassa reissaa.
On varaa, mutta en todellakaan tuhlaa rahojani matkusteluun, kun maailmantilanne on tällainen. Katsotaan sitten kun sodan uhka on väistynyt, niin ettei tarvitse olla koko ajan varautunut johonkin pitkäkestoiseen poikkeustilaan, jolloin säästöille on todellinen tarve. Nyt yritän vaan kerätä mahdollisimman isoja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia
No ainakin olkiukkoja osaat hyvin kasata, vaikket kehitysmaissa reissaisikaan.
Jos asuu hotellissa, saa sieltä aamiaisen eikä tarvitse ostaa kahta kokonaista ruokaa ravintoloista. Jos asuu huoneistossa, ei myöskään tarvitse koska voi kokata itse. Mutta saahan toki kaikesta kallista, jos omanarvontunne on sidottu siihen, kuinka paljon rahaa saa käytettyä.
Kylläpä on varakasta väkeä vauvapalstalla. En koko elämäni aikana pystynyt matkustelemaan. Nyt ikää jo yli 70 v. Eläke pieni, sillä juuri tulee toimeen kun ostaa tarvittavat vaatteet ja kengät kirpparilta sekä jättää aina osan lääkkeistä ostamatta. Olen kyllä lukenut että eläkeläiset ovat rikkaita ja niiltä vois hyvin ottaa puolet pois. Kaipa hallitus pian siitäkin päättää. Niinhän pääsette vanhoista eroon, kun ovat nuorempien harmina täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa edes lähteä teinin kanssa Köpikseen, se menee nyt yksin. =/
- kaveriton siis. Ja joo, kyllä hirvittää. Ehkä ylistressaan.
Hyvin se menee. Mun parikymppinen oli yksin viikon Barcelonassa eikä sille mitään sattunut. Täytyy kyllä myöntää, että stressasin, mutta se on ihan luonnollista, kun on omasta kyse.
Meillä nuoret on reissanneet 16v lähtien yksin, mm Barcelonassa 2kk, inter-raililla Italiassa 2x, Berliinissä, Pariisissa jne.
Toki he ovat tottuneita matkailijoita eikä mitään känniääliöitä joten riskit on pienet
On varaa ja matkustelenkin aika paljon. Kyllä mulla menee matkoihin kaikkinensa varmaan sellaiset 15-20 000 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi ainakin 2x vuoteen, mutta ei matkaseuraa. Olen ollut aikoinaan 3x yksin jossain välimeren/Kanarian matkoilla, mutta ne oli loppujen lopuksi kamalia reissuja. Yksinäisyys ja parisuhteettomuus oikein huutaa potenssiin 10 kun siellä katsot käsi kädessä kulkevia pariskuntia niin sieluun sattuu ihan hitosti. Tai edes kaveriporukalla rannalla lojuvia tai illalliselle menijöitä ja minä kävelen ympäriinsä yksin, istun kahvilassa yksin jne. En koskaan käynyt ravintolassa syömässä yksin, koska se olisi ollut niin hemmetin nöyryyttävää ja kiusallista, ostin aina take awaytä ja söin hotellihuoneessa.
Ei yksinmatkustamista enää ikinä.
Jännä miten eri tavoin ihmiset tuonkin kokee. Nykyään mäkin kyllä matkustan yleensä puolison kanssa, mutta mielelläni myös yksin, ja ennen nyksää reissasin pääsääntöisesti yksin. En oo kokenut ongelmaksi istus
Aiemmin tuo tuntui vähän kurjalta mutta nykyään olen reissussa n 4kk vuodesta yksin. Mies tulee perässä kun töiltään pääsee. Viihdyn oikein hyvin
Ei ole, mutta ei harmita yhtään. En lähtisi ulkomaille, vaikka oiskin rahaa.
Syksyllä olin 3 viikkoa Thaimaassa ja nyt ensi syksynä suunnitelmissa pari viikkoa. Lennot n.900€ meno-paluu, kämppä on ilmainen ja rahaa tuolla parin viikon reissulla menee n. 1200e.
On, ja matka varattuna jo kesäksi :)
Jännä miten eri tavoin ihmiset tuonkin kokee. Nykyään mäkin kyllä matkustan yleensä puolison kanssa, mutta mielelläni myös yksin, ja ennen nyksää reissasin pääsääntöisesti yksin. En oo kokenut ongelmaksi istuskella itsekseni syömässä jne.