Onko sinulla rahaa lähteä ulkomaanmatkalle?
Kommentit (104)
Just nyt ei ole, kun viime sunnuntaina palasin Ruotsista. Sen lisäksi tänä vuonna olen käynyt Virossa ja Saksassa. Tosin en ikinä ole viikkoa kerrallaan, mutta eiköhän noita reissuja vielä tänä vuonna tule. Ensi kuussa varmaan uudestaan Viroon ainakin.
En varaa sen kummemmin, ei reissussa juuri sen kummemmin rahaa mene kuin kotonakaan, ainakaan niin paljoa enempää että minun sitä pitäisi kummemmin miettiä.
On, mutta ei huvita enää matkustella kun on sitäkin tehnyt aika paljon. Nyt nautin kotimaasta, omasta ihanasta kodistani ja rakkaista läheisistäni. Ja koirastani. Luonto ja puhdas ilma ovat nykyään arvoissani kärjessä ja näitä löytyy kotimaastani joka päivä.
Rahaa olisi mutten vaan viitsi enää matkustella yhtään.
Olemme parhaillaan ulkomailla. Ja kyllä, on varaa. Talo on oma ja elämiseen menee suunnilleen sama kuin Suomessa sillä erotuksella että 1-2 viikon välein syödään ravintolassa 3-4 rl ateria. Tähän ei Suomessa olisi varaa.
2kk kesällä ja 2kk syksyllä, lennot varattu jo. Muita matkoja ei vielä sovittu.
On varaa. Ajattelin lasten kanssa mennä kreikkaan kesällä viikoksi. N. 3000e olen varannut hotelliin ja all inclusive/puolihoitoon ja käyttörahaa n. 1000e
Hiukan tietenkin menee rahaa myös auton pysäköimiseen, matkavakuutukseen yms.
Thaimaassa riittää 1000bahtia päivässä, eli 26€. Jos ei käytä alkoholia edes ruuan kanssa, pääsee alle kahdenkympinkin. Euroopassa kuluu vähän alle satanen päivässä ja USAssa vähän yli. Jos matka sisältää lähinnä kävelyä ja puistossa istumista kohteessa ja ruoka ostetaan kaupasta, niin sitten pääsee suunnilleen samaan kuin kotona.
Aika kultaa muistot,kävin ruotsissa, matkaa jotain 200metriä,kyllä oli reissu.
Joo, Tukholman risteily on takana ja viime viikolla ostettiin lennot kesälomaa varten. Espanja kutsuu, mutta vielä on auki, minne majoitutaan. Yhteensä budjetti on jotain.. en edes tiedä, pari tonnia ehkä.
Käteistä otetaan mukaan muutama satanen varmuuden vuoksi, mutta enimmäkseen maksetaan luottokortilla kuten kotimaassakin. Eikä se tarkoita velaksi elämistä; maksetaan ne laskut heti pois.
On, mutta en halua lähteä, ulkomailla on vieläkin levottomampaa kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston tuhoajat !
Hävetkää.
Ei hävetä, ei oo pikkuautoa, ei vesijettiä, ei mopoa ei harrikkaa, ei edes peräprutkua joten nautin ja käyn välillä ulkomailla.
On rahaa mutten lähde ulkomaille.
On rahaa lähteä. Mutta en todellakaan halua lähteä.
Kreikkaan pariksi viikoksi kesäkuussa. Meniskö 4000 kaikkineen kahdella aikuisella. Siellä on ulkona syöminen kuitenkin suht edullista.
On rahaa ja taidan lähteä ne ulkomaille kuluttamaan. Tulen niiden loputtua takaisin perusturvalla kunnes pääsen taluueläkkeelle. Vtuttaa hallitus niin paljon, että asun mieluummin vaikka savimajassa kuin katselen tätä touhua.
On varaa, myin juuri asunnon. Ehkä syksyllä Korfulle tai Sardiniaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos olisi, lähtisin kesällä Italiaan.
Älä hyvä ihminen Italiaan lähde! Mulla on 2 maata boikotissa, toinen on Turkki ja toinen Italia.
Vierailija kirjoitti:
On rahaa ja taidan lähteä ne ulkomaille kuluttamaan. Tulen niiden loputtua takaisin perusturvalla kunnes pääsen taluueläkkeelle. Vtuttaa hallitus niin paljon, että asun mieluummin vaikka savimajassa kuin katselen tätä touhua.
Sama, mutta nostan työmarkkinatuen Espanjaan. Tarvittaessa olen parissa päivässä Suomessa, mutta eipä kukaan kaipaile. Neljää paikkaa saa haettua netillä ja te-tyttönen ei tiedä missä puheluun vastaan. Täällä on ihan kiva kaksio 295€+vesi ja sähkö. Se on maksettava säästöistä, mutta työmarkkinatuki riittää ruokaan ja bensaan paremmin. Rahallisesti pärjäisi Suomessa paremmin, mutta on tämä paljon vähemmän ankeaa. Olen täällä Granadassa, missä on halvempaa kuin Aurinkorannikolla. On täällä härmäläisiä muitakin. Nyt olen jäämässä kesäksikin.
On. Olin juuri Chilessä ja meni vajaa 2000€ reissuun. Seuraavaa matkaa odotellessa. Olen arjessa melko säästeliäs, mutta matkoihin käytän rahaa.
Viikko islannissa oli jotain 3000 viime kesänä. Ei oo suunnitelmissa tänä vuonna. Aateltiin käydä päälaella ja mahdollisesti norjan puolella jos saadaan aikataulut sopimaan. Maksaa bensat ja leirinnän. Ei ole mitään pakkomiellettä ulkomaanmatkailuun, siksikin sitä rahaa on säästössä :)