Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla rahaa lähteä ulkomaanmatkalle?

Vierailija
21.03.2024 |

Viikon matka. Paljonko rahaa varaat?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kokoonpanosta. 5 henkeä perheessä ja viikonreissu oli juuri pelkkä matka 6000€. Nyt kolme vajaan viikon matkaa buukattu seuraavien kuukausien aikana. Yksi 4 hlöä (2500€) ja kaksi kahden henkilön (1500€/kpl). Käyttö rahaa menee mitä menee. Heinäkuussa taas pohdittiin koko perheen reissua viikoksi ja on sit 5000-6000€ pelkkä matka. Paljon reissataan vaan 1 aikuinen ja 1 lapsi, koska lasten intressit ovat erilaisia.

Vierailija
62/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4xvuodessa.kaikki lomat aina pois suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa edes lähteä teinin kanssa Köpikseen, se menee nyt yksin. =/

- kaveriton siis. Ja joo, kyllä hirvittää. Ehkä ylistressaan. 

Hyvin se menee. Mun parikymppinen oli yksin viikon Barcelonassa eikä sille mitään sattunut. Täytyy kyllä myöntää, että stressasin, mutta se on ihan luonnollista, kun on omasta kyse.

Vierailija
64/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa edes lähteä teinin kanssa Köpikseen, se menee nyt yksin. =/

- kaveriton siis. Ja joo, kyllä hirvittää. Ehkä ylistressaan. 

Hyvin se menee. Mun parikymppinen oli yksin viikon Barcelonassa eikä sille mitään sattunut. Täytyy kyllä myöntää, että stressasin, mutta se on ihan luonnollista, kun on omasta kyse.

Mä olin ryhmän kanssa Barcelonassa joskus ja se määrä varkauksia plus hepatiitti-narkkeja tuhosi kyllä sitä reissua jonkin verran. Kaunis kaupunki mutta sisältä mätä. 

Vierailija
65/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tarvitsisin mukaan henkilökohtaisen avustajan, ja varmuuden, että määränpäässä on tarvittaessa mahdollisuus sairaanhoitoon (sairastan etenevästi). Harmi. Olisi ollut vielä tässä elämässä kiva käydä jossakin. Mulle olisi riittänyt vaikka Kreikka - tykkään siitä.

Sairaana on kyllä sairaan kallista matkustaa 😞 Ymmärrän hyvin että irtiotto tekisi hyvää.

Vierailija
66/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä teette kun varaa reissata noin? Mä olen "vain" hva sihteeri ja bruttopalkka 2600e. Mies raksalla tienaa vähemmän. 

Vierailija
67/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tarvitsisin mukaan henkilökohtaisen avustajan, ja varmuuden, että määränpäässä on tarvittaessa mahdollisuus sairaanhoitoon (sairastan etenevästi). Harmi. Olisi ollut vielä tässä elämässä kiva käydä jossakin. Mulle olisi riittänyt vaikka Kreikka - tykkään siitä.

Sairaana on kyllä sairaan kallista matkustaa 😞 Ymmärrän hyvin että irtiotto tekisi hyvää.

No joo. Toisaalta - rahapulan lisäksi - minun intoani vie epävarmuus jaksamisesta. Olen suurimman osan päivistä täysin invalidisoitunut hermokivusta, enkä pääse läheskään joka päivä edes rollaattorin varassa ulos. Lämpö tekisi hyvää, mutta olisiko matkan rasitus kuitenkaan kaikkine jännityksineen vaivan arvoinen. 

Vierailija
68/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä teette kun varaa reissata noin? Mä olen "vain" hva sihteeri ja bruttopalkka 2600e. Mies raksalla tienaa vähemmän. 

Toisen palveluksessa duunareina töitä paiskitaan. Vaimon kanssa bruttotulot n. 20.000€/kk. Ei näillä tuloilla 5 henkinen perhekään yhdessä usein reissaa. Puolet tuosta jää vain käteen.

Vierailija
69/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa. Viime vuonna neljä viikon reissua ja rahaa meni 1000-2500 per reissu.

Vierailija
70/104 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It konsultti. Ei matkustaminen kallista ole, en ymmärrä mistä nuo tonnin viikkobudjetit tulee. Lennot pari sataa, airbnb saa kuukaudeksi 500-2000e kohteesta riippuen, ruoka useimmissa paikoissa halvempaa kuin Suomessa. Eikä muutama museolippu montaa kymppiä maksa. 

Vierailija
71/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole työelämässä, puoliso osa-aikaisena kuljetusalalla. 

Säästöjä, sijoituksia, perintöjä. 

Toki reissasin aiemminkin kun kävin vielä töissä. 

Vierailija
72/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa lähteä ulkomaille, mutta en halua. Viimeksi olin ulkomailla 2019. Matkustan kyllä, mutta toistaiseksi kotimaassa. Kesälle suunnittelen matkaa Ruotsiin, sen suurempaa eksotiikkaa en tällä hetkellä kaipaa.

Vierailija
73/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta en halua lähteä. Ehkä Tallinnassa olisi kiva pistäytyä.

Vierailija
74/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It konsultti. Ei matkustaminen kallista ole, en ymmärrä mistä nuo tonnin viikkobudjetit tulee. Lennot pari sataa, airbnb saa kuukaudeksi 500-2000e kohteesta riippuen, ruoka useimmissa paikoissa halvempaa kuin Suomessa. Eikä muutama museolippu montaa kymppiä maksa. 

Riippuu mitä haluaa ja minne matkustaa. En kyttää halpoja lentoja, tasokas hotelli pitää olla jne. Rahaa menee syömisten lisäksi esim kulkuvälinelippuihin ja -vuokriin myös. 

Vierailija
75/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ainakin 2x vuoteen, mutta ei matkaseuraa. Olen ollut aikoinaan 3x yksin jossain välimeren/Kanarian matkoilla, mutta ne oli loppujen lopuksi kamalia reissuja. Yksinäisyys ja parisuhteettomuus oikein huutaa potenssiin 10 kun siellä katsot käsi kädessä kulkevia pariskuntia niin sieluun sattuu ihan hitosti. Tai edes kaveriporukalla rannalla lojuvia tai illalliselle menijöitä ja minä kävelen ympäriinsä yksin, istun kahvilassa yksin jne. En koskaan käynyt ravintolassa syömässä yksin, koska se olisi ollut niin hemmetin nöyryyttävää ja kiusallista, ostin aina take awaytä ja söin hotellihuoneessa.

Ei yksinmatkustamista enää ikinä.

Vierailija
76/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Oon ollu viimeksi ulkomailla varmaan 5 vuotta sitten. Matkustelu ei oo enää tässä iässä mun juttu. Ei ois kyllä rahaakaan. 

Vierailija
77/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja varaan sen mitä on. Pärjään varmaan 500e, mutta helposti voi mennä 1000 jos siis silloin rahaa on. Vähän riippuu tartteeko / haluaako vuokrata auton vai ei

Lomalla en myöskään juurikaan laske rahoja, mutta en myöskään kroisostele kalliissa paikoissa vaan paikallisissa kuppiloissa.

Vierailija
78/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa. Miehenimstkustaa väh joka 2 viikko, pisteitä tulee koko ajan.

Olen töissä kansainvälisessä työpaikassa ja vaihdamme kollegan kanssaasuntoja kuukaudeksi.

Lentolipuista maksut oli muutama kymppi per henkilö, vuokrataan kk auto, sekin maksetaan pisteillä. Matkoilla menee aina enemmän rahaa syömiseen, pääsylippuihin jne. 

Veikkaan matka tulee maksamaan n 2000 euroa

Vierailija
79/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain käydään koko perhe reissussa. Syyslomamatka aurinkoon on jo varattu. Meillä on kuuden hengen perhe. Neljästä lapsesta jo kaksi aikuista, loput teinejä. Ihanaa silti lähteä yhdessä reissuun rentoutumaan ja viettämään yhteistä aikaa. Ihanaa, kun lapset vielä suostuvat mukaan lähtemään.Se on aina vuoden kohokohta,kun arki kuitenkin kiireistä ja kaikilla omat menot. Rahaa toki menee 5000-6000 euroa viikossa vähintään, mutta muuten eletään säästäväisesti.

Vierailija
80/104 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on riittävästi matkusteluun, ja olen matkustellut paljon yksin, mutta nyt ikääntyessä alkaa miettiä turvallisuuspuolta: mitä jos sitä kuukahtaa jonnekin puistonpenkille, ts. pyörtyy tai on muuta fyysistä ongelmaa? Kukaan ei kaipaa.

Ryhmä- ja seuramatkat eivät innosta, olen tottunut menemään omatoimisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme