Onko sinulla rahaa lähteä ulkomaanmatkalle?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Halpaa lystiä seilata ruotsinlautalla vaikka monta viikkoa.
Ota mielummin vironlautta, niin säästät pitkän pennin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahaa ja taidan lähteä ne ulkomaille kuluttamaan. Tulen niiden loputtua takaisin perusturvalla kunnes pääsen taluueläkkeelle. Vtuttaa hallitus niin paljon, että asun mieluummin vaikka savimajassa kuin katselen tätä touhua.
Sama, mutta nostan työmarkkinatuen Espanjaan. Tarvittaessa olen parissa päivässä Suomessa, mutta eipä kukaan kaipaile. Neljää paikkaa saa haettua netillä ja te-tyttönen ei tiedä missä puheluun vastaan. Täällä on ihan kiva kaksio 295€+vesi ja sähkö. Se on maksettava säästöistä, mutta työmarkkinatuki riittää ruokaan ja bensaan paremmin. Rahallisesti pärjäisi Suomessa paremmin, mutta on tämä paljon vähemmän ankeaa. Olen täällä Granadassa, missä on halvempaa kuin Aurinkorannikolla. On täällä härmäläisiä muitakin. Nyt olen jäämässä kesäksikin.
Itsea
Eipä sillä ole väliä, koska työtön saa lomailla ulkomailla, kunhan on tavoitettavissa ja valmis tulemaan mahdolliseen työhaastatteluun. Ei työttömyys ole mikään vankilatuomio, joka pitää kotona lusia.
2000 luotto riittää olemiseen, hotelli ja lennot maksettu etukäteen.
Kyllä tottakai. Perheenä reissataan muutama kerta vuodessa. Erilaisia matkoja ja rahan meno riippuu matkasta ja kohteesta.
Välillä ollaan luxus- hotelleissa ja välillä etappi hotelleissa motareiden vareella, jos autolla ollaan liikkeellä. Ollaan myös vuokrattu asuntoja ja se on tosi kätevää esim. Floridassa.
Kaukomatkoista en enää oikein tykkää, kun lennot on niin pitkiä ja raskaita.
Puhelimen soittoääni ei muutu. Joskus se muuttui jos puhelimen sammutti, mutta ei ainakaan EU-alueella vaikuta sekään.
Kesällä lähdetään kolmeksi viikoksi Japaniin.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen soittoääni ei muutu. Joskus se muuttui jos puhelimen sammutti, mutta ei ainakaan EU-alueella vaikuta sekään.
No mun ja mieheni puhelimessa muuttuu edelleenkin. Muuten olisimme voineet olla kuukausia etätöissä mutta puhelimen äänestä olisi jäänyt kiinni.
On, mutta ei kiinnosta matkustaa mihinkään. Ei edes kotimaassa. Minulle riittävää matkailua on se, kun käyn lähikaupasta jääkaapin täyteen ruokaa ja olen pari päivää neljän seinän sisällä. Sitten taas kierros uusiksi.
Man skall fira påsken i Finland på utlandsresa. Hoppas att budgeten klarar av det.
Olisi varaa vaikka minne mutta en lähde. Olen matkustanut aivan tarpeekseni.
Säästän edulliseen rintamamiestaloon maalla ja muutan sinne kohta luonnon rauhaan täältä pk-seudun oravanpyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston tuhoajat !
Hävetkää.
Netti kiinni ja maakuoppaan siitä jos ei moderni elämä kiinnosta.
Ei ole varaa edes lähteä teinin kanssa Köpikseen, se menee nyt yksin. =/
- kaveriton siis. Ja joo, kyllä hirvittää. Ehkä ylistressaan.
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten yhtään kalliimpaa kohdetta keksineet??
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston tuhoajat !
Hävetkää.
Viimeksi Suomen ulkopuolella 70-luvulla, en tiedä meneenkö enää koskaan; tuolloin myös viimeksi lentokoneessa (tai edes laivassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette sitten yhtään kalliimpaa kohdetta keksineet??
Ketkä? Teititteletkö sä mun teiniä??? Sehän ite päätti kohteen.
Ei ole. Tarvitsisin mukaan henkilökohtaisen avustajan, ja varmuuden, että määränpäässä on tarvittaessa mahdollisuus sairaanhoitoon (sairastan etenevästi). Harmi. Olisi ollut vielä tässä elämässä kiva käydä jossakin. Mulle olisi riittänyt vaikka Kreikka - tykkään siitä.
On, mutten tuhlaa rahojani sellaiseen. Ei vaan kiinnosta enää matkustella joten vaan säästän.
Taitaa nuo matkustelut, ainakin edestakaiset, monelta vähetä tai loppuakin kun demokraattista hallintovaltaa halveksiva ay-mafia ajaa Suomea Venezuelan tielle.
Itseasiassa te-tyttönen saa sen helposti selville:)
Tiesitkö että puhelimesi sointiääni muuttuu ulkomailla ollessa??