Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti
Kaikki rajan alle mahtuvat asunnot ovat kombinaatio seuraavia:
-20neliötä
-nistialue
-yli50v-vanha
-kaameassa kunnossa
-Erittäin huonolla alueella
-Ei parveketta
-Ei hissiä (huonot polvet)
-Ei autopaikkaa
-Äänieristys olematon
Minä olen super kunnollisesti elänyt tässä asunnossa jo 6 vuotta, ja sain palkinnonkin vuokranantajalta "häiriöttämästä asumisesta". En rellestä, ryyppää, polta tai aiheuta pahennusta. Tilaa on sopivasti normaaliin elämiseen
Vaatiiko kela muka oikeasti minua muuttamaan johonkin kanankoppiin, huonolle alueelle nistien naapuriin? Myös hissittömyys on ongelma huonojen polvieni takia...Ja entä auto? Mihin sen laitan jos ei autopaikkaa ole tarjolla uudessa asunnossa?
Tämä on ihan hirveä stressin aihe nyt minulle...Kohta ei ole enää varaa ruokaan jos en yritä hakeutua asuntoon joka huonontaa elämänlaatuani kriittisesti.
Mikä avuksi? Yhteys diakoniaan tai sosiaalitoimistoon?
Kommentit (194)
No saat ihan itse päättää, jätätkö ruokaa vai vaatetta ostamatta. Vai harkitsetko sittenkin downshiftaamista siitä ökyasunnosta halvempaan.
Jos olet ollut hyvä ja häiriötön vuokralainen, niin voit ehkä yrittää kysyä vuokranantajalta muutaman kympin alennusta vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta.
Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa.
36 neliötä. Hintaan 620.
Missä noin kalliita on.
Lisään, että suuri häkkivarastotila. Varmaan yli 3 neliötä.
Minun asunto on yli 100v vanha. Maksoin tästä 785 tonnia. Maksoinko liikaa?
100e nyt tienaa vaikka jakamalla mainoksia ja keräämällä pulloja.
En tiiä missä asut mutta esim. Tampereella on vuokrattavana 657 kohtuuvuokraista asuntoa.
Kyllä auton omistavalle ihmisille löytyy tuosta halvempiakin kämppiä esim. Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Minun asunto on yli 100v vanha. Maksoin tästä 785 tonnia. Maksoinko liikaa?
Riippuu koosta, kunnosta ja sijainnista.
Jos se on louhisaaren kartano, teit hyvät kaupat. Tosin tokko se on myynnissä.
Miten sulla on varaa pitää autoa?
Sulla kuluu autoon rahaa. Voiko sen jättää pois käytöstä?
Sinun pitää muuttaa halvempaan asuntoon tai luopua jostain muusta esim.autosta jos rahasi eivät riitä. Ei siinä sen kummempaa. Ei muutkaan ihmiset voi elää yli varojensa vaikka kuinka tekisi mieli parempaa elintasoa. Toinen vaihtoehto on lisätä tuloja.
Ymmärrän harmituksen, mutta me asutaan ikävällä alueella, koska meillä ei ole varaa parempaan alueeseen nyt. Toivottavasti pian on, kun nyt opiskelen lisää.
En mitenkään kannata tätä, tai oikeastaan muitakaan, hallituksen esityksiä, mutta aika monet ihmiset asuvat "ei niin hyvillä alueilla". Se on elämää.
Niin autokin on??ja miten on varaa niin isoon asuntoon nyt? Ja missä asut on kysymys myös, siis mistä haet asuntoa? Oletko töissäkin? Että tarvitset välttämättä autoa?
"Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti"'
Puuttuuko sinulta 105 euroa kuukaudessa, jotta voisit jatkaa nykyisessä asunnossasi. Oletko liikuntakykyinen eli pääsetkö liikkumaan. Onko sinulla vapaa-aikaa, jota voisit käyttää lisätulojen hankintaan.
Olisiko joku lisätyö mahdollista. Yksi mahdollisuus olisi ehkä koirien kävelyttäminen.
On inhottavia ja ilkeitä vastauksia. En ihmettele, että kokoomus ja persut voittivat vaaleissa, kun vastauksia lukee. Empatia ei kuulemma kuulu politiikkaan, ei näemmä elämään.
Joudun muuttamaan johonkin Espooseen. Syrjään! Kauas merestä. Kauas kaupoista ja huvituksista. Tähän ollaan tultu.
H a r m i t t a a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pakota sua muuttamaan mihinkään, jos et halua. Joudut vaan maksamaan itse erotuksen vuokrasta mitä ne ei maksa.
No kun juttu on se että en tule pärjäämään yli 100e pienemmällä rahalla per kuukausi vrt. nyt...
ap
Luovut autosta. Sen ylläpito on kallista.
Vierailija kirjoitti:
"Kela vaatii mua nyt muuttamaan pois asunnostani (820e), ja katselin että minkälaisia asuntoja ovat rajaan (715e) mahtuvat..JÄRKYTYIN pahasti"'
Puuttuuko sinulta 105 euroa kuukaudessa, jotta voisit jatkaa nykyisessä asunnossasi. Oletko liikuntakykyinen eli pääsetkö liikkumaan. Onko sinulla vapaa-aikaa, jota voisit käyttää lisätulojen hankintaan.
Olisiko joku lisätyö mahdollista. Yksi mahdollisuus olisi ehkä koirien kävelyttäminen.
Ei pysty kun on koirafobia kun lapsena tuntematon koira puri minua
ap
Myy nyt ensin se autos, voit jäädä asuntoosi pidemmäksi aikaa. Auto on kallis ylläpitää.
Asutko Helsingissä vai miten on noin kallista. Joku toinen paikkakunta?
Jaa, mää vuokraan asuntoa turun keskustassa. Siisti. Iso parveke. Uusittu kylppäri, ikkunat ovet, koko parveke hiljattain, samoin koko julkisivu.. Parvekelasit. 2 hissiä talossa. Jokinäkymä. On autopaikkoja ja hallipaikkoja. Yksi sekaisin oleva talossa ehkä asuu. Muut vaikuttaa rauhallislta ja supisuomalaislta.
Uudet hissit ja hissiaula. Ollaan aloittamassa sauna- ja pesutuparemonttia, vaikka edellisestä ei ole kauaa aikaa.
36 neliötä. Hintaan 620.
Missä noin kalliita on.