Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukkola: Sinunkin kannattaa kokeilla avointa suhdetta - Irstailun vallankumous on täällä!

Vierailija
21.03.2024 |

Miksi syntyvyys niin laskussa Suomessa? Yksi syy varmasti että miten vaihtoehtoisia suuntautumisia jatkuvasti tyrkytetään, ihan jo siitä että Seta kiertelee ala-asteilla saarnaamassa lapsille tästä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb607d59-baef-46bf-a830-8a7e8674dfbf

Erityisen mielenkiintoista miten verovaroin toimiva valionmediakin hypännyt tähän:

Ollaanko perseestä, kun lähetimme vatsatautisen ystävän taksilla kotiin, jotta saimme sekstailla klubilla?, kysyy Inka parinvaihtoklubilla vietetyn illan jälkeen nuorille suunnatun Yle Kioskin Olenko perseestä -podcastissa.

Miksi mä olen polyamorinen? Lyhyt vastaus on hurjan yksinkertainen: Koska mä voin. Polyamoria on tehnyt musta onnellisemman, se on pakottanut mut kasvamaan ihmisenä, se on mahdollistanut mulle mahtavia ystävyyksiä ja ihanaa seksiä mainioiden tyyppien kanssa. Melko hyvä diili. Mitä sä luulet, toimisko polyamoria sulle? kyselee mies eräässä Yle Kioskin videossa.

Ylellä pyörivässä Häpeämätön-sarjassa (osa: Nai, jos siltä tuntuu) Sofiella on useita kumppaneita, joille hän voi ilmoittaa, kun haluaa seksiä.

Ylen Kulttuuricocktail-live kysyy, ovatko avoimet suhteet ja polyamoria avain onneen ja Kulttuuriykkönen pohtii, onko perinteinen parisuhde tiensä päässä.

Ylen Suhde2-dokkarisarjassa toimittaja tapaa polyamorisessa suhteessa asuvan pariskunnan sekä soolopolyna elävän bloggarin.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko muutkin YLEn nuorille suunnatun jakson "Nai, jos siltä tuntuu" ?

Vierailija
2/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret, etenkin naiset ovat niin uhmakkaita.

Itku "pitkästä" ilosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä lasten kanssa katsottiin, meidän perheessä luotetaan valtionmediaan.

Vierailija
4/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kerta siltä tuntuu, niin ei kai siinä sitten muu auta.

Vierailija
5/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän paremmin siitä, että ihmiset olisivat tolkun ihmisiä.Eli heteroja.Onneksi lähipiirini onkin normaaleja heteroja.He eivät ole menneet päästään sekaisin.

Vierailija
6/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin alkaa haiskahtaa venäjän hybridiltä, koska yhteiskunta jonka nuoret ja poliittisesti aktiivit opetetaan katsomaan vain omaan napaansa eikä huomioimaan yhteiskunnan etua päästessään päättämään asioista ei todellakaan tule kehittämään yhteiskuntaa mihinkään positiiviseen suuntaan.

Jännä miten paljon punaylellä on näitä levitettäviä ideoita jotka on kuin suoraan puttesedän työkalupakista. /s

Vierailija
7/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Sanna saanko panna? 🙂

Vierailija
8/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkolan kirjoitus täyttä asiaa. Hyvin osoittaa poly/avoinsuhde aktivistien perusväitteitä vääriksi tieteellisten tutkimusten pohjalta. 

Vierailija
9/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkolan kirjoitus täyttä asiaa. Hyvin osoittaa poly/avoinsuhde aktivistien perusväitteitä vääriksi tieteellisten tutkimusten pohjalta. 

Aika tyhjentävä oll Ukkola.. Ei jää sijaa valheelliselle tarinoinnille jostain merkittävästä murroksesta parisuhdemalleissa enää. Ja hyvä niin.

Vierailija
10/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkolan kirjotukset aina lukematta kuraa.

Mitä se monogamista heteroa haittaa, jos joku muu on jotain muuta ja haluaa elää eri tavalla kuin sinä itse? Kuten homoseksuaalisuuttakin, myös eettisiä monisuhteita on aina ollut, niistä vain ei ole ennen uskallettu puhua ääneen. Siksihän se tuntuu konservatiiveista homorummutukselta, kun stigma poistuu ja viimein uskalletaan puhua ääneen. Jos haluat itse elää monogamisessa heterosuhteessa, niin kukaan ei ole pakottamassa sinua muuhun. Älä sinäkään pakota muita monogamiseen heteroelämään! Monogaamisuus ja heterous on edelleen ihan ok.

Vierailija
11/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ihmettä se, miten joku muu aikuinen harrastaa seksiä ja minkälaisia suhteita harrastaa kuuluu hevon v vertaa sinun tai Ukkolan kaltaisille idioottivajakeille? 

Pitäkäähän huoli omista asioistanne. Muiden suhteet ei teille kuulu.

Vierailija
12/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se monogamista heteroa haittaa, jos joku muu on jotain muuta ja haluaa elää eri tavalla kuin sinä itse? Kuten homoseksuaalisuuttakin, myös eettisiä monisuhteita on aina ollut, niistä vain ei ole ennen uskallettu puhua ääneen. Siksihän se tuntuu konservatiiveista homorummutukselta, kun stigma poistuu ja viimein uskalletaan puhua ääneen. Jos haluat itse elää monogamisessa heterosuhteessa, niin kukaan ei ole pakottamassa sinua muuhun. Älä sinäkään pakota muita monogamiseen heteroelämään! Monogaamisuus ja heterous on edelleen ihan ok.

Olkoot polyt hiljaa. Tai vaihtoehtoisesti puhukoot tieteellisin argumentein.

Vierailija
13/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kuinka osa porukasta haluaa nähdä lapsettomuuden ja seksuaalisen vapautumisen välilä jonkun syy-yhteyden. Samalla kuitenkin kaikki tilastot osoittavat, että nuoret harrastavat koko ajan vähemmän ja vähemmän seksiä.

Ei jonkun vapaa suhde aiheuta nuorissa lisääntymishaluttomuutta, vaan ihan yksikertaisesti se, että on mukavampi elää itseään kuin toisia varten. 

Vierailija
14/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tekemistä Ukkolan oksennuksella Iltalehteen ja tieteellisellä tutkimuksella on keskenään? 

Vierailija
15/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pahimmat homofoobikot on yleensä itse kaappihomoja, niin onko Ukkola kaappipoly? Vai miksi muuten aihe niin kovasti kiinnostaa?

Vierailija
16/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä ihmettä se, miten joku muu aikuinen harrastaa seksiä ja minkälaisia suhteita harrastaa kuuluu hevon v vertaa sinun tai Ukkolan kaltaisille idioottivajakeille? 

Pitäkäähän huoli omista asioistanne. Muiden suhteet ei teille kuulu.

Edelleen. Olkoot polyt hiljaa mediassa. Itsehän tuovat asiaa esiin. Sitä saa mitå tilaa.

Vierailija
17/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, kuinka osa porukasta haluaa nähdä lapsettomuuden ja seksuaalisen vapautumisen välilä jonkun syy-yhteyden. Samalla kuitenkin kaikki tilastot osoittavat, että nuoret harrastavat koko ajan vähemmän ja vähemmän seksiä.

Ei jonkun vapaa suhde aiheuta nuorissa lisääntymishaluttomuutta, vaan ihan yksikertaisesti se, että on mukavampi elää itseään kuin toisia varten. 

Jep. Ja käsite vapaasta rakkaudesta syntyi jo 1960-luvulla e-pillerin myötä. Ihan samoin silloinkin päiviteltiin ja taivasteltiin niitä jotka julkesivat esiaviollista haureutta harrastaa. 

Mutta tämä on siis jo ... yli 60 vuotta vanha juttu. Ja edelleen on konservatiivisia päivittelijöitä. Kasvoiko ne 1960-70 luvun nuoret ihan kieroon? He ovat nyt vanhuuseläkkeellä :D 

Vierailija
18/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mustavalkoinen kirjoitus kyllä...

Ehkä hieman liikaa läväytellään nykyään intiimiasioita kaikkien silmille ja korville kuitenkin.

Huom. en tarkoita, ettei mistään saisi puhua yhtään mitään, mutta joku raja kuitenkin.

Vierailija
19/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkoot polyt hiljaa. Tai vaihtoehtoisesti puhukoot tieteellisin argumentein.

Haluan kuulla tämän tieteeseen perustuvan argumentin heterosuhteista.

Vierailija
20/65 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mustavalkoinen kirjoitus kyllä...

Ehkä hieman liikaa läväytellään nykyään intiimiasioita kaikkien silmille ja korville kuitenkin.

Huom. en tarkoita, ettei mistään saisi puhua yhtään mitään, mutta joku raja kuitenkin.

Ongelma on niissä fanattisimmissa polysuhteiden kannattajissa.