Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purralta tivattiin, söikö hän sanansa pienituloisten leikkauksista, "mutta puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät"

Vierailija
21.03.2024 |

Riikka Purra (ps) oli MTV3:n Asian ytimessä -ohjelman vieraana. Haastattelu esitettiin torstaiaamuna myös MTV3:n Huomenta Suomessa.

Toimittaja Jan Andersson kysyi Purralta, söikö Purra vaalilupauksensa, että pienituloisilta ei leikata.

Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010308477.html

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Juuri niin. Olen itse keskituloinen 5800 e kk-palkalla ja yritin selittää tätä tutulle, joka tienaa alle 2000 e kk. Hän itki (itki siis oikeasti) että ei kuukauden päästä enää jää käteen kuin alle 1000 e kk. Menettää 460 e siitä mitä ennen on jäänyt. Sanoin hänelle että minä maksan tuon saman summan veroina moninkertaisesti. Että eikö ole ihan reilua kaikkien osallistua talkoisiin? Ei ymmärtänyt. Usein olen pohtinut, onko köyhät myös normaalia tyhmempää sakkia. 

Oikeasti de te fabula narratur.  

Kaikki tällaiset laskutoimitukset ovat naurettava niin pitkään kun ei yhtään mieti, mistä hyvätuloisten tulot tulevat. Ilman yhteisiä luonnonvarojamme joista hyötyminen on hyvin epätasaista, ilman matalapalkkaisia työntekijöitä joiden työpanosta heidän tulonsa edellyttävät, ilman osakeyhtiön rajoitetun vastuun tuomaa kumuloituvaa etua jne., mikä heidän asemansa olisi?  

Vierailija
182/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vvastasiko Purra siis että pienituloisilta leikattiin mutta hyvätuloisilla tulot lisääntyivät?

Ei. Oikeasti köyhiltä ei viedä yhtään mitään 

Ei niin. Toimeentulotuki nousi samoin eläkkeet. Vain ne jotka eivät viitsi töitä tehdä kärsivät näistä leikkauksista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuollaisten leikkausten olevan jo Perustuslain vastaisia. Ennestään köyhiltä viedään vielä n. 20%. Tällainen politiikka tuhoaa demokratian. Täysin oikeistolaista hallitusta ei saisi päästää missään valtaan. Tuhoaa hyvinvointiyhteiskunnan.

Vierailija
184/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vvastasiko Purra siis että pienituloisilta leikattiin mutta hyvätuloisilla tulot lisääntyivät?

Ei. Oikeasti köyhiltä ei viedä yhtään mitään 

Ei niin. Toimeentulotuki nousi samoin eläkkeet. Vain ne jotka eivät viitsi töitä tehdä kärsivät näistä leikkauksista

Työkyvyttömiä on työttömyyspäivärahalla, eivät saa muuta kuin työmarkkinatukea ja vähän ehkä asumistukea, eikä sitäkään jos on oma asunto. Ei oikeutta eläkkeeseen eikä toimeentulotukeen. Eli tulot pelkästään tippuu mutta lääkärikäynnit ja lääkkeet kallistuvat. Monet tutkimukset tehdään nyt toisella paikkakunnalla koska hyvinvointialue ei tuo tutkimuksia eri kuntiin vaan potilas matkustaa yhteen keskitettyyn hoitopaikkaan ja rahaa palaa taas kevyesti satanen joka kerralla. Töihin ei kukaan ota ihmistä joka ei pysty seisomaan tai istumaankaan. Töitä tekisivät jos voisivat mutta kun ei pysty. Tämä hallitus lyö lyötyjä kaksin käsin ja vielä nauraa päälle.

Vierailija
185/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.

Jep sama, ennemmin olisin antanut ne rahat jollekin jolla on todellinen tarve. Ehkä alan lahjoittaa Hopelle tai johonkin. 

Mulla samat mietteet. Teen jo vapaaehtoistöitä, mutta voisin lahjottaa rahaakin, jos tietäisin sen menevän oikeasti tarvitsevalle.

Vierailija
186/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että Ukrainan aseistamiseen löytyi taas 30 milj. Tänään uutisissa. Samoin EU myöntää Egyptille!! yli 7 miljardin euron avustuksen. Suomen osuus varmasti sadoissa miljoonissa.

Kyllä sitä rahaa on, ulkomaalaisille. 

No kyllä esim Ukrainaa täytyy auttaa, kaikkien valtioiden pitäisi. Mutta ei se poissulje sitä, että suomalaisista pidettäisiin huolta.

Itse asiassa Ukrainan auttaminen tukee Suomeakin. Mitä paremmin Ukrainalla menee, sitä huonommin menee Venäjällä, jonka me halutaankin rauhottuvan eikä alkavan hyökkäillä lähivaltioihin suuruuden harhoissaan.

Vierailija
187/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.

Kiitos, vaikka eipä tuo tieto paljon lohdutakaan. Juuri sain reumadiagnoosin ja työelämä oli siinä. Eläkkeelle vielä kymmenen vuotta. Asumistuki viedään kokonaan pois ja ensi vuonna joutuu valitsemaan syönkö ruokaa vai lääkkeitä, molempiin ei ole varaa.  Minulla olisi käyttöä niille muutamalle kympille, ihan oikeaa käyttöä ja tarvetta. Kela tuskin eläkkeelle päästää eli työmarkkinatuella pitäisi yrittää selvitä, eikä ole laskuille jakajaa, yksin pitää maksaa.

Kerro tähän sinun tulosi ja budjettisi, mihin käytät rahaa ja kuinka paljon? Voimme auttaa sinua käy

Älä missään nimessä kerro mitään henkilökohtaisia juttujasi tollasille trolleille

Vierailija
188/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Purra??? Mitkä persut??? Outoja nimiä. En halua olla missään tekemisissä friikkien kanssa.

Vierailija
189/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloerot jyrkkenevät.Mutta suomihan on maailman onnellisin maa, tai jotain.Kukahan näihin kyselyihin vastaa. eläkeläiset?

Tätä olen suuresti itsekin ihmetellyt. Kai sadalta urpolta tehty otanta ja muut hylätty?!

Sekä kysymykset 'ovelasti' valittu tietäen miten urpo vastaa mihinkin.

Esim.: Suomessa on niin ihanaa kun ei ole näkyvää korruptiota. k/e

Ja toinen vaihtoehto: Suomessa on paljon rikollista ja näkyvää korruptiota. k/e

Joten?

No eiköhän ne samat kysymykset ole esitetty joka maassa. Ei kai tuosta voi päätellä kuin, että meillä menee huonosti mutta toisilla vielä huonommin. 

Niinpä. Asun Espoossa ja täällä on kuitenkin aika turvallista ja ruokaa riittää sun muuta. Koen olevani aika onnellisessa asemassa kun vertaan muihin maihin, jos nyt ei ihan pohjoismaita oteta mukaan.

Vierailija
190/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille jaetaan ilmaista rahaa erilaisten tukien muodossa, mutta ei puhettakaan että kukaan siitä kiitollinen olisi. LISÄÄ, LIIAN VÄHÄN. Ja sitten haukutaan vielä hyvätuloiset kaupan päälle kateellisena. 

Se raha kiertää saman tien takaisin yhteiskuntaan.

Minä maksan tonnin kuussa veroja. Mitä minä saan sinunlaisiltasi vastineeksi?

Sä et varmaan edes anna hymyä vauvalle ilman vastiketta.

Vierailija
191/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein, että kovasti työtä tekemällä saa hyvän toimeentulon, joka sen haluaa. Siitä ei kuulu rankaista ketään. Tosin on väärin, että ylitöistä menee enemmän veroa. Jokaisen terveen ja työkykyisen pitäisi pyrkiä elättämään itse itsensä. Missään muussa ei luonnollisesti ole mitään järkeä. 

Ymmärrätkö sinäkään yhtään, että ihmiset valitsevat ammattinsa ja työnsä sen perusteella, mihin omat kyvyt sopivat ja riittävät. Ei kaikista ole lääkäriksi tai insinööriksi. Silti näissä ammateissa palkka on huomattavasti korkeampi kuin vaikkapa siivoajalla tai hoitajalla. Se ylityö hyvällä palkalla oikeasti nostaa toimeentuloa, mutta matalapalkka-alalla jäädään silti yhä köyhyysrajan kupeeseen. Ja myös matalapalkatuilla on lapsia ym velvoitteita tai sairauksia, joiden vuoksi ei pysty tekemään yövuoro ja, ylitöitä ym. Ei kaikki ole halusta kiinni vaan kyvyistä tai kykenemisestä. Tätähän ei suostuta huomioimaan mitenkään yhteiskunnassa tällä hetkellä. Olet tavallaan oikeassa, mutta katsot tasa-arvoa ja oikeudenmukisuutta putken läpi.

Vierailija
192/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pudotuspeliä, joten jokaista voittajaa kohden on aina myös enemmän tai vähemmän häviäjiä. Raja on vielä jyrkentymässä, kun aidosti tuottavaa työtä on aina vain vähemmän ja sen vuoksi meille yritetään tuputtaa tarpeettomia tuotteita ja kuvitteellista turvaa. Oikeistolainen ylpeilee tällä asetelemalla ja pitää sitä oikeudenmukaisena, neutraali kokee olevansa onnekkaassa asemassa ja sosiaalista vastuuta vähemmän onnekkaista.

Vierailija
193/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahoakka vihaa lapsiperheitä. Purra on yli 40v ekassa työpaikassaan.

Työttömänä ollessaan oli kateellinen naapurin rouvan lapsikorotuksista. 

Ei ymmärrä, että lapset kuluttaa paljon.  

Vierailija
194/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajahinnat nousseet 18,6%. Valtaosalla palkka on jäänyt hintojen noususta jälkeen.

Järkyttävintä kaikkein köyhimmillä pienimillä eläkeläisillä ja työttömillä.

Vierailija
195/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Juuri niin. Olen itse keskituloinen 5800 e kk-palkalla ja yritin selittää tätä tutulle, joka tienaa alle 2000 e kk. Hän itki (itki siis oikeasti) että ei kuukauden päästä enää jää käteen kuin alle 1000 e kk. Menettää 460 e siitä mitä ennen on jäänyt. Sanoin hänelle että minä maksan tuon saman summan veroina moninkertaisesti. Että eikö ole ihan reilua kaikkien osallistua talkoisiin? Ei ymmärtänyt. Usein olen pohtinut, onko köyhät myös normaalia tyhmempää sakkia. 

Joo, mutta palkkasi voi katsoa sosiaalituloksi, kun teet sen evääsi liikauttamatta teeskentelemällä työntekoa. Olet sellainen työelämän leipäsusi. Ylihinnoiteltu turhake jonka palkasta voisi pätkäistä pois 3 tonnia ja laittaa lisävero hapen tuhlaamisesta.

Vierailija
196/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purralta tivattiin, söikö hän Putinin

Vierailija
197/206 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minä kutsuisi Suomea rauhalliseksi yhteiskunnaksi. Nytkin on lakkoiltu ja hilluttu kuukausikaupalla ja yritetty kammeta laillista hallitusta paikaltaan. Koulut taitavat olla aika henkitoreissaan eikä julkiseen terveydenhuoltoon pääse. "

Riippuu mihin vertaa. Jos vertaa Pohjoismaihin, ei ehkä olla kaikista rauhallisimpia.

Mutta jos vertaa vaikka Syyriaan, Afganistaniin jne tai vaikkapa Ukrainaan missä soditaan, niin kyllä täällä on helvetin paljon rauhallisempaa ja turvallisempaa.

Vierailija
198/206 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Riikka Purra ja hänen kaikki sijoitusasuntonsa

Vierailija
199/206 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen ei rikkaalla tunnu missään, mutta voi köyhän talouden suistaa raiteeltaan.

Vierailija
200/206 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpikiero mikä umpikiero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi