Riikka Purralta tivattiin, söikö hän sanansa pienituloisten leikkauksista, "mutta puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät"
Riikka Purra (ps) oli MTV3:n Asian ytimessä -ohjelman vieraana. Haastattelu esitettiin torstaiaamuna myös MTV3:n Huomenta Suomessa.
Toimittaja Jan Andersson kysyi Purralta, söikö Purra vaalilupauksensa, että pienituloisilta ei leikata.
Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.
Kommentit (206)
Vvastasiko Purra siis että pienituloisilta leikattiin mutta hyvätuloisilla tulot lisääntyivät?
Tuloerot jyrkkenevät.Mutta suomihan on maailman onnellisin maa, tai jotain.Kukahan näihin kyselyihin vastaa. eläkeläiset?
Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.
Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin?
Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vvastasiko Purra siis että pienituloisilta leikattiin mutta hyvätuloisilla tulot lisääntyivät?
Kyllä hän vastasi juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Tuloerot jyrkkenevät.Mutta suomihan on maailman onnellisin maa, tai jotain.Kukahan näihin kyselyihin vastaa. eläkeläiset?
Mihin kyselyihin?
Niin, sen paremman puoliskon tulotason nousu kustannetaan ennätysmäisellä velanotolla, mitä Riikka mukamas vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin?
Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin.
Eiväthän maksa. On tutkittu ja todettu, että rikkaat eivät laita rahojaan kiertoon kotimaan talouden pyörittämiseksi vaan hautovat niitä sijoituksiin ja ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kyllä.
Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.
Ei kai kukaan määritellyt, kenellä tulot lisääntyivät. Yhtälailla voidaan päätellä, että ne olivatkin pienituloiset, joilla tulot lisääntyivät.
Täällä ymmärretään kaikki tahallaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.
Sama. Minulle ja muille hyvätuloisille sillä muutamalla kympillä ei ole mitään väliä, mutta köyhälle parikymppiä tarkoittaa viikon ruokarahoja.
Valehteleva fasïsti Riikka Purra ei yllätä tälläkään kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän maksa. On tutkittu ja todettu, että rikkaat eivät laita rahojaan kiertoon kotimaan talouden pyörittämiseksi vaan hautovat niitä sijoituksiin ja ulkomaille.
Tämän tutkimuksen minäkin haluan nähdä. Enkä puhu rikkaista, joita on hyvin vähän, vaan hyvätuloisista. Kyllä pelkästään Suomen verotuspolitiikka sen asian hoitaa.
Suomalaisille jaetaan ilmaista rahaa erilaisten tukien muodossa, mutta ei puhettakaan että kukaan siitä kiitollinen olisi. LISÄÄ, LIIAN VÄHÄN. Ja sitten haukutaan vielä hyvätuloiset kaupan päälle kateellisena.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jos minulla jää viisikymppiä vähemmän käteen kuussa, se tarkoittaa vain sitä että laitan säästöön 450 euroa 500 euron sijasta, tai jätän pari heräteostosta tekemättä, tai en tarjoa baarissa kaverille, tai menen halvemmalle lomamatkalle kuin haluaisin. Kun köyhällä jää pari kymppiä vähemmän käteen, se vaikuttaa hänellä jo merkittävästi toimeentuloon.
Narsistisen persoonallisuushäiriön aiheuttama kokemus ylivertaisuudesta, mahtipontisuudesta, sekä suuruudesta menevät usein niin äärimmäisiksi, että narsisti voi kokea olevansa jopa kaikkien lakien yläpuolella. Omat teot tuntuvat narsistille täysin oikeutetuilta, olivatpa ne melkein mitä tahansa. Tämän vuoksi toisen syyllistäminen omista teoista on hyvin yleinen toimintatapa narsistisesta persoonallisuushäriöstä kärsiville.
Uskottavan oloinen valehtelu ja maipulointi saavat usein toisen ihmisen kyseenalaistamaan toimintaansa, vaikka siihen ei olisikaan mitään todellista syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tutkimuksen minäkin haluan nähdä. Enkä puhu rikkaista, joita on hyvin vähän, vaan hyvätuloisista. Kyllä pelkästään Suomen verotuspolitiikka sen asian hoitaa.
Rikkaat eivät maksa verojaan Suomeen vaan pyrkivät "suunnittelemaan" siten, että välttyvät veronmaksulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Minulle ja muille hyvätuloisille sillä muutamalla kympillä ei ole mitään väliä, mutta köyhälle parikymppiä tarkoittaa viikon ruokarahoja.
Täällä sama myös. Ei mitään järkeä. Mulle satanen kuussa lisää on vain satanen säästöihin, tai hintojen nousu huomioiden 70-80 euroa.
En mä ala maagisesti kuluttaa enemmän, miksi alkaisin?
Köyhälle yksiniasuvalle parikin kymppiä pois voi olla viikon ruokarahat.
Täysin älytöntä. Tällaisen ajaminen vie kaiken uskottavuuden hallituksen talousosaamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, vaikka eipä tuo tieto paljon lohdutakaan. Juuri sain reumadiagnoosin ja työelämä oli siinä. Eläkkeelle vielä kymmenen vuotta. Asumistuki viedään kokonaan pois ja ensi vuonna joutuu valitsemaan syönkö ruokaa vai lääkkeitä, molempiin ei ole varaa. Minulla olisi käyttöä niille muutamalle kympille, ihan oikeaa käyttöä ja tarvetta. Kela tuskin eläkkeelle päästää eli työmarkkinatuella pitäisi yrittää selvitä, eikä ole laskuille jakajaa, yksin pitää maksaa.
Juu. Rikkaiden tulot lisääntyvät, mutta vähäosaisilta viedään leipäkin suusta.
Vastuullista politiikkaa...