Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purralta tivattiin, söikö hän sanansa pienituloisten leikkauksista, "mutta puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät"

Vierailija
21.03.2024 |

Riikka Purra (ps) oli MTV3:n Asian ytimessä -ohjelman vieraana. Haastattelu esitettiin torstaiaamuna myös MTV3:n Huomenta Suomessa.

Toimittaja Jan Andersson kysyi Purralta, söikö Purra vaalilupauksensa, että pienituloisilta ei leikata.

Kun katsotaan tämän vuoden talousarviota, niin puolella Suomen kotitalouksista tulot lisääntyvät. Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010308477.html

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Juuri niin. Olen itse keskituloinen 5800 e kk-palkalla ja yritin selittää tätä tutulle, joka tienaa alle 2000 e kk. Hän itki (itki siis oikeasti) että ei kuukauden päästä enää jää käteen kuin alle 1000 e kk. Menettää 460 e siitä mitä ennen on jäänyt. Sanoin hänelle että minä maksan tuon saman summan veroina moninkertaisesti. Että eikö ole ihan reilua kaikkien osallistua talkoisiin? Ei ymmärtänyt. Usein olen pohtinut, onko köyhät myös normaalia tyhmempää sakkia. 

Olet psykopaatti. Säälin ihmisiä, jotka joutuvat olemaan tekemisissä kanssasi.

Vierailija
162/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan hinta noussut monta kymmentä prosenttia? Mitä aineita sä vedä? :D

Vedät. Unohdit yhden kirjaimen.

Asutko edelleen äitisi luona?

Peseekö hän vaatteesi?

Pyyhkiikö hän perseesi vessassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen leikkaus tonnin tukimäärästä on saman tuntuinen pikkusipulit kuin 9100€ leikkaus kymppitonnilla. Purra ei pidä sitä isona. 

Vierailija
164/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ~satasen palkankorotuksen, neljä okymppiä siitä menee valtiolle verotuloina. Olkaa hyvä.

Vierailija
165/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.

Kiitos, vaikka eipä tuo tieto paljon lohdutakaan. Juuri sain reumadiagnoosin ja työelämä oli siinä. Eläkkeelle vielä kymmenen vuotta. Asumistuki viedään kokonaan pois ja ensi vuonna joutuu valitsemaan syönkö ruokaa vai lääkkeitä, molempiin ei ole varaa.  Minulla olisi käyttöä niille muutamalle kympille, ihan oikeaa käyttöä ja tarvetta. Kela tuskin eläkkeelle päästää eli työmarkkinatuella pitäisi yrittää selvitä, eikä ole laskuille jakajaa, yksin pitää maksaa.

Kerro tähän sinun tulosi ja budjettisi, mihin käytät rahaa ja kuinka paljon? Voimme auttaa sinua käyttämään rahasi jatkossa fiksummin.

Vierailija
166/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peseekö hän vaatteesi?

Eips, mutsis píllun luona asun ja hän pesee vaatteeni samalla kun ottaa poskeen.

Vierailija
167/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peseekö hän vaatteesi?

Eips, mutsis píllun luona asun ja hän pesee vaatteeni samalla kun ottaa poskeen.

En tiennytkään että olet nekrofiliasta kiinnostunut. Opin susta koko ajan uutta.

Vierailija
168/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenkään kysymykseen ei ruikkuriikka vastannut. Siinä on ak ka joka on pelkkää paskaa, valehtelee kaiken aikaa, oikein sopiva esikuva vajaamielisille persuille. Eihän purrakaan kaikilla koneilla käy, hoitoon joutaisi. Hullu mikä hullu. 

Vierailija
169/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuun alussa voimaan tulevat muutokset kohdistuvat etenkin osa-aika- ja keikkatyötä tekeviin. Tällöin poistuu sovitellun työttömyysturvan 300 euron suojaosa sekä asumistuen suojaosa. Samaan aikaan tulevat voimaan myös muut asumistuen leikkaukset.

Perheellinen työtön menettää työttömyysturvan lapsikorotukset 1.4.2024 alkaen. Lapsikorotuksen määrä on maaliskuun loppuun asti 130240 euroa kuukaudessa lasten määrästä riippuen.

Vierailija
170/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että nämä SAK: n ja ATK:n ihmiset eivät anna periksi. Siellä on isoja pomoja, jotka sanovat suorat sanat. Hyvä niin. Köyhiltä on liian helppo leikata. Hyvä että pienituloisten ja palkansaajien puolia pidetään. 

Vierailija
171/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että Ukrainan aseistamiseen löytyi taas 30 milj. Tänään uutisissa. Samoin EU myöntää Egyptille!! yli 7 miljardin euron avustuksen. Suomen osuus varmasti sadoissa miljoonissa.

Kyllä sitä rahaa on, ulkomaalaisille. 

Vierailija
172/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että nuo hyvätuloiset maksavat ne pienituloisten tuet pääosin? 

Hyvätuloisilla voi nousta tulot, mutta ostovoima on silti laskenut - jää vähemmän rahaa käteen, heilläkin. 

Juuri niin. Olen itse keskituloinen 5800 e kk-palkalla ja yritin selittää tätä tutulle, joka tienaa alle 2000 e kk. Hän itki (itki siis oikeasti) että ei kuukauden päästä enää jää käteen kuin alle 1000 e kk. Menettää 460 e siitä mitä ennen on jäänyt. Sanoin hänelle että minä maksan tuon saman summan veroina moninkertaisesti. Että eikö ole ihan reilua kaikkien osallistua talkoisiin? Ei ymmärtänyt. Usein olen pohtinut, onko köyhät myös normaalia tyhmempää sakkia. 

Niin, tässä on osallistuttu talkoisiin ihan joka vuosi siitä lähtien kun aikanaan parikymppisenä töihin meni. Moni on ollut siellä tuensaajana koko ikänsä eikä ymmärrä, että meiltä tavallisilta työssäkäyviltä keskiluokkaisilta se heidän elintasonsa on tullut koko ajan.

Vierailija
173/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näin oikeistolaista hallitusta ollut Suomessa kuin viimeksi 1930- luvulla. 

Vierailija
174/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peseekö hän vaatteesi?

En tiennytkään että olet nekrofiliasta kiinnostunut. Opin susta koko ajan uutta.

Lisätään vielä "selkärangaton paskiainen", niin saadaan sun cv ajan tasalle. Senkin opin susta tässä samalla.

T. Sama

Vierailija
175/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noin 14 prosentilla ne laskevat hieman, 35 prosentilla merkittävästi. En puhuisi romahduksesta, mutta ymmärrän, että kun ne kohdistuvat omaan talouteen, niin ne ovat vaikeita, Purra sanoi."

Tuo "hieman" tarkoittaa pienituloisen näkökulmasta "hieman" eri asiaa kuin miltä se ministeripalkkaa saavan näkökulmasta näyttää  

Vierailija
176/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, tässä on osallistuttu talkoisiin ihan joka vuosi siitä lähtien kun aikanaan parikymppisenä töihin meni. Moni on ollut siellä tuensaajana koko ikänsä eikä ymmärrä, että meiltä tavallisilta työssäkäyviltä keskiluokkaisilta se heidän elintasonsa on tullut koko ajan"

Jännä kun nämä peruspersut niin kiihkeästi luvittelevat maksavansa vähävaraisten sosiaalietuudet.Taitaa ne sultakin kerätyt verotulot mennä lähinnä eduskunnan joulujuhlan kuluihin, ehkä muutama kymppi pressan virka-asunnon korjauskuluihin😉

Vierailija
177/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saamapuolella, vaikken edes haluaisi tai tee niillä muutamalla kympillä kuussa varsinaisesti mitään. Kaikki hyvätuloiset eivät ole samanlaisia pasikiaisia kuin Riikka.

Kiitos, vaikka eipä tuo tieto paljon lohdutakaan. Juuri sain reumadiagnoosin ja työelämä oli siinä. Eläkkeelle vielä kymmenen vuotta. Asumistuki viedään kokonaan pois ja ensi vuonna joutuu valitsemaan syönkö ruokaa vai lääkkeitä, molempiin ei ole varaa.  Minulla olisi käyttöä niille muutamalle kympille, ihan oikeaa käyttöä ja tarvetta. Kela tuskin eläkkeelle päästää eli työmarkkinatuella pitäisi yrittää selvitä, eikä ole laskuille jakajaa, yksin pitää maksaa.

Kerro tähän sinun tulosi ja budjettisi, mihin käytät rahaa ja kuinka paljon? Voimme auttaa sinua käyttämään rahasi jatkossa fiksummin.

Tuskin voitte. Olen aina elänyt vähällä ja pärjännyt. Nyt pistää jo miettimään todella että mitä syön ja mitä en, lääkkeitä vai ruokaa.

Vierailija
178/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän maksa. On tutkittu ja todettu, että rikkaat eivät laita rahojaan kiertoon kotimaan talouden pyörittämiseksi vaan hautovat niitä sijoituksiin ja ulkomaille.

Tämän tutkimuksen minäkin haluan nähdä. Enkä puhu rikkaista, joita on hyvin vähän, vaan hyvätuloisista. Kyllä pelkästään Suomen verotuspolitiikka sen asian hoitaa.  

Mitä suurta olet viime aikoina ostanut, josta on tähän maahan jäänyt suuri verokertymä? Esimerkiksi Uudessakaupungissa tehty auto, tai olet rakentanut talon, jossa käytetty vain Suomeen veronsa maksavia rakentajia ja suomalaisia rakennusaineita? Carreran marmorit ja Gaggenaun uunit eivät siis kelpaa. Jos et ole ostanut, mikset ole ostanut? Miksi olet vässykkä? Sinun pitäisi ihan koko ajan olla ostamassa suomalaisia tuotteita ja palveluja, joka ainoa päivä. Muuten sinusta ei ole tälle maalle mitään hyötyä. Voit aivan yhtä hyvin lerpata sinne etelämeren saarelle, kitooos. 

Vierailija
179/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näin oikeistolaista hallitusta ollut Suomessa kuin viimeksi 1930- luvulla.  

Tarvittaisiin se kolmas maailmansota, koska 1930-luvun valkoisen terrorin se toinen lopetti Suomesta. Nooo, Trump ja Putin sen vielä meille sumplivat! 

Vierailija
180/206 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä putoaa kaikkien elintaso, kun alvia nostetaan. Jos kourivat vielä eläkkeitäkin, niin alkaa olla kapinan kipinät tulilla. Oiskohan aika peruuttaa Turun ratahanke? Ai niin mutku Setteri lupas sen Turun kokkareille 🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi