Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi ajatella, että lapsettomuus on SAIRAUS?

Vierailija
18.01.2007 |

Eikö se ole paremminkin ihmisen " ominaisuus" ?

Niin on ollut kautta aikojen; toiset parit saavat lapsia, ja toiset eivät - aina ei edes löydetä syytä siihen miksi näin on, se vain on niin.

Ja tämä ei ole mikään provo, pohdiskelua vain.

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullako on lapsia? Teit heitä kun et halunnut heitä ja näin ollen olet parempi ihminen kuin minä kun hankin lapsia halusta saada heitä. Toki lasten hankkiminen on osittain itsekkyyttä. Itsekkyys on ihan tervettä. Väitän että olet tehnyt satoja tuhansia tekoja koska sata niistä iloa eli olet siis itsekäs

Vierailija
82/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tarpeeksi äidittömiä lapsia rakastettavaksi. En kertakaikkiaan käsitä, miten ihmisillä voi olla niin kova tarve saada juuri biologinen lapsi - lapsen kaipuun sensijaan kyllä ymmärrän hyvin. Kärsin itse lapsettomuudesta ja päätin, että sittten adoptoin - pääasia, että lapsen saan. yllättäen sainkin luomusti lapsen. Hedelmöityshoitoja en todellakaan hyväksy: minusta ne ovat osoitus tästä nykymaailman HETIMULLEKAIKKITÄNNENYT -asenteesta.

olemassa ja minusta sellainen nainen on aika luonnosta vieraantunut, joka väittää, että adoptiolapsi olisi sama kuin biologinen lapsi.

Adoptioon kypsytään vasta usein sitten, kun mikään hoito ei ole auttanut. Adoptioon päätyneet ovat kokeneet usein paljon henkistä kipua ja tuskaa lapsettomuudesta, jotenkin heidän kokemustensa vähättelyä paukauttaa päin naamaa, että kaikkien lapsettomuudesta kärsivien pitäisi heti adoptoida, vaikka olisi vain jokin mitätön ovulaatiohäiriö.

Lisäksi adoptioprosessi on paljon monimutkaisempi kuin biologisen lapsen saaminen ja lapsen saaminen kestää monta vuotta.

Minusta ne ihmiset ovat minä-minä ihmisiä, jotka eivät edes halua lapsia tai ne jotka fasisteina olisivat valmiita eväämään kaikki hoidot ja pakottamaan ihmiset adoptoimaan, vain koska te olette sitä mieltä. Teistä tulisi hyviä hirmuvaltiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan halu saada imettämisen KOKEMUS vaikuttaa sellaiselta elämysmatkailulta, että pois alta.

Vierailija
84/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli kyse sitten korvatulehduksesta tai syövästä, luonnon pitäisi mielestäsi antaa kulkea kulkuaan? Jos lapsella on korvatulehduskierre, hänellä on selvästi infektioherkkyyttä tai rakenteellisia puutteita korvan anatomiassa, joten luonto lienee tarkoittanut hänelle kuurouttavan liimakorvan. Miksi puuttua siihen?

Lopettakaamme siis sairaanhoito kokonaan, tai tehkäämme ainakin sterilaatio pakolliseksi sairaanhoidon asiakkaille.

Ettekö tosiaan näe ristiriitaa siinä että mielestänne jotkut sairaudet ovat luonnonkeino karsia ihmisiä mutta toisia pitäisi hoitaa? Ja se raja näyttää yleensä kulkevan tasan siinä mistä ko. rodunajalostaja ei itse satu kärsimään.

Niin miksi hoitaa mitään sairautta, kun alttius siihen todennäköisesti periytyy. Eikö olisi parempi, että kaikki sairaanhoito lopetettaisiin ja annettaisiin luonnon hoitaa homma ja mahdollisesti lopettaa jokainen sairastunut yksilö (tätä voisi ehkä myös vähän edesauttaa, jos näyttää, että kovsti kituu), niin että vain täydellisen terveet ja täydelliset ihmiset lisääntyisivät.

Ap. ei ehkä ymmärrä olevansa natsi, mutta juuri sitä hän on. Ap:n ajatukset olivat kova sana Natsi-Saksassa

Vierailija
85/188 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että tällä lapsella ei olisi oikeutta syntyä... onneksi tämä yhteiskunta on sen verran kehittynyt, että kenelläkään ei ole oikeutta määrätä minua pysymään lapsettomana. Se vasta sairasta olisikin!

En kutsuisi tuota ap:n höpinää moraaliseksi pohdinnaksi jota hän kuvittelee harrastavansa, vaan ahdasmielisyydeksi. Ap ei nimittäin osaa pohtia asian molempia puolia, hän vaan on tiukasti sitä mieltä että lapsettomuushoidot ovat väärin. Kyseessä on kuitenkin hieno asia, joka tuo monelle ihmiselle kauan kaivatun ilon elämään. Eihän ketään voi kieltää lisääntymästä!

Vierailija
86/188 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä kielitoimiston määritelmä sanalle sairaus:

sairaus

--------------------------------------------------------------------------------

MOT Kielitoimiston sanakirja 1.0

sairaus40 elimistön t. psyykkisen toiminnan häiriö (joka tuottaa fyysistä, psyykkistä t. sosiaalista haittaa), tauti; sairaana olo. Äkillinen, lievä, vaikea, vakava sairaus. Akuutti, krooninen sairaus. Kuolemaan johtava sairaus. Psyykkiset sairaudet. Hengityselinten sairaudet. Sairauden oireet. Sairauksien ehkäisy ja hoito. Sairauden puhkeaminen. Sairauden kulku. Sydän-, suolistosairaudet. Mielisairaudet. Sairaus pahenee, lievittyy, paranee. Kuoli pitkällisen sairauden murtamana. Pysyi työkykyisenä koko sairautensa ajan.

Kuv. Työttömyys, koko yhteiskuntaa jäytävä sairaus.

ELI: sairaus on elimistön toiminnan häiriä, joka tuottaa psyykkistä tai/ja sosiaalista haittaa.

Lapsettomuushan sopii tuohon kategoriaan oivasti. Sitä hoidetaan lääketieteellisesti ja hoidoista on usein myös apua.

Vierailija
87/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen usean viestin tuonne laittanut ja olen aivan samoilla linjoilla ap:n kanssa.

Miksi teidän mielipiteenne on parempi/tärkeämpi kuin meidän jotka vastustamme hedelmöityshoitoja? Ei se meinaan ole. Ja joku jo sanoi, että onneksi me emme ole asiasta päättämässä, mistäs sinä tiedät olemmeko politiikassa mukana ehkä jopa ehdolla ensi vaaleissa.

Teillä ei ole kuitenkaan ollut yhtään hyvää/pätevää syytä millä olisitte puolustaneet hoitojanne, paitsi tuo " minäkin haluun" , mulla on oikeus" . Äidiksi tullaan silloin kun tullaan ja ilman hoitoja. Äitiys ei ole mikään oikeus. Kuka sitä paitsi voi sanoa " ettei meissä mitään vikaa ole emme vaan saaneet lasta normi keinoin?" Kyllä normaalit terveet ihmiset saa lapsia ilman hoitoja, siihen tarvii vaan panoja.

Mikäs oikeus sulla on sitten haluta ja saada lapsia? Eikös parempi olisi, että kukaan ei hankkisi minkäälaisia lapsia ei luomu eikä adoptiolapsia, niin kukaan ei olisi itsekäs?

En kyllä vieläkään ymmärrä, miten lasten haluaminen on itsekästä. Eikös itsekkäitä minä-minä-tyyppejä ole enemmänkin ne, jotka eivät halua lapsia ja elää vain itselleen.

Vierailija
88/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sitä ei luonnonmukaisesti tule, niin sitten lääketieteellisin keinoin. Kunhan MINÄ en vain menetä yhtään kokemusta. Kunhan MINÄ en vain joudu olemaan sen vähempiosainen kuin joku muu. Typerä peruste haluta lapsia.

Vierailija
89/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä invaliditeettikään ole sairaus, se on ominaisuus tai traumatisoituminen, sehän on vain historiallinen kokemus

Vierailija
90/188 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoidoilla sekin. Ap:n mielipiteillä ei ole juurikaan käytännön merkitystä. Näitä ajattelijoitahan löytyy maailman sivu. Voithan sinä ap märehtiä ja surra sitä loppuelämäsi, kun maailmaan syntyy hoidoilla lapsia. Ole tyytyväinen niihin, joita sinulla jo on, et ehkä lisää lapsia luomusti enää saakaan. Yritä jotenkin hoitaa ongelmasi, älä yritä tehdä siitä muiden ongelmaa.

Vierailija
91/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tarpeeksi äidittömiä lapsia rakastettavaksi. En kertakaikkiaan käsitä, miten ihmisillä voi olla niin kova tarve saada juuri biologinen lapsi - lapsen kaipuun sensijaan kyllä ymmärrän hyvin. Kärsin itse lapsettomuudesta ja päätin, että sittten adoptoin - pääasia, että lapsen saan. yllättäen sainkin luomusti lapsen. Hedelmöityshoitoja en todellakaan hyväksy: minusta ne ovat osoitus tästä nykymaailman HETIMULLEKAIKKITÄNNENYT -asenteesta.

Lapsettomuus jos mikä opettaa kärsivällisyyttä ja sitä, että kaikkea ei voi saada. Ensinnäkin yritetään vuoden verran omin voimin. Sitten hakeudutaan lääkärin vastaanotolle, odotetaan aikaa tutkimuksiin, jonotetaan hoitoihin, joskus oma kierto voi tehdä tepposet ja et pääsekään hoitoon silloin kun olit ajatellut. Ei muuta kuin ensi kuussa uudestaan. Jo pelkästään ensimmäistä hoitoa joutui odottamaan puolitoista vuotta siitä, kun yritys alkoi. Mikään ei ole opettanut kärsivällisyyttä minulle paremmin kuin lapsettomuus.

Vierailija
92/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen usean viestin tuonne laittanut ja olen aivan samoilla linjoilla ap:n kanssa.

Miksi teidän mielipiteenne on parempi/tärkeämpi kuin meidän jotka vastustamme hedelmöityshoitoja? Ei se meinaan ole. Ja joku jo sanoi, että onneksi me emme ole asiasta päättämässä, mistäs sinä tiedät olemmeko politiikassa mukana ehkä jopa ehdolla ensi vaaleissa.

Teillä ei ole kuitenkaan ollut yhtään hyvää/pätevää syytä millä olisitte puolustaneet hoitojanne, paitsi tuo " minäkin haluun" , mulla on oikeus" . Äidiksi tullaan silloin kun tullaan ja ilman hoitoja. Äitiys ei ole mikään oikeus. Kuka sitä paitsi voi sanoa " ettei meissä mitään vikaa ole emme vaan saaneet lasta normi keinoin?" Kyllä normaalit terveet ihmiset saa lapsia ilman hoitoja, siihen tarvii vaan panoja.

jossa sairaita hoidetaan. Kuten on jo todettu, niin lapsettomuus sinänsä ei ole sairaus, mutta hedelmättömyys on. Niinkuin itse toteat, terveet ihmiset saavat lapsia. Aivan oikein. Jos ei saa, sairastaa hedelmättömyyttä. Oikeusvaltion piirteisiin kuuluu, että sairaat saavat tarvitsemaansa hoitoa. Sinulla on tietysti oikeus mielipiteeseesi, mutta Suomessa ei kukaan voi itse päättää, mitä verovaroilla tehdään. Jos ei halua asua yhteiskunnassa, jossa verovaroin tuetaan hedelmöityshoitoja, niin kannattaa muuttaa vaikkapa Monacoon. Siellä ei veroja tarvitse maksella. Tosin veikkaan, ettei sinulla eikä sen puoleen minullakaan ole varaa sinne muuttaa.

Vierailija
93/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko joku todella, että adoptiolapsen saa EPÄITSEKKÄISTÄ lähtökohdista? Kyllä kuulkaa sieltä adoptiojonosta karsitaan pois nämä maailmanparantajat, jotka haluavat pelastaa pikkuorpoja huonoista olosuhteista. Adoptiolapsen saa VAIN JA AINOASTAAN itsekkäin perustein: haluaa lapsen, haluaa elättää ja kasvattaa ja rakastaa lasta.

Ihme idioottia porukkaa.

Vierailija
94/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jos lasta ei tule on ok käydä tutkimuksissa mutta sairaanloinen yrittäminen erilaisten hoitojen avulla on jo liikaa. Eihän muussakaan eläinmaailmassa lisäännytä väkisin. Kaikkia ei vain ole tarkoitettu biologisen lapsen vanhemmiksi.

Vierailija
95/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen sitä mieltä että jos lasta ei tule on ok käydä tutkimuksissa mutta sairaanloinen yrittäminen erilaisten hoitojen avulla on jo liikaa. Eihän muussakaan eläinmaailmassa lisäännytä väkisin. Kaikkia ei vain ole tarkoitettu biologisen lapsen vanhemmiksi.

Tai tarkemmin sanottuna, ihminen laittaa lisääntymään. Ei muutenkaan kannata hirveästi hakea analogioita eläinmaailman puolelta; jotkut eläimet esim. häätävät vanhat pennut pois, kun uusi syntyy tai uros tappaa edellisen uroksen siittämät pennut.

Eiköhän se ole jokaisen oma asia, miten kauan haluaa hoidoilla yrittää.

Vierailija
96/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat, että sinun mielipiteelläsi ei ole lapsettomien kannalta mitään merkitystä? Ihan turhaa leukojen louskutusta.

Vierailija
97/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta:

Vierailija:

Eikö se ole paremminkin ihmisen " ominaisuus" ?

Niin on ollut kautta aikojen; toiset ihmiset ovat iloisia, ja toiset eivät - aina ei edes löydetä syytä siihen miksi näin on, se vain on niin.

Ja tämä ei ole mikään provo, pohdiskelua vain.

Vierailija
98/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis keskustelun avaushan oli yleistä pohdintaa lapsettomuudesta, eikö?

Vierailija
99/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ollut tarkoitus lohduttaa. Mutta kuten todettiin, hedelmättömyys on sairaus. Sille te hedelmöityshoitojen vastustajat nyt ette vaan voi mitään. Ja jokaisella on oikeus saada sairauteen hoitoonsa demokraattisessa yhteiskunnassa, joten en oikein ymmärrä, mikä tässäkään on nyt niin vaikea ymmärtää. Jokainen käy hoidoissa niin kauan kuin haluaa. Yhteiskunta tarjoaa tietyn määrän hoitoja ja sitten voi siirtyä yksityissektorille, jos kukkaro kestää. Ei tässä mitään epäselvää pitäisi olla kenellekään. Kai se sitten on niin vaikea vain tajuta.

Vierailija
100/188 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli siis keskustelun avaushan oli yleistä pohdintaa lapsettomuudesta, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi