Rapussa poltetut rattaat, olivat 5-vuotiaan Jennan rattaat.
Kysymys kuuluu, miksi viisivuotiaalla on vielä rattaat? Mä olisin vienyt rattaat jo varastoon, antanut tai myynyt.
Kommentit (71)
Mistä te akat sen tiedätte, tarviiko se rattaita vai ei???
mutta miksi ihmeessä niitä pitää säilytellä rappukäytävässä?
sen sijaan niitten rattaiden polttaminen kyllä on mitä suurimmassa määrin laitonta.
Vierailija:
Jaa kyllä minä kuljetan 5v tyttöämme rattaissa kun joutusi kävelemään hieman pidemmän matkan.
Eikö sitä viisivuotiasta jo hävetä istua rattaissa, kun on takuulla joko ainoa tai lähes ainoa sen ikäinen joka vielä rattaissa istuu?
Kyllä 5-vuotiaita liikuntarajoitteisia työnnetään usein vielä tavallisissa lastenrattaissa.
Vain yhden vastajan mielestä vika on tuhopolttajassa! Käsittämätöntä menoa siellä Suomessa teillä... Eli jos joku jättää rattaat porraskäytävään vaikka kierreportaiden alle missä niiden ei pitäisi ketään häiritä eikä olla esim hätäuloskäytävän tiellä, niin kenellä tahansa on OIKEUS sytyttää en tuleen? Kummalliseks on mennyt.
Vierailija:
Mistä te akat sen tiedätte, tarviiko se rattaita vai ei???
Miten laiskan ja vetelän olet pennustasi oikein tehnyt?? Aika järkyttävää.
muutakaan tavaraa saa säilyttää porraskäytävässä. Sääntö perustuu paloviranomaisten määräykseen.
No ei tietenkään kävele kun on tollaseks opetettu. Luulis kaverienkin tollasta pilkkaavan.
paloturvallisuuteen perustuu.. en muista mistä löysin aikoinaan mutta oli jotenkin ettei rappukäytävässä saa säilyttää mitään irtainta.
jos sille päälle sattuu. Hankalaa, jos olisi kiire johonkin.
Minua asia ei koske, koska meillä kuljetaan aina autolla mutta en tuomitse vaikka joku autoton käyttää rattaita. Kauppareissuillahan sinne saisi myös ostokset.
mutta pelastustoimilaissa on määritelty että poistumisteillä ei saa säilyttää mitään irtosälää vaikka kuinka mieli tekisi. Niille on ihan omat varastonsa jne. Se on taas sitten ihan tulkinnanvaraista että onko nuo rattaat olleet poistumisteillä ja mikä alue portaikoista on yleensäkin poistumistietä... Se on kanssa ongelma erikseen jos talossa ei varastoa ole.
Mun kanssa se saattaa ruveta narisemaan, että ei jaksa. Mutta en mä silti laittais sitä rattaisiin. Kyllä se jaksaa, kunhan vaan yritää.
Ja se käveleminen on välillä matelua, mutta sitten saattaa saada ykskaks jonkun kohtauksen ja lähteä pinkomaan kauheeta vauhtia eteenpäin. Oikein hyvin jaksaa juosta :)
Mutta itsestäänselvää ei tunnu olevan se että RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ SÄILYETYT RATTAAT/VAUNUT OVAT TURVALLISUUSRISKI!!! Vaikka ne olisivat siellä rappujen alla, eikä kulkuväylällä, silti ne on RISKI, jo sen savun vuoksi mikä niistä palaessaan lähtee!!!
Minä siis ihmettelen MIKSI NIIN MONI PUOLUSTAA NÄITÄ, JOTKA SÄILYTTÄÄ VAUNUJAAN RAPPUKÄYTÄVISSÄ!!
Vierailija:
Vain yhden vastajan mielestä vika on tuhopolttajassa! Käsittämätöntä menoa siellä Suomessa teillä... Eli jos joku jättää rattaat porraskäytävään vaikka kierreportaiden alle missä niiden ei pitäisi ketään häiritä eikä olla esim hätäuloskäytävän tiellä, niin kenellä tahansa on OIKEUS sytyttää en tuleen? Kummalliseks on mennyt.
Ei kai av:llakaan nyt niin pässejä olla että jokaisen pitäisi tuo tänne erikseen kirjoittaa, vai?
kun rappukäytävän vieressä oleva metalliverkolla eristetty pyörävaja missä myös pidetään vaunuja?
Kerran asuttiin talossa jossa ei ollut mitään paikka pyörille tai rattaille kätevästi. Ainoastaan oma kellarikomero kolmen palo-oven takana, jotka piti avaimella avata, ja vielä talon perimmäisessä nurkassa niin että valot ehti sammua ainakin kerran ennen kun sinne asti pääsi. Raivostuttavaa.
Onneks ei enää asuta kerrostalossa niin ei ole totakaan ongelmaa.
ei ole pässiys huipussaan siinä että tuhopoltosta puhuttaessa ihmiset vänkää tarviiko Jenna rattaita vai ei.
joku teki Jennalle palveluksen. 31
Miksi ihmeessä Jennan rattaat olivat rappukäytävässä?