Rapussa poltetut rattaat, olivat 5-vuotiaan Jennan rattaat.
Kysymys kuuluu, miksi viisivuotiaalla on vielä rattaat? Mä olisin vienyt rattaat jo varastoon, antanut tai myynyt.
Kommentit (71)
Meidän 4,5-vuotias istuu vielä ihan tyytyväisenä rattaissa pitkillä lenkeillä. Välillä kävelee, välillä tahtoo kyytiin, jolloin voin itsekin reippailla. Yksi tytöistämme oli joskus 6-vuotiaanakin vielä rattaissa eikä hän nykyään, 13-vuotiaana, ole sen laiskempi kuin muutkaan lapset. Koskaan hän ei esim. riskaa, että pitäisi lähteä kouluun viemään tai hakemaan sieltä, vaan kävelee kiltisti.
ulkomaanmatkalle sille 5v rattaat mukaan..ja joka oli sitten käynyt ostamassa semmoset. voi voi, mitenkähän nyt mahtaa ulkomaanmatka sujuua ilman rattaita?
Eikä todellakaan kulje sinne rattailla, heh se olisikin näky.
No ei ihme, että suomalaislapset ovat läskejä, jos vielä tuon ikäisiä kuljetetaan rattailla. Meidän ekaluokkalainen (5-vuotias) jaksaa kävellä lähes 10 kilometrin matkan.
Suomalaislapset ovat varsinaisia pullamössölapsia, joita äidit paapovat kotona 6-vuotiaiksi, ja sitten porataan kun lapsi menee 4-tuntiseen eskariin.
Joku tuomitsi jo 3-vuotiaankin rattaiden käytön. Kyllä se autottomalle ihmiselle voi olla aika välttämätöntä. Ulkoilu ja vaikkapa kaupassa käynti hoituu kyllä kävellen, mutta kun pitää ehtiä esim. neuvolaan tms. tiettyyn aikaan ja matkaa on muutama kilsa, niin kyllä ne rattaat on ihan ehdottomat.. vaikka osan matkaa tai vaikka kotimatkan kävelisikin kokonaan.
Kauppareissulle otan tosin yleensä rattaat mukaan ihan tavaroiden kuljetusta varten, vaikka lapsi itse käveleekin rattaiden vierellä.. :)
Olen kahden pienen yksinhuoltaja, rattaat ei mahdu hissiin. Pyöräsuojiin ei mahdu, ovat räjähtämispisteeseen täynnä pyöriä. Säilytän rattaita portaiden alla, eivät ole kulkureitillä. Jos haluaisin viedä vaunut kotiin, pitäisi pikkulasten olla pitkiä aikoja itsekseen joka päivä eri kerroksessa kuin minä, kun minulla menisi aikaa rattaiden purkamisessa ja hissiin lastaamisessa. Yksinoloaikanaan lapset voisivat keksiä ihan mitä tahansa eikä lapsia kai saisikaan jättää valvomatta. Niin että mitä pitäisi tehdä, että kaikki olisivat tyytyväisiä?
Kyllä niitä keinoja on, kyse on yleensä enemmänkin siitä viitsiikö niitä keksiäkun helpompi mennä siitä missä aita on matalin...
ei istu rattaissa. lapsella voimakasta ympäristökohtaisia pelkotiloja. silti emme istuta häntä rattaissa. jotain rajaa sentään, että 5v. lapsella on rattaat.