Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa:minkä kokoinen on 7-vuotias?

Vierailija
18.01.2007 |

Kyseessä on aika pienikokoinen tyttö. Haluaisin ostaa vaatteita hänelle synttärilahjaksi. Suunnilleen tuonikäisen koko??

Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jopa 116cm, jos on lyhyt eikä vain siro

Vierailija
2/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli luokan pisin ja 132 cm 7-vuotiaana. Lyhimmät olivat alle 120.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaana, vuosi sitten meni 116 cm vaatteet. Nyt 120 cm vaatteet.

mutta vaatteissa on paljon mallikohatisia eroja. Tyttö sai kaverisynttäreillä kerran aivan ihanan yöpuvun kaveriltaan ja se oli kyllä hauska, kiva ja erilainen lahja. Sen " krääsän" keskellä loisti. Tyttökin piti siitä.

Vierailija
4/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ikäisekseen keskimittainen n. 123 cm. Älä osta 7-vuotiaalle enää 116 vaatteita. Omalleni ostan jo kauan 128. Ehkä 122 olisi sopiva jos ko. lapsi on tosiaan pieni ikäisekseen.

Vierailija
5/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ostettu jo 140-senttisiäkin vaatteita, kenkä 35. Kannattaa kysyä vanhemmilta mitat tai ainakin ostaa vaihto-oikeudella!

Vierailija
6/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on joistain malleista vieläkin iso koko (nyk. 8-vuotias)

Suosittelen koon kysymistä vanhemmilta

Vierailija
7/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua kysyä vanhemmilta, niin osta 122cm, niin ei jää käyttämättä ainakaan.

Vierailija
8/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vaatevalmistajien koot heittävät hirmuisesti, joten vaatteen valitseminen voi olla todella vaikeaa. Ennemmin siis kannattaa ottaa liian iso kuin pieni.

Juuri vertailin vauva koot: samasta kaupasta ostettu 62cm haalari oli isompi kuin toisen merkkinen 80cm...

Vierailija
9/9 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän tyttö saisi 122 cm vaatteen lahjaksi ,sen ottaisi käyttöön välittömästi 5-vuotias pikkusisko joka juuri käyttää kokoa 122 cm.

7- vuotis synttärit on kahden viikon päästä ja 7-vuotisneuvolaahan ei enää ole. Seuraava tarkastus on terkkarin tekemä syksyllä koulussa.

Neiti käyttää 130-134 vaatteita. 128 cm on hihat liian lyhyet. Lapset eivät ole mitenkään lihavia vaan kasvavat vaan niin reipasta vauhtia.

Itse olin samanlainen. Olin luokan pisin seiskaluokalle asti, kunnes pojat alkoivat venyä. Silti musta jäi alle 170 senttinen!

Meidän tuleva 7-vuotias sai 6-vuotislahjaksi 122 senttisen reilun puseron, tosi kurjaa kun nätti pusero meni suoraan pikkusiskolle odottamaan kasvua.

Minua taas ärsyttää kun ihmiset ostavat liian pieniä vaatteita lahjaksi.

Voisiko sitä kokoa reilusti kysyä tai salaa kurkata niskalappuun??

Itsekin tykkkään ostaa vaatteita lahjaksi, koon kyllä otan selville etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi