Pätkäpaastot ovat yhteydessä suurempaan kuolemanriskiin, kertoo tuore tutkimus
Aikarajoitetun syömisen, kuten 16/8-paaston tehosta ei ole saatu yksiselitteistä näyttöä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On omalla kohdalla tutkittu kun kun olin pätkäpaastolla 6kk. 16:8 systeemi. Koholla olevat verenpaineet laski normaalille tasolle, veren rasva-arvot paranivat. Kolesteroli parani. Verensokeri oli koko ajan ok. Maksa-arvot ok. Testosteroni ok, olen keski-ikäinen mies siis. Lisäksi yleinen vointi parani ja rasvaa paloi jonkin verran. Samalla harrastin voimailua tietysti ja työni on jonkin verran aktiivista puuhastelua. Askeleita päivässä noin 10 000 joka tulee ihan töissä ollessa ja arjen askareissa.
Työsi on puuhastelua. Niinhän se naisilla on.
😅 Sanoo ihminen jonka työ on anonyymi päänaukominen vauvapalstalla, palkanmaksajana Kela. Hyvää työpäivän jatkoa, muista pitää jaksamisestasi huolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin te ortorektiset akat tajuatte mikä on vertaisarvioitu TUTKIMUS. Ja mikä anonyymin palstakirjoittelijan kommentti?
Milloin sinä läskipää tajuat, miten maailma toimii?
Kun jää alakynteen alkaa nimittely. Hyvä naiset!!!
Niin sinähän sen aloitit Veeti.
Kouluttamaton läskiveeti kaivelee päivät pitkät netin syövereistä tietoa oikeuttamaan läskiytensä.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku tutkimususkovainen spämmäämässä paskaa. Eiköhän se ole pikkuhiljaa hyväksyttävä, että "tiede" ei tiedä kaikkea, vaan ihmiset itse löytävät hyviä ja toimivia keinoja terveytensä parantamiseksi.
En kyllä kehtaisi kehua olevani mutu-uskovainen kuten sinä.
Joku maalaistantta on keksinyt sanat veeti 😆
Vierailija kirjoitti:
Milloin te ortorektiset akat tajuatte mikä on vertaisarvioitu TUTKIMUS. Ja mikä anonyymin palstakirjoittelijan kommentti?
Voi olla samaan aikaan vertaisarvoituja tutkimuksia joiden tulokset ovat erilaisia. Juuri vaikka pätkäpaastosta löydät vertaisarvioituja artikkeleja monilta kannoilta. Vertaisarvioitu tarkoittaa sitä että artikkeli on tarkastettu, ja jos on validi hyväksytään, kukaan ei ota kantaa siihen että on muunlaisia tuloksia. Silloinhan tiede ei kehittyisi tai muuttuisi.
No tuossahan mainittiin epäsuorasti yksi erittäin potentiaalinen selittävä tekijä. Nämä pätkäpaastoojat ovat niitä jotka stressaavat joka asiasta, ja tästä syystä kuolevat pumppuongelmiin ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla samaan aikaan vertaisarvoituja tutkimuksia joiden tulokset ovat erilaisia. Juuri vaikka pätkäpaastosta löydät vertaisarvioituja artikkeleja monilta kannoilta. Vertaisarvioitu tarkoittaa sitä että artikkeli on tarkastettu, ja jos on validi hyväksytään, kukaan ei ota kantaa siihen että on muunlaisia tuloksia. Silloinhan tiede ei kehittyisi tai muuttuisi.
Ei kouluttamaton läskiveeti tuollaista ymmärrä. Hän löytää yhden tutkimuksen ja perustaa koko elämänsä sen varaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku tutkimususkovainen spämmäämässä paskaa. Eiköhän se ole pikkuhiljaa hyväksyttävä, että "tiede" ei tiedä kaikkea, vaan ihmiset itse löytävät hyviä ja toimivia keinoja terveytensä parantamiseksi.
En kyllä kehtaisi kehua olevani mutu-uskovainen kuten sinä.
Lääkebisnes on valtavan suuri. Se ei ole mitään mutuilua. Mutta eihän peräkammarin pelle tajua markkinataloudestakaan mitään.
Kaikki ihmiset pätkäpaastoaa, ainakin hyvin harva nukkuu ja syö yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kouluttamaton läskiveeti tuollaista ymmärrä. Hän löytää yhden tutkimuksen ja perustaa koko elämänsä sen varaan. 😂
Enpä sanoisi tutkimuksiin uskovan ihmisen olevan kouluttamaton. Kyllä ne elämäm koulun käyneet löytyvät ihan omista Qanon-piireistäsi.
Muslimit aivan kiukuissaan ja raivoissaan kun eivät saa syödä ja juoda kuukauteen. Ja se kärsimys aivan turhaan jonkun mielikuvitusolennon miellyttämiseksi. Tyhmiä kuin paviaanit aavikolla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se. Helppo on tietysti ottaa yksi omaa agendaa suosiva ja rummuttaa sitä. Suurin osa ihmisistä ei jaksa etsiä itse lähteitä vaan uskoo sitten vaikka iltapäivälehtiä. Tätä myös käyttää hyväkseen mm. yksi hallituksessa oleva puolue.
Pätkäpaasto sopii hyvin miehille, koska se nostaa miehen testosteroniarvoja moninkertaisesti.
Naisillekin se sopii, mutta ei niin pitkänä "paastoikkunana" kuin miehille, koska naisilla liian pitkä ruokailuväli voi aktivoida kortisoli- eli stressihormonitasoja, mikä aiheuttaa kilojen kertymistä navan ympärille.
Paastosta on hyötyä suolistobakteerien terveyden kannalta ja sokeriaineebvaihdunnan kannalta. Monet ovat raportoineet, että pätkäpaasto "valkaisee" hampaat ja estää reikiintymistä. Se vaikuttaa suun bakteerikantaan. Myös iho pysyy hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On omalla kohdalla tutkittu kun kun olin pätkäpaastolla 6kk. 16:8 systeemi. Koholla olevat verenpaineet laski normaalille tasolle, veren rasva-arvot paranivat. Kolesteroli parani. Verensokeri oli koko ajan ok. Maksa-arvot ok. Testosteroni ok, olen keski-ikäinen mies siis. Lisäksi yleinen vointi parani ja rasvaa paloi jonkin verran. Samalla harrastin voimailua tietysti ja työni on jonkin verran aktiivista puuhastelua. Askeleita päivässä noin 10 000 joka tulee ihan töissä ollessa ja arjen askareissa.
Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai missä vika? Lue uudestaa teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huoleta, pääsin läskeistäni eroon syömällä vain klo 11-20. Melko varmasti elän pidempään näin bmi 21 kuin aiemman bmi 29 kanssa. No ainakin mukavammin, kun voi esim kävellä ilman että jalkapohjat kipeytyy ja turpoaa
Jep, yksi aggressiivisesti aatettaan palstalla puolustava akka kumpaakin kymmenien tuhansien tieteellisen tutkimuksen. Huoh!
Ai kymmenentuhatta tutkimusta tehty aiheesta? Enpä usko. Itse en muutenkaan usko 90% ihmisen terveyteen liittyvistä tutkimuksista. Koska big pharma täytyy pitää pyörimässä.
Mitä kohtaa suomenkielisessä ilmaisussa kymmenien tuhansien tieteellisen tutkimuksen et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto sopii hyvin miehille, koska se nostaa miehen testosteroniarvoja moninkertaisesti.
Naisillekin se sopii, mutta ei niin pitkänä "paastoikkunana" kuin miehille, koska naisilla liian pitkä ruokailuväli voi aktivoida kortisoli- eli stressihormonitasoja, mikä aiheuttaa kilojen kertymistä navan ympärille.
Paastosta on hyötyä suolistobakteerien terveyden kannalta ja sokeriaineebvaihdunnan kannalta. Monet ovat raportoineet, että pätkäpaasto "valkaisee" hampaat ja estää reikiintymistä. Se vaikuttaa suun bakteerikantaan. Myös iho pysyy hyvänä.
Nuo tapahtuvat koska henkilöt syövät vähemmän. Eivät pätkäpaaston takia joka tuo ongelmia itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto sopii osalle ihmisistä erityisen hyvin ja saattaa parantaa terveyttä. Testosteronia se taas ei nosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kyllä selvästi kommentoija kertoo olevansa keski-ikäinen mies. Itse olen nainen ja minusta mun työ ei ole kyllä mitään puuhastelua.
Ei. Vaan pidetään ihmiset läskeinä ja sairaina ja myydään lääkkeitä. Simppeliä.