Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On rahasta, pärjäämisestä, maailamn tilanteesta

Vierailija
19.03.2024 |

Olen 51v perheellinen nainen. 2 teini-ikäistä lasta. Työelämässä ollut aina, poislukien äityislomat. On oma talo, josta velkaa vielä. Tulot nettona noin 3.600 €. Mitään tukia lukuunottamatta lapsilisät, äitiyspväraha en ole koskaan saanut. Elatus menee 50/50, ei elatusmaksuja kumpaankaan suuntaan.

Nyt teen töitä niska limassa, on oma talo, vanha auto, ruokaa pöydässä. Kaikkineen viimeisen 3 vuoden aikana on menot nousseet 900€/kk. Korot, energia, ruoka. En kuulu mihinkään ryhmään, joka voisi muuta kuin maksaa mukisematta tai antaa kaiken mennä.. taloa yritän myydä, se on pakko. 

Nyt kun leikataan kaikesta ja köyhiä ottaa päähän, eivät selviä ja vingutaan mulle, että sulla on hyvä.. niin ottaa päähän myös. Minä olen omalla työllä, säästöillä yrittänyt itseni elättää, kuten sanoin, on ryhmä johon tää kaikki iskee ja lujaa. Väliinputoajia. Ai että ottaa päähän nää lakkoilijat, valittajat kotisohvilta, tukien nostajat, nenänvartta katsovat idiootit..

Ei meillä tehdä ulkomaanmatkoja, laitella kynsiä, ripsiä, eletä asumistuilla, haeta HOPElta yms. tavaraa, olla ruokajonossa, osteta uusia puhelimia vuosittain.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ittes irti ja heittäydy tuille.

Vierailija
2/3 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Kaikkien kulut ovat kasvaneet. Se että joskus ennen oli hyvin, ei tarkoita että tulevaisuudessa on. Yhä useampi ihminen sinun tuloluokassasi ja ylemmissäkin tuloluokissa havaitsee tämän, puhumattakaan alimmista tuloluokista. Hankalaksi asian tekee juuri tuo, että asiaan ei pysty omalla toiminnallaan vaikuttamaan. Sähkönsiirto, alv, piilevät kulut kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Opiskelin, hain opintolainan, jonka maksoin pois, tein töitä (siivous, mainosten jakelu), millä rahoitin opiskeluitani, säästin. Kun olen itse tehnyt töitä että on tämän omistusasunto, auto, ruokaa, maksanut veroja, työnantajana yksityinen sektori ei julkinen, ottanut vakuutukset terveys-, työkyvyttömyys-, henki.. jotta on turvattu lapset ja minä, mikäli jotain sattuu. 

Me tätä yhteiskuntaa kannattelemme, mutta se ei riitä. Ja me ei mitään palkintoa siitä saada, vain ollaan kuopassa, kunnon kansalaisia, se siitä.. kuittailemaan voi kuitenkin tulla että ollaan niin hyväosaisia, mitä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi