En halua miestäni synnytykseen.
Mies eli lapsen isä varmaan loukkaantuu..
Oletko sinä synnyttänyt mieluummin yksin?
Onko mielestäsi lapsen isällä oikeus päästä synnytykseen?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ajatellut synnyttää ja alan onneksi olla niin vanhakin, että ne hommat on itseltäni jo käytännössä ohi, mutta viimeinen asia, mitä synnytystilannetta ajatellen haluaisin on se, että verta ja kaikkia muitakin eritteitä kammoava mies olisi paikalla pyörtyilemässä ja kätilön/lääkärin tiellä :D
Varmaan osa miehistä voikin olla tukena siinä tilanteessa, mutta ihmisiä on erilaisia ja voin ihan 110 % varmuudella sanoa, että tuosta ei kyllä olisi mitään hyötyä siinä, pelkkää haittaa.
Synnytys on suurimmaksi osaksi muuta kuin ponnistusvaihe.
Juu, mutta jos muutenkin ärsyynnyn hössöttävistä ihmisistä ja syystä tai toisesta kipeänä ollessani haluan vain olla omissa oloissani hiljaisuudessa, niin en usko, että "jaksaisin" sitä, että yritän esittää jollekin vieressäseisoskelijalle että kaikki on tässä ihan kivasti, vaikka sisuskaluni onkin viimeiset 20 tuntia muljahdelleet ja repeilleet ja väsyttää ja vituttaa.
Uskoisin siis oikeasti, että jos tuohon tilanteeseen olisin joutunut, niin ylipäätään pelkkä sairaalaympäristö olisi ahdistanut tarpeeksi, saati joka ikinen ylimääräinen helvetin ihminen siinä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua naistani synnytykseen.
Nainen eli lapsen äiti varmaan loukkaantuu..
Onko mielestäsi lapsen äidillä oikeus päästä synnytykseen?
Voi vattu kun jotkut miehet on niin vitsikkäitä, että itkettää. Tääkin varmaan laukoo juttujaan ja valittaa muiden huumorintajuttomuudesta.
Minulla on yksi mielikuva, jossa mies selittää minulle jotain kätilön sanomaa asiaa uudestaan ja uudestaan ihan nenän edessä niin monta kertaa, että ymmärsin. Toisen kerran muistan, miten mies juotti minulle mehua juomamukista ja minä imin mehua pillillä ihan hengenhädässä. Ihana mies, tulee melkein kyyneleet silmiin noita muistellessa.
Kohteleeko mies sinua huonosti vai miksi et halua? Kannattaa selvittää luottamuspula ennen synnytystä, jos vain mahdollista. Tarvitse apua myös vastasyntyneen kanssa.
Synnytyksessä pitää käytännössä olla yksin ja hoitaja käy vain kääntymässä. Ponnistusvaiheessa kätilö on paikalla. Minulle tehtiin kiireellinen sektio ja vauva pääsi onneksi isän iholle siihen asti, kun pystyin ottamaan vauvan.
Loppupeleissä sinä päätät kuka on paikalla synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko keskustella hänen kanssaan asiasta ja perustella hänelle miksi et halua sitä. Kaikki naiset eivät halua miestään synnytykseen. En minäkään.
Aikamoista. Itselle henkinen tuki on ollut tärkeä synnytyksissä ja mies on nimenomaan ollut se tärkein.
Ehkä nyt haluaisin tietää syyn siihen, miksi et halua häntä mukaan? Pelkäätkö, että hän näkee sinut jotenkin epäedullisessa valossa vaikka ulkonäöllisesti ja haavoittuvassa tilassa vai onko hän jotenkin niin rasittava tyyppi, ettet jaksa yhtään ylimääräistä painolastia siihen vierelle? Ahdistaako sua henkisesti koko koettelemus jo lähtökohdiltaan, että haluat olla tilanteessa yksin ilman lähiomaisia? Vai jotain muuta?
jees muinoin eukot synnytti yksin
Siis millaisten ukkojen kanssa te niitä mukuloita väännätte, jos ei synnytykseen haluta mukaan!?
Eihön muuten saa isää ja lasta vieroitettua toisistaan jolloin miehellä jää vain maksajan rooli. Ainahan naiset haluavat miehestä eroon kun lapsi on saatu kun eihön miehiltä kelpaa mitkään muut kuin siittiö ja elarit.
Se on täysin ja ainoastaan synnyttäjän päätös, keitä salissa on. Mies voi odottaa käytävällä tai huoneessa ja hänen on se vain kiukuttelematta hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
moni mies sanoo,että jatkoseksuaaliset halut katosi,kun näkee sukuelimen siinä jamassa,se piirtyy verkkokalvolle,näkyä ei unohda just sen ihmisen vaimon kohdalla, jopa näky tullut uuden naisen kohdalla silmiin vaikka eri ihmine.
Seksielämä loppuu lapseen muutenkin. Nainen sai haluamansa niin seksi muuttuu naiselle turhaksi ja nainen päättää samalla myös että mieskään ei halua enää seksiä kun ei kuitenkaan anna miehelle lupaa käydä vieraissa
Kannattaisi pohtia tätä ihan turvallisuusnäkökulmastakin. Synnytys on potentiaalisesti vaarallinen tapahtuma sekä vauvalle että äidille.
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisten ukkojen kanssa te niitä mukuloita väännätte, jos ei synnytykseen haluta mukaan!?
Ei kai sen nyt tarvitse olla ukosta kiinni? Jos nyt en vaan halua siitä mitään sosiaalista tapahtumaa ja ylimääräisiä ihmisiä, vaan sitä haluaisi vaan keskittyä hoitamaan homman pois alta niin pian, kunhan vaan arvon vatsa-asukas suvaitsee siirtyä ulkomaailmaan. En minä ainakaan tarvitse mitään päähänsilittelyä silloin, kun sattuu saati tuollaiseen tilanteeseen henkilöitä, joilla ei ole ammatillista osaamista ja heitäkin vain siinä kohden, kun/jos apua oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua naistani synnytykseen.
Nainen eli lapsen äiti varmaan loukkaantuu..
Onko mielestäsi lapsen äidillä oikeus päästä synnytykseen?
Voi vattu kun jotkut miehet on niin vitsikkäitä, että itkettää. Tääkin varmaan laukoo juttujaan ja valittaa muiden huumorintajuttomuudesta.
Kuinka naiset loukkaantuukaan kun vitsi on täsmälleen sama mitä nainen sanoo mutta sukupuolet käännettynä toisin päin. Ei naiset kestä ja hyväksy samaa mitä itse miehille tekee ja tämä on yksi syy mikä takia teitä naisia vihataan eikä se viha ikinä lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sen nyt tarvitse olla ukosta kiinni? Jos nyt en vaan halua siitä mitään sosiaalista tapahtumaa ja ylimääräisiä ihmisiä, vaan sitä haluaisi vaan keskittyä hoitamaan homman pois alta niin pian, kunhan vaan arvon vatsa-asukas suvaitsee siirtyä ulkomaailmaan. En minä ainakaan tarvitse mitään päähänsilittelyä silloin, kun sattuu saati tuollaiseen tilanteeseen henkilöitä, joilla ei ole ammatillista osaamista ja heitäkin vain siinä kohden, kun/jos apua oikeasti tarvitsee.
Se sattuminen ei ole mikään päänsärky tai vastaava tässä tapauksessa.
Yksi ystävä sanoi, että synnytys oli todella lähentävä kokemus, kun piti hakea kaikki apu ja turva ja luottamus miehestä.
Kamalinta mitä oon kuullut on olleet joidenkin tuttavien miehet, jotka ei halunnu synnytykseen. Toinen sanoi, että kuulostaa tylsältä ja toinen halus kaljalle. Tosin nämä parisuhteet nyt oli muutenkin tuhoontuomittuja.
Joo no ei se mikään uusi asia olisi, että miehet pidetään poissa synnytyksistä. Näin on ollut vuosi satoja yleistä. Isien pääsy synnytyksiin ns. yleistynyt muutamassa vuosikymmenessä ja nykyään se olisi yleisessä käsityksessä toivottavakin asia.
Kuka haluaa mitäkin, se riippuu ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sattuminen ei ole mikään päänsärky tai vastaava tässä tapauksessa.
Ei sitä kai miksikään perus päänsäryksi tai flunssajomotukseksi kukaan ole väittänytkään? Ihmiset vaan käsittelee kipua eri tavalla ja se, minkä kokee rauhoittavaksi tai kipua lievittäväksi, on henkilökohtaista. Ei kaikille joku kosketus tai puheen kuunteleminen (tai edes toisen ihmisen läsnäolo) ole mitenkään absoluuttisesti rauhoittavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen ihminen lapsen isä?
Kuten joku jo totesikin, niin se tukihenkilö toimii myös ikään kuin sen synnyttäjän tulkkina. Minullekin tuli yllätyksenä, että kuinka paljon olimme lasten isän kanssa kahdestaan siellä salissa. Toisella kertaa olin yksin. Minulla oli ainakin neljä eri hoitajaa synnytyksen aikana. Ei ole muistikuvia, että vietinkö aikaa yksin, mutta kyllä varmaankin.