Apua! Uniapnea todettu ja nyt itkupaniikki päällä! 😪 Miten onnistuisin laihduttamaan uniapnean pois?
Uniapneadiagnoosi pamahti minullekin mikä oli minulle täysin yllätys. Keskivaikea. Mutta nyt selvisi syy sille kaikella minkä olin laittanut ikääntymisen, vaihdevuosien ja ties minkä menopaussien piikkiin.
Lääkäri kertoi, että olen osan yöstä hengittämättä ja aivoni eivät saa happea ja sydän hakkaa hoosiannaa. Meinaan siis tukehtua läskeihini nukkuessani ja päivät olen sitten kamalassa krapulassa. :(
Lääkäri käski laihduttamaan uniapnean pois ja tästä tuli suorituspaineita, koska jokainen laihdutusyritykseni on päättynyt hälläväliämässäämiseen, masennukseen ja painonnousun uuteen ennätykseen. :(
Miten ihmeessä jaksan mitään liikuntajuttuja, koska olen aina väsynyt työtön ja sinnittelen päivät päiväunilla ja sokerilla ja herkuilla? Viimeisen vuoden aikana olen herännyt öisinkin syömään, koska muuten uni ei enää tule. Voin todella huonosti, jos en saa sokeria ja paljon.
Auttakaa minua!
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Hoidettu uniapnea poistaa väsymyksen ja herkunhimon ja mieli paranee todella paljon. Laihdut ihan itsestään, kun aivosi saavat happea öisin.
OT. Aika moni on tunnesyöjä. Siinä ei auta uniapnean hoito.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää se kaura kokonaan pois ruokavaliosta niin hengitystiet aukeaa.
Eikä ainoastaan kaura vaan myös maito.
Sitten vielä se, että uniapnea aiheuttaa myös lihavuutta. Eli unenpuute aiheuttaa lihavuutta.
Kai noista CPAP-laitteista on hieman pulaa.
Toki jos ei saa CPAP-laitetta, niin voi kai näitä omallakin rahalla ostaa, jos on varakas. On myös näitä edullisempia ratkaisuja, kuin kuorsauskiskoa ym.