Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?

Vierailija
19.03.2024 |

Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.

En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.

Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".

Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.

En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.

Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?

Kommentit (416)

Vierailija
141/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että olet jaksanut niinkin pitkään tapailla häntä. En käsitä, miksi.

En ole ap, mutta omakohtaista kokemusta on vastaavanlaisesta miehestä. Tapailua jatkoin ihan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ollut tarjolla muitakaan vaan oli otettava se ainoa jonka sai tai oltava yksin. Parisuhdehaluiselle ihmiselle _etenkin nuorena_ on kammottavaa olla yksin.

Toki kammottava se tuollainen suhdekin on, mutta sitä herkästi kääntää vain toisenkin posken ja toivoo, että kyllä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu eikä kukaan ole täydellinen.

Vierailija
142/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon! Uutta kalaa koukkuun niinkuin olisi jo. Kaamea äijä, ei ihme että on sinkkuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen käytös on ihan valtava red flag. 

Kyllä samaa mieltä mutta itse taas pidän sanavalmiista ihmisistä joten minua taas pieni piikittely ei haittaa sillä joskus täytyy testailla rajoja tai etsiä yhteistä säveltä. Kaikki eivät sovi yhteen tai edes ystäviksi joten kannattaa siirtyä eteenpäin jos ei vain pidä jostakin ihmisestä.

Sanavalmius ei tarkoita ilkeilyä ja piikittelyä. 

No se on vähän sellaista mieltämiseen liitettävää, itse en ole ehdoton ihminen. Sallin aika paljon mutta olen hieman erilainen muutenkin. Piikittelyä on hyvässä sekä pahassa jos sen haluaa ymmärtää.

Mitä ihmeen hyvää piikittelyä? Jos toisel

Toksisista perheistä mulla on kokemusta ja sellainen kommunikointi todellakin tarttuu nuoresta pitäen. Välillä kun jotkut lapseni tarhakaverit tulevat meille vierailemaan, niin heistä oikein huomaa, että toistelevat papukaijana sellaisia fraaseja mitä ovat kuulleet kotona vanhemmiltaan. Kun aloittaja mainitsee näiden heittojen ja asenteen tulevan miehen "selkärangasta" niin se varmasti voi pitää paikkaansa. Kyseessä ei välttämättä ole narsistinen manipulaatiotaktiikka vaan lapsuudessa opittu tapa kommunikoida.

Vierailija
144/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samaa mieltä mutta itse taas pidän sanavalmiista ihmisistä joten minua taas pieni piikittely ei haittaa sillä joskus täytyy testailla rajoja tai etsiä yhteistä säveltä. Kaikki eivät sovi yhteen tai edes ystäviksi joten kannattaa siirtyä eteenpäin jos ei vain pidä jostakin ihmisestä.

No se on vähän sellaista mieltämiseen liitettävää, itse en ole ehdoton ihminen. Sallin aika paljon mutta olen hieman erilainen muutenkin. Piikittelyä on hyvässä sekä pahassa jos sen haluaa ymmärtää.

"jos sen haluaa ymmärtää"

No et halunnut ymmärtää, en voi mitään. En tarkoittanut mitään tuollaista enkä ole tuollainen ihminen. En myöskään automaattisesti piikittele ketään enkä koskaan huvikseni mutta osaan vastata. Liitetään se nyt vaikka tähän kokonaisuuteen. Tästäkin syystä tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa eikä minua voi polkea maan rakoon. Olen samaa mieltä kanssanne myös siitä että ei kannata pitää elämässä ihmisiä jotka masentavat tai lyttäävät. Tarkoitukseni on pärjätä elämässä ja nauttia joten siksi en jaksa ilkeää ja masentavaa elämää.

Vierailija
145/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin sitä, että miksi niin moni (mies) haluaa parisuhteeseen naisen kanssa, jossa ei ole muuta kuin vikoja? Vai kuvitellaanko, että se nainen muuttuu aivan toisenlaiseksi kunhan sille vaan jaksaa kertoa väsymättä kuinka tyhmä/pelle/nolo se on?

Vierailija
146/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä huomio, että ehkä se on passiivis-aggren miehen tapa kertoa, että en oikeastaan arvosta sinua kovin korkealle, ja voisit jo jatkaa matkaa.

Mutta sen sijaan että saisi suun auki ja sanoisi suoraan, hän vittuilee ja toivoo naisen tekevän ratkaisun. Ja ehkä hän ajattelee että katellaan nyt paremman puutteessa, onpahan huvia/pillua edes.

En ikinä jatkaisi tuollaisen kanssa.

Vierailija
147/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hyvää piikittelyä? Jos toisel

Siksi erosin koska en jaksanut enää sellaista miestä ja elämää hänen kanssa. En piikittele koskaan ketään siksi että haluan jonkun pahalle mielelle, en saisi sellaisesta nautintoa mutta minulle sitä on tehty ihan riittävästi ja näemmä tehdään aina kaikkialla. Oletin että nykyisin tämä huumori olisi jo taas ollut ymmärretympi asia, olen saanut elämässäni oppia vanhemmilta ihmisiltä jo nuoresta ja se varmasti vaikuttaa enkä nyt niin nuori itsekään enää ole.

Vierailija
148/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielinen mies, joka kuvittelee olevansa sinua parempi. Treffaa omasta mielestään itseään alempana olevia naisia, jotta voi tuntea ylemmyyttä heidän seurassaan. Pitää sinua tyhmempänä kuin olet ja luulee voivansa piikitellä ilman, että edes tajuat sen olevan piikittelyä. Uskoo, ettet vihellä peliä poikki, vaikka hän käyttäytyisi kuinka, sillä onhan hän olevinaan liian hyvä sinulle. Häkeltyy, jos et olekaan kiitollinen saadessasi nauttia hänen mahtavasta seurastaan.

Vierailija
149/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin sitä, että miksi niin moni (mies) haluaa parisuhteeseen naisen kanssa, jossa ei ole muuta kuin vikoja? Vai kuvitellaanko, että se nainen muuttuu aivan toisenlaiseksi kunhan sille vaan jaksaa kertoa väsymättä kuinka tyhmä/pelle/nolo se on?

Niinpä. Sitten näillä miehillä menee vielä kuppi nurin jos nainen haluaa erota. 

Vierailija
150/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa, tulee raskaaksi sulle kuunnella tota. Uutta matoa koukkuun!

Vierailija
151/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevikainen. Ei jatkoon.  

Vierailija
152/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielinen mies, joka kuvittelee olevansa sinua parempi. Treffaa omasta mielestään itseään alempana olevia naisia, jotta voi tuntea ylemmyyttä heidän seurassaan. Pitää sinua tyhmempänä kuin olet ja luulee voivansa piikitellä ilman, että edes tajuat sen olevan piikittelyä. Uskoo, ettet vihellä peliä poikki, vaikka hän käyttäytyisi kuinka, sillä onhan hän olevinaan liian hyvä sinulle. Häkeltyy, jos et olekaan kiitollinen saadessasi nauttia hänen mahtavasta seurastaan.

Tai toisinpäin: miehellä on niin surkea itsetunto ja on niin epävarma että hänen pitää:

1. Lytätä nainen ja saada nainen kuvittelemaan olevansa huonompi kuin on, ettei vaan ala kuvitella saavansa parempaa miestä.

2. Paisutella omaa markkina-arvoaan tuomalla omaa "erinomaisuuttaan" esille, että nainen kuvittelisi miehen olevan parempi ja älykkäämpi kuin mitä hän oikeasti on.

Joka tapauksessa kyse on siitä, että mies haluaa tietoisesti luoda suhteeseen asetelman, jossa hän on ylivertainen ja nainen on idiootti ja naisen on parasta ymmärtää ja sisäistää tämä asia, jotta suhde voi toimia.

Ei jatkoon! Terveessä suhteessa voidaan jakaa asioita ilman että niitä tarvitsee vertailla tai laittaa paremmuusjärjestykseen. Kummankaan ei tarvitse olla oikeassa, varsinkin kun puhutaan mielipideasioista.

Vierailija
153/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla tollasen kanssa? Luuletko että se helpottaa myöhemmin? Ei helpota, menee vaan pahemmaksi. 

Eikö parisuhteen pitäisi antaa energiaa ja hyvää mieltä? Lähde nyt hyvä ihme menemään. Ei se muuksi muutu.

Piikittelystä huolimatta mies on ollut ihan mukava, mutta tällä hetkellä olen vähän ristiriitaisissa fiiliksissä jatkon suhteen. Todennäköisesti tulen lopettamaan jutun, koska en todellakaan usko, että tilanne helpottaa. Nuo kommentit ja se koko asenne tuntuvat tulevan ihan selkärangasta eikä hän luultavasti osaisi lopettaa, vaikka yrittäisi.

- AP

En ymmärrä, miten voi olla "ihan mukava", jos ja kun "piikittelee" koko ajan?! Laitoin tuon piikittelyn lainausmerkkeihin, koska oikeasti tuo on vaan ihan koopäisyyttä, eikä mitään pikkupiikittelyä. 

Miksi ihmeessä kukaan haluaa elämäänsä ihmistä, joka saa aina kaiken tuntumaan huonolta? Mun naapurissa asuu 60 vuotta yhdessä ollut eläkeläispariskunta ja se pappa toivoo esim. toisen kaupungin jääkiekkojoukkueen voittoa ihan vaan sen takia, että mummolle tulisi paha mieli, kun oma joukkue häviää. 60 vuotta on mummeli uhrannut elämästään siihen, että vierellä oleva kumppani haluaa asioita sen vuoksi, että voi pahoittaa toisen mielen. En voi ymmärtää.

Vierailija
154/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä noissa on kaikkein oudointa, että kun nainen sitten lähtee, seuraa raivostuminen ja jopa vainoaminen.

Vierailija
155/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mies on niin komea että siedät vittuilua ja piikittelyä koska olet miehen kanssa vieläkin. Naisille se miehen ulkonäkö on varmaan tärkein juttu joten ne sietää miehen piikittelyä.

Kyllä ne kuule rumatkin miehet piikittelevät ihan samaan malliin. 

Ellei jopa enemmän. Rumilla miehillä huonompi itsetunto, niin pitää lytätä toinen.

Vierailija
156/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla tollasen kanssa? Luuletko että se helpottaa myöhemmin? Ei helpota, menee vaan pahemmaksi. 

Eikö parisuhteen pitäisi antaa energiaa ja hyvää mieltä? Lähde nyt hyvä ihme menemään. Ei se muuksi muutu.

Piikittelystä huolimatta mies on ollut ihan mukava, mutta tällä hetkellä olen vähän ristiriitaisissa fiiliksissä jatkon suhteen. Todennäköisesti tulen lopettamaan jutun, koska en todellakaan usko, että tilanne helpottaa. Nuo kommentit ja se koko asenne tuntuvat tulevan ihan selkärangasta eikä hän luultavasti osaisi lopettaa, vaikka yrittäisi.

- AP

En ymmärrä, miten voi olla "ihan mukava", jos ja kun "piikittelee" koko ajan?! Laitoin tuon piikittelyn lainausmerkkeihin, koska oikeasti tuo on vaan ihan koopäisyyttä, eikä mitään pikkupiikittelyä.&nbs

Mun mielestäni nuo asiat eivät suorilta sulje toisiaan pois. Mies on ollut tapailun aikana myös huomaavainen, kohtelias, hauska ja meillä on ollut hyviäkin keskusteluja. Hänellä on lapsi edellisestä suhteesta ja hän on hyvä isä lapselleen, ainakin mitä nyt olen heidän kanssakäymistä ja suhdetta saanut seurata. En siis lähtisi sille linjalle, että sanoisin hänen olevan 100 % ilkeä ihminen. 

Ei hän sarjatulita loukkauksia ja naura päin naamaani 24/7. Jos hän vain olisi jatkuvasti haastamassa riitaa ja haukkumassa, niin ongelma olisi ollut helppo tunnistaa heti. Kyllä mä edelleen pidän häntä osin ihan mukavana ihmisenä, vaikkakaan nyt en näe jatkoa meidän romanttiselle suhteelle.

- AP

Vierailija
157/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toisinpäin: miehellä on niin surkea itsetunto ja on niin epävarma että hänen pitää:

1. Lytätä nainen ja saada nainen kuvittelemaan olevansa huonompi kuin on, ettei vaan ala kuvitella saavansa parempaa miestä.

2. Paisutella omaa markkina-arvoaan tuomalla omaa "erinomaisuuttaan" esille, että nainen kuvittelisi miehen olevan parempi ja älykkäämpi kuin mitä hän oikeasti

"Terveessä suhteessa voidaan jakaa asioita ilman että niitä tarvitsee vertailla tai laittaa paremmuusjärjestykseen. Kummankaan ei tarvitse olla oikeassa, varsinkin kun puhutaan mielipideasioista."

^ Tämä niin isosti!  

Vierailija
158/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies todellakin pitää naista läpikotaisin typeränä ja vastenmielisenä niin voi olla aika iso isku egolle jos tämä "idiootti nainen" päättää jättää tämän "erinomaisen miehen". Heidän on vaikea käsittää miten tämä idiootti jätti heidät, se on loukkaavaa. Siksi heillä menee kuppi nurin. Ei sen takia, että olisivat surullisia itse erosta.

Vierailija
159/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin?! Olisin vetänyt rajan ensimmäiseen tapaamiseen. Onko sinulla ap itsetunto-ongelmia, vai miksi tapailet tuollaista kakkapäätä?

Ei ole itsetunto-ongelmia. Meillä on ollut hyviäkin keskusteluja ja kanssakäymistä, joten ainakin alussa ne hänen heitot menivät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En kuvitellut niitä kokonaisuutena ennen kuin nyt, kun olemme tapailleet vähän pidempään.

Jos kyse olisi ihan suoraan tunnistettavasta haukkumisesta ja riidan haastamisesta, niin olisin tunnistanut sen heti ja lopettanut jutun. Mutta kun se on ollut sellaista kepeää naureskelua hänen osalta, niin en ole osannut jäädä asiaa syvällisemmin vatvomaan. Olen ajatellut, että hänellä nyt on tuollainen huumori ja tarve tuoda omia mielipiteitään esille. Ja kun mun asunnon pohjaratkaisun arvostelu nyt ei sinänsä sisällä mitään henkilökohtaist

Huomaatkos miten alat puolustella miestä, etsit syitä itsestäsi. Ei ole hyvä merkki, narsistin uhrit käyttäytyy noin.

Vierailija
160/416 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne huonot suhteet alkaa, nähdään kyllä ihan selviä varoitusmerkkejä, mutta päätetään vaan jatkaa siitä huolimatta, koska ollaan jotenkin niin epätoivoisesti rakkauden perään.

Selitetään ne pahatkin ongelmat parhain päin. Se, että toinen ei joko pysty tai halua olla vittuilematta, kertoo kissankokoisin kirjaimin ettei mies välitä tästä naisesta. Mutta kun tarve saada rakkautta on niin suuri, että vaikka sitten  omassa päässään sepittää tarinan  miten mies kohtelee hyvin, tai keksii tekosyitä miehen käytökselle. Vaikka on ihan selvää että mies ei kohtele hyvin, ja jatkossa tilanne tulee vaan huononemaan. 

No, elämä on valintoja. Ja kun tuo suhde loppuu (miehet ei arvosta naista joka antaa kävellä ylitseen) niin rakkaudenkaipuu on taas astetta kovempi, ja riski seuraavasta huonosta suhteesta suurempi.