Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?
Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.
En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.
Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".
Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.
En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.
Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?
Kommentit (416)
Vetäisin rajan yhteen päivään. Sen jälkeen en enää tapaisi. Ei tuollaista jaksa kukaan, lienee moinen negailu raskasta miehelle itselleenkin. Välittäminen tuosta ainakin on kaukana, rakkaudesta puhumattakaan.
Vetää sua turpaan pian.
Juoksukengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kannattaa tapailla ja ylipäätään viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa on itsellä mukava olo. Ei tarvitse hävetä itseään ja kokee olevansa hyväksytty ja pidetty omana itsenään. Muu on oikeastaan itsensä pettämistä. Ja jos tapailun alkuvaiheessa on epämiellyttävä olo tai kokee olevansa halveksittu tapailukumppanin taholta, niin ei se ajan kanssa kyllä helpota vaan se ikävä tunne vaan voimistuu. Kyllä kai jokainen haluaa kumppanin joka nostaa eikä paina alas?
Ja jos selitys on että veetuilu on välittämistä, niin siihen voi sanoa että ei ole sopiva kumppani sitten, haluaa muunlaista välittämisen osoittamista. Ja että jos haluaa osoittaa pään aukomisella välittämisen, niin sitten kannattaa etsiä kumppaniksi masokisti tai muuten rikkinäinen ihminen, joka kokee tuon normaalina kohteluna. On ihan ok sanoa suoraan mikä mättää, jospa tyyppi tajuaa
Mulla ei aukea sellainen ajatusmaailma, että sun pitää joutua "avaamaan toimintaasi" ettet vaikuttaisi ilkeältä? Miten sä sitten normaalisti toimit että ihmiset pitävät sua ilkeänä? Ja miks sellaista pitäis ymmärtää? Lisäksi jos mun ystävä, perheenjäsen tai kumppani olisi jatkuvasti ilkeä niin en mä jaksaisi sellaista katsoa oli se sitten tahatonta tai tahallista. Sitä voi ymmärtää negatiivisen käytöksen syitä mutta ei niitä ole pakko hyväksyä tai jäädä katselemaan.
Jos toisen seurassa tulee ihan jatkuvasti lytätty tai vähätelty olo niin emmä jäisi asiasta keskustelemaan vaan jättäisin tollaisen ihmissuhteen taakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi edes tavannut toiste.
No ei kaikki sovikaan yhteen. Jos odotatte jotakin palvelijaa itsellenne niin hetken saatte odotella sellaisia kumppaneita. Se mielistely alkaa tökkiä jossakin kohdassa eikä siitä seuraa mitään hyvää kenellekään.
Voi pientä, sun vaihtoehdot on siis vittuilu tai mielistely? Ei ihme että olet incel, hyvästä syystä.
Tätä juuri tarkoitin, ei saa sanoa mitään. Heti on kaikki sadistit kimpussa. Vedät kaiken saman tien aivan yli, ei kiinnosta tuollainen ilkeily. En saa tuosta mitään nautintoa.
Siis mikä sun ongelma on mua kohtaan? Miksi sinä heität tällaisia juttuja? Haluat vain sanoa jotakin koska et osaa vaieta tai pahoitella? Ei se mitään, kaikki hyvin.
Sori mutta paskan palstan lainailutoiminnon toimimattomuuden vuoksi kukaan ei tiedä kelle sä vastailet.
Mut rauhaa, vittuilu on välittämistä.
Ilmeisesti mies on niin komea että siedät vittuilua ja piikittelyä koska olet miehen kanssa vieläkin. Naisille se miehen ulkonäkö on varmaan tärkein juttu joten ne sietää miehen piikittelyä.
Ei ilkeyttä pidä ymmärtää. Itse en katselisi edes negatiivisuutta, on hyvin raskasta olla aina se jonka pitää löytää kaikesta ne hyvät puolet ja mahdollisuudet.
Ilkeällä ihmisellä on paha olo itsensä kanssa, mutta ei sitä voi muut ulkoapäin parantaa, voi vaan pilata oman elämänsä siinä mukana.
Mulle kävi parisen vuotta täsmälleen samoin. Eräs akateemisesti erittäin ansioitunut mies alkoi piirittää mua ihan hulluna, pyysi treffeille, lähetti kukkia, jne. Kun olimme tapailleet jonkin aikaa, alkoi ihme dissaaminen. Hän saattoi naureskella, että mulla on hyllyt täynnä Harlekiini-romaaneja (en ollut koskaan edes nähnyt sellaista) ja miten hassaan rahojani turhuuteen vain siksi, koska olen nainen. Hän nautti siitä, että sai pitää mua ääliönä. Ero oli todella helppo, koska mulla ei ollut vähäisimpiäkään tunteita häntä kohtaan. Samanaikaisesti olin myös tutustunut sellaiseen jalat alta vievään söpöön ja ihanaan mieheen, johon rakastuin mun jokaista solua myöten ja jonka kanssa päädyin sitten onnellisesti yhteen:)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies on niin komea että siedät vittuilua ja piikittelyä koska olet miehen kanssa vieläkin. Naisille se miehen ulkonäkö on varmaan tärkein juttu joten ne sietää miehen piikittelyä.
Kyllä ne kuule rumatkin miehet piikittelevät ihan samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kannattaa tapailla ja ylipäätään viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa on itsellä mukava olo. Ei tarvitse hävetä itseään ja kokee olevansa hyväksytty ja pidetty omana itsenään. Muu on oikeastaan itsensä pettämistä. Ja jos tapailun alkuvaiheessa on epämiellyttävä olo tai kokee olevansa halveksittu tapailukumppanin taholta, niin ei se ajan kanssa kyllä helpota vaan se ikävä tunne vaan voimistuu. Kyllä kai jokainen haluaa kumppanin joka nostaa eikä paina alas?
Ja jos selitys on että veetuilu on välittämistä, niin siihen voi sanoa että ei ole sopiva kumppani sitten, haluaa muunlaista välittämisen osoittamista. Ja että jos haluaa osoittaa pään aukomisella välittämisen, niin sitten kannattaa etsiä kumppaniksi masokisti tai muuten rikkinäinen ihminen, joka kokee tuon normaalina kohteluna. On ihan ok
Nythän sä pyydät minua avaamaan vielä lisää ja asetit vielä perättömiä oletuksia lisää avattavakseni. Opetan aina tarpeen tullen siksi että tulisin oikein ymmärretyksi mutta kuten huomaat, ei se auta. Näin avoimesti puhuu vain rehellinen aito ihminen. Jatkakaa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti. Aloittaa heti sinun lyttäämisesi. Kokemusta on tuollaisesta miehestä. Mikään minussa ei ollut mukamas hyvää, mutta silti vuosienkin jälkeen jaksoi vongata perään!
Tuttu kuvio mun exältä. Hänellä oli kyllä muitakin ongelmia.
Pieni kinastelu käy. Piikittely ei! Ajan myötä piikittely vain lisääntyy.
Mitä mä just luin?! Olisin vetänyt rajan ensimmäiseen tapaamiseen. Onko sinulla ap itsetunto-ongelmia, vai miksi tapailet tuollaista kakkapäätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuule rumatkin miehet piikittelevät ihan samaan malliin.
No todellakin, ei katso ulkonäköä. Ja mitä syytä sillä komealla olisi olla niin katkera ja ilkeä, luultavimmin mies ei ole häävi ulkoisestikaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhuisin miehelle asiasta. Voi mennä aikaa että oppii tavasta pois. Jos mies kuuntelisi minua ja haluaisi aidosti parantaa tapojaan niin voisin jatkaa tapailua. Ei kukaan ole täydellinen. Jos taas mies ei halua muuttaa huonoja tapoja niin miettisin että voinko hyväksyä asian vai en. Luultavasti tuollainen huono käytös jossain vaiheessa tappaisi tunteeni ja suhde loppuisi siihen.
Ei tuollaisissa koulutussuhteissa ole mitään järkeä, eikä varmasti itsestäsikään tuntuisi mukavalta olla se koulutettava.
Kyse on kuitenkin parisuhteesta johon ei tuollainen kuulu. Ap kertoi tapailevansa ks miestä eli heidän suhde ei vielä ole kovin vakiintunut.
Toisen kustannuksella pelleilyt kannattaa jättää välin ja mun mielestä "koulutanpa tästä itselleni mieleisen puolison" on juurikin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies on mun mielestäni ihan komea, mutta se ei ole se syy miksi olen jatkanut tapailua "vieläkin". Me ollaan siis tapailtu pari kk eli ei tässä vielä voi kovin pitkästä venymisestä edes puhua.
Olemme tutustuneet yhteisten ystävien kautta ja meillä oli jo ennen varsinaista tapailun aloittamista lämpimät välit. Toki tämä keskustelu antaa asiasta vähän yksipuolisen kuvan, kun nostan tämän yhden ongelman tikunnokkaan, mutta voin sanoa, että vaikka piikittely on alkanut rasittamaan niin kyllä siinä ihmisessä ja ihmissuhteessa on ollut hyvääkin. Mutta hän ei ehkä pysty tarjoamaan sellaista välittämistä mitä itse haen romanttiselta suhteelta.
- AP
Tuollainen käytös on ihan valtava red flag.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilkeyttä pidä ymmärtää. Itse en katselisi edes negatiivisuutta, on hyvin raskasta olla aina se jonka pitää löytää kaikesta ne hyvät puolet ja mahdollisuudet.
Ilkeällä ihmisellä on paha olo itsensä kanssa, mutta ei sitä voi muut ulkoapäin parantaa, voi vaan pilata oman elämänsä siinä mukana.
Kyllä täysin totta tämäkin asia.
Jos jo heti alkuun on tuota, mitä se on kun on yhteiset kodit ja lainat?
Mies ei taida olla ihan sinut itsensä kanssa, jos tarvii mollata muita koko ajan.