Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?
Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.
En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.
Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".
Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.
En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.
Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko puhuneet tuosta? Istutte alas ja sanot ihan vakavissaan miltä tuo mielestäsi tuntuu, tavoitteena saada molemmin puolista keskustelua aiheesta. Vedät rajasi juuri siihen kohti, mikä itsestäsi parhaalta tuntuu.
Myönnettäköön, että en ole pitänyt asiasta kehityskeskustelua. Olen pitänyt noita ihan viimeaikoihin asti sellaisina yksittäisinä heittoina ja antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihan vastikään vasta aloin miettimään tätä kokonaisuutena ja tajusin, että tämä kuvio toistuu ihan jatkuvasti.
Mun huoleni on se, että jos otan asian puheeksi niin hän suhtautuu siihen vähätellen tai yrittää naureskella. En edes tiedä miksi se nyt on varsinainen "huoli", mutta olisi mukava pystyä keskustelemaan asiasta rakentavasti ja kokea tulleensa kuulluksi, ehkä jopa ymmärretyksi. Tässä vaiheessa tekisi mieli vain lopettaa tapail
No viimeistään jos naureskelee eikä suhtaudu keskustellessakaan vakavasti niin vaihtoon vaan.
Päästät kaverin kirmailemaan kesää kohti, vapaana kuin taivaan lintu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko puhuneet tuosta? Istutte alas ja sanot ihan vakavissaan miltä tuo mielestäsi tuntuu, tavoitteena saada molemmin puolista keskustelua aiheesta. Vedät rajasi juuri siihen kohti, mikä itsestäsi parhaalta tuntuu.
Myönnettäköön, että en ole pitänyt asiasta kehityskeskustelua. Olen pitänyt noita ihan viimeaikoihin asti sellaisina yksittäisinä heittoina ja antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihan vastikään vasta aloin miettimään tätä kokonaisuutena ja tajusin, että tämä kuvio toistuu ihan jatkuvasti.
Mun huoleni on se, että jos otan asian puheeksi niin hän suhtautuu siihen vähätellen tai yrittää naureskella. En edes tiedä miksi se nyt on varsinainen "huoli", mutta olisi mukava pystyä keskustelemaan asiasta rakentavasti ja kokea tulleensa kuulluksi, ehkä jopa ymmärretyksi. Tässä vaiheessa tekisi mieli vain lopettaa tapail
Sulla ei ole mitään velvollisuutta pitää ns. kehityskeskustelua. Vaikuttaa siltä, että tuo tapa suhtautua ihmisiin ja maailmaan on paljon syvemmällä kuin vain tavassa esittää asiat ja sellaista on todella vaikea muuttaa. Ensinnäkin miehen pitäisi haluta muuttua ja vaikka niin olisikin, sinun ei tarvitsee alkaa hänen avustajakseen siinä prosessissa. Jos sinun tekee mieli lopettaa suhde, lopeta se. Sinun ei tarvitse sitä miehelle selitellä, perustella tai oikeuttaa tai muuten yrittää saada häntä ymmärtämään. Älä lankea siihen ansaan, että yrität tehdä tunnetyötä miehen puolesta!
Passiivisagressiivinen ei osaa tai uskalla kommunkoida suoraan.
Itse kommunkoin suoraan ja selkeästi, tuollainen on ihan painajanen.
Ei tuollaisen ihmisen luonnetta voi muuttaa. Siellä on pohjalla krooninen tyytymättömyys kaikkeen, ei kukaan ulkopuolelta voi häntä muuttaa, eikä hän luultavasti pystyisi muuttumaan, vaikka tajuaisi oman kielteisyytensä.
Hyvä miesmaku on noita sisustusasioita paljon tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi edes tavannut toiste.
No ei kaikki sovikaan yhteen. Jos odotatte jotakin palvelijaa itsellenne niin hetken saatte odotella sellaisia kumppaneita. Se mielistely alkaa tökkiä jossakin kohdassa eikä siitä seuraa mitään hyvää kenellekään.
Voi pientä, sun vaihtoehdot on siis vittuilu tai mielistely? Ei ihme että olet incel, hyvästä syystä.
Tätä juuri tarkoitin, ei saa sanoa mitään. Heti on kaikki sadistit kimpussa. Vedät kaiken saman tien aivan yli, ei kiinnosta tuollainen ilkeily. En saa tuosta mitään nautintoa.
Inseli pieni, vittuiluhan on välittämistä.
Siis luitko sinä tätä koko keskustelua tässä ja ymmärsitkö sinä että kuka on kuka? Sinähän nautit siitä että minua kiusataan tässä aivan syyttä. Kyllä juurikin niin, pieni v ttuilu on välittämistä kun se sopii tyyliin mutta turhanpäiväinen ilkeily ja tämä sinun näpäyttelysi on eri asioita. Sinä käyt päälleni koska sinua triggeröi ja tämä sama kaava toistuu aina, et kestä toisten itsevarmaa tekemistä ja miksi? Tehkää nyt jo havaintoja näistä eri tavoista. Menee maku koko elämästä kun pitää koko ajan pysähtyä opettamaan lapsellisille aikuisille asioita. Pitäkää huoli siitä että ette tule kiusatuksi mutta älkää syyttäkö kaikkia jotka vähän pelailevat ja nauttivat. Sinullakin on mahdollisuus, anna se itsellesi. Tunnistakaa kuka on kuka ja mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta: jos tuollaiselle ihmiselle sanoo, että piikittely tuntuu ikävältä niin oot hänen mielestä huumorintajuton.
Muistan kun joitakin vuosia sitten joku deittiguru puhui "negaamisesta" jonkinlaisena taktiikkana miehille.
Niin mut jotkut on oikeasti huumorintajuttomia. Sen huomaa tällä palstallakin. Itsekin olen törmännyt, kai minulla on hieman kieroa huumorintajua välillä mutta en ole edes ilkeä joten menee maku elämästä kun koko ajan joku loukkaantuu jostakin. Rentoutta hieman ja kannattaa kysyä jos ei ihan ole varma mitä joku tarkoittaa.
Surullisen paska itsetunto, jos pitää ilkeily väkisin vetää huumoriksi. Oikea huumori ei satuta.
Et siis ymmärtänyt? En
Ei sitä minulle tarvitsekaan kertoa mutta näemmä et itse näitä erota.
Sanot vain hänelle,että sen verran nyt v-tuttaa,että en enää välitä. Tyhjän saa pyytämättäkin. Meillä on niin erilainen huumorintaju,että kiitti ja heippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kaikki sovikaan yhteen. Jos odotatte jotakin palvelijaa itsellenne niin hetken saatte odotella sellaisia kumppaneita. Se mielistely alkaa tökkiä jossakin kohdassa eikä siitä seuraa mitään hyvää kenellekään.
Voi pientä, sun vaihtoehdot on siis vittuilu tai mielistely? Ei ihme että olet incel, hyvästä syystä.
Tätä juuri tarkoitin, ei saa sanoa mitään. Heti on kaikki sadistit kimpussa. Vedät kaiken saman tien aivan yli, ei kiinnosta tuollainen ilkeily. En saa tuosta mitään nautintoa.
Siis luit
Hassua sanoa, että toinen keskustelija on "triggeröitynyt", kun itse kerrot samassa viestissä miten sulla menee "maku koko elämästä". Jos näin on niin suosittelen laittamaan koneen kiinni. Ei sitä elämäniloa kannata vauvapalstan takia menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun huoleni on se, että jos otan asian puheeksi niin hän suhtautuu siihen vähätellen tai yrittää naureskella. En edes tiedä miksi se nyt on varsinainen "huoli", mutta olisi mukava pystyä keskustelemaan asiasta rakentavasti ja kokea tulleensa kuulluksi, ehkä jopa ymmärretyksi.
Kirjoitin tuolla alussa ukostani joka ei ole aikoihin edes koskenut. Sanoinkin hälle joku päivä kun nyt tulee taas kevät niin eikö miehillä ala silloin hyrräämään, olen jostain lukenut ja huomannutkin.
Siis vihjasin melko suoraan et josko lähtisi laitumille kirmaamaan jos vaikka joku uusi friidu saisi hänet syttymään, osaan siis itsekin tarvittaessa vid duilla. mutta eipä tuo ollut moineeskaan vihjauksestani. Ilmeisesti tulee olemaan vaikeaa laittaa se kartanolle joskus.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti, en voi sietää tuollaisia ihmisiä. Silloin tällöin piikittely on vielä ok, jos se on selkeästi tulkittavissa hyväntahtoiseksi ja leikkimieliseksi, mutta jokapäiväistä pahantahtoista v*ttuilua en todellakaan kuuntelisi. Tuollainen ihminen on pelkkä kusipää.
Katselin aika kauan sairaan ilkeää miestä joten en hätkähdä vähästä ja se varmasti näkyy toiminnassani, olen aika itsevarma. En tykkää kuitenkaan olla ilkeä enkä juuri siitä että tahallaan ollaan vain ilkeitä ja näpäytellään koko ajan jostakin. Se on raskasta sekä äärimmäisen kuluttavaa. Sen ilkeän ihmisen tulee muistaa että sanailla voi hyvässä hengessä, täytyy löytää se yhteinen sävel. Valitettavasti kateus on salakavala tauti näillä epävarmoilla ilkeillä ihmisillä.
Yleensä kannattaa tapailla ja ylipäätään viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa on itsellä mukava olo. Ei tarvitse hävetä itseään ja kokee olevansa hyväksytty ja pidetty omana itsenään. Muu on oikeastaan itsensä pettämistä. Ja jos tapailun alkuvaiheessa on epämiellyttävä olo tai kokee olevansa halveksittu tapailukumppanin taholta, niin ei se ajan kanssa kyllä helpota vaan se ikävä tunne vaan voimistuu. Kyllä kai jokainen haluaa kumppanin joka nostaa eikä paina alas?
Ja jos selitys on että veetuilu on välittämistä, niin siihen voi sanoa että ei ole sopiva kumppani sitten, haluaa muunlaista välittämisen osoittamista. Ja että jos haluaa osoittaa pään aukomisella välittämisen, niin sitten kannattaa etsiä kumppaniksi masokisti tai muuten rikkinäinen ihminen, joka kokee tuon normaalina kohteluna. On ihan ok sanoa suoraan mikä mättää, jospa tyyppi tajuaa muuttaa käytöstään seuraavan kumppanin kohdalla. Vaikka todennäköistä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luitko sinä tätä koko keskustelua tässä ja ymmärsitkö sinä että kuka on kuka? Sinähän nautit siitä että minua kiusataan tässä aivan syyttä. Kyllä juurikin niin, pieni v ttuilu on välittämistä kun se sopii tyyliin mutta turhanpäiväinen ilkeily ja tämä sinun näpäyttelysi on eri asioita. Sinä käyt päälleni koska sinua triggeröi ja tämä sama kaava toistuu aina, et kestä toisten itsevarmaa tekemistä ja miksi? Tehkää nyt jo havaintoja näistä eri tavoista. Menee maku koko elämästä kun pitää koko ajan pysähtyä opettamaan lapsellisille aikuisille asioita. Pitäkää huoli siitä että ette tule kiusatuksi mutta älkää syyttäkö kaikkia jotka vähän pelailevat ja nauttivat. Sinullakin on mahdollisuus, anna se itsellesi. Tunnistakaa kuka on kuka ja mitä tapahtuu.
Suosittelen istumaan lattialle tyynyn päälle, kone kiinni ja hymiset pari tuntia ommmm ommm. kyllä se siitä sit taas lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inseli pieni, vittuiluhan on
Sama sinullekin, lue koko keskustelu. Kyllä tässä kohdassa opetin ihan havainnollistaakseni asioita. Lisäksi, en ole kovanaama tai tunnoton ihminen. Se on täysin terveen merkki myöskin.
Miehellä on huono itsetunto ja on kateellinen sinulle jostain. Olen huomannut, että ihmisten ilkeilyn taustalla on usein kateus ja katkeruus, kun eivät ole tyytyväisiä omaan elämäänsä. Purkavat katkeruuttaan piikittelyllä. Ja yrittävät painaa sinua alas, kun ovat kateellisia jostain. Saavat siten kohotettua omaa huonoa itsetuntoaan alentamalla sinua.
Hyi helvetti. Kuulostaa luonnevikaiselta. Mieti millainen hullu tuollainen olisi parisuhteessa, jos jo tapaillessa on noin mulkero.
Tämä sama aina selittää sarkasmilla myös omat sammakkonsa. Tosiaan, kone kiinni ja ulos, jos muut keskustelijat pilaavat päiväsi.
Ilkeily ja negatiivisuus ei ole sarkasmia eikä mitään mustaa huumoria, se on silkkaa veetuilua. Sellainen ominaisuus että näkee kaiken vähän huonona ja kurjana on raskas parisuhteessa, vaikka se ei ilmenisi piikittelynä.
Nyt löysit syyn miksi mies on sinkku, älä jää hukkaamaan omaa elämäniloasi hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kannattaa tapailla ja ylipäätään viettää aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden seurassa on itsellä mukava olo. Ei tarvitse hävetä itseään ja kokee olevansa hyväksytty ja pidetty omana itsenään. Muu on oikeastaan itsensä pettämistä. Ja jos tapailun alkuvaiheessa on epämiellyttävä olo tai kokee olevansa halveksittu tapailukumppanin taholta, niin ei se ajan kanssa kyllä helpota vaan se ikävä tunne vaan voimistuu. Kyllä kai jokainen haluaa kumppanin joka nostaa eikä paina alas?
Ja jos selitys on että veetuilu on välittämistä, niin siihen voi sanoa että ei ole sopiva kumppani sitten, haluaa muunlaista välittämisen osoittamista. Ja että jos haluaa osoittaa pään aukomisella välittämisen, niin sitten kannattaa etsiä kumppaniksi masokisti tai muuten rikkinäinen ihminen, joka kokee tuon normaalina kohteluna. On ihan ok sanoa suoraan mikä mättää, jospa tyyppi tajuaa muuttaa käytöstään seuraavan kumppanin kohdalla.
Tästä syystä suosittelen aina tunteiden sanoittamista eikä sisäänsä asioiden patomista. Toimin itse aina niin että avaan toimintaani koska tarkoitus ei ole olla ilkeä. Ketjustakin huomaa että periaatteestakaan ei löydy ymmärrystä. Sille ei voi itse enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inseli pieni, vittuiluhan on
Siis mikä sun ongelma on mua kohtaan? Miksi sinä heität tällaisia juttuja? Haluat vain sanoa jotakin koska et osaa vaieta tai pahoitella? Ei se mitään, kaikki hyvin.
Rehellisesti, en voi sietää tuollaisia ihmisiä. Silloin tällöin piikittely on vielä ok, jos se on selkeästi tulkittavissa hyväntahtoiseksi ja leikkimieliseksi, mutta jokapäiväistä pahantahtoista v*ttuilua en todellakaan kuuntelisi. Tuollainen ihminen on pelkkä kusipää.