Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?
Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.
En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.
Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".
Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.
En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.
Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
"ulkonäköäni hän ei ole arvostellut" eli olet sille v-tyypille vaan helppo vakipano, sori siitä jos se ei riitä.
Mitään vakavampaa turha odottaa.
Ei vaan on kaks vaihtoehtoa tuollaiseen, että ei ulkonäköä arvostele. Joko nainen kelpaa sellaisenaan karvoineen tisseineen tai mies osaa kuitenkin hillitä käytöstään, eli tietää millä asialla ei kannata vitsailla. Ja se on vielä vähän pelottavampi vaihtoehto, koska silloin tyyppi laskelmoi nyt ja saattaa olla hyvinkin häijy oikeasti.
Ap, teidän "huumori" ei kohtaa. En jatkaisi sinuna. Pellolle vaan tuollainen sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta-.
minulla on myös vittuileva mies. Ei ehkä samalla tavalla kuin ap:n kokemus- hän ei koskaan kyseenalaista valintojani - , mutta kuitenkin.
hyvä puoli on, että hänetä voi kohdella samalla tavalla.
Mikä ihmeen hyvä puoli se on, että molemmat on ilkeitä toisilleen? Herranen aika, en todellakaan ymmärrä ihmisten parisuhteita. En siedä vittuilijoita edes tuttavissani, saati sitten parisuhteessa.
se ei ole ilkeyttä, vaan vittuilua. Esim. Mieheni painaa 120 kg ja puhuu aina itsestään läskinä. En kommentoi sitä, koska tuo ei ole korrektia. Nyt hän osti takin, jossa tuo paino ei näytä, hän itse kehui takk
Itselleen ei voi vittuilla. Mitä jos et enää puuttuisi tähän keskusteluun, kun et selvästi edes tiedä, mistä tässä puhutaan.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa gaslightningia sieltä. Kannattaa nyt vaan kuunnella niitä omia gut-fiiliksiä tyypistä, ja kävellä pois. Itse en aikanaan kuunnellut tyhmä kun halusin "uskoa hyvään".
On tosi surullista, että naiset opetetaan sivuuttamaan aivan ilmiselvät vaaran merkit ja selittämään pois miesten huonoa käytöstä ja jopa henkistä väkivaltaa, myös fyysistä. "Ei se tarkoittanut", "Rakkaudesta se hevonenkin potkii", "Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos", "Älä tollasesta välitä, se on niin hyvä mies kuitenkin" jne. jne. jne jne.
Ei miesten oleteta sietävän rahtuakaan sellaista pa5kaa, mitä naisten odotetaan katsovan sormien läpi vuodesta toiseen. Naiset yritetään tässäkin ketjussa monessa kommentissa syyllistää miehen ilkeydestä ja huonosta käytöksestä.
Jos mies loukkaa sun tunteita, HÄN EI TEE SITÄ VAHINGOSSA. Vai montako kertaa olet itse ekoilla
Aamen. Minä olen toiminut noin, ja ylläri ylläri, ei ole mitään huonoja kokemuksia miehistä. Olen pistänyt pihalle ekasta valheesta tai rumasti sanomisesta. Eikä ole tarvinnut olla yksin, kyllä niitä hyviäkin miehiä on.
-Väkivalta lopettaa vittuilun
-Vittuile vaan, saunan takana on tilaa
Jos on alussa tuollaista, niin vuoden päästä helvettiä.
Nyt on juuri ne kuuluisat punaiset liput salossa. Ei kukaan lyö tai huorittele alussa mutta jos heti näkyy tuollaista vähättelevää käytöstä, niin se tulee menemään vain pahempaan suuntaan.
Miksi kukaan sietäisi minuuttia pitempään piikittelevää ihmistä, jos ei ole pakko työn tai muun erityisen syyn vuoksi?
Ei muuta sanottavaa tähän aiheeseen.
Minulla on kokemusta henkisesti väkivaltaisesta miehestä sekä vittuilevasta miehestä. Nämä on kaksi eri asiaa. Kummasta tässä ketjusta on kyse?
Henkisesti väkivaltainen mies lyttäsi, alisti ja kontrolloi. Vittuileva mies vittuli kaikesta ja kaikille. Myös itsestään.
Ensimmäinen oli vakavissaan. Jäkimmäinen oli omasta mielestään huumerintajuinen.
Vetäisin rajan siihen, että tapailumies piikittelee. En missään tapauksessa jatkaisi piikittelevän miehen tapailua. Pimeä tyyppi ja vahingollinen suhde jos sellaista alkaa rakentaa. Ei ole kaikki muumit laaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta henkisesti väkivaltaisesta miehestä sekä vittuilevasta miehestä. Nämä on kaksi eri asiaa. Kummasta tässä ketjusta on kyse?
Henkisesti väkivaltainen mies lyttäsi, alisti ja kontrolloi. Vittuileva mies vittuli kaikesta ja kaikille. Myös itsestään.
Ensimmäinen oli vakavissaan. Jäkimmäinen oli omasta mielestään huumerintajuinen.
Toivottavasti olet ymmärtänyt, ettei sun tarvitse sietää kumpaakaan tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan sietäisi minuuttia pitempään piikittelevää ihmistä, jos ei ole pakko työn tai muun erityisen syyn vuoksi?
Ei muuta sanottavaa tähän aiheeseen.
Jep. Eli deiteillä mies piikittelee niin sovitaanpa heti seuraavat treffit. Miksi kukaan haluaisi viettää vapaaehtoisesti aikaa moisen tyypin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet ymmärtänyt, ettei sun tarvitse sietää kumpaakaan tyyliä.
Olen ymmärtänyt, että väkivaltaista ei tarvitse sietää. Jälkimmäinen saa minut nauramaan, ja se on pelkästään hyväksi.
Parisuhde jossa vuorotellen mies vittuilee naiselle ja nainen vittuilee puolestaan miehelle kuulostaa kyllä ihan järkyttävältä. Olen kyllä tiennyt että joillakin ihmisillä on karmeita kumppaneita mutta silti, herraisä. Miksi kukaan haluaa satuttaa tai tuottaa pahaa mieltä rakastamalleen ihmiselle?
"Mihin te vetäisitte rajan"?
No siihen etten tapaisi tollasta äijää. Hyi helvetti tartte mun tollasta paskaa kuunnella.
Toi että miehet näyttää aina, millaisia ovat, on kyllä niin totta. Se pitää vain uskoa.
Yks mies varasti treffeillä mun sateenvarjon. Se oli niin tyhmä juttu, että mietin että voiko olla tottakaan. Oli ihan kiva tyyppi, ei muita varoitusmerkkejä. En todellakaan tavannut häntä enää uudestaan, ja se sateenvarjo oli ehkä viitosen arvoinen. Silti. Hän ylitti yhden rajan ja se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kasvatettu samalla kommunikaatiotyylillä eikä muuta osaa. Ei itse edes huomaa, että muunlaisia "välittämisen" ja kommunikaation keinoja on, joten muutos olisi vaikeaa. En alkaisi suhteeseen tuommoisen kanssa.
Tuli sama mieleen. Voin kuvitella, että appivanhempiehdokkaat ovat samanlaisia ja lapsesta asti perheessä on kommunikoitu tuolla tavalla.
Pyydä, että vie tapaamaan omia vanhempiaan. Sano olohuoneessa, että matto on väärän värinen, kahvi on liian laihaa, anoppi liian kalpea ja appiukko vähän varmaan maistissa. Keskutelkaa sitten tulevasta kihlauksesta. Tykkäävät varmaan koska sovit sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta-.
minulla on myös vittuileva mies. Ei ehkä samalla tavalla kuin ap:n kokemus- hän ei koskaan kyseenalaista valintojani - , mutta kuitenkin.
hyvä puoli on, että hänetä voi kohdella samalla tavalla.
Mikä ihmeen hyvä puoli se on, että molemmat on ilkeitä toisilleen? Herranen aika, en todellakaan ymmärrä ihmisten parisuhteita. En siedä vittuilijoita edes tuttavissani, saati sitten parisuhteessa.
Se on yksi huumorin alalaji. Jotkut tekee tosiaan tuota, nauravat itselle ja toisille, mutta sitä pitää tehdä vain sellaisten kanssa, jotka ovat samanlaisia. Se ei ole suoranaista ilkeilyä vaan hieman sellaista mustan kaltaista huumoria. Keventää elämää, pidentää ikä
Tuolla kommentoija ei ymmärtänyt mistä kyse. Siis jos molemmat veistelee mustaa huumoria jotta saa toisen nauramaan, niin silloin on ok. Mutta ei suhteen alussa, pitää tuntea 15 vuotta ja sen on passattava molemmille. Vain keskinäistä vitsailua.
Tuo on vain negaamista. Tykkää sinusta.
Että sellanen pick me girl.