Tapailukumppanin jatkuva piikittely, mihin te vetäisitte rajan?
Olen tapaillut parin kuukauden ajan miestä, joka piikittelee jatkuvasti.
En kiinnittänyt asiaan aluksi juurikaan huomiota, koska ajattelin, että se on vaan osa hänen tapaansa kommunikoida, mutta nyt kun olen huomannut asian, niin olen huomannut, että hänellä ei tunnu olevan musta mitään hyvää sanottavaa; kuuntelen huonoa musiikkia, pidän huonoista elokuvista ja sarjoista (katselen ihan kaikkia genrejä fantasiasta sotaelokuviin ja komediaan), mulla on luonnollisesti myös vääränlaisia mielipiteitä ja viime viikolla, kun hän kävi ensimmäistä kertaa luonani, niin asuntoni on ilmeisesti jotenkin typerä (siis ihan pohjaratkaisusta lähtien). Jutustelin myös siitä miten haluaisin remontoida asuntoani, niin ideani olivat hänen mielestään naurettavia ja suunnittelemani värimaailma ruma.
Hän ei sylje näitä asioita mitenkään inhoten, mutta enemmänkin ylemmyydentuntoisesti naureskellen ikään kuin kyseessä olisi vitsi. Hänen mielestään "v*ttuilu on välittämistä".
Alkaa vaan mietityttää tapailun jatkaminen, kun tuntuu, että kaikki mussa on hänen mielestään jotenkin niin typerää, vastenmielistä ja väärää (tai ainakin mielipiteeni ja asiat, joista pidän. Esimerkiksi ulkonäköäni hän ei ole arvostellut). Ehkä en ole sitten tottunut tuollaiseen kommunikointiin, kun itse en useimmiten koe edes tarpeelliseksi arvostella muiden näkemyksiä, musiikkimakua tai muutakaan, ellei multa nyt erikseen kysytä mielipidettä. Ystäväni ja perheeni eivät myöskään kommunikoi tuolla tavalla vaan ihan neutraalisti pystytään jakamaan asioita ilman lyttäämistä.
En ole mitenkään sydänjuuriani myöten loukkaantunut tai ahdistunut asiasta, mutta ihmettelen, että mistä tuollainen kumpuaa. Hän on ihan normaali aikuinen mies, ei mikään perinteinen jännämies.
Kuinka paljon sietäisitte tuollaista piikittelyä "huumorin varjolla"? Ja jos itse kommunikoit piikittelemällä, niin miksi?
Kommentit (416)
Se nyt on fakta et jos tuollaista piirrettä, niin se tulee menemään vain pahempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää rajanne, naiset. Herranen aika. Ekoilla treffeillä nimenomaan täytyy kiinnittää kaikkeen tollaseen huomiota ja toimia sen mukaan! Jos joku v**tuilee jo ekoilla treffeillä niin ei se nyt siitä ainakaan paranemaan tule. Ekojen treffien tarkoitus on karsia jyvät akanoista. Miksi hiivatissa annoit tollaselle miehelle noin paljon siimaa??
Nyt jätät sen ja heti.
Jälkiviisaus on parasta.
Jos ihmisen olisi mahdollista jo ensitreffeillä lukea toista niin täydellisesti että tietäisi mikä on vain esimerkiksi ensitreffien luoman jännityksen aiheuttama möläytys ja mikä on ihan oikea red flag niin erojahan ei olis ikinä. Lisäks mä tykkään pop-musiikista ja valmiiksi nauretuista jenkkikomedioista, joten voit kuvitella miten monet ihmiset kokevat oikeudekseen lytätä ja naureskella mun maulle (tai mauttomuudelle). Voidaan varmaan olla samaa mieltä si
"voit kuvitella miten monet ihmiset kokevat oikeudekseen lytätä ja naureskella mun maulle" Miksi hemmetissä olet tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa ollenkaan?! Olet selvästi jo sisäistänyt ajatuksen, että sulla on huonompi maku kuin tuttavillasi. Ehkä ajattelet olevasi muutenkin vähän alempaa kastia, siltä ainakin kuulostaa. Se ei ole totta! Ei sun maku ole muita huonompi. Kenelläkään ei ole oikeutta lytätä sua sen takia, millaisista ohjelmista tai musiikista pidät! Ihan oikeasti nyt. Sun pitää kohottaa itsetuntoasi ja roimasti. Se ei onnistu, jos seurustelet ja pidät lähipiirissäsi ihmisiä, jotka ei selvästi arvosta sua ihmisenä yhtään. Se tekee ehkä hetken kipeää, mutta sellaiset ihmiset on leikattava pois elämästään. Se on ainoa keino elää onnellisena, vahvana ja itseään kunnioittavana ihmisenä.
Sä aika paljon selittelet pois muiden huonoa käytöstä itseäsi kohtaan. Jos mä käyn treffeillä jonkun kanssa ja se "möläyttää" jotain vähänkään loukkaavaa, niin en mä ajattele että se oli vahinko tai ei se sitä tarkoittanut. Ne treffit todellakin jää ainoiksi. Aikuiset ihmiset osaa käyttäytyä. Seurustelukumppanin pitää kannustaa, tukea ja olla kiinnostunut susta. Ne on vähimmäisvaatimukset. Hyvä kumppani ei "möläyttele" loukkauksia vahingossa. Ne jotka niin tekee, tekee sen testatakseen sun rajoja voidakseen rikkoa niitä aina vain enemmän.
Kumppanin etsinnässä on pidettävä tiukasti kiinni rajoistaan jo alusta asti. Ensi hetkillä luodaan se suhteen tunnelma ja sitä on vaikea (mahdoton) myöhemmin muuttaa. Se mitä siedät alussa, tulee pahenemaan tuhatkertaisesti, se on vissi ja varma.
Vedän rajan siihen, että mulla ei olisi mitään tarvetta tapailla tai edes kerran tavata tollasta ihmistä.
Tapailetkohan tyyppiä jonka lemppasin? Aikajana menisi hyvin yksiin, jouluna pistin pihalle.
Ei tule muuttumaan. V***u on hänen sanojen mukaan välittämistä. Ihmekkö tuo että sinkkuna, oli ollut muutamia 3v suhteita eli mittari oli tullut aiemmilla naisilla täyteen. Itse katsoin liian pitkään, ei olisi kannattanut.
Hyviä miehiä on olemassa ja jos vaikka ei olisikaan niin yksin parempi.
Kuulostaa niin hirveästä ukolta, että laittaisin estoon joka paikassa. Ja ei, yleensä en ole sitä mieltä että tapailua tai suhdetta kannattaa päättää noin, mutta ap:n tapailukumppani kuulosta kertakaikkisen hirveältä.
Tuntuuko hänen kullinsa kuitenkin mukavalta pimpissä; venyttää ihanasti ja saa sinut kosteaksi, imee ja puristelee utareitasi, nauttii niiden suuresta koosta...suutelee pimpsaasi ja hellii nisiäsi...?
Vierailija kirjoitti:
Mies ei taida olla ihastunut. Jos olisi niin olisi sinulle ystävällinen. Mahtaako kyseessä olla tyytyjä?
Paljon mahdollista, nämä monet nykynaiset ovat aika ylimielisiä ja syyttävät mielellänsä miehiä kaikesta. Jotekaan eivät kestä minkäänlaista huumoria miehiltä vaan kaikesta puhutaan ilkeytenä ja vielä niin että miehestä tehdään puheissa ilkeä oikeasti vaikka ei edes olisi vaan läpällä vähän vain piikittelisi kiusallansa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen mies? Jos ei nyt ihan nuori, niin pellolle vaan. Esim. viisikymppinen ei enää muut. Parikymppisellä viisaalla yksilöllä voi olla vielä kehityskykyä.
Ehkä aina ei tarvitse muuttua jos vasta opettelee tuntemaan sitä toista, nainen voisi avata suunsa ja sanoa jos loukkaantuu mutta voisi itsekin olla hieman avoimempi sekä leikkimielisempi mahdollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa suhde alkuunsa. Tuollainen on ikävää käytöstä eikä tule suhteen pidentyessä muuttumaan. Päin vastoin, sinua alkaa ärsyttää aina vaan enemmän.
Olettepa te ehdottomia, mietittekö koskaan mitä te luette vai kauhisteletteko vain heti kaikkea ymmärtämättä edes näitä asioita sen syvällisemmällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
"ulkonäköäni hän ei ole arvostellut" eli olet sille v-tyypille vaan helppo vakipano, sori siitä jos se ei riitä.
Mitään vakavampaa turha odottaa.
No siinä mielessä hienoa että jotkut miehet ovat sitten todellakin ilkeitä ulkonäköasioiden suhteen ja naureskelevat kaikelle elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää rajanne, naiset. Herranen aika. Ekoilla treffeillä nimenomaan täytyy kiinnittää kaikkeen tollaseen huomiota ja toimia sen mukaan! Jos joku v**tuilee jo ekoilla treffeillä niin ei se nyt siitä ainakaan paranemaan tule. Ekojen treffien tarkoitus on karsia jyvät akanoista. Miksi hiivatissa annoit tollaselle miehelle noin paljon siimaa??
Nyt jätät sen ja heti.
Jälkiviisaus on parasta.
Jos ihmisen olisi mahdollista jo ensitreffeillä lukea toista niin täydellisesti että tietäisi mikä on vain esimerkiksi ensitreffien luoman jännityksen aiheuttama möläytys ja mikä on ihan oikea red flag niin erojahan ei olis ikinä. Lisäks mä tykkään pop-musiikista ja valmiiksi nauretuista jenkkikomedioista, joten voit kuvitella miten monet ihmiset kokevat oikeudekseen lytätä ja naureskella mun maulle (tai ma
Nämä jokainen lause pitää paikkansa.
Oon lukemattomat kerrat antanut anteeksi jotain pikku möläytystä ja käytös on vain tuhatkertaisesti pahentunut. Jos mulle olisi joku kertonut ton yläpuolella olevan tekstin kun olin nuorempi, olisin säästynyt monelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lopettaa suhde alkuunsa. Tuollainen on ikävää käytöstä eikä tule suhteen pidentyessä muuttumaan. Päin vastoin, sinua alkaa ärsyttää aina vaan enemmän.
Olettepa te ehdottomia, mietittekö koskaan mitä te luette vai kauhisteletteko vain heti kaikkea ymmärtämättä edes näitä asioita sen syvällisemmällä tasolla.
Kokemus opettaa. Huonosti käyttäytyvä ihminen ei muutu hyvin käyttäytyväksi, niin se vain on. Siinä ei sen syvällisempää pohdintaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?! Olisin vetänyt rajan ensimmäiseen tapaamiseen. Onko sinulla ap itsetunto-ongelmia, vai miksi tapailet tuollaista kakkapäätä?
Ei ole itsetunto-ongelmia. Meillä on ollut hyviäkin keskusteluja ja kanssakäymistä, joten ainakin alussa ne hänen heitot menivät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En kuvitellut niitä kokonaisuutena ennen kuin nyt, kun olemme tapailleet vähän pidempään.
Jos kyse olisi ihan suoraan tunnistettavasta haukkumisesta ja riidan haastamisesta, niin olisin tunnistanut sen heti ja lopettanut jutun. Mutta kun se on ollut sellaista kepeää naureskelua hänen osalta, niin en ole osannut jäädä asiaa syvällisemmin vatvomaan. Olen ajatellut, että hänellä nyt on tuollainen huumori ja tarve tuoda omia mielipiteitään esille. Ja kun mun asunnon pohjaratkaisun arvostelu
Tai sitten tämä nainen alkoi puolustelemaan miestä siksi että aloitte lyttäämään suorilta tätä miestä ja saattoipa nainen huomata että olikin hieman kärkäs tässä aloituksessa sekä kommenteissansa. Näin nämä syyllistävät naiset monesti tekevät ja alkavatkin perääntyä siinä samassa jamassa.
Mä olen todella hämmentynyt että tällaista miestä viitsii tapailla pari kuukautta. Siis vierasta miestä joka v*ttuilee lämpimikseen kodistasi lähtien ihan kaikesta. Miksi kukaan tuollaista katselee? Olkoot huumoria mutta jos sinua ei naurata niin eihän se ole muuta kuin ilkeilyä. Karmea tapaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen käytös on ihan valtava red flag.
Kyllä samaa mieltä mutta itse taas pidän sanavalmiista ihmisistä joten minua taas pieni piikittely ei haittaa sillä joskus täytyy testailla rajoja tai etsiä yhteistä säveltä. Kaikki eivät sovi yhteen tai edes ystäviksi joten kannattaa siirtyä eteenpäin jos ei vain pidä jostakin ihmisestä.
Sanavalmius ei tarkoita ilkeilyä ja piikittelyä.
No se on vähän sellaista mieltämiseen liitettävää, itse en ole ehdoton ihminen. Sallin aika paljon mutta olen hieman erilainen muutenkin. Piikittelyä on hyvässä sekä pa
Sinä nyt en ymmärrä kuinka toimin joten turhaan vertailet itseesi, menee pieleen. Kaikki nyt eivät vain voi ymmärtää toisten tapoja. Huvikseen ei kannata vain kuunnella kuten kuitenkin annat ymmärtää tässä kommentissasi, neuvot myöskin aivan pieleen nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Elin tuollaisen kanssa ja tapailin toista samanlaista. Näin jälkikäteen ajatellen olen sitä mieltä, että se piikittely oli heidän tapansa kontrolloida minua tai ainakin yrittää kontrolloida. Etten vaan tajuaisi arvoani, enkä jättäisi heitä. Tarkoitus on siis murentaa itsetuntosi.
Se on jo narsismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen mies? Jos ei nyt ihan nuori, niin pellolle vaan. Esim. viisikymppinen ei enää muut. Parikymppisellä viisaalla yksilöllä voi olla vielä kehityskykyä.
Ehkä aina ei tarvitse muuttua jos vasta opettelee tuntemaan sitä toista, nainen voisi avata suunsa ja sanoa jos loukkaantuu mutta voisi itsekin olla hieman avoimempi sekä leikkimielisempi mahdollisesti.
Jos aikuisella miehellä ei sen vertaa tunnetaitoja ole että huomaisi ettei oma huumori nyt uppoa tuoreeseen tapailukumppaniin, niin sietääkin lempata pellolle. Ei parisuhteessa kukaan aikuinen viitsi olla jossa toiselle pitää opettaa alakouluikäisen tasoisia tunnetaitoja ja tilannetajua. Huh huh.
Ei menisi jatkoon jatkuvasti piikittelevä ja negatiivinen ihminen. Yleensä kertoo ikävästä luonteesta tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Fakta: jos tuollaiselle ihmiselle sanoo, että piikittely tuntuu ikävältä niin oot hänen mielestä huumorintajuton.
Muistan kun joitakin vuosia sitten joku deittiguru puhui "negaamisesta" jonkinlaisena taktiikkana miehille.
tuossa se raja menee:
hyvä mies pyytää anteeksi ja muuttaa käytöstään. Ei syyllistä toista omasta toiminnastaan.
samoin hyvä mies sanoo, ettei kykene muuhun, vaan meidän pitää erota.
huono mies jatkaa toimintaa kuten ennenkin ja ajattelee toisen vain olevan huumerintajuton
Vanhempi mies jatkaa vielä
Tällä piikittelijällä tuntuu olevan huono itsetunto, ei voi myöntää, että joku nainen muka tietäisi ns.miesten töistä tai mistään. Sen sijaan, että myöntäisi, ettei tiedä jostain asiasta mitään, yrittää vielä päteä siinä. Myös toisen lempikirjailijoiden ja musiikkimaun mollaaminen kuulostaa lähinnä teinimeiningiltä, ei aikuisen miehen toiminnalta.
Tulee mieleen nämä patriarkaaliset kulttuurit joissa mies on suvun pää ja tietää kaiken ja päättää kaikesta ja naiset ja nuoremmat olkoot vaiti ja
Myös nämä huumorimiehet kuuluvat samaan kastiin, vitsin varjolla nauretaan kaikille muille (loukkaantuvat jos heidän kustannuksellaan huumoroi), heidän esitystään kuunnellessa ei oikein tiedä miten olisi, ei oikein jaksaisi kiusaantuneesti nauraa, vähän kuin katselisi vanhaa Spedeshowta, jutut olisi ehkä huvittaneet 30 vuotta sitten. Näitä ihmisiä ei vain jaksa, heidän seurassaan raskasta (suvussa yksi tämmöinen).