Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus haluaa että hoitajat pysyvät lestissään :D

Vierailija
15.02.2024 |

Ei saa lähteä alalta. Sama viesti kokeille.

Mitä ihmettä?

Ei kai ketään voi pakottaa pysymään tietyllä alalla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan harkita tarkoin mille alalle kannattaa lähteä.

Jos päädyt hoitoalalle niin siellä pysyt.

Vierailija
2/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs työttömän opiskelu, saako jatkossa mitään ylimääräistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat kertoa saman tien mitä tulee tilalle eikä pantata tietoa. 

Mutta onhan tämä vajaa älyistä toimintaa.

Vierailija
4/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Pakottaako ne silti töihin jos alkaa ryyppäämään tms?

Vierailija
5/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkalaisena teen mitä huvittaa.

Vierailija
6/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Pakottaako ne silti töihin jos alkaa ryyppäämään tms?

Mikä linkki. Tuollahan ne ylen kyselytunnilla tästä paasaa

Vierailija
7/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan harkita tarkoin mille alalle kannattaa lähteä.

Jos päädyt hoitoalalle niin siellä pysyt.

En pysy, jos en itse niin halua.

Vierailija
8/12 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan hallitukselta lupaa kysele. Päätän kyllä tällaisesta ihan itse. Jos hallitus kurjistaa hoiatjien työoloja, niin lähden kyllä. En edes muihin töihin, vaan lopetan työntekemisen kokonaan. Muutenkin olen jo vuosia ollut kahden vaiheilla. Rahan takia ei tarvitsisi töissä käydä, siinä mielessä olen onnekas. 

Vierailija
9/12 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei taida päättäjillä muuta vaihtoehtoa kun uhata aseella, sen verran uskottavuus kadonnut tän maan "demokratialta". Mikseivät suoraan myönnä että ovat ajamassa tän maan kirjaimellisesti takaisin luokkayhteiskunnaksi? Jos tuo itänaapuri ei riehuisi tuossa vieressä just nyt niin täällä varmaan riehuisi jo ( toivottavasti) uusi sisällissota.

Meidän maan isokenkäinen päättäjäherra jauhaa sen verran paksua potaskaa että monella varmaan tulee sitä kuunnellessa hyvin orpo olo. Kun hallitusta kritisoidaan niin sanoo puhuvansa mielummin NUORTEN kanssa koska he kuulemma ovat TOIVEIKKAITA. Mites kun olen itse ymmärtänyt että juuri viimeisten vuosien ajan juuri nuorten masennus on ollut pinnalla. Nyt tuli kelalta esim suurin paskapuheilmoitus ikinä: "NUORTEN MASENNUSLÄÄKKEIDEN KÄYTTÖ -YLLÄTTI- KELAN. Mielenkiintoinen juttu toisaalta että KELA juuri laajalti MÄÄRÄÄ ihmisiä syömään niitä lääkkeitä/ masennuslääkkeet ovat hyvin usein ehto sille että saa kelan tukemaa terapiaa. Eli siis lyhyesti: Kela koitti hätäisesti keksiä paskimman valheen ikinä.

Samoin myös PISATULOSTEN lasku SEKÄ nuorten mielenkiinnottomuus (joka on ollut myös otsikoissa) koulua ja ylipäänsä mitään kohtan, kertoo päättäjämme mielestä varmaan juuri siitä TOIVEEKKUUDESTA?? Samoin myös esim. koulujen opetussuunnitelmat ovat nykyään sysipaskoja. Tätä kiroaa niin oppilaat, vanhemmat, opettajat ( kyllä myös opettajat, he haluaisivat opettaa mutta eivät enää pysy itsekään kärryillä tuon suunnitelman kanssa, on sanottu suoraan) KUTEN MYÖS esim. työharjoittelupaikkojen vakihenkilökunta. Esim. ammattikoulusta lähtee nykyään työelämään vastavalmistuneita, joilla ei ole lähes mitään työelämän taitoja. Myös ammattikorkeakoulun tasoa on kritisoitu.

Nyt sotejärjestöt ennakoivat julkisten palveluiden ruuhkautumista entisestään. Tässä maassa on tosi pitkään ollut vaikea saada apua aiemminkin( vaikka siitä kaikki maksamme veroa), joko et ole tarpeeksi akuutti ja kun olet niin olet kuulemma liian huonossa kunnossa- ainakin jos jotain avustusta haet. Mielestäni silmille kusemisen huipentumaa on se että leikataan valmiiksi tiukilla olevilta( samalla kun ministerit ovat itse nostaneet omia palkkojaan) ja siihen perään vähennetään sosiaali- ja terveysalan avustusrahoja. Irvokasta myös että uusimman idean/lakikaavailun mukaan viinaa saa kohta kotiovelle. Onko niissä pulloissa sitten röökiaskin tavoin kuvia esim. masentuneesta perheestä jonka isä on juonut itsensä hengiltä? Tai teksti että turha hakea pikaista apua alkoholin riskeihin kun hoitajat on karkoitettu työstään? Tai että hoitaja hoitaa perhettäsi aseella uhattuna?

Jos tähän perään vielä pohdintaa, että jos tämä olisi KANSAN valta jossa kaikki lait suoritettaisiin kansanäänestyksellä niin hyväksyisimmekö me esim. sen että pieni johtajaeliitti "päättää" norsunluutornissaan että "käytännössä painetaan tietyt alat/ työntekijät ikuiseen palkkakuoppaan ja nostetaan kivasti omia palkkoja täällä tornissa". Muistaakseni luin tuossa jokin aika sitten esim. näistä suomen hyväveliverkostoista myös ja esim. luontaiseduista. Kuntien asunnot mätänee pystyyn, kuntien pääjehut ottaa töihin vaan kavereitaan jotta asioita voitaisiin vaan pyörittää jä lypsää paikallaan. Ihmisiä voidaan asuttaa esim. kunnan homeasunnossa ja pahimmassa tapauksessa koittaa maksattaa korjaukset asukkaalla. Näitäkin saa lukea lehdistä kokoajan. Miten tälläinen mahdollista maassa josta on puhuttu moraalisesti niin puhtoisena?

Laikko-oikeuskin on sitä tasoa että saa about "ilmaista syvän paheksunnan", kunhan sillä ei ole vaikutusta meidän kansan kerma-eliittiin jonka palkkoihin EI kosketa ( samalla kun varmaan muutkin luontaisedut pysyy ennallaan?) vaikka muilta leikataan.

Vierailija
10/12 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkalaisena teen mitä huvittaa.

Tämä on järkevää. Mutta eri asia, jouduin sairaseläkkeelle mutta keikoista ei ollut kertynytkään eläkettä. Jotta kannattaa maksaa ne tel ja lel maksut nyt.

Vierailija
11/12 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan hallitukselta lupaa kysele. Päätän kyllä tällaisesta ihan itse. Jos hallitus kurjistaa hoiatjien työoloja, niin lähden kyllä. En edes muihin töihin, vaan lopetan työntekemisen kokonaan. Muutenkin olen jo vuosia ollut kahden vaiheilla. Rahan takia ei tarvitsisi töissä käydä, siinä mielessä olen onnekas. 

Minä olen jo lähtenyt. Ihan hyvin elää säästöillä, osingoilla ja varhennetulla osa-aikaisella eläkkeellä. Eihän tässä monta vuotta enää ole kun tulee täysi työeläke. 

Vierailija
12/12 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ei taida päättäjillä muuta vaihtoehtoa kun uhata aseella, sen verran uskottavuus kadonnut tän maan "demokratialta". Mikseivät suoraan myönnä että ovat ajamassa tän maan kirjaimellisesti takaisin luokkayhteiskunnaksi? Jos tuo itänaapuri ei riehuisi tuossa vieressä just nyt niin täällä varmaan riehuisi jo ( toivottavasti) uusi sisällissota.

Meidän maan isokenkäinen päättäjäherra jauhaa sen verran paksua potaskaa että monella varmaan tulee sitä kuunnellessa hyvin orpo olo. Kun hallitusta kritisoidaan niin sanoo puhuvansa mielummin NUORTEN kanssa koska he kuulemma ovat TOIVEIKKAITA. Mites kun olen itse ymmärtänyt että juuri viimeisten vuosien ajan juuri nuorten masennus on ollut pinnalla. Nyt tuli kelalta esim suurin paskapuheilmoitus ikinä: "NUORTEN MASENNUSLÄÄKKEIDEN KÄYTTÖ -YLLÄTTI- KELAN. Mielenkiintoinen juttu toisaalta että KELA juuri laajalti MÄÄRÄÄ ihmisiä syömään niitä lääkkeitä/ masennuslääkkeet ovat hyvin usein e

Ainiin, tähän vielä. Nythän hoitoalaa on rahoitettu vuokratyövoimalla. Jos ja kun loput hoitajat tajuavat nostaa kytkintä ( ja jos tämä niin TOIVEIKAS nuoriso/ tuleva sukupolvi tajuaa olla hakeutumatta Sote alalle) niin rahoitetaanko hoitotyö jatkossa sitten pelkästään vuokratyöllä, ajan tappiin asti? Keneltä silloin leikataan tuohon rahat, käykö meidän päättäjät keräämässä ovelta ovelle yläastelaisten viikkorahoista? Vai väsääkö hallitus vaivihkaa jonkin lakiuudistuksen ( jonka ajaa väkisin kiireellä läpi) joka pakottaa osan ihmisistä hakemaan hoitajaksi? Pakotetaanko opettajat jatkossa jauhamaan jollain uudella lailla paskaa siitä, kuinka ihanan palkitseva ala on kyseessä vaikka esim moni Sote alan opettajakin( entisiä sairaanhoitajia ja lähihoitajia ) kiroaa sitä, miten pohjalla esim hoitajien olot ovat ja esim millaisessa moraaliristiriidassa joutuvat työtä tekemään kun esim aika ei riitä hoitamaan kaikkia.... ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme