Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään kotiäitiyttä kauhistellaan?

Vierailija
18.03.2024 |

Miksi se on joltain toiselta pois, jos haluaa hoitaa ja olla lasten kanssa kotona? Miksi auotaan päätä että mene töihin ja vit.ttaako kun ei eläke kerry. Kyllä jokainen true kotiäiti varmasti tietää miten eläke kertyy ja on omasta halustaan jäänyt kotiin. Onko se niin kauheeta jos mies käy töissä ja tuo rahaa kotiin? Äiti saa kelalta tukia jotka suomen valtio hänelle oikeuttaa niin miksi niitä tukia ei sais ottaa vastaan, kotihoidontuki, vanhempainraha jne. Miksi ylipäätään nykyään ollaan niin lapsivihamielisiä? Lapset on tulevaisuus. Ilmastokauhistelijat miettikööt että koko ajan kuolee ihmisiä, annetaan siis uusien syntyä ja äitien olla kotonaan niin halutessaan. Keskittykää omiin asioihinne. 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä mustavalkoisuutta, että joko pitää olla kotiäiti tai uraäiti. Itse teen osa-aikaista työtä pari kertaa viikossa. Saan olla lapsen kanssa kotona, mutta lapsi pääsee parina päivänä viikossa leikkimään ikätovereiden kanssa, on rahaa, pystyn etenemään uralla. Mikä siinä on niin paljon parempaa että ei tee töitä ollenkaan? Miten se on lapselta pois olla joskus muualla kuin äidin kanssa kotona? 

Et voi satsata molempiin sata pros. ja olisko tässä nyt siitä ollut kyse? Tottakai voi tehdä osittain tai kokonaan mut aina se on jostain pois. Naurettavampi oli tää vasta iltiksessä vai missä ollut nainen joka heti synnytyksen jälkeen lähtenyt töihin ja tumpannut lapsen hoitoon. Luonnotonta. 

Minkä maalaisesta naisesta mahdat puhua?

Suomessa lapsen oikeus varhaiskasvatukseen alkaa sen kuukauden alusta, jolloin lapsi täyttää 9 kuukautta.

Vierailija
22/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein tällainen asetelma ajautuu myös taloudelliseen väkivaltaan. Mies alkaa määräämään ja alistamaan, koska hän tienaa... 

Ja mitä sitten kun tulee se ero? Lapset menee jo ennestään heikossa asemassa olevalle äidille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Minun äidille ei ole kertynyt eläkettä eikä hän saa paljoa mitään tukia kun ei saa töitä koska on ollut työttömänä neljän lapsen hankkimisen takia niin kauan. Että sellainen kiitos valtiolta kotiäitiydestä. Sen takia en itse aio alkaa kotiäidiksi ikinä ja pysyn kaukana miehistä. 

No sitä pitää itse huolehtia,että on välillä töissä. Ei se eläke muuten kerry. Kerkee siinä töiden välissä sit lapsenkin pyöräyttää.

Vierailija
24/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ikäiseni naisen jolle jo yläaste oli liikaa. Ammatiksi tuli elämänkoulu ja lukuisat lapset. Lasten vanhemmat pitäisi olla vastuussa jälkikasvustaan mutta Suomessa Kela antaa ruokarahan köyhille lapsille ja rikkaammille pörssi-rahaa 18 vuotta. On tämä rikas maa. Nyt siitä tosin aletaan maksaa kovaa hintaa tässä maailmantilanteessa.

Itselle on täysin ok jos on jenkki-kotiäitimalli jossa miehensä tuloilla elää koko perhe. Sieltähän on nämä kotimyynti-tuotteet lähtöisin että perheäidit saa tienestiä itselleen. 

Vierailija
25/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä mustavalkoisuutta, että joko pitää olla kotiäiti tai uraäiti. Itse teen osa-aikaista työtä pari kertaa viikossa. Saan olla lapsen kanssa kotona, mutta lapsi pääsee parina päivänä viikossa leikkimään ikätovereiden kanssa, on rahaa, pystyn etenemään uralla. Mikä siinä on niin paljon parempaa että ei tee töitä ollenkaan? Miten se on lapselta pois olla joskus muualla kuin äidin kanssa kotona? 

Et voi satsata molempiin sata pros. ja olisko tässä nyt siitä ollut kyse? Tottakai voi tehdä osittain tai kokonaan mut aina se on jostain pois. Naurettavampi oli tää vasta iltiksessä vai missä ollut nainen joka heti synnytyksen jälkeen lähtenyt töihin ja tumpannut lapsen hoitoon. Luonnotonta. 

Minkä maalaisesta naisesta mahdat puhua?

Suomessa la

Ihan suomalainen nainen kyseessä. 

Vierailija
26/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset ei tykkää. Ihmiset elää kuitenkin jokainen niin erilaista elämää ja jos joku ei tykkää, että päätät jäädä vähäksi aikaa vaikka kotiäidiksi, niin voi itku. Saa kai nyt oman lapsensa kanssa olla hetken,jos se on mahdollista. 

Kateellinen? 

Vierailija
27/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon? Eikös se lapsi ollut isänsä kanssa vai muistanko väärin? 

Vierailija
28/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kauhistele kotiäitiyttä, vaan kotirouvana olemista. Viimeistään sitten pitää mennä töihin kun lapset menevät eskariin, mielellään kun ovat kolmevuotiaita eli tarvitsevat jo varhaiskasvatusta. Sen jälkeen kun on isot lapset, se kotiäitiys on lähinnä palkkatyön välttelyä.

Vierailija
29/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri äidin pitäisi olla kotona? Miksi ei isän? Meillä isä on koti-isä ja minä käyn töissä. Haluan edetä urallani. Miksi hankitte niin avuttomia miehiä etteivät pärjää lasten kanssa kotona? 

Vierailija
30/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein tällainen asetelma ajautuu myös taloudelliseen väkivaltaan. Mies alkaa määräämään ja alistamaan, koska hän tienaa... 

Ja mitä sitten kun tulee se ero? Lapset menee jo ennestään heikossa asemassa olevalle äidille. 

Näin juuri ja pahimmassa tapauksessa siltä isältä ei saa edes elareita. 

Vierailija
31/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset ei tykkää. Ihmiset elää kuitenkin jokainen niin erilaista elämää ja jos joku ei tykkää, että päätät jäädä vähäksi aikaa vaikka kotiäidiksi, niin voi itku. Saa kai nyt oman lapsensa kanssa olla hetken,jos se on mahdollista. 

Kateellinen? 

Kateellinen voi olla sellainen,joka ei itse ole saanut lasta tai hänellä itsellään ei ole ollut mahdollisuutta jäädä kotiäidiksi.

Vierailija
32/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotiäitinä ei voisi tehdä töitä iltaisin tai viikonloppuisin kun isä on kotona hoitamassa lapsia? Aika vaikeaa palata työelämään jos on vuosia tekemättä yhtään mitään töitä. 

Vierailija
33/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsi ihminen mitä tahansa, niin toivottavasti hän tekee valintansa mahdollisimman hyvillä tiedoilla. Mietin mitä tarvetta kotiäidille on, kun lapset vanhempia. Omat teinit voivat useinkin laittaa viestiä menevänsä kaverille koulusta ja tulevat illalla taas kotiin. Mikäli olisin päivän kotona, niin tekeminenhän minulta loppuisi nopeasti. 

Vierailija
34/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen? 

Kateellinen voi olla sellainen,joka ei itse ole saanut lasta tai hänellä itsellään ei ole ollut mahdollisuutta jäädä kotiäidiksi.

Okei, mutta ei se välttämättä ole kateutta, jos ajattelee vuosien kotiäitiyden olevan vähän kehno juttu esim. naisen eläkkeen kannalta.

Vierailija
35/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe kotiäidiksi ihmistä joka on vanhempain- tai hoitovapaalla työstään, vaan vasta sellaisen, joka on kotona ilman työpaikkaa mihin palata ja joka ei nosta tukia.

En tiedä miksi homma on tällaiseksi mennyt. Kukaan normaali ihminen ei todellakaan ainakaan Helsingissä pientä lasta halua nykyiseen päiväkotimaailmaan!

Vierailija
36/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotiäiti on vapaaehtoisesti työtön loinen. Mies voi koska tahansa jättää ja silloin kotiäitinä lusmuillut ei pääse töihin koska CV on vajaa ja kotiäiti jää täysin yhteiskunnan elätettäväksi. Etätyötkin on keksitty, ei kotiäitiys ole tekosyy etätöitä välttää. Yhteiskunnan tukien on tarkoitus riittää niille jotka eivät omasta halustaan huolimatta työllisty, esimerkiksi monisairaat, vammaiset ja eläkeläiset. Äitiys ei ole sairaus.

Vierailija
37/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsi ihminen mitä tahansa, niin toivottavasti hän tekee valintansa mahdollisimman hyvillä tiedoilla. Mietin mitä tarvetta kotiäidille on, kun lapset vanhempia. Omat teinit voivat useinkin laittaa viestiä menevänsä kaverille koulusta ja tulevat illalla taas kotiin. Mikäli olisin päivän kotona, niin tekeminenhän minulta loppuisi nopeasti. 

Tähän päälle vielä ero. Siinä sitten ollaan.

Vierailija
38/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe kotiäidiksi ihmistä joka on vanhempain- tai hoitovapaalla työstään, vaan vasta sellaisen, joka on kotona ilman työpaikkaa mihin palata ja joka ei nosta tukia.

En tiedä miksi homma on tällaiseksi mennyt. Kukaan normaali ihminen ei todellakaan ainakaan Helsingissä pientä lasta halua nykyiseen päiväkotimaailmaan!

No, ei asuta pk-seudulla, mutta kyllä meillä toimi niin, että minä pidin omat vanhempainvapaat ja olin muutaman kuukauden hoitovapaalla ja mies jäi omille vanhempainvapailleen ja muutaman kuukauden hoitovapaalle ja lapsi meni hoitoon n. 2-vuotiaana. Hyvä ratkaisu kaikkien kannalta ja meillä on kyllä ihana päiväkoti. Ei olisi tullut mieleenkään jäädä kotiin vuosiksi. 

Vierailija
39/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin myös että kyse on siitä ettei kotiäiti pääse tienaamaan ja tuo kuluja yhteiskunnalle eikä itse tuota mitään. Harvan kotiäidin lapsestakaan tulee hyvätuloista veronmaksajaa. Meillä lastenhoito järjestettiin minun ollessa pieni niin, että vanhemmat vuorottelivat ilta- ja päivävuorojen välillä toistensa kanssa. Aamut oltiin yleensä äidin kanssa ja iltapäivällä kun isä tuli töistä, lähti äiti töihin. Päiväkotiin menin 4-vuotiaana mutta molemmat vanhemmat kävivät töissä koko ajan. Asiat voi katsokaas järjestää monella muullakin tavalla ilman verovarojen kuppausta.

Vierailija
40/64 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tämmöinen "hybridiäitiys". Vaikutan kotiäidiltä mutta kotoa käsin teen noin 15 viikossa töitä. Noin kahden työpäivän verran, arvioisin, vaikea tarkalleen sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme