Jalkapohjat on niin kipeät, että en pääse kohta kävelemään. Tutkitaanko terveyskeskuksessa tämmöistä vaivaa?
Ei ole varaa yksityiselle. Inhottava tilanne kun olen tuntityöläisenä kotipalvelussa ja pitäisi kävellä paljon, enkä pysty ottamaan kohta enää mitään töitä. Meillä ei ole työterveyshuoltoa tämmöiseen kun on niin pieni yritys, eikä vaiva ole välittömästi työstä tullut. Hierominen ja rasvaaminen ei jalkoihin auta yhtään ja erilaisia kenkiä kokeiltu, mutta mikään ei auta.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Testauta samalla verensokerisi. Minulla kipeytyi jalat ja laihduin rajusti puolessa vuodessa. Idioottilääkärit eivät testanneet verensokeriani koska perheessä ei ole diabetestä. Lopulta vahingossa huomattiin korkea veresnsokeri ja siinä vaiheessa myäs verenmyrkytys ketooneista. Diagnosoitiin aikuisiässä puhjennut ykköstyypin diabetes.
Kävin labrassa ihan vähän aikaa sitten kun se lähete viime vuodelta oli vielä voimassa, minkä siis se sairaanhoitaja sitä kiireetöntä aikaa varten laittoi menemään ja sokerit on ihan viitearvojen sisällä, eli ei diabetesta, eikä kilpirauhasvaivojakaan. Reumatestejä siinä ei ollut eikä mitään hormonitestejä. Viime kerralla kun valitin lihasvaivoja pari vuotta sitten lääkärille ja kyselin, että voisiko olla hormonaalista, niin lääkäri sanoi minulle, että kysy milloin äidilläsi alkoi vaihdevuodet, niin tiedät siitä, että onko sulla nyt ne ja ei suostunut ottamaan mitään hormonikokeita. Oli myös kirjoittanut omakantaan, että kuukautiset vielä tulee, eikä ole hikoilua, vaikka kerroin lääkärille selveästi, että menkat on jäänyt pois ja hikoilen öisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testauta samalla verensokerisi. Minulla kipeytyi jalat ja laihduin rajusti puolessa vuodessa. Idioottilääkärit eivät testanneet verensokeriani koska perheessä ei ole diabetestä. Lopulta vahingossa huomattiin korkea veresnsokeri ja siinä vaiheessa myäs verenmyrkytys ketooneista. Diagnosoitiin aikuisiässä puhjennut ykköstyypin diabetes.
Kävin labrassa ihan vähän aikaa sitten kun se lähete viime vuodelta oli vielä voimassa, minkä siis se sairaanhoitaja sitä kiireetöntä aikaa varten laittoi menemään ja sokerit on ihan viitearvojen sisällä, eli ei diabetesta, eikä kilpirauhasvaivojakaan. Reumatestejä siinä ei ollut eikä mitään hormonitestejä. Viime kerralla kun valitin lihasvaivoja pari vuotta sitten lääkärille ja kyselin, että voisiko olla hormonaalista, niin lääkäri sanoi minulle, että kysy milloin äidilläsi alkoi vaihdevuodet, niin tiedät siitä, että onko sull
Eikö tämä nyt ole sitten aika selvä keissi, että ensin kannattaa kokeilla hormonikorvaushoitoa. Tuskin muusta on kyse jalkapohja-, lihas- ja nivelvaivoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelemme laihduttamisen aloittamista. Vaivasi poistuu pikkuhiljaa ja noin kolmenkymmenen kilon jälkeen askeleesi on jälleen kepeä kuin keijukaisella.
Hyvää päivänjatkoa 🤗
Miten normaalipainoinen nainen voi laihduttaa kolmekymmentä kiloa muuttumatta anorektiseksi luurangoksi? Taidat itse olla emätuhti peräkammarinpoika, joka on äiskän mukaan vain isoluinen.
Päkiäkipu on usein nivelreuman ensioire. Mutta se helpottaa yleensä aamun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koko jalkaterät ovat kipeät ja vielä molemmat jalat, niin voi hyvinkin olla hormonaalista.
Voisiko kyseessä olla vaihdevuodet?
Ap
Niin siis tämä kysyjä en ollut minä, sillä tiedän, että minulla on vaihdevuodet. 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko plantaarifaskiitti, onko sinulla varaa mennä ortopedille yksityisesti?
ENSIMMÄINEN lause aloituksessa!!!!
Heti otsikon jälkeen!!!!
"Ei ole varaa yksityiselle."
Kannabiksen käyttö voi usein tuntua jaloissa pistelynä ja särkyinä. Oletko harkinnut lopettamista tai edes annoskoon pienentämistä?
Vierailija kirjoitti:
Päkiäkipu on usein nivelreuman ensioire. Mutta se helpottaa yleensä aamun jälkeen.
Miksi tätä piti alapeukuttaa?
"Aamuinen päkiäkipu voi olla nivelreuman ensioire."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti otsikon jälkeen!!!!
Yksityislääkäri käynnistä saa Kelakorvauksen jonka johdosta käynti yksityisellä lääkärillä ei juurikaan tule kalliimmaksi. Kannattaisiko tutustua uudistuneeseen SoTeen ja ottaa selvää asioista ennen kuin huutelee tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä piti alapeukuttaa?
"Aamuinen pääkipu voi olla nivustruuman ensioire."
Joku Ylisjonne tuli paikalle. Voi kun hupaisaa.
Takki pois
Housut pois
Paita pois
Lakki pois
Kengät pois
Sukat pois
Ja kalsarit
Sairaalaan
Röntgeniin
Kipsi päähän ja varpaisiin
Verikoe, pissanäyte, kakkanäyte
Ja tutkitaan..
Vaihdevuosia, hormonit auttaa. Tällä se alkaa, sitten tulee muutakin,
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttö voi usein tuntua jaloissa pistelynä ja särkyinä. Oletko harkinnut lopettamista tai edes annoskoon pienentämistä?
Kuinka harmissasi olet siitä, että y l i l a u t a muuttui maksulliseksi?
Kukaan ei ehdota tukisukkia, esim keskituki 17-21 hg. Eron huomaa
Voisiko olla että yön aikana urea kertyy jalkapohjiin? Syötkö paljon esimerkiksi kaalia?ainakin minulle se on liian hapokasta aiheuttaen päänsärkyä. Ajattelin vain,sillä eihän urea sitä tiedä kumpaan päähän se alkaa kertymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti otsikon jälkeen!!!!
Yksityislääkäri käynnistä saa Kelakorvauksen jonka johdosta käynti yksityisellä lääkärillä ei juurikaan tule kalliimmaksi. Kannattaisiko tutustua uudistuneeseen SoTeen ja ottaa selvää asioista ennen kuin huutelee tyhmiä?
Tuleehan se huomattavasti kalliimmaksi. Ei se kelakorvaus ole juuri mitään jostain 200 euron lääkärimaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko plantaarifaskiitti? Inhottava vaiva. Hoito on sellaista jalkojen venyttelyä, siihen sellaisia sukkia. Mutta koita saada aika, että tiedät, ettei ole jotain muuta.
Plantaarifaskiitti tuntuu pääosin kantapäissä, vaihdevuosijalkapohjakipu koko jalkapohjan alueella.
Minun plantaarifaskiittini tuntuu kyllä koko jalkapohjan alueella.
Ja olen keski-ikäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka harmissasi olet siitä, että y l i l a u t a muuttui maksulliseksi?
Enemmän harmittaa kun sinä muutuit sellaiseksi. Ennen olit niin kaunis ja suloinen.
Niinpä! Tunget nokkasi joka paikkaan! Otahan päikyt välillä.