Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapohjat on niin kipeät, että en pääse kohta kävelemään. Tutkitaanko terveyskeskuksessa tämmöistä vaivaa?

Vierailija
17.03.2024 |

Ei ole varaa yksityiselle. Inhottava tilanne kun olen tuntityöläisenä kotipalvelussa ja pitäisi kävellä paljon, enkä pysty ottamaan kohta enää mitään töitä. Meillä ei ole työterveyshuoltoa tämmöiseen kun on niin pieni yritys, eikä vaiva ole välittömästi työstä tullut. Hierominen ja rasvaaminen ei jalkoihin auta yhtään ja erilaisia kenkiä kokeiltu, mutta mikään ei auta. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisen ja työnteon estävä tai niitä oleellisesti rajoittava jalkapohjien kipu on toki syy saada aika terveyskeskuslääkärin vastaanotolle.

Vierailija
22/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei hyvältä vaikuta. Kipeytyvät jalkapohjat kertovat poikkeuksetta vakavasta sairaudesta. Elinajan odotteesi on muutama kuukausi, ehkä viikkoja. Onhan taivaspaikkasi hankittu aneilla, oletko osoittanut nöyryyttä ja jumalan pelkoa? Sillä muuten syntisyytesi palaa helvetintulessa, kadotuksen pätsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko terveys muuten kuralla..voi olla myös Diabetes ja hermovaurio.

Ei ole diabetes, kokeet on otettu. Minulla on ollut pitkään ihmeellisiä lihasoireita ja niistä olen käynyt aiemminkin lääkärissä, mutta vikaa ei löydy. En tiedä halutaanko edes tutkia kunnolla ja kun noin puoli vuotta sitten soitin terkkariin lihaskipujen vuoksi, niin sanottiin, että saan jonkun kiireettömän ajan kun vaivat on samanlaisia kuin joskus aiemminkin tutkitut. Se jäi sitten siihen, enkä edes varannut sitä aikaa johonkin monen kuukauden päähän kun niin otti päähän tuo suhtautuminen ja päätin sitten sinnitellä vain töissä. Nyt on kuitenkin tilanne semmoinen, että en pääse kohta kävelemäön ja pelkään, että kun taas soitan sinne, niin sanovat, että en saa aikaa kun vaivat on taas lihas- ja nivelkipuja.

Ap

Vierailija
24/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelemme laihduttamisen aloittamista. Vaivasi poistuu pikkuhiljaa ja noin kolmenkymmenen kilon jälkeen askeleesi on jälleen kepeä kuin keijukaisella.

Hyvää päivänjatkoa 🤗

Vierailija
25/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plantaarifaskiitilta kuulostaa. 

Hieronta, lepo ja oikein paksu- ja oehmeäpohjaiset kengät auttavat.

Ap valitti jalkapohjien, ei kantapään kivusta. Toki plantaarifaskiitissa kipu leviää laajemmalle alueelle, jos oikein pahaksi yltyy. Yleensä plantaarifaskiitti iskee vain toiseen jalkaan kerrallaan, ap:lla kipeänä oli molemmat jalkapohjat.

Vierailija
26/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko jalkaterät ovat kipeät ja vielä molemmat jalat, niin voi hyvinkin olla hormonaalista. 

Vierailija
27/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan vaan tulehtu lihaskalvot jalkapohjista ja se aiheutti jäätävää kipua.

Vierailija
28/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko terveys muuten kuralla..voi olla myös Diabetes ja hermovaurio.

Ei ole diabetes, kokeet on otettu. Minulla on ollut pitkään ihmeellisiä lihasoireita ja niistä olen käynyt aiemminkin lääkärissä, mutta vikaa ei löydy. En tiedä halutaanko edes tutkia kunnolla ja kun noin puoli vuotta sitten soitin terkkariin lihaskipujen vuoksi, niin sanottiin, että saan jonkun kiireettömän ajan kun vaivat on samanlaisia kuin joskus aiemminkin tutkitut. Se jäi sitten siihen, enkä edes varannut sitä aikaa johonkin monen kuukauden päähän kun niin otti päähän tuo suhtautuminen ja päätin sitten sinnitellä vain töissä. Nyt on kuitenkin tilanne semmoinen, että en pääse kohta kävelemäön ja pelkään, että kun taas soitan sinne, niin sanovat, että en saa aikaa kun vaivat on taas lihas- ja nivelkipuja.

Ap

Minulla oli vaihdevuosioireena jalkapohjakivun lisäksi myös lihas- ja niveloireita. Nekin lähtivät hormonikorvaushoidolla.

Vierailija
29/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko jalkaterät ovat kipeät ja vielä molemmat jalat, niin voi hyvinkin olla hormonaalista. 

Voisiko kyseessä olla vaihdevuodet?

Ap

Vierailija
30/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testauta samalla verensokerisi. Minulla kipeytyi jalat ja laihduin rajusti puolessa vuodessa. Idioottilääkärit eivät testanneet verensokeriani koska perheessä ei ole diabetestä. Lopulta vahingossa huomattiin korkea veresnsokeri ja siinä vaiheessa myäs verenmyrkytys ketooneista. Diagnosoitiin aikuisiässä puhjennut ykköstyypin diabetes. 

Vierailija
31/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä työterveydessä tai terveyskeskuksesta lähete ortopedille. Ei tuo kipu ole mukavaa ja mitä kauemmin aikaa menee hoitoon pääsyyn vaiva vain pahenee.

Vierailija
32/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet yli nelikymppinen, niin on hyvinkin mahdollista.

Vierailija
33/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lihas- ja nivelvaivoja on yli puolella naisista vaihdevuosi-iässä. Olet ap saanut aivan luokattoman huonoa hoitoa terveyskeskuksessa, jos vaihdevuosi-ikäisen naisen lihas- ja nivelkivun aiheuttajaksi ei ole tajuttu miettiä ylivoimaisesti yleisintä syytä eli vaihdevuosia.

Vierailija
34/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittääkö? Onko olo kuin kävelisit tulisilla hiilillä? Minkälainen hiilijalanjälki sinusta jää?oletko harkinnut siirtymistä vegaaniseen ruokavalioon?Ehkä jalkasi ottavat kantaa eivätkä halua kannattaa enää elämäntapaasi?

*Vihreät 🍀 De gröna*

Vierailija
35/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen kolmekymppinen, mutta en näytä pätkääkään alle nelikymppiseltä.

Vierailija
36/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap on jo aiemmin todennut olevansa vaihdevuosi-ikäinen, joten älä jaksa.

Vierailija
37/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mielenkiintoista..

Pituus ja paino sekä silmienvälien etäisyys? Taidat olla sellainen alien jota todellakaan hali en.

Vierailija
39/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Surullista, ettei täällä ole enää ainuttakaan keskustelua johon joku idiootti ei tulisi paskomaan.

Vierailija
40/81 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Helminen se turpa kiinni, että saa muut potilaat nukkua!!Ja lopeta se tömistely!!