Olen koulunkäynnin ohjaaja ja koen luokan ongelmat opettajan itse aiheuttamaksi
Opettaja luokallani suosii selkeästi tyttöjä, ja luokan pojat ovat ajautuneet valta-taisteluun opettajan kanssa. Opettaja ei kuuntele poikien mielipiteitä, ei keskustele vaan karjuu käskyjään kun pojat ovat levottomia ja väittävät vastaan. Opettaja itse ihmettelee miten ekalla luokalla kaikki käyttäytyivät hyvin mutta nyt 3 luokalla pojat ovat levottomia, kapinallisia ja väittävät opettajalle vastaan lähes kaikista.
Lähes päivittäin pojat tulevat minulle sanomaan että opettaja ei heitä kuuntele eikä ole kiinnostunut heidän näkemyksistään, lähes päivittäin yksi oppilas pahoittaa mielensä opettajan epäoikeudenmukaisuudesta ja itkee sen takia. Opettaja ei huomioi tätä mitenkään vaan ohittaa reaktiot
Itse koen sivusta seuranneena, että tässä molemmat osapuolet ovat ajautuneet valta-taisteluun, jota järkevä aikuinen välttäisi. Ja huonon käytöksen takana tällä kertaa on se, että osa oppilaista kokee että heitä ei kuunnella eikä ristiriitatilanteita selvitetä tasapuolisesti. Osa oppilaista ei luota aikuisiin ja opettaja on niin uupunut, ettei jaksa kuin huutaa ja käskyttää.
En uskalla puhua tästä ongelmasta kun pelkään että palautetta ei oteta vastaan ja joudun vain itse ongelmiin
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaislapset kärsivät nykyisessä koulu systeemissä. Suomalaiset ovat pääsääntöisesti hiljaista suorittavaa kansaa, ja kouluissa taasen on liikaa huutoa ja mölötystä.
Siis tämä. Korjaisin vielä, että suomalaiset nauttivat hiljaisesta suorittamisesta. Tykkäävät touhuilla itsekseen, rauhassa. Nykyään Suomessa vaan on paljon kouluja, missä tietyt ryhmät varmistaa, että mitään tuollaista ei pääse tapahtumaan. Se niistä maailmanluokan insinööritaidoista tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, ettet osaa kirjoittaa edes omaa ammattiasi oikein.
Löysit fokuksen, sen punaisen langan.
Loistavaa!
...
Kielioppivirheistä huomauttavat ovat ääliöitä
https://www.verkkouutiset.fi/a/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aal…
Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre: he ovat mänttejä
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisis…
...
-sivusta-
Olen eri, mutta olisihan se hyvä osata kirjoittaa edes se oma ammattinsa oikein. Se toisi enemmän uskottavuutta ja samalla vältettäisiin rönsyäminen aiheesta kieli
Avustajan nimike muutettiin ohjaajaksi koska kuvaa työtä paremmin. Onhan työ myös avustamista. Tarpeesta riippuen se voi olla hoidollisia toimenpiteitä, apuvälineiden käyttöä, vaihtoehtoisten kommunikaatiotapojen käyttöä. Joskus ero ohjaajan ja opettajan välillä on häilyvä. Itselleni haastavaa on ollut matematiikka. Opettaja opettaa asian ja sitten täytyy ohjaajan osata hoitaa eri tilassa funktioiden ja yhtälöiden opetus. On vaan pitänyt vapaa- ajalla tehdä tehtävät itse, että osaa niitä opettaa. Stressaavaa oli eräässä luokassa kauan sitten. Sain puremia ja mustelmia. Kerron siksi, että ymmärtäisitte miten monenlaista ohjaajan työ voi olla.
Suomalaislapset kärsivät nykyisessä koulu systeemissä. Suomalaiset ovat pääsääntöisesti hiljaista suorittavaa kansaa, ja kouluissa taasen on liikaa huutoa ja mölötystä.