Työtön rakennusinsinööri haluaa kysyä hallitukselta
Miten minun onnettoman ansiosidonnaisen leikkaaminen auttaa työllistymään eli toisinsanoen Skanskaa, YIT:tä, SRV:tä, Peabia, Bonavaa jne jne. Myymään heidän tuhansia myymättömiä asuntoja, laskemaan euriboria, jotta ihmiset ottaisivat asuntolainoja, löytämään edullisia tontteja ja laskemaan rakennustarvikkeiden hintoja?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko juoppo vai hullu vai juoppohullu? Muuten vaan sellainen joka ei kelpaa rak.ins. hommiin? Oikotiellä näyttää olevan 35 vapaata paikkaa, muissakin nettiosoitteissa paljon.
Siinäkin on sellanen juttu, että jos olet kätilö, niin voitko toimia anestesiahoitajana? Aina voit hakea, mutta tuskin pääset mihinkään...
Siinä on semmoinen homma, että ihminen voi aina opiskella. Moni hankkii teininä sen yhden ammatin ja sitten itkee, kun töitä ei ole. Me muut sitten tarpeen mukaan hankitaan uusia ammatteja ja kävellään töihin eikä jäädä tuleen makaamaan, jos työt lähtee alta.
Sit ollaan holtittomia tuuliviirejä, jotka ei tiedä mitä haluaa. Eipä kelpaa työnantajille sekään.
Hyvin on aina kelvannut työnantajille. Tämä se ongelma onkin, että keksitään kaikkia tekosyitä jäädä sinne sohvalle lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä erikoista, että työn ohessa voi kyllä opiskella mielin määrin ja ennen, kauan sitten, sai myös iltakoulua käydä vaikka oli työtön, ilman että päivärahaa menetti. Kunhan pystyi vastaanottamaan kokoaikatyötä niin se ei ollut ongelma.
Nykyään ei todellakaan voi. Jos alkaa opiskella tutkintoa, menettää työttömyysturvan. Jos työtön lähtee opiskelemaan, opintolainaa on tarjolla.
Oppisopimus on onneksi keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lähipiirissä moni insinööri on tehnyt muiden alan hommia ja työllistynyt myöhemmin inssihommiin. Pelkästään oman alan töitä kelpuuttavat ovat jääneet lopullisesti työttömiksi. Eli menepäs töihin ja ota vastuuta omasta elämästä.
Jos tuntisit yhtään insinööriä, niin tietäisit, että yleensä muiden alojen hommiin mennyt insinööri jää sille uralle.
Valmistumisen jälkeen on muutamia kuukausia aikaa löytää kelvollinen työpaikka. Hiukan pidempään on mahdollista työllistyä mihin tahansa työpaikkaan. Noin vuoden työttömyyden jälkeen mahdollisuudet kunnolliseen työpaikkaan on huonommat kuin peruskouluun jälkeen opiskelut lopettaneilla.
Niinkuin jo kirjoitin, moni insinööri kyllä työllistyy lopulta oman alan hommiin, kunhan on tehnyt edes jotain työtä. Sitten on nämä vinkuiitat, jotka syyttelevät hallitusta omasta saamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se auttaa siihen ettet jää makaan kotiin vaan ihan oikeesti yrität itse löytää ratkaisua tilanteeseesi.
Yli 200.000 ihmistä koittaa keksiä ratkaisua siihen, miten ne kaikki pääsisivät niihin 40.000 työpaikkaan.
Siivoojan, puhelinmyyjän, henk.koht.avustajan paikkoja on tarjolla, mutta niitä ei riitä kaikille yli 200 000 työttömälle! Tämä on fakta!
Isännöitsijöistä ja kiinteistönhuoltajista on pulaa. Luulisi rakennusalan ammattilaisena olevan helppo työllistyä.
Nyt on huono tilanne. Sehän se on, että ensin pitää löytää paikka, joka on valmis maksamaan tehdystä työstä korvauksen ja suunnittelutyöt vähentyvät. Jos ei löydä ammattia vastaavaa työpaikkaa, niin mitä sitten pitää tehdä? Lähteä remontoimaan sairaaloita...Kaikista ei ole hoitajaksi. Ei tämä yhteiskunta pyöri sillä, että kaikki vain hoitavat toisiaan. Ihmiset eivät osta asuntoja, kun tulevaisuus on epävarma. Mä opiskelen hoitajaksi, kun meni duuni, mutta ei minullakaan ole tulevaisuudenuskoa.
Jos ei omalla alalla ole töitä, vaikka on jo useita kuukausia etsinyt, niin silloin pitää hakeutua muihin töihin. Esim. Siivoojaksi ja ruokakaupan työntekijäksi pääsee helposti.
Tulisiko mieleen hirsirakennelma, mitä kannattaisi alkaa myymään ja mikä ei olisi sairaan kallis? Joku, jonka kohtuullisesti toimeentuleva mökkiläinen pystyisi ostamaan tai jotain...Tai siirrettävä laavu, jonka voi siirtää paikasta toiseen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lähipiirissä moni insinööri on tehnyt muiden alan hommia ja työllistynyt myöhemmin inssihommiin. Pelkästään oman alan töitä kelpuuttavat ovat jääneet lopullisesti työttömiksi. Eli menepäs töihin ja ota vastuuta omasta elämästä.
Missä työssä itse olet? Mihin työpaikkaan voi vaan "mennä"? Etkö seuraa medioita? Jopa kesätöitä hakwd yhtä paikkaa kohti satoja hakijoita. Oletko persu tai kokoomuslainen, kun olet noin v..un tyhmä?!
Sinä olet punainen mediauskovainen lammas. Bää bää vaan!
Ai ne on punaisia mediauskovaisia lampaita jotka tekee töitä ja elättää itsensä palkallaan. Mikä sinä sitten olet?
Lapin polttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko juoppo vai hullu vai juoppohullu? Muuten vaan sellainen joka ei kelpaa rak.ins. hommiin? Oikotiellä näyttää olevan 35 vapaata paikkaa, muissakin nettiosoitteissa paljon.
Siinäkin on sellanen juttu, että jos olet kätilö, niin voitko toimia anestesiahoitajana? Aina voit hakea, mutta tuskin pääset mihinkään...
Siinä on semmoinen homma, että ihminen voi aina opiskella. Moni hankkii teininä sen yhden ammatin ja sitten itkee, kun töitä ei ole. Me muut sitten tarpeen mukaan hankitaan uusia ammatteja ja kävellään töihin eikä jäädä tuleen makaamaan, jos työt lähtee alta.
Kuten minä olen hankkimassa uutta ammattia. Edellisiä ammatti tutkintoja on jo 5 taskussa. moni luulee että niistä saa rahaa mutta todellisuudessa 30 vuoden tehneet boomerit alalla on nostaneet alojen keskipalkkoja sekä mainetta että jotain muka maksettais.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on kyllä pitkälti syyllinen rakennusalan syvään lamaan. Samaan aikaan kun asuntokauppa on hyytynyt, hallitus pumppaa Valtion asuntorahaston tyhjäksi muualle kuin rakentamiseen. Siksi Suomessa ei rakenneta edes ARA-asuntoja.
Eikä rakennetaan tulevaisuudessakaan, kun korkotuettua kohtuuhintaista asumista ei voi enää rakentaa, kun siihen ei Valtion asuntorahastossa ole tämän hallituksen jäljiltä rahaa.
Aiempien lama-aikojen rakennusalan pysyi työn syrjässä kiinni, kun rakennettiin ARA-asuntoja. Tämä nykytilanne johtuu hallituksesta. Vaikutukset on suuret sekä rakennusalaan että koko yhteiskuntaan.
Kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen rakentaminen romahtaa, vaikka niitä tarvitaan enemmän kuin koskaan. Asumisoikeusasuntojen rakentamisen hallitus päätti lakkauttaa kokonaan.
Rakennusala pumppaa rahaa ulkomaille. työntekijöiden taskussa. ei he pientä palkkaansa käytä kalliissa suomessa kun kotimaassa kaikki maksaa murto osan.
en ymmärrä miten kaiken maailman finanssi-ministerit kuvittelee tän auttavan suomen talouden elpymisessä kun samaan aikaan suomalainen duunari istuu kotona nostamassa tukia jotka menee juristien, lääkärien jne. veroista.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt vaan mennä töihin, siivoojaksi, kaupankassaks tai henkilökohtaikseksi avustajaksi pääsee kuka vaan. Hopihopi, töihin siitä.
Eikä pääse. Kaupan kassaksi voi olla vaikea ellei mahdoton päästä ilman kokemista. Missä asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se auttaa siihen ettet jää makaan kotiin vaan ihan oikeesti yrität itse löytää ratkaisua tilanteeseesi.
Yli 200.000 ihmistä koittaa keksiä ratkaisua siihen, miten ne kaikki pääsisivät niihin 40.000 työpaikkaan.
Koettakaa täyttää ne 40 tuhatta paikkaa ja valittakaa sen jälkeen että töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä työssä itse olet? Mihin työpaikkaan voi vaan "mennä"? Etkö seuraa medioita? Jopa kesätöitä hakwd yhtä paikkaa kohti satoja hakijoita. Oletko persu tai kokoomuslainen, kun olet noin v..un tyhmä?!
Kyllä jokaiselle terveelle ihmiselle löytyy jotain töitä. Nirsoille ei vaan kelpaa mikään paskaduuni.
Puhelintyö jossa häiritset muita.
Rakennustyö joka on raskasta ja vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on semmoinen homma, että ihminen voi aina opiskella. Moni hankkii teininä sen yhden ammatin ja sitten itkee, kun töitä ei ole. Me muut sitten tarpeen mukaan hankitaan uusia ammatteja ja kävecllään töihin eikä jäädä tuleen makaamaan, jos työt lähtee alta.
Kuten minä olen hankkimassa uutta ammattia. Edellisiä ammatti tutkintoja on jo 5 taskussa. moni luulee että niistä saa rahaa
Yksi koulutus maksuton ja ehkä toinen , muut maksulliseksi,järkyttävää verorahojen tuhlausta tällainen turha opiskelu.
Nykyään ei todellakaan voi. Jos alkaa opiskella tutkintoa, menettää työttömyysturvan. Jos työtön lähtee opiskelemaan, opintolainaa on tarjolla.