Työtön rakennusinsinööri haluaa kysyä hallitukselta
Miten minun onnettoman ansiosidonnaisen leikkaaminen auttaa työllistymään eli toisinsanoen Skanskaa, YIT:tä, SRV:tä, Peabia, Bonavaa jne jne. Myymään heidän tuhansia myymättömiä asuntoja, laskemaan euriboria, jotta ihmiset ottaisivat asuntolainoja, löytämään edullisia tontteja ja laskemaan rakennustarvikkeiden hintoja?
Kommentit (77)
Minun lähipiirissä moni insinööri on tehnyt muiden alan hommia ja työllistynyt myöhemmin inssihommiin. Pelkästään oman alan töitä kelpuuttavat ovat jääneet lopullisesti työttömiksi. Eli menepäs töihin ja ota vastuuta omasta elämästä.
Työttömien määrä kasvoi1574-vuotiaita työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2024 tammikuussa 231 000 (virhemarginaali 21 000), mikä oli 20 000 enemmän kuin vuosi sitten. Työttömiä miehiä oli 127 000 ja työttömiä naisia 103 000.19.2.2024
Vierailija kirjoitti:
Päivystämme palstalla sunnuntaisin vasta klo 16 jälkeen ja vastailemme kansalaisten kysymyksiin klo 20 saakka.
T.Hallitus
Me päivystämme palstalla joka päivä 7-23 oli arki tai pyhä ja agitoimme ja trollaamme.
T.Punakaarti
Vierailija kirjoitti:
Minun lähipiirissä moni insinööri on tehnyt muiden alan hommia ja työllistynyt myöhemmin inssihommiin. Pelkästään oman alan töitä kelpuuttavat ovat jääneet lopullisesti työttömiksi. Eli menepäs töihin ja ota vastuuta omasta elämästä.
Missä työssä itse olet? Mihin työpaikkaan voi vaan "mennä"? Etkö seuraa medioita? Jopa kesätöitä hakwd yhtä paikkaa kohti satoja hakijoita. Oletko persu tai kokoomuslainen, kun olet noin v..un tyhmä?!
Vierailija kirjoitti:
Päivystämme palstalla sunnuntaisin vasta klo 16 jälkeen ja vastailemme kansalaisten kysymyksiin klo 20 saakka.
T.Hallitus
Tuohan vaikuttaa jo urakalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä työssä itse olet? Mihin työpaikkaan voi vaan "mennä"? Etkö seuraa medioita? Jopa kesätöitä hakwd yhtä paikkaa kohti satoja hakijoita. Oletko persu tai kokoomuslainen, kun olet noin v..un tyhmä?!
Kyllä jokaiselle terveelle ihmiselle löytyy jotain töitä. Nirsoille ei vaan kelpaa mikään paskaduuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet punainen mediauskovainen lammas. Bää bää vaan!
Hae työpaikkoja. Löydä uusi työ Oikotieltä 26 723 avoimen työpaikan joukosta. Hae titteliä, yritystä tai sijaintia."
Niin, avoimia työpaikkoja runsas 26000 ja työttömiä reilusti yli 200 000. Vain idiootti persu tai kokoomuslainen huutaa mene vaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne on punaisia mediauskovaisia lampaita jotka tekee töitä ja elättää itsensä palkallaan. Mikä sinä sitten olet?
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt vaan mennä töihin, siivoojaksi, kaupankassaks tai henkilökohtaikseksi avustajaksi pääsee kuka vaan. Hopihopi, töihin siitä.
En ota töihin korkeakoulutettuja, lähtevät heti kun saavat parempaa työtä. Turhauttavaa aloittaa perehdytys alusta.
Terv sinivihreän siivousfirman hr
Vierailija kirjoitti:
Oletko juoppo vai hullu vai juoppohullu? Muuten vaan sellainen joka ei kelpaa rak.ins. hommiin? Oikotiellä näyttää olevan 35 vapaata paikkaa, muissakin nettiosoitteissa paljon.
Siinäkin on sellanen juttu, että jos olet kätilö, niin voitko toimia anestesiahoitajana? Aina voit hakea, mutta tuskin pääset mihinkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaiselle terveelle ihmiselle löytyy jotain töitä. Nirsoille ei vaan kelpaa mikään paskaduuni.
Sinä et ole missään töissä, kun olet noin idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne on punaisia mediauskovaisia lampaita jotka tekee töitä ja elättää itsensä palkallaan. Mikä sinä sitten olet?
Palstapersut spämmää kaljakeissin kanssa. Niitä ei oteta mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hae työpaikkoja. Löydä uusi työ Oikotieltä 26 723 avoimen työpaikan joukosta. Hae titteliä, yritystä tai sijaintia."
Niin, avoimia työpaikkoja runsas 26000 ja työttömiä reilusti yli 200 000. Vain idiootti persu tai kokoomuslainen huutaa mene vaan töihin.
Tuossa työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä. Työkykyisille löytyy aina jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää nyt vaan mennä töihin, siivoojaksi, kaupankassaks tai henkilökohtaikseksi avustajaksi pääsee kuka vaan. Hopihopi, töihin siitä.
En ota töihin korkeakoulutettuja, lähtevät heti kun saavat parempaa työtä. Turhauttavaa aloittaa perehdytys alusta.
Terv sinivihreän siivousfirman hr
Huono provo, palstapersu. Sinä et jaksa siivota edes omaa vessaasi krapulapaskan jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole missään töissä, kun olet noin idiootti.
En ole ollut päivääkään työttömänä. Siksi minusta onkin outoa, ettei terve ihminen muka saa mitään työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä. Työkykyisille löytyy aina jotain.
Jotain ei ole sama kuin palkkatyö. Voinhan minäkin haravoida omaa pihaani ja se on työtä. Palkkaa en siitä saa.
Ei kai rakennusinsinöörille voi tulla yllätyksenä rakennusalan syklisyys? Ainahan tuo ala lähtee keulimaan oikein huolella, kun on paremmat ajat. Sitten kun tuulen suunta kääntyy, vedetään liinat kiinni, koska muuta vaihtoehtoa ei ole, jos halutaan säästyä konkurssilta. Toki pienempiä ja isompiakin firmoja menee myös konkurssiin, se on selvä. Mutta fiksummat säilyvät sentään hengissä. Pahimmassa tapauksessa mennään omistajan kukkarolle - olen itsekin joskus osallistunut YIT:n osakeantiin, kun olivat rakentaneet liikaa Venäjälle ja tuli kusiset paikat.
Tuolla alalla työskentelevän pitäisi tajuta, että ne hyvät ajat kestää aikansa ja silloin pitää kerätä puskuria. Että on edes pehmeä rahasäkki pehmentämässä iskua, kun tulee se äkkijarrutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko juoppo vai hullu vai juoppohullu? Muuten vaan sellainen joka ei kelpaa rak.ins. hommiin? Oikotiellä näyttää olevan 35 vapaata paikkaa, muissakin nettiosoitteissa paljon.
Siinäkin on sellanen juttu, että jos olet kätilö, niin voitko toimia anestesiahoitajana? Aina voit hakea, mutta tuskin pääset mihinkään...
Siinä on semmoinen homma, että ihminen voi aina opiskella. Moni hankkii teininä sen yhden ammatin ja sitten itkee, kun töitä ei ole. Me muut sitten tarpeen mukaan hankitaan uusia ammatteja ja kävellään töihin eikä jäädä tuleen makaamaan, jos työt lähtee alta.
Työpaikkoja on! Kävelee vaan sisään.