Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestättekö katsoa itseänne alasti?

Vierailija
16.03.2024 |

Mä vahingossa näin itseni ilman vaatteita ja aloin itkeä. Näytän aivan kauhealta ja pahinta on se, että kuvittelin näyttäväni ihan hyvältä. Nyt en enää ihmettele miksi viimeisin miesystävä lähti vaan kalppimaan..

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta en myöskään tykkää katsoa itseäni vaatteet päälläkään. Enkä alusvaatteissa. Enkä valokuvia itsestäni. Näin on ollut jo esiteinistä lähtien.

Olen lihonut ja laihtunut elämäni aikana kymmeniä kiloja. Etenkin raskauksien aikana kiloja kertyi naurettavan helposti ja niistä oli vaikea päästä eroon. Nykyään olen normaalipainoinen mutta iho roikkuu huomattavasti ja etenkin maha, lantio ja jalat on täynnä venymisjälkiä. Se iänikuinen "Laihduta"-komennus ei siis toimi mulla. Näyttäisin paremmalta, jos lihoisin 5-15kg. Ainakin jos lihoisin tasaisesti, niin iho ei enää roikkuisi niin pahasti. Mutta kokemuksesta tiedän, että ne kilot kertyisi keskivartaloon.  Rinnatkin on nykyään liki tyhjät pussit, osaksi kiitos imetyksen, mutta ne saa ahdettua liiveihin, jolloin ei näytä niin pahalta.

Mies on onneksi niin kohtelias ettei kommentoi vartaloani negatiivisesti. Se tuntuu jopa nauttivan sen näkemisestä.

Vierailija
102/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurin näin! Kun laihdun, se lähtee sieltä missä ei nytkään ole mitään! Olin jo lapsena samanlainen, en ollut silloin ylipainoinen mutta silti maha oli aina pyöreä ja siitä myös minua kiusattiin. Nyt yritän lisätä kuntoilua painoilla, josko siitä löytyisi apua tähän koska mikään muu ei ole toiminut.

Ja se kun ihmiset kehottavat vaan hyväksymään itsensä ja olemaan itsevarma on ihan silkkaa kettuilua tällaiselle joka on vielä nelikymppisenäkin ikisinkku ja saanut vain negatiivisia kommentteja vartalostaan. Tässäkö pitäisi vain hymyillen tyrkyttää itseään seuraavalle arvostelijalle?

Mutta on tuossa pointtiakin. Jos hyväsyt vartalosi itse, sua ei haittaa ne toisten kommentit ja voit vaan hymähtää niille. Kettuilua ei tarvi kenenkään sietää muuten, niihin kannattaa keksiä etukäteen jotain nasevaa sanottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nainen hyvä itsetunto <3

Olet arvokas sellaisena kuin olet <3

Ja joo, kestän ja hengaan aina kotona alasti.

Ainut mikä saisi olla paremmin on vino polveni.

Mutta se on mitä on..

N40

Vierailija
104/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti kroppa.Pieni kupu vatsan kohdalla mutta muuten ihan ok. 

Vierailija
105/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Rintani ovat olleet aina todella alhaalla roikkuvat pussit (mahdolliset laihdutushuutelijat, olen ollut painavimmillaan 55kg), en edes hahmota niitä osaksi kehoani. Olen se oikeasti ruma nainen. Tämä on rajoittanut elämääni aina, ihan ilman alastomuuttakin kaikki kuvissa oleminen saa aikaan viikkoja kestävän i ts mu rh an hautomisen. Videossa oleminen ei tule kysymykseenkään. Terapia ei ole ikinä auttanut, vaan pahentanut tilannettani osastokuntoon useaan otteeseen. Ainoa millä pysyn järjissäni on itseni näkemisen välttely. Tuntuu epäreilulta että jotkut saa elää normaalissa kehossa.

Vierailija
106/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alasti peilin edessä lähes päivittäin. Näky voisi olla parempikin, mutta olen ihan tyytyväinen siihen miltä näytän paiksuine selluliittireisineni, raskaine rintoineni ja pömppövatsoineni. Vyötärö sentään erottuu ja sääret on kivat.

Vierailija
107/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totuttelemalla opetellu katsoon itseäni alastonna peilistä. Joka aamu. Näyttää miltä näyttää. Itse tiedän ainakin miltä näytän. Kuljen mieluummin pukeutuneena.

Vierailija
108/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän ja tykkään katsoa itseäni alasti. Olenhan kaunis nainen, jolla on iso ja suonikas kulli. 

Vierailija
109/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla on ihana vartalo.

Vierailija
110/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestän ja tykkään katsoa itseäni alasti. Olenhan kaunis nainen, jolla on iso ja suonikas kulli. 

Jaahas, suonikaskullihullu on aktivoitunut taas.

Vierailija
111/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Rintani ovat olleet aina todella alhaalla roikkuvat pussit (mahdolliset laihdutushuutelijat, olen ollut painavimmillaan 55kg), en edes hahmota niitä osaksi kehoani. Olen se oikeasti ruma nainen. Tämä on rajoittanut elämääni aina, ihan ilman alastomuuttakin kaikki kuvissa oleminen saa aikaan viikkoja kestävän i ts mu rh an hautomisen. Videossa oleminen ei tule kysymykseenkään. Terapia ei ole ikinä auttanut, vaan pahentanut tilannettani osastokuntoon useaan otteeseen. Ainoa millä pysyn järjissäni on itseni näkemisen välttely. Tuntuu epäreilulta että jotkut saa elää normaalissa kehossa.

Mulla on kanssa rinnat roikkuneet aina. Ne alkoi kasvaa ala-asteella ja roikkuivat jo silloin ja sain kettuilua siitä ja aloin vältellä kaikkia tilanteita, joissa pitäisi alasti olla.

Olen surullinen puolestasi :(

Vierailija
112/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alasti peilin edessä lähes päivittäin. Näky voisi olla parempikin, mutta olen ihan tyytyväinen siihen miltä näytän paiksuine selluliittireisineni, raskaine rintoineni ja pömppövatsoineni. Vyötärö sentään erottuu ja sääret on kivat.

Mullakin on ihan kivat sääret ja pidän myös paljon hiuksistani! Mutta peiliin kun katsoo, näkee vaan ne ongelmakohdat.

Vierailija
113/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nyt viime aikoina on tullut vähän kiloja lisää. Maha pömpöttää eikä se näytä kauniilta, mutta muuten olen ihan siedettävän näköinen enkä purskahda itkuun kroppani nähdessäni. Olkaa armollisempia itsellenne. 

Vierailija
114/164 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut 30 kg ja näytän alusvaatteisillani ihan siedettävältä, mutta alasti en. Rinnat on tyhjät ja maha roikkuu. Pahinta on ehkä kuitenkin käsivarret, siellä on ihan hirveästi ylimäärästä ihoa, en kehtaa käyttää edes lyhyt hihaisia paitoja. Laihdutin kyllä hitaasti useamman vuoden ajan mutta ei iho vaan palaudu.

En kestä katsoa itseäni alasti.

Vierailija
115/164 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurin näin! Kun laihdun, se lähtee sieltä missä ei nytkään ole mitään! Olin jo lapsena samanlainen, en ollut silloin ylipainoinen mutta silti maha oli aina pyöreä ja siitä myös minua kiusattiin. Nyt yritän lisätä kuntoilua painoilla, josko siitä löytyisi apua tähän koska mikään muu ei ole toiminut.

Ja se kun ihmiset kehottavat vaan hyväksymään itsensä ja olemaan itsevarma on ihan silkkaa kettuilua tällaiselle joka on vielä nelikymppisenäkin ikisinkku ja saanut vain negatiivisia kommentteja vartalostaan. Tässäkö pitäisi vain hymyillen tyrkyttää itseään seuraavalle arvostelijalle?

Mutta on tuossa pointtiakin. Jos hyväsyt vartalosi itse, sua ei haittaa ne toisten kommentit ja voit vaan hymähtää niille. Kettuilua ei tarvi kenenkään sietää muuten, niihin kannattaa keksiä etukäteen jotain nasevaa sanottavaa.

Ohis, mutta minä hyväksyin itseni, mutta kyllä se vain kummasti haittasi kun kukaan muu ei hyväksynyt. Arvostelua sai kuulla niin kotona kuin koulussa, niin mistähän kuvittelet että sen illuusion omasta hyvyydestä säilyttäisi? Aika latteita fraaseja. Vähän niinkuin narsisti näkisi itsensä uhrina ja koko muu maailma tajuaisit että hevonpersehän se on. Kannustaisitko häntä uskottelemaan itsestään että hyvä ja vilpitön ihminenhän se siinä?

Vierailija
116/164 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Just eilen totesin, että näytänpä vielä hyvälle vaikka olen pian kuusikymppinen.

Vierailija
117/164 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestän kyllä. Kaikki on isoa, mutta onpahan mitä katsoa. 

Vierailija
118/164 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsesta asti kuulla negatiivisia kommentteja vartalostani, joten satunnaiset kehut jostain piirteestä eivät häivytä niitä arpia. Myös oma mies on muistanut mainita mitkä piirteet minussa häntä häiritsevät, kehuja ei tule oikeastaan koskaan (itse en ole sanonut hänen ulkonäöstään mitään negatiivista, vaikka aihettakin olisi).

Painosta ja treenistä riippumatta tietyt ulkonäköpiirteet pysyvät, kuten leveä ulkomuoto, selkäläskit (niin hoikaksi en ole ikinä itseäni saanut, että niistä pääsisin eroon), paksut käsivarret ja alttius kaksoisleukaan. Iän myötä kaikki alkaa roikkua ja ihokin rypistyä, joten masentaa vain entistä enemmän. Iän tuomat muutokset voisi ehkä jotenkin kestää, jos joskus olisi ollut hyvännäköinen ja tyytyväinen vartaloonsa. On karua tajuta, että enää ei edes teoriassa ole mahdollista saavuttaa hyvää ulkonäköä (tai siis niin hyvää kuin tällä ruumiinrakenteella on mahdollista), vaan pelkästään tämän säkin huononemisen hidastaminen vie kaikki voimat. 

Joskus vaatteet päällä saatan jopa hetken kuvitella olevani ihan ok, mutta annas olla kun joku nappaa kuvan tai videon, niin siitä se totuus taas paljastuu. Ei liene ihme, että välttelen kameroita joka tilanteessa.

Vierailija
119/164 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Miksi en kestäisi. Tietenkin paranneltavaa löytyy, mutta tälläinen kehoni on tällä hetkellä.

Vierailija
120/164 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa tämä ketju! Miten näin paljon vihaa ja inhoa voi olla omaa kehoa kohtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan