Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei halua tehdä lapsia sillä perusteella, kun "ei pidä siitä, millaisessa maailmassa lapset joutuvat kasvamaan"

Vierailija
16.03.2024 |

Nämä tyypit sanovat, etteivät tykkää esim. nykyisestä "kilpailuyhteiskunnasta", jossa lapsella pitäisi no pienellä iällä olla jotkut viimeisintä huutoa olevat iPhonet, tai muuten joutuu kiusatuksi. Eivätkä halua siksikään lapsia, koska ovat lukeneet uutisia nuorten väkivaltaisuuksista ja ryöstöistä. Vielä myös viimeisenä syynä päätökselleen sanovat, etteivät halua siksikään lapsia, koska heidän mielestään asenneilmapiiri on "aivan sairas", jossa jo pienet lapset laitetaan kyseenalaistamaan tai häpeämään omaa sukupuoltansa, eikä pojat saa olla poikia eikä tytöt tyttöjä.

Onhan nykymaailmassa ja nykyajassa toki omat ongelmansa. Mutta niin on ollut kaikkina maailmanaikoina ennenkin! Eikä mitään ihan pikkuongelmia tosiaankaan. 80 vuotta sitten oli maailmansota, mutta siltikään ihmiset eivät lopettaneet hankkimasta lapsia. Entisaikaan oli myös paljon vakavia sairauksia, ihan täällä Suomessakin, jotka olivat, esim. koronaan verratuna - sitä mitenkään vähättelemättä - vaarallisuudeltaan ja vaikutuksiltaan aivan toista luokkaa ja läsnä käytännössä kaikkien perheiden arjessa. Oli aivan yleistä, että esim. tuberkuloosiin kuoli perheestä lapsia, sisaruksia ja vanhempia. Ei tarvitse mennä ajassa taaksepäin kuin meidän monien isovanhempiemme lapsuuteen, kun tuota vielä tapahtui. Oli myös poliota. Työskentelin itsekin kerran yhden vanhemman ihmisen kanssa, joka käveli hieman oudosti. Syy oli lapsuudessa polion aiheuttama vamma. Siltipä ihmisillä näytti kaikesta huolimatta olevan uskoa tulevaisuuteen.

Minusta näyttää siltä, että ihmiset, jotka jättävät noilla "en pidä tästä maailmanmenosta, enkä siitä, että lapset joutuvat siinä kasvamaan" -perusteilla lapsia hankkimatta, ovat menettäneet uskonsa ja toivonsa tulevaisuuteen aivan kokonaan. Minusta tuollainen on erittäin surullista ja yhteiskunnan kannalta katastrofaalinen asia. Onhan se aivan selvää, että jos lapsia ei synny, niin yhteiskunnalla ei ole tulevaisuutta. Toki myös täällä tällä hetkellä elävien ihmisten osalta on erittäin surullista, jos heillä ei ole uskoa eikä toivoa tulevaisuuteen. Sillä onhan sillä valtava negatiivinen vaikutus ihmisen mielialaan ja sitä kautta myös koko kansakunnan mielialaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen, joka rakastaa syntymätöntä lastaan ja haluaa hänelle hyvää. 

Rakastaa syntymätöntä lastaan?

öh.

=Rakastaa itseään.

Minä Rakastan tekemättä jättämääni työtä!

Minä Rakastan kuvittelemaani maailmaa. Minä Vihaan kuvittelemaani maailmaa.

Nuohan on kuvitelmaa. Olettamusta. Rakastaa tai vihaa itse kuvittelemiaan asioita.

Ihan päteviä syitä, mutta ne on pelkkää kuvitelmaajos tulkin ajatuksenjuoksu Sirkesaloon Pilviä hipoo pää.

Vierailija
42/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen, joka rakastaa syntymätöntä lastaan ja haluaa hänelle hyvää. 

Rakastaa syntymätöntä lastaan?

öh.

=Rakastaa itseään.

Minä Rakastan tekemättä jättämääni työtä!

Minä Rakastan kuvittelemaani maailmaa. Minä Vihaan kuvittelemaani maailmaa.

Nuohan on kuvitelmaa. Olettamusta. Rakastaa tai vihaa itse kuvittelemiaan asioita.

Ihan päteviä syitä, mutta ne on pelkkää kuvitelmaajos tulkin ajatuksenjuoksu Sirkesaloon Pilviä hipoo pää.

Itsekkyyttä on olemassa vain silloin, jos sillä on kohde tai uhri. Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, hänellä ei ole lasta , joka jäisi paitsi jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka tuntee olevansa voimaton vaikuttamaan mihin suuntaan yhteiskunta kehittyy. Tässä maailmassa sopulilauma määrää suunnan ja sitä ei johda lauman fiksuimmat yksilöt.

Vierailija
44/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu.

Osaa katsoa ja miettiä asioita, eikä ajattele vain itseään.

Omat aikuiset lapseni ymmärtävät rajoitteensa, kuten ääniherkkyys ja sukujen huonot periytymät. Ainakaan vanhempi heistä ei suunnittele lapsia, vaikka on vakisuhteessa. Nuorempi ei pidä kiirettä seurustelullakaan.

Molemmat ovat tolkun ihmisiä, ja onnellisimmillaan niin kuin itse haluavat elää.

Vierailija
45/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut tehokasta ehkäisyä eikä aborttia saanut helposti. Kirkko ja yhteiskunta painosti naisia naimisiin. Lapsia vaan tuli vaikkei haluttu. Olen onnellinen että nyt saa valita. Olen yli 60-vuotias sinkku. Enkä kadu lapsettomuutta. Sain valita näköiseni elämän. 

Vierailija
46/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistäkin kommenteista paistaa täällä negatiivisuus. 

Kun omat vanhempani hankkivat lapsia, heidän ystäväpiirissä oli myös antinatalisteja, jotka perustelivat väestönkasvulla ja lamalla ja ties millä sitä, että eivät hanki lapsia. 

Lapsettomat ovat katuneet päätöstään katkerasti. Mun vanhemmilla on fiksuja lapsia jotka tekevät työtä yhteiskunnan hyväksi ja nauttivat elämästään, ja elävät ekologisesti, ja ovat kiitollisia tästä elämän LAHJASTA vaikka maailmassa on pahaakin. 

Ihmisiltä on kadonnut rakkaus ja toivo tulevaisuudesta, ja se on täysin ymmärrettävää että moni ei halua lapsia. Lisäännytään me joiden mielestä elämä on kaunista ja jotka voi tehdä lastensa elämästä hyvää.

Tahdissa mars. Johda sinä meitä. 

Vierailija
47/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointivaltio. Sen tarkoitus on ollut pohjoismaissa katkaista ihmisiltä siteet perheeseen. Ennen perhe oli se paikka josta haettiin taloudellista ja muuta apua ongelmiin, mutta nykyään ihmiset on opetettu hakemaan se apu valtiolta. Pohjoismainen sosiaalidemokratia/kapitalismi on tehnyt ihmisestä kylmän. Paras vertaus jonka olen kuullut ja mitä tällä tarkoitetaan:

Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa.

Mieti millaista on olla suvusta,puolisosta, yhteisöstä riippuvainen ja puhu vasta sitten. Ei valtio tee mitään, mitä väität. Sen pitäisi olla joustavasti elämän tukena.

Vierailija
48/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointivaltio. Sen tarkoitus on ollut pohjoismaissa katkaista ihmisiltä siteet perheeseen. Ennen perhe oli se paikka josta haettiin taloudellista ja muuta apua ongelmiin, mutta nykyään ihmiset on opetettu hakemaan se apu valtiolta. Pohjoismainen sosiaalidemokratia/kapitalismi on tehnyt ihmisestä kylmän. Paras vertaus jonka olen kuullut ja mitä tällä tarkoitetaan:

Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa.

Lähes joka ilta TV:ssä valitetaan sitä, että vanhuksia ei hoideta. Tuohtuneet lapset valittavat vanhempiensa huonosta kohtelusta hoitokodeissa ja avohuollossa.

Samanlainen voihke kuuluu kouluista. Vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Opettajalle he toki lähettävät vihapostia, kun omaa kullannuppua on toruttu pahanteosta ja lukemattomista läksyistä.

Näiltä instansseilta uskalletaan vihdoin vaatiakin jotain. Ei vain luovuteta omaistaan systeemin käsiin. 

49/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsien teko on vielläpä aika epämiellyttävää... alusta loppuun asti.

varsinkin  siinnä synnytys pöydän kohdilla,  ja  jälkeisiä miettiessä.. miksi!

Menetetyt yöunet seuravalta kahdeltavuodelta! Menetetyt päivä ja yöunet seuraavalta 18 vuodelta, ja luultavasti lopulta menetetty milenterveys ... :?)

Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.

Vierailija
50/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos lisäännyt vain oman jälkikasvusi kanssa. 

Vierailija
51/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevä ihminen   paljon paljon rahaa pitää olla jos muksuja pukkaa   tää on paska            maailma

Vierailija
52/52 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi jo aikuista lasta. Lapsenlapsia ei ole, ja alan pikkuhiljaa toivoa, ettei niitä tulekaan.

Jos olisin nyt lisääntymisiässä, en tosiaankaan hankkisi lapsia. Oma sukupolveni on sössinyt asiat siihen malliin, ettei tänne halua enää viattomia kärsimään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi