Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko miehen kanssa omat ruuat vai syöttekö samasta?

Vierailija
16.03.2024 |

Järkytyin käydessäni ystävättäreni luona, kun tämä söi lounasta ja kyselin miksi ei syö miehensä kanssa niin vastauksena oli että mies ei ollut kotona ja silloin kun syövät niin syövät omia ruokia. Minusta tuo kuulosti niin omituiselta enkä suostuisi tuollaiseen. Parisuhteessa kuuluu hankkia ruoat yhdessä, kokata ja syödä yhdessä tai ainakin pyrkiä siihen.

Outoa ystävän suhteessa ruokailusta tekee sen, että mies laskeskelee joka sentin minkä käyttää omiin ruokiinsa ja se mitä joskus jää yli niin ystäväni saa syödä ylijäämänä. Ystävä ostaa omat ruokansa vaikka tienaa omat rahansa, mutta miehensä on oikeasti varakas eikä koskaan osta mitään ja ystävä maksaa kuluja miehelle. Outoa. Ystäväni tienaa huomattavasti vähemmän eikä ole isoruokainen.

Miten teillä ja onko tuollainen eri ruuat normaalia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Meillä on erilaiset lempiruuat ja inhokkiruuat. Kun toisen lempiruoka on toisen inhokki, niille päiville meillä on omat ruuat. Yleensä syödään samaa.

Vierailija
2/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö liharuokaa ja minä kasvisruokaa.

Vierailija
4/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa syödään miehen kanssa.

Vierailija
5/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, mitä tarkoitat ? Syödään samaa tai eri ruokaa, ja usein eri aikaan. Kuulostat todella rasittavaa ihmiseltä jos aina pitää syödä samaa ja samaan aikaan. Mies on vuorotyössä ja syödään useammin eri aikaan, kyllä jopa eri ruokaa.

Vierailija
6/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä, mitä tarkoitat ? Syödään samaa tai eri ruokaa, ja usein eri aikaan. Kuulostat todella rasittavaa ihmiseltä jos aina pitää syödä samaa ja samaan aikaan. Mies on vuorotyössä ja syödään useammin eri aikaan, kyllä jopa eri ruokaa.

Mitä et ymmärrä? Järkytyin ystävättäreni puolesta, kun miehensä on niin tarkka omista ruuista. Nainen saa vaan jämät jos niitä jää, mutta muuten joutuu ostamaan omat ruokansa mikä parisuhde se sellainen on ettei koskaan mies voi ostaa naiselle ruokaa tai syödä samaa.

Vierailija
7/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako mies teille molemmille ruokaa vai pelkästään itselleen?

Vierailija
8/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme samaa ruokaa. Mies teki eilen kalakeittoa ja sitä söimme myös tänään. Mieheni kalastaa paljon ja sai siian kun oli ongimassa ja tehtiin siitä sitten kalakeittoa. Samaa ruokaa syömme tietenkin ja onneksi meillä on aika samanlainen maku ruuan suhteen niin ei ole mitään kiistaa ollutkaan ikinä. Nyt tämä kevät on sellaista aikaa että mies käy paljon kalassa joten kalaa syömme sitten 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
9/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogista on, että jos syödään eri ruokaa, niin kokataan omat ruoat itse. En mä alkais miehelle mitään pihvejä kokkaamaan, kun en itse sellaisia syö.

Vierailija
10/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas järkytyin siitä, että ystävätär popsi lounasta yksikseen ja jätti sinut katsomaan nälkäisenä vierestä.

Vierailija
11/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pääosin eri ruuat. Mulla on paljon ruokarajoitteita allergioiden, ibsin ja refluksin vuoksi, joten ihan suotta puoliso söisi mun tylsiä ruokia jatkuvasti. Saatetaan kyllä tehdä samaa ruokaa, mutta omat versiot. 

Vierailija
12/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erilaiset ruokavaliot. Mä syön kotiruokaa, mies syö eineksiä. Joten mä teen itselleni ruuan, mies lämmitelköön oman mikropitsansa tai minkä lie haluaa 

Vierailija
13/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ruuat ollut jo yli 20 vuotta, kumpikin ostaa omansa ja kokkaa omansa ja syö omansa.

Ap:n jutussa outoa on se, että hän on mieluummin vaikka viikkoja syömättä (koska puoliso ei ole kotona) kuin käy itse kaupassa ja laittaa ruokaa yksin. Todella kummallista!

Vierailija
14/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömme samaa ruokaa. Mies teki eilen kalakeittoa ja sitä söimme myös tänään. Mieheni kalastaa paljon ja sai siian kun oli ongimassa ja tehtiin siitä sitten kalakeittoa. Samaa ruokaa syömme tietenkin ja onneksi meillä on aika samanlainen maku ruuan suhteen niin ei ole mitään kiistaa ollutkaan ikinä. Nyt tämä kevät on sellaista aikaa että mies käy paljon kalassa joten kalaa syömme sitten 2-3 kertaa viikossa.

Omiiko mies koskaan ruokia tai kieltääkö sinua koskemasta niihin?

Vierailija
15/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni. Miehellä ei koskaan nälkä kaupassa. Se yllättää hänet aina silloin kun syön ja tulee osingoille.

Vierailija
16/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ruokia syödään. Molemmat käyvät kaupassa. Mies ostaa sellaista, mistä tietää minun pitävän.

Vierailija
17/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako mies teille molemmille ruokaa vai pelkästään itselleen?

Tietenkin ostaa ja minä ostan vuorollani. Samalta tililtä he rahat menee.

Vierailija
18/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joukoja, niitä näköjään riittää. 

Vierailija
19/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus syödään samaa ruokaa, joskus eri ruokaa. Arkena syödään joko samaan aikaan tai eri aikaan, viikonloppusin syödään yhdessä. Ruuat ostetaan yhteisen taloustilin rahoilla, oli se kumman tahansa ruoka. Kokkaan meillä enemmän, mutta ihan vain koska tykkään tehdä ruokaa (mieskin osaa kokata ja välillä innostuu tekemään jotain).

Vierailija
20/28 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas järkytyin siitä, että ystävätär popsi lounasta yksikseen ja jätti sinut katsomaan nälkäisenä vierestä.

Ystävätär kysyi ennen tuloani haluanko syödä samaan aikaan, mutta kieltäydyin. En katsonut nälkäisenä vierestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi