Ostatteko miehen kanssa omat ruuat vai syöttekö samasta?
Järkytyin käydessäni ystävättäreni luona, kun tämä söi lounasta ja kyselin miksi ei syö miehensä kanssa niin vastauksena oli että mies ei ollut kotona ja silloin kun syövät niin syövät omia ruokia. Minusta tuo kuulosti niin omituiselta enkä suostuisi tuollaiseen. Parisuhteessa kuuluu hankkia ruoat yhdessä, kokata ja syödä yhdessä tai ainakin pyrkiä siihen.
Outoa ystävän suhteessa ruokailusta tekee sen, että mies laskeskelee joka sentin minkä käyttää omiin ruokiinsa ja se mitä joskus jää yli niin ystäväni saa syödä ylijäämänä. Ystävä ostaa omat ruokansa vaikka tienaa omat rahansa, mutta miehensä on oikeasti varakas eikä koskaan osta mitään ja ystävä maksaa kuluja miehelle. Outoa. Ystäväni tienaa huomattavasti vähemmän eikä ole isoruokainen.
Miten teillä ja onko tuollainen eri ruuat normaalia?
Kommentit (28)
Olemme pian 20 vuotta syöneet samoja ruokia samassa pöydässä. Kumpikaan ei ole ollut ikinä vuorotyössä, joten olemme koko perhe syöneet päivälliset ja viikonlopun ateriat yhdessä aina kun mahdollista.
Erilliset ateriat tekee minulle sellaisen kämppäkaverivaikutelman, vaikka koetankin muistuttaa itseäni siitä, ettei joillekin ihmisille yhdessä syöminen ole nykyään mikään arvo.
Samaa syödään, minä ostan ruokatarpeet ja teen ruoat. (hommaan myös pesuaineet, lakanat ym kodin tarvikkeet). Mies hoitaa kaikki talosta koituvat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies syö liharuokaa ja minä kasvisruokaa.
Ostaako mies teille molemmille ruokaa vai pelkästään itselleen?
Tietenkin ostaa ja minä ostan vuorollani. Samalta tililtä he rahat menee.
Ystävättären tilanne ei ole samanlainen, vaan miehensä ostaa omat ruuat ja ystävätär omansa kun mies on tarkka kaikesta eikä osta mitään naiselle.
Eli mies on pihi ei jatkoon. Jätä se sika!!
Yleensä syödään samaa ruokaa, mutta joskus eri. Miehellä on ruokarajoitteita, ei voi syödä kaikkia ruokia, joista osa on minun lempiruokia, joten silloin tällöin syödään eri ruokaa. Mutta ei ole ollut ongelmaa, aina on molemmille ollut ruokaa. Molemmilla on sama elintaso. Molemmat ostavat ruokaa, ja molemmat ostavat myös sellaista, mistä toinen tykkää.
Ai kuuluu hankkia ruoat yhdessä ja kokata yhdessä? No meillä mies ei ole ikinä käynyt ruokaostoksilla eikä laittanut ruokaa. En edes muista mikä vuosi oli kun onnistuttiin syömään yhtäaikaa.
Mies maksaa mulle ruokabudjetista puolet, mä shoppaan pääsääntöisesti. Kaikkien toiveita toteutetaan vuorollaan. Päiväruoka syödään perhe yhdessä samaa, aamu-, ilta- ja välipalat jokainen tekee kun haluaa, toki kaapissa on kaikki käytettävissä (ellei varattu johonkin tiettyyn juttuun). Mä en pystyis edes syömään samaan tahtiin kuin mies vetää välipaloilla leipää ja hän varmaan pyörtyisi ì3 aterialla/vrk. Syömässä on myös teini, hänen tottumuksensa on jotain tältä väliltä.
Monessako perheessä käydään yhdessä metsästämässä tai viljellään omat vehnät, jauhetaan ne jauhoiksi jne. Koska sitähän ruuan hankkiminen on: ihan itse nähdään vaivaa, että ruoka pöytään tulee.