Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Taas näitä keksittyjä juttuja. Jos vuokra on ollut koko ajan noin pahasti yli hyväksytyn rajan niin Kela olisi aivan varmasti lopettanut ylimääräisen toimeentulotuen maksamisen jo ajat sitten.
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä luette tai kuulette vaan ottakaa selvää miten asiat oikeasti ovat.
On vaikea uskoa, että joku normaali päihteetön ihminen ei saa pääkaupunkiseudulta työtä. Varmasti saa.
Totuushan on se, että lukiopohjalta sinä ap et saa sellaista työpaukkaa, joka sinulle kelpaa.
Et saa työtä tekemällä palkkaa, josta sinulle jäisi nettona enemmän, kuin kaikki saamasi tuet.
Ja sen takia sinä olet työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, Vantaa on ns. työssäkäyntikunta jonne muuttaa ihmisiä ympäri Suomen töiden perässä. Miksi sinun pitäisi saada asua siellä ilmaiseksi ja viedä asunto joltain joka sitä oikeasti tarvitsisi?
Koska perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakuntansa.
Lisäksi olen Vantaalla syntynyt, ja koko elämäni täällä asunut.
apToistat samoja lauseita. Joten mt-ongelmaiselta vaikutat.
Toistan samoja vastauksia siksi, koska samoja kysymyksiä kysytään yhtä monta kertaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, Vantaa on ns. työssäkäyntikunta jonne muuttaa ihmisiä ympäri Suomen töiden perässä. Miksi sinun pitäisi saada asua siellä ilmaiseksi ja viedä asunto joltain joka sitä oikeasti tarvitsisi?
Koska perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakuntansa.
ap
Kun jankkaat tätä niin kerroppa perustuslain pykälä, jossa lukee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ap ymmärrät, että muita kiukuttaa sun elämä. Ja siksi leikkaukset ovat ihan oikein sulle.
En ymmärrä miksi se kiukuttaisi.
ap
Eli olet yksinkertaisesti tyhmä. Väännetään rautalangasta. JOKAISELLA AIKUISELLA ON VELVOLLISUUS HUOLEHTIA OMASTA TOIMEENTULOSTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala jakaa mainoksia pyörällä. Saat ehkä satasen verran lisää kuussa.
Ei ole pyörää, eikä saa tienata rahaa koska sit menee työmarkkinatuki katkolle harkintaan eikä niiltä päiviltä makseta.
Lisäksi perustoimeentulotuki leikkautuu.
300e suojaosuuskin poistuu työmarkkinatuesta. Sit se on 0 euroa.
Se on kokopäivätyö tai ei mitään...Muussa ei ole järkeä.
apHöpö höpö. Ei mene katkolle vaan maksetaan normaalisti. Toki käsittely voi kestää vähän kauemmin. Palkasta vähennetään puolet, ei kokonaan. Toimeentulotukeen saa tienata 150 euroa. Nyt saat yli 1400 euroa käteen. Noilla tuloilla kun menet töihin, pitää olla lähemmäs 2000 euron brutto. Eli tuo ei kelpaa ja parempaan et pääse.
Vaikka sinulla jäisi käteen 400 euroa niin se riittää
Käsittelyn venyessä 3 viikkoa on huono maksaa vuokraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demolaattori kirjoitti:
Olet tiennyt muutoksista jo vuoden ajan niin on ollut reilusti aikaa reagoida.
Muuta halvempaan.
Olen hakenut halvempaa, mutta en ole saanut.
Luottotietoja ei ole.
ApLuottotietoja ei ole. Yhteiskunnan vika😅
Mitä ilkkumista ja nauramista tuossa on? On syy sitten mikä tai kenen hyvänsä, niin fakta on, että luottotiedottomana asunnon saaminen on tavallista vaikeampaa.
Ja onhan 180 euron leikkaus jo ennestään ihan minimiin todella iso. En tiedä itsekään, miten pärjäisin, jos tuollainen summa lähtisi näistä alle tonnin nettotuloista.
Jaahas. Kokkari esiintyy työttömänä ja puhuu varasteluista yms.
Poistoon! Mode kulta, tee taikasi.
Töitä pääkaupunkiseudulla kyllä riittää. Ei ehkä sitä omaa lempparia tai koulutustaan vastaavaa, mutta perustöitä (siivous, myynti, lastenhoito, henkilökohtainen avustaja jne.) saa kyllä kun vain hakee eikä vaadita koulutusta kaikissa. Ei ehkä saa kokopäivätyötä heti, mutta 30h/vko löytyy jo paljon ja lisäksi voi halutessaan keikkailla.
Kalliisti AP asuu. Itse asuin Helsingissä työssäkäyvänä 400 euron solussa, kun en halunnut kuluttaa palkkaani vuokraan, joten hyvin tuntuu työttömillä menevän kun on voitu/ voidaan asua lähes tonnin asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ap ymmärrät, että muita kiukuttaa sun elämä. Ja siksi leikkaukset ovat ihan oikein sulle.
Ei nuo ymmärrä. Pitää asua "työpaikkojen" lähellä yli kalliissa asunnossa muttei työt kiinnosta. Kyllä tuon hintainen on yhdelle yli kallis. Muualla Euroopassa asuvat köyhät kimppa kämpässä kun ei ole varaa maksaa asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?
No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala jakaa mainoksia pyörällä. Saat ehkä satasen verran lisää kuussa.
Ei ole pyörää, eikä saa tienata rahaa koska sit menee työmarkkinatuki katkolle harkintaan eikä niiltä päiviltä makseta.
Lisäksi perustoimeentulotuki leikkautuu.
300e suojaosuuskin poistuu työmarkkinatuesta. Sit se on 0 euroa.
Se on kokopäivätyö tai ei mitään...Muussa ei ole järkeä.
apHöpö höpö. Ei mene katkolle vaan maksetaan normaalisti. Toki käsittely voi kestää vähän kauemmin. Palkasta vähennetään puolet, ei kokonaan. Toimeentulotukeen saa tienata 150 euroa. Nyt saat yli 1400 euroa käteen. Noilla tuloilla kun menet töihin, pitää olla lähemmäs 2000 euron brutto. Eli tuo ei kelpaa ja parempaan et pääse.
Vaikk
Ei mene kolmea viikkoa. Ja se sossuhan sulle maksaa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä keksittyjä juttuja. Jos vuokra on ollut koko ajan noin pahasti yli hyväksytyn rajan niin Kela olisi aivan varmasti lopettanut ylimääräisen toimeentulotuen maksamisen jo ajat sitten.
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä luette tai kuulette vaan ottakaa selvää miten asiat oikeasti ovat.
Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä
Kai sinä ap tajuat, että juu, kaikilla on vapaus valita asuinpaikkansa, JOS ITSE MAKSAA ASUMISEN. Siinä vaiheessa, kun sinulle maksetaan kaikki, tämä oikeus päättyy siinä mielessä, että jos et löydä lakien mukaan halvempaa asuntoa, ei voi mitään. Saat edelleen jäädä perustuslain mukaan Vantaalle, mutta tuki vähenee ja maksat itse loput. Ja jos tämä ei sovi ja haluat että koko vuokra maksetaan, on sinun muutettava halvempaan asuntoon toiseen kuntaan.
Mä en tiedä mistä nämä ihmiset ovat saaneet päähän tuon "perustuslain mukaisen oikeuden asuinpaikkaansa"... On totta, mutta sen edelle menee edelleen se laki, paljonko tukea maksetaan.
Ja pääset muuten heti töihin päiväkotiin, jos vain viitsit töitä tehdä. Ja siinä samalla oppisopimuksella lähihoitajaksi. Sanon, että sen jälkeen ei sun työt lopu.
Hyvin pärjäät.
Muutkin on pärjänneet.
Fiksaat taloutta.
Meiltä lähtee 270. Toimeentulotukea saataisiin. Kun tuhlattaisiin lasten rahat.
Tuhlataanko, no ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinä saat ihan vapaasti asua edelleen Vantaalla, kukaan ei ole sinua sieltä pakkosiirtämässä minnekään. Mutta onko sinne jääminen kestävä valinta, jos et pysty maksamaan vuokraasi ja saat ennen pitkää häädön? Minä ainakin asuisin mieluummin naapurikunnassa ihan oikeassa asunnossa kuin jossain kodittomien yösuojassa Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKun jankkaat tätä niin kerroppa perustuslain pykälä, jossa lukee noin.
4.2.4 Liikkumisvapaus (9 )
"Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.
Tiedäthän, että eläkkeesi on suomen sosiaaliturvameno?
No ei ole jos kyse on työeläkkeestä !
T. eri
Kyllä muuten on. Katoppa ihan itte. Ja sun eläkkeet maksaa ne, jotka on nyt töissä. Että ole hyvä vaan.
Vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset, eli vaikka vuokra pienenisi pienemmällä paikkakunnalla, niin pienenee myös rajakin. siis plus-miiinus nolla.
Haen töitä koko ajan, mutta en ole saanut.
ap