Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
81/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että meillä työssäkäyvillä on joku erityinen velvollisuus elättää sinua? Nyt töihin siitä ja maksa palkastasi kaikki kulusi niin kuin jokainen fiksu ihminen tekee. Olet ilmeisesti tottunut siihen, että saat veronmaksajilta elätyksen ja voit pötköttää kotona. Ehkä sinulla on joku hieno tekosairauskin, jonka olet keksinyt mahdollistaaksesi makoilun? Nyt vain reippaasti töihin siitä.

Olen työtön työnhakija, ja haen töitä.

Töitä haetaan, töihin ei "mennä".

En ole saanut töitä.

ap

Sinulla ei ole siis edes koulutusta? Mene hankkimaan koulutus. Ja töitä löytyy jos itse viitsit tehdä jotain asialle. Luuletko tosiaan, että saat töitä, jos olet työvoimatoimiston asiakkaana ja p

No tää tyyppi asuu pk-seudulla. 

Vierailija
82/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Et siis ole hankkinut koulutusta, et työtä, etkä halvempaa asuntoa, ja nyt valitat tuen - jota et ole millään tavalla ansainnut - määrästä. Kiittämättömämpää ja viheliäisempää otusta ei ole, kuin vihvas toimesta loiseksi opetetty pummi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Vantaa on ns. työssäkäyntikunta jonne muuttaa ihmisiä ympäri Suomen töiden perässä. Miksi sinun pitäisi saada asua siellä ilmaiseksi ja viedä asunto joltain joka sitä oikeasti tarvitsisi?

Vierailija
84/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne. 

Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä. 

Kimppakämppä ei käy, koska perustoimeentulotuki on alhaisempi kimppa-asujille kuin yksin asuville.

Eli tukeni leikkautuisi kuitenkin.

ap

Eli koitat maksimoida tukien saamista?

Mikset käytä tuota ajattelutapaa opintoihin ja sitten työelämään?

Jos raha siis ratkaisee

En koita "maksimoida", vaan yritän selvitä hengissä ja terveenä.

Tästä perustoimeentulotuesta jota nyt saan ei ole varaa leikata, koska sitten ei ole enää varaa ruokaan jne...

ap

Vierailija
85/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on useita vaihtoehtoja, joista järkevää on valita useita:

1. Muutat pienempään ja halvempaan asuntoon.

2. Hankit työpaikan. Esimerkiksi puhelinmyyntityötä saavat kaikki puhekykyiset aikuiset ihmiset.

3. Hankit puhelinmyyntityön rinnalle toisen työn mainosten jakajana / siivoajana. Näitä työtä saavat kaikki liikuntakykyiset aikuiset ihmiset.

1. Olen hakenut ja haen halvempaa asuntoa. En ole saanut. Luottotietoja ei ole.

2. Olen hakenut töitä ja haen koko ajan. En ole saanut töitä.

3. Kts. kohta 2.

ap

Vierailija
86/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)

Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

ap

Älä ruikuta, sää oot rikas. Mää saan ansiosidonnaista 800 e kuussa enkä mitään muita tukia.

Se on sinun häpeäsi jos et ole hakenut asumistukea ja perustoimeentulotukea mikäli olet niihin oikeutettu.

ap

Vierailija
87/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap ymmärrät, että muita kiukuttaa sun elämä. Ja siksi leikkaukset ovat ihan oikein sulle.

Vierailija
88/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?

Ei ole koulutusta eikä työkokemusta

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

On monia aloja ja kouluja, jonne pääsee käytännössä kaikki. Esimerkiksi Kajaanissa tai Lapin AMK. Monia aloja voi opiskella etänä. On pääsykoekursseja, valintakokeita,n joihin voi harjoitella jne. 

Vierailija
89/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Et siis ole hankkinut koulutusta, et työtä, etkä halvempaa asuntoa, ja nyt valitat tuen - jota et ole millään tavalla ansainnut - määrästä. Kiittämättömämpää ja viheliäisempää otusta ei ole, kuin vihvas toimesta loiseksi opetetty pummi. 

Olen yrittänyt hankkia koulutusta ja saada töitä, mutta en ole onnistunut.

ap

Vierailija
90/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, tyyppi kuvittelee olevansa siinä asemassa että voi huudella jostain perustuslain oikeuksista. Voi olla niinkin mutta yksilöllä on myös velvollisuuksia. Mitkä ei taida tätä tapausta koskea.

Mitäs ne velvollisuudet sitten on? Mikset nimeä yhtäkään?

ap

Vaikka velvollisuus huolehtia itse itsestään. Eikä vaan seisoa sormi suussa ja toinen perseessä. Tässä seison, maksakaa.

Vierailija
91/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotain sun ap täytyy tehdä muuttaaksesi tilanteesi. Miten olisi oppisopimusopiskelu? Saat siitä rahaa ja hyvässä lykyssä työpaikankin. Opiskelu ei ole pelkkää luokassa istumista.

Saat otteen omasta elämästäsi.

Vierailija
92/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että meillä työssäkäyvillä on joku erityinen velvollisuus elättää sinua? Nyt töihin siitä ja maksa palkastasi kaikki kulusi niin kuin jokainen fiksu ihminen tekee. Olet ilmeisesti tottunut siihen, että saat veronmaksajilta elätyksen ja voit pötköttää kotona. Ehkä sinulla on joku hieno tekosairauskin, jonka olet keksinyt mahdollistaaksesi makoilun? Nyt vain reippaasti töihin siitä.

Olen työtön työnhakija, ja haen töitä.

Töitä haetaan, töihin ei "mennä".

En ole saanut töitä.

ap

No ei ilman koulutusta mennäkään. Joten tiedät mitä tehdä.

Koko ajan haen töitä. Kerroin sen jo.

ap

Olen postille hakenut, ei pääse, 500 muuta parempaa hakijaa, sama kaikissa työpaikoissa mihin olen hakenut.

Vierailija
93/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Vantaa on ns. työssäkäyntikunta jonne muuttaa ihmisiä ympäri Suomen töiden perässä. Miksi sinun pitäisi saada asua siellä ilmaiseksi ja viedä asunto joltain joka sitä oikeasti tarvitsisi?

Koska perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakuntansa.

Lisäksi olen Vantaalla syntynyt, ja koko elämäni täällä asunut.

ap

Vierailija
94/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä asunut vuokra asunnossa jossa on vuokra ollut yli 650 euroa vaikka tuloni on 2400 euro nettona kk. Nyt vuokra on 520 euroa sisältää veden ja maksamme sitä puoliksi avovaimon kanssa. Yksinkertaisesti pitää valita asuinpaikka sinne missä on halvempia vuokria niin rahaa jää säästöön myös.

Vierailija
95/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap ymmärrät, että muita kiukuttaa sun elämä. Ja siksi leikkaukset ovat ihan oikein sulle.

En ymmärrä miksi se kiukuttaisi.

ap

Vierailija
96/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?

Ei ole koulutusta eikä työkokemusta

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

Kyllä opiskelemaan pääsee, kunhan ei ole ronkeli. Kaikki eivät pääse Helsingin trendikkäisiin kouluihin, mutta maaseudulla opiskelupaikkoja jää jatkuvasti täyttämättä kun hakijoita ei ole tarpeeksi.

Ei ole iso vaiva muuttaa muutamaksi vuodeksi opiskelemaan jonnekin muualle. 

Vierailija
97/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pienelle paikkakunnalle tai mene TÖIHIN. 

Vierailija
98/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska perustuslaissa lukee että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakuntansa.

Lisäksi olen Vantaalla syntynyt, ja koko elämäni täällä asunut.

ap

Toistat samoja lauseita. Joten mt-ongelmaiselta vaikutat. 

Vierailija
99/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on useita vaihtoehtoja, joista järkevää on valita useita:

1. Muutat pienempään ja halvempaan asuntoon.

2. Hankit työpaikan. Esimerkiksi puhelinmyyntityötä saavat kaikki puhekykyiset aikuiset ihmiset.

3. Hankit puhelinmyyntityön rinnalle toisen työn mainosten jakajana / siivoajana. Näitä työtä saavat kaikki liikuntakykyiset aikuiset ihmiset.

Kerro, mitä sulle saisi myydä.

Vierailija
100/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala jakaa mainoksia pyörällä. Saat ehkä satasen verran lisää kuussa.

Ei ole pyörää, eikä saa tienata rahaa koska sit menee työmarkkinatuki katkolle harkintaan eikä niiltä päiviltä makseta.

Lisäksi perustoimeentulotuki leikkautuu.

300e suojaosuuskin poistuu työmarkkinatuesta. Sit se on 0 euroa.

Se on kokopäivätyö tai ei mitään...Muussa ei ole järkeä.

ap

Höpö höpö. Ei mene katkolle vaan maksetaan normaalisti. Toki käsittely voi kestää vähän kauemmin. Palkasta vähennetään puolet, ei kokonaan. Toimeentulotukeen saa tienata 150 euroa. Nyt saat yli 1400 euroa käteen. Noilla tuloilla kun menet töihin, pitää olla lähemmäs 2000 euron brutto. Eli tuo ei kelpaa ja parempaan et pääse. 

Vaikka sinulla jäisi käteen 400 euroa niin se riittää. 20 euroa puhelinlaskuun ja jää 380 euroa. Muut laskuthan sinulle maksetaankin. Puuroa, keittoja, makaronia, punalappuruokia niin jää helposti rahaa säästöönkin. Nyt on tingittävä niin kuin muutkin tekee ja se tinkiminen koskee myös sinua.