Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
41/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän, että vuokrat on kalliit, mutta tuntuu käsittämättömältä, että jollekin yksin elävälle maksetaan yhteiskunnan velkarahoilla pyörivästä budjetista melkein 900 euroa vuokraa. Siihen päälle vielä muut tuet niin onhan tämä kestämätön tilanne. 

Eli muutto halvempaan (eri paikkakunnalle, jos ei kerran töitä saa edes pk-seudulta) tai sitten kimppakämppä. 

Kimppakämppä ei käy, koska perustoimeentulotuki on alhaisempi kimppa-asujille kuin yksin asuville.

Eli tukeni leikkautuisi kuitenkin.

ap

Vierailija
42/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että meillä työssäkäyvillä on joku erityinen velvollisuus elättää sinua? Nyt töihin siitä ja maksa palkastasi kaikki kulusi niin kuin jokainen fiksu ihminen tekee. Olet ilmeisesti tottunut siihen, että saat veronmaksajilta elätyksen ja voit pötköttää kotona. Ehkä sinulla on joku hieno tekosairauskin, jonka olet keksinyt mahdollistaaksesi makoilun? Nyt vain reippaasti töihin siitä.

Olen työtön työnhakija, ja haen töitä.

Töitä haetaan, töihin ei "mennä".

En ole saanut töitä.

ap

Sinulla ei ole siis edes koulutusta? Mene hankkimaan koulutus. Ja töitä löytyy jos itse viitsit tehdä jotain asialle. Luuletko tosiaan, että saat töitä, jos olet työvoimatoimiston asiakkaana ja passiivinen? Tollo. Sinä et todellisuudessa edes halua töitä jos et niitä aktiivisesti hae. Toinen asia on töiden perässä muuttaminen. Tuleeko sinulle yllätyksenä, että ihmiset tekevät niin, että muuttavat töiden perässä. Ala hakea töitä muualtakin kuin sieltä Vantaalta ja muuta töiden perässä. Lopeta lapsellinen tekosyiden keksiminen että "kaikki kaverini ovat täällä ja suku ja blaa blaa". Aikuinen ihminen. Hanki koulutus. Hae töitä koko Suomen alueelta ja ulkomailta. Hyvänen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että meillä työssäkäyvillä on joku erityinen velvollisuus elättää sinua? Nyt töihin siitä ja maksa palkastasi kaikki kulusi niin kuin jokainen fiksu ihminen tekee. Olet ilmeisesti tottunut siihen, että saat veronmaksajilta elätyksen ja voit pötköttää kotona. Ehkä sinulla on joku hieno tekosairauskin, jonka olet keksinyt mahdollistaaksesi makoilun? Nyt vain reippaasti töihin siitä.

En ole saanut töitä.

ap

No ei ilman koulutusta mennäkään. Joten tiedät mitä tehdä.

Koko ajan haen töitä. Kerroin sen jo.

ap

Vierailija
44/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?

Ei ole koulutusta eikä työkokemusta

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Olen ollut kahdessa eri koulussa, mutta ne ovat jääneet kesken.

Ei minusta ole opiskelemaan.

ap

No tämä ei ole yhteiskunnan ongelma. 

Vierailija
45/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi kysyä ennemmin työnantajilta että miksi eivät esim. AP:ta palkkaa.  

Vierailija
46/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Varkauteen. Sieltä saa yksiön 250 eurolla.

Minä olen syntynyt Vantaalla, ja tällä koko elämäni asunut.

Perustuslaissa sanotaan että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakunta.

Ja edelleenkin; Halvempaan asuntoon ei vain muuteta, vaan sitä pitää hakea.

Ap

Toki saa valita asuinpaikkakuntansa, mutta ei voi olettaa, että me muut maksamme sinun valintasi.

Vierailija
47/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut töitä.

ap

Sinulla ei ole siis edes koulutusta? Mene hankkimaan koulutus. Ja töitä löytyy jos itse viitsit tehdä jotain asialle. Luuletko tosiaan, että saat töitä, jos olet työvoimatoimiston asiakkaana ja passiivinen? Tollo. Sinä et todellisuudessa edes hal

Olen hakenut töitä laajalta alueelta, ihan aktiivisesti.

Olen ollut kahdessa eri koulussa, mutta ne ovat jääneet kesken. Ei minusta ole opiskelemaan.

ap

Vierailija
48/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat pienempään ja halvempaan.

En ole saanut halvempaa asuntoa hakemisesta huolimatta.

ap

Oletko hakenut laajasti eri alueilta? Esim. Sipoosta tai Keravalta saisi halvemmalla kuin Vantaalta.

Vierailija
49/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)

Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

ap

Paljon nämä on yhteensä?

Vierailija
50/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut töitä.

ap

ap

Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kaikki. Myös postiin pääsee käytännössä kaikki.

Vierailija
51/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut töitä.

ap

ap

Ei pääse.

ap

Vierailija
52/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraoven sivuilla on 900 tuota halvempaa asuntoa Vantaalla. Esim. yksiö 590 euroa.

Vierailija
53/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Koulutus ei takaa työpaikan saamista. Toki voi auttaa siinä mutta ei tee työpaikan saamista varmaksi. Itse en  menisi  opiskelemaan muuten kuin  oppisopimuksella koska siitä saa suoraan työpaikan oppisopimuksen jälkeen t: eri

Vierailija
54/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No se on helposti korjattavissa. Yhteishaku on käynnissä juuri nyt.

Vierailija
55/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa olet viime viikkoina tehnyt tän saman aloituksen? Lue ne vanhat vastaukset. 

Vierailija
56/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta Varkauteen. Sieltä saa yksiön 250 eurolla.

Minä olen syntynyt Vantaalla, ja tällä koko elämäni asunut.

Perustuslaissa sanotaan että jokaisella on oikeus valita asuinpaikkakunta.

Ja edelleenkin; Halvempaan asuntoon ei vain muuteta, vaan sitä pitää hakea.

Ap

Se on ihan normaalia, että ihmiset muuttavat paikkakunnalta toiselle esimerkiksi työn perässä tai muista syistä. Suurin osa ihmisistä ei elä samalla paikkakunnalla koko ikäänsä.

Ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella yksityistä asuntoa ei tarvitse erityisesti hakea. Ei täällä ole mitään asunto-cv:itä ja asuntohaastatteluita. Vuokraaminen tapahtuu siten, että ilmoittaa olevansa halukas vuokraamaan, ja sitten maksaa vuokran. Vuokranantajan ja vuokralaisen suhde on siis kuin yrityksen ja asiakkaan suhde. Yritys on tyytyväinen, kun löytää jonkun joka haluaa ostaa heidän myymänsä tuotteen.

Vierailija
57/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman avata tilannettasi? (Esim. Miksi olet perustoimeentulolla? Oletko pienipalkkaisessa työssä, työttömänä, opiskeletko tms?)

Työttömän olen. Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea.

ap

Paljon nämä on yhteensä?

vuokrani + 587e + sähkölasku + kotivakuutuslasku + kunnallinen terveydenhuolto ja reseptilääkkeet sieltä.

Mutta kohta tuosta 587 eurosta leikkautuu 180e, enkä enää tule pärjäämään.

0e säästöjä kun kaikki menee koko ajan elämiseen...

ap

Vierailija
58/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koulutus ei takaa työpaikan saamista. Toki voi auttaa siinä mutta ei tee työpaikan saamista varmaksi. Itse en  menisi  opiskelemaan muuten kuin  oppisopimuksella koska siitä saa suoraan työpaikan oppisopimuksen jälkeen t: eri

Järjetön ajattelutapa. Ei työnantajat ole kouluja.

Vierailija
59/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäkolmosen tuhlaajat mulla vuokra, vajaa 300 euroa,hyppää pois höpölöpöstä.MENO ERÄ ON STADI EI MITÄÄN TUOTTAVAA TYÖTÄ TEHDÄ SIELLÄ.,ne vaan kuvittelee että stadi elättää koko suomen...............herätys nyt.

Vierailija
60/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No se on helposti korjattavissa. Yhteishaku on käynnissä juuri nyt.

Minä olen kahdessa eri koulussa ollut, ja jäivät kesken.

Ei minusta ole opiskelemaan.

ap