Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
441/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 700 e kk löytyi 16 vuokra-asuntoa Vantaalla alle.1 min etsimisellä.

Vierailija
442/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys on periytyvää. Älä ainakaan lapsia hanki, mutta turha pelko, jos olet noin flegu.

Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän? Sekö, että ei ole joutunut vielä kokemaan vastoinkäymisiä ja on saanut hyvän terveyden ja muut hyvien, ellei onnekseen tähtien alla syntyneen etuoikeudet. Et voi luottaa siihen, etteikö onni sinunkin kohdallasi kääntyisi ja joudut kohtaamaan samaa ylenkatsetta, jota nyt osoitat heikommillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä pummeilla on vain oikeuksia mutta ei velvollisuuksia? Kuuluu saada tätä,sitä ja tuotakin , mutta mitään ei tarvitse tehdä kun leukoja availla huutaakseen lisää ruokaa! Hyi hemmetti mitä saastaa te oikeasti olette! Ainoa mitä tuotatte on laskuja valtiolle ja perseestänne paskaa!

Vierailija
444/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Kyllä täytyy olla hyvä eläke, että pystyy asumaan noin kalliissa vuokra-asunnossa (yli 800 e). Jos asuu puolison kanssa, niin silloinhan vuokra on kohtuullinen, kun on 2 maksajaa. 

?? Miten vuokran "kohtuullisuus" mitenkään muuttuu maksaako sen yksin vaiko kaksin?  Halpeneeko se? Jos vuokra on 100€ neliö niin se on kallis, mutta jos sen maksaa kahdesta eri lompakosta niin se..onkin jo edullinen, ellei suorastaan halpa? Ei ihme jos sinun taloutesi on kuralla. Sinun logiikalla 1000€ televisiokin on halpa jos sen maksaa 100€ erissä ja korkoakin vain parisataa.. kristus mikä pölhö. 😂  Sun touhut kuulostaa vihreiden hallitusohjelmalta. 👍 Mikään ei ole kallista.

Elääkö ihmiset täällä  jossain rinnakkaisessa todellisuudessa? Oletteko edes katsoneet asuntojen hintoja ja kuvittelette että 500 e saa Helsingistä kaksion??  Yksiöiden hinnat yleisesti Helsingissä noin 800 euroa ja kaksiot n. 900 e/kk. Jonkun 20-30 neliöisen voi saada 700 e. Ei näytä olevan ihmisillä mitään todellista käsitystä asuntojen hinnoista. 

Muutoinkin tuo että kaikki tässä elämässä tulee kuin manulle illallinen ei pidä paikkaansa ja huutelut että kunhan vaan haet töitä niin samantien se sieltä napsahtaa.😂 Ei hitto jotenkin ihan reaalimaailmasta irtautuneiden puheita.

Huomioitavaa on se että ap on ollut jo pidemmän aikaa työtön se on jo varma asia ettei työnantaja palkkaa. Työnantajat on hyvin tarkkoja siitä kuka otetaan ja aukot  cv:ssä on jo huono asia. Toiseksi hakijoita on satoja ehkä jopa tuhansia Helsingissä jos haet netissä olevien ilmoitusten kautta. Nettihakemuksissa on valmiiksi algoritmit joiden perusteella tietyt asiat cv:ssä/hakemuksessa tiputtaa sen saman tien roskakoriin eikä se koskaan edes päädy työnantajan sähköpostiin. Lisäksi vielä tutkinnon puuttuminen haittaa työllistymistä.

Eli ap:n tilanne hyvin tavallinen sellaisille joilla ei ole tutkintoa eikä työkokemusta ja mahdollisesti vielä joku keskittymishäiriö esim. adhd tms.

Neuvoisin ap:ta olemaan yhteydessä te-toimistoon tai Helsingin kuntakokeiluun jos asiakkaana siellä. Jos ensin kartoittaisitte työt jotka sinulle sopivat parhaiten ja sitten mahdollisuudet työllistyä vaikka palkkatuella jos sitä kautta paremmin onnistuisi pääsy työmarkkinoille.

Vierailija
445/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys on periytyvää. Älä ainakaan lapsia hanki, mutta turha pelko, jos olet noin flegu.

Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän? Sekö, että ei ole joutunut vielä kokemaan vastoinkäymisiä ja on saanut hyvän terveyden ja muut hyvien, ellei onnekseen tähtien alla syntyneen etuoikeudet. Et voi luottaa siihen, etteikö onni sinunkin kohdallasi kääntyisi ja joudut kohtaamaan samaa ylenkatsetta, jota nyt osoitat heikommillesi.

Jos syntymästään asti on ollut vajaa niin ei sillä ole mitään tekemistä onnen kanssa. Paska mikä paska. Kusta lorahtanut joukkoon jo tekovaiheessa nuppi täyteen.

Vierailija
446/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?

Ei ole koulutusta eikä työkokemusta

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Olen ollut kahdessa eri koulussa, mutta ne ovat jääneet kesken.

Ei minusta ole opiskelemaan.

ap

En pysty sitä, en pysty tätä, en osaa sitä, en saa mitään, en vaan koskaan onnistu tuossa, aina jää nämäkin saamatta, minusta ei ole siihen, tähän, eikä tuohon...

Muuta asennettasi. Tarkastele uskomuksiasi itsestäsi ja muuta ne mielikuvah elä niinkuin kaikki olisi totta.

Tuota voi sanoa jo todellisuudentajun menettäneen ihmisen touhuksi. Kuvittele itsesi vaikka valtiovarainministeriksi ja mene eduskuntaan töihin. 🤣 Kyllä te olette niin kaukana huonompiosaisten arjesta, että ei voi käsittää. Kioskikirjapsykologialla ei töitä löydy, vaikka päättäisi mennä eduskuntaakin korkeammalle pallille istumaan ja viisauksia toisille latelemaan. Kaikillahan meillä on rajoitteita 

Vierailija
447/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 700 e kk löytyi 16 vuokra-asuntoa Vantaalla alle.1 min etsimisellä.

Ei väliä vaikka löytyisi 1000kpl koska niitä et saa ilman luottotietoja ja työpaikkaa.....

Vierailija
448/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Kaikkia muita kuluja ei todellakaan makseta! Älkää levittäkö näitä valheita.

Juu ei makseta! Vuokraa mulle jää kaksiosta itselle maksettavaa 124€ sähkö ja vesilaskun saan sentään kelan piikkiin ja syömiset,jonka lisäks saan vain noin 320€ käyttisrahaa. Mut oon tarkka ja säästän ruokarahoista kun käyn joka viikko ruokajaossa ja päivittäin työttömien lounaalla jossa lounas maksaa 3€ ja siihen kuuluu ruuan lisäks juotavat,salaatti ja leivät. Mut oikeesti on välillä hiton tiukkaa rahan kanssa ja mitä oon kavereitten kans baarissa jutellu niin monel on sama juttu ettei rahat riitä elämiseen. Tukia pitäis ennemmi nostaa ku laskee. tänäänki piti viedä tyhjät tölkit kauppaan ku tupaka

Mitä jos jättäisit baarit ja tupakat väliin?

Vierailija
449/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset näpistele jo? Vaikka jäisit kiinni, et joudu maksamaan sakkoja.

Vierailija
450/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän se vammainen mitään sille voi että on vammainen ja tarvitsee samat yhteiskunnan tuet kuin yksinhuoltaja äiditkin. Minusta reppanoita pitää aina auttaa. Terveet normaalit ihmiset kyllä pärjäävät muutenkin. Osaavat itsenäisesti maksaa laskunsa,huolehtia itsestään ja perheestään. Ei reppanoilta voi vaatia oikeasti samaa kuin normaali ihmisiltä. Kaikki tuki vajaille 👍

Vierailija
451/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat uskomukset itsestäni on, ettet pysty, koska en osaa. Matikka on aina mulle vaikeaa, enkä ymmärrä mitään. Mulle ei kuitenkaan koskaa satu mitään hyvää. Mä en varmasti tule koskaan työllistymään... 

Mietippä jos muuttaisit ajatuksiasi, että pystyn mihin vain, mulla on ihan hyvä matikkapää, kun harjoittelen, niin opin, ansaitsen kaikkea hyvää, minulla on mahtava työpaikka...

Voisiko elämä kulkea hieman eri polkuja? 

Vierailija
452/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuet 500-600 euroa kk,täällä lapissa sais tuolla rahalla vuodessa jo oman talon.Joo etelä elättää  meitä.

Vierailija
453/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä pummeilla on vain oikeuksia mutta ei velvollisuuksia? Kuuluu saada tätä,sitä ja tuotakin , mutta mitään ei tarvitse tehdä kun leukoja availla huutaakseen lisää ruokaa! Hyi hemmetti mitä saastaa te oikeasti olette! Ainoa mitä tuotatte on laskuja valtiolle ja perseestänne paskaa!

Sinä tuotat sitä suustasi.

Vierailija
454/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan parin viime vuoden aikana. Kyllä niitä töitä on, kun hakee avo

Olen hakenut pk-seudulla tuhansiin töihin mäkkäriiin, siivojaksi, postille, raksalle, kauppoihin, ravintoloihin en ole mihinkään päässyt edes haastatteluun että älä valehtele.

Ja käykö hakemuksistasi ilmi, että olet todella aikeissa tehdä töitä? Vai käykö niistä ilmi, että et ole aikeissakaan? Nämä pakotetut työhakemukset, joissa hakija kertoo hakevansa pakotettuna ja perään luettelee, miksi ei sovellu hakemaansa työhön, eivät ymmärrettävästi johda työllistymiseen. Syynä ei ole, ettäkö töitä ei olisi, vaan se, että ei ole mitään järkeä palkata hakijaa, joka asemoi itse itsensä jonon viimeiseksi.

Nämä tuhansien hakemusten lähettäjät tietävät, että heidät palkataan vasta, kun 100% työvoimasta on kokopäivätyössä. No niin kauan kun näin ei ole, ei voida osoittaa, että töihin pääsisi. En pääse kun en pääse, voi voi voi voi. OIkeassa elämässä työttömyys ja työllisyys etenee kuin herneet putkessa. Työttömäksi joudutaan, haetaan töitä, työllistytään, ja näin elämänvaihe seuraa toistaan. Trollien ja poteroon kaivautujien maailmassa tilanne on toinen.

On helppo lähettää hakemuksia 0-kokemuksella vaativiin tehtäviin jne, siis on helppo laatia hakemuksia, joilla ei-työllistyminen on 100%-varmaa. Realististen hakemusten lähettäjät työllistyvät, eivät unelmatehtäviin, mutta joihinkin tehtäviin. Siitä se ura sitten urkenee.

Vierailija
455/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10min ajomatkan päässä Turusta saa oikein kivan, kaksikerroksisen rivariasunnon saunalla (80m2) paljon tuota halvemmalla. Miksi ihmeessä haluat asua työttömänä pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
456/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Jännä, mulla vaan 2.asteen koulutus ja siivoojana toimin. Ei siivousalan koulutusta. Palkka reilusti yli 2000€ kk

Vierailija
457/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samansuuruinen vuokra, maksan itse eläkkeestäni. Koskaan en ole tukia saanut.

Kyllä täytyy olla hyvä eläke, että pystyy asumaan noin kalliissa vuokra-asunnossa (yli 800 e). Jos asuu puolison kanssa, niin silloinhan vuokra on kohtuullinen, kun on 2 maksajaa. 

?? Miten vuokran "kohtuullisuus" mitenkään muuttuu maksaako sen yksin vaiko kaksin?  Halpeneeko se? Jos vuokra on 100€ neliö niin se on kallis, mutta jos sen maksaa kahdesta eri lompakosta niin se..onkin jo edullinen, ellei suorastaan halpa? Ei ihme jos sinun taloutesi on kuralla. Sinun logiikalla 1000€ televisiokin on halpa jos sen maksaa 100€ erissä ja korkoakin vain parisataa.. kristus mikä pölhö. 😂  Sun touhut kuulostaa vihreiden hallitusohjelmalta. 👍 Mikään ei ole kallist

Minusta Apn kannattaisi keskustella neurogin kanssa terveydestään eikä jatkaa elämäänsä rinnakkaistodellisuudessa kuvitellen olevansa työkykyinen älyllinen olento sillä selvästikään hän ei sitä ole. Toisaalta toivon hallituksen leikkausohjelmien purevan niin,ettei ihmisten tarvitsisi maksaa vuokraa enää lainkaan vaan he voisivat majoittua itse valitsemaansa roskikseen tai luonnonystävä tyyppiset oman kuusen alusensa. Siinä vaiheessa eläisimme vasta oikeusvaltiossa jossa jokaisella olisi oikeus itse valita millä rahoittaa omaa elämäänsä ilman että muita pakotetaan sitä rahoittamaan. On väärin, että työtätekevien ihmisten on elätettävä eliittiä jonka kuuluu jollakin ihmeellisellä tavalla riistää työläisten selkänahasta omat kymmenyksensä. Se ei ole jumalan tahdon mukaista toimintaa.

Vierailija
458/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syntymästään asti on ollut vajaa niin ei sillä ole mitään tekemistä onnen kanssa. Paska mikä paska. Kusta lorahtanut joukkoon jo tekovaiheessa nuppi täyteen.

Niin on käynyt kohdallasi jutuistasi päätellen. Vajaa mikä vajaa.

Vierailija
459/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut kaksiossa? Ota kämppis sinne. 

vit  tu mitä ehdotuksia, taidat olla persu tai muuten vaan idiootti

Vierailija
460/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos on päättänyt jäädä sossuloiseksi, kärsii mukisematta leikkaukset. Jos haluaa valittaa, hankkii koulutuksen ja töitä.

Ja niitä töitä haetaan muualtakin kuin Vantaalta. Niiden perässä matkustetaan vaikka 50km päivässä!

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

Olet kuitenkin kirjoittanut tähän ketjuun kieliopillisesti virheettömän virkkeen. Koska kykenet kirjoittamaan sen, kykenet myös kirjoittamaan hakemuksen oppilaitokseen, jola tulet valituksi. JOHONKIN oppilaitokseen (monissa, monissa amiksissa eivät opiskelijavalinnat tule täyteen). Jos et tule valituksi ainoaankaan 30 amiksesta tai ammattikorkeakoulusta, viittaisi se siihen, että kykenet, paitsi asialliseen kirjoittamiseen, myös kirjoittamaan hakemuksia, joilla varmistat, että et tule valituksi. Lahjakkuuden laji sekin. Koska lahjakkuutta näköjään on, ei ole mitään syytä, miksi et kouluttautuisi / työllistyisi - muuta kuin se ilmeinen syy, että et halua.