Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
461/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Kaikkia muita kuluja ei todellakaan makseta! Älkää levittäkö näitä valheita.

Juu ei makseta! Vuokraa mulle jää kaksiosta itselle maksettavaa 124€ sähkö ja vesilaskun saan sentään kelan piikkiin ja syömiset,jonka lisäks saan vain noin 320€ käyttisrahaa. Mut oon tarkka ja säästän ruokarahoista kun käyn joka viikko ruokajaossa ja päivittäin työttömien lounaalla jossa lounas maksaa 3€ ja siihen kuuluu ruuan lisäks juotavat,salaatti ja leivät. Mut oikeesti on välillä hiton tiukkaa rahan kanssa ja mitä oon kavereitten kans baarissa jutellu niin monel on sama juttu ettei rahat riitä elämiseen. Tukia pitäis ennemmi nostaa ku laskee. tänä

No tuohan kuului samaan provotehtaan tuotteisiin, kuin ne onnelliset elämäntapatyöttömät , jotka kaivetaan aina vaalien alla arkistojen kätköistä otsikoihin.

Vierailija
462/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ammattia? Mikset pääse töihin?

Ei ole koulutusta eikä työkokemusta

ap

Hanki koulutus. Niin me muutkin olemme tehneet, emme ole jääneet makaamaan elätettävinä porsaina. Lopeta valitus ja lopeta laiskottelu. Kouluun siitä sieltä saa koulutuksen. 

Olen ollut kahdessa eri koulussa, mutta ne ovat jääneet kesken.

Ei minusta ole opiskelemaan.

ap

En pysty sitä, en pysty tätä, en osaa sitä, en saa mitään, en vaan koskaan onnistu tuossa, aina jää nämäkin saamatta, minusta ei ole siihen, tähän, eikä tuohon...

Muuta asennettasi. Tarka

Unohdat yhden asian ystävä hyvä. Sen että jokainen on itse osansa valinnut. Miksi kenenkään pitäisi samaistua toisen ihmisen tekemien valintojen seurauksiin? Rahattomuus on täysin oma valinta. Minäkin olen työtön,saan minimi tuet jonka lisäksi as tuen ja pienen toimeentulotuen. Mutta en halunnut valittaa rahattomuuttani ja syytellä siitä muita vaan ryhdyin ajamaan taksia helsingissä ilman työsopimusta taikka verokorttia. Ei aina pidä vaatia kaikkea ilmaiseksi valtiolta vaan on hyvä tehdä itsekin jotain pitääkseen oman elintasonsa yllä sellaisena kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu Oulussa tuo raja on 430€, pikkuisen epistä!

Vierailija
464/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta halvempaan

Työtä tekemään ilman liikoja knrsoiluja ja valikoivuutta. Nyt ei aihetta ammattiylpeysasioita miettiä etenkin jos muilta kädestä suuhun tukia ja varoja kinuamassa

Vierailija
465/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan

Työtä tekemään ilman liikoja nirsoiluja ja valikoivuutta. Nyt ei aihetta ammattiylpeysasioita miettiä etenkin jos muilta kädestä suuhun tukia ja varoja kinuamassa

Vierailija
466/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Jännä, mulla vaan 2.asteen koulutus ja siivoojana toimin. Ei siivousalan koulutusta. Palkka reilusti yli 2000€ kk

Eikö olekin jännä! Missähän kohtaa se kouluttautuminen pitäisi osata katkaista, että se olisi sopiva työn saamiseksi. Ylikoulutettuja ei oteta siivoojaksikaan ja omilta aloilta ei jostain muusta syystä onnistu tulemaan valituksi. Jännä paikka tietää, milloin ja mitä tutkintoa ei kannatakaan suorittaa luullessaan saavansa paremmat työllistymismahdollisuudet.

Vierailija
467/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla ei ole työkokemusta eikä myöskään koulutusta ja nyt mietit, miten voisit elää? No miten olisi vaikka aloittamalla ihan siitä, että menet kouluun ja hankit itsellesi jonkun ammatin. Vaikka sitten oppisopimuksen kautta. 

jokainen oman onnensa seppänen, näin se vain on. 

Vierailija
468/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan

Työtä tekemään ilman liikoja nirsoiluja ja valikoivuutta. Nyt ei aihetta ammattiylpeysasioita miettiä etenkin jos muilta kädestä suuhun tukia ja varoja kinuamassa

Vierailija
469/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle asumaan, niin ennenkin tehtiin. Ei yhteiskunta voi ikuisesti tarjota apua kaikille koska velkaa on paljon

Vierailija
470/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla ei ole työkokemusta eikä myöskään koulutusta ja nyt mietit, miten voisit elää? No miten olisi vaikka aloittamalla ihan siitä, että menet kouluun ja hankit itsellesi jonkun ammatin. Vaikka sitten oppisopimuksen kautta. 

jokainen oman onnensa seppänen, näin se vain on. 

Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.

Vierailija
471/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kela tai sosiaalitoimisto tulisi tarjota halvempia asuntoja mistä saa?? En ole ap ja itse myös etsin mutta ei saa mistään ilman luottotietoja asuntoja ja ko. Toimistot ei anna velkaan edes senttiä. Kaupungin asunnot täysiä jo. On hyvä huutaa ota halvempi asunto jos ei saa ja hyvä ehdottaa työtä, jota moni hakee. Myös te - toimiston virkailija tietää miten hankalaa on löytää työ tällä hetkellä. Jopa palkkatuki työ on odotus raja Vantaalle kuulemma 10kk. Ennen ei saa edes tuollaista 10e päivä työtä! Että silleen. Työttömyys ei ole aina oma syy. Moni haluaisi työn ja muuttaa, mutta ei onnistu tuosta noin vaan kaikille. Sosiaalitoimisto on huono Vantaalla palvelua ei ole, suomalaisille. Sieltä saa neuvoa mm. Juoppojen asuntola, jos on päihteetön. Ja kimppakämppää ei kela hyväksy, kela laskee tuloksi asukkaille muiden asukkaiden työn palkat, tästä ollut uutisissa myös. Ja jos asuu kämpässä mies ja nainen, lasketaan puolisoiksi, myös jos vuokraa huonetta. Tästä oli aiemmin uutinen. Ei siellä uskota sellaiseen asumismuotoon. Automaattisesti kämppis on puoliso ja toisen palkat työttömän rahoja. En itse yrittäisi, kela ei usko. 

Vierailija
472/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti aika nuori. Nyt pitäisi kuntouttaa, jotta et eläisi yhteiskunnan tuilla koko ikääsi. 

Vierailija
473/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan 521 €. Kyse siis toimeentulotuessa hyväksyttävästä vuokrasta yksinasuvalla.

Vierailija
474/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan myöntääkö kela tai sossu apua muuttokuluihin? Pitäis iteki muuttaa pienempään, mutta ei ole kuin muutama ystävä kauempana. Kellään ei ole ajokorttia. Sänky ja isompi perintokaappi on sellaisia joita ei saa ulos yksinään tai ilman autoa. Muuttofirmat taitaa olla kalliita. Toki jostain paikallisesta ryhmästä vois saada varmaan itelleen pakun ja apupojan ajamaan pienemmällä summalla. Sekin on iso kulumeno yhteen kuukauteen joka horjuttaa kaikkea.

Mä oon tehnyt pakulla ja kuomullisella peräkärryllä muuttokeikkoja aika halvalla. Nafta kulut ja ajasta velottanut 70-100€ käteen.mielellään tietty lyhyitä muuttoja niin ehtii heittää parikin keikkaa päivässä. Ihan kivasti on ollu nyt keikkaa,5-10 viikossa. ei tällä rikastu, enemmänkin sellasta hyväntekeväisyys touhua lähinnä kun työttömänä on aikaa kuite

Erinomaista! Maksat liiton korvauksista veroa valtion rahaa huutavaan kassaan ja lisäksi vielä veroa parin tonnin kuukausiansioista, jotka teet lähes hyväntekeväisyytenä. Malli työtön!

Vierailija
475/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus paikkaan täytyy olla valmiiksi tiedossa se paikka jossa saa olla, kuinka monella sellaista on ellei tunne jonkun yrittäjän. Ne jotka tuntee ei ole työttömiä. Kouluihin on valintakriteerit ja prosessit, syitä voi olla on täyttä ja joskus syrjitään ilman ajokorttia, myös vaikka asuisi lähellä Helsinkiä on kokemus. Ja palkka tukityö josta tienaa huikean 10e päivä, vaatimus olla 10kk ajan asiakas ja vasta sitten saa hakea sellaiseen. Ja sitten edelle menee muut. 

Vierailija
476/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa voi rakentaa oman iglun ja poroja riittää yllin kyllin luonnossa saalistettavaksi. Älä valita! Rakenna oma kiva kota ja perusta kiharasäärisen naisen kanssa perhe.

Vierailija
477/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 700 e kk löytyi 16 vuokra-asuntoa Vantaalla alle.1 min etsimisellä.

En ole ap mutta pääseekö niihin ilman luottotietoja oliko mainintaa?? Sosiaalitoimisto Vantaalla kiire tukea muita ei suomalaisia mitenkään. Yhden kerran käyty, turhaa. Täällä ongelma se ettei edes haluta auttaa ollenkaan, vaan jätetään syrjään. Varmana moni luovuttaa. 

Vierailija
478/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin . 

Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.

-ei ap

Jännä, mulla vaan 2.asteen koulutus ja siivoojana toimin. Ei siivousalan koulutusta. Palkka reilusti yli 2000€ kk

Eikö olekin jännä! Missähän kohtaa se kouluttautuminen pitäisi osata katkaista, että se olisi sopiva työn saamiseksi. Ylikoulutettuja ei oteta siivoojaksikaan ja omilta aloilta ei jostain muusta syystä onnistu tulemaan valituksi. Jännä paikka tietää, milloin ja mitä tutkintoa ei kannatakaan suorittaa luullessaan saavansa paremmat työllistymismahdollisuudet.<

Työttömien ulina on musiikkia korvilleni 🤗🎶  laula laula itkupilli sillä laulat kauniimmin kuin kukaan muu 🎶 uli uli uuuuh🎶

Vierailija
479/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen kiimainen työttömien/köyhien herjausketju taas tällä kertaa. Päästään kuola suusta roiskuen hohottamaan ja sylkemään latteuksia kun ihmisiltä lähtee kämpät alta. Tuo vuokra ei todellakaan ole mikään jätti iso. Suomen kokoisessa pienessä maassa jossa kanta-asukkaita vain muutama miljoona ei todellakaan kuulu elää missään "kimppakämpissä" tai kadulla. Tuet kuuluvat kaikille. 

Koska kaikki eivät voi olla mielenvikaisia jotka täällä ilakoivat suomalaisten hädälle täytyy sanoa, ovatko suomalaiset todellakin näin perseestä? Sairas kansa, ei ihme että kaikki vihaavat meitä. Mitä hyötyä on kansasta jonka suurin hupi on kiduttaa omanmaalaisia ja vielä nauraa kurjuudelle. 

Se on se kuuluisa ns. suomalainen kansanluonne, jonka takia tämä maa on menossa konkkaan. Kaikki muut ihmiset ovat lähtökohtaisesti vihollisia, vahingonilo rehottaa, ei pystytä sopimaan asioista ja ollaan itsekkäitä.

Jos voisin mennä aikakoneella 20 vuotta taaksepäin, satsaisin ruotsin kielen opiskeluun ja muuttaisin länsinaapuriin. Nyt olen itsekin pummina jumissa Suomessa. Jos olemassaolon tarkoitus on työnteko, niin minulla ei sitten ole olemassaolon oikeutusta, mutta olenpa niin ilkeä pirulainen etten suostu tekemään lopullista ratkaisua, vaan olen täällä riesananne loppuun asti -- niin kuin kaikki muutkin ihmiset jotka syrjäytitte.

Vierailija
480/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa voi rakentaa oman iglun ja poroja riittää yllin kyllin luonnossa saalistettavaksi. Älä valita! Rakenna oma kiva kota ja perusta kiharasäärisen naisen kanssa perhe.

Mites Helsingissä ja Vantaalla? Köyhien tulee muuttaa rappuun? Ja asemille?