Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???

Vierailija
16.03.2024 |

Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!

Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??

En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...

Kommentit (506)

Vierailija
321/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.

Mitä on nämä laskut mihin menee 300e?

Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ottaa tuilla eläessään kalliita osamaksuja? Puhelimen saa käytettynä netistä 50 eurolla ja tietokonetta ei tarvitse yhtään mihinkään. Vuokran omavastuu taasen ei ole lasku. 

Osamaksut

Tuosta saa helposti puolet pois, kun käyttää järkeä. Idiooteille on ihan oikein, että rahaa ei ole enempää. Ties mihin turhuuteen sinäkin laitaisit, jos saisit vaikka 100€/kk lisää. 

Vierailija
322/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla nuori, mutta yritä nyt aikuistua ja ota vastuuta itsestäsi. Itse tein vuosikausia työtä, jota todella vihasin ja joka ei vastannut koulutustani. Opiskelin samalla uuden tutkinnon, ilman mitään tukia. Elin todella niukasti. Sitten pääsin eteenpäin. Nyt olen jo paremmassa asemassa.

Asioiden ei voi odottaa tipahtavan syliin taivaalta, vaan yleensä kaiken eteen pitää itse tehdä töitä. Aivan varmasti sinäkin saat jotain työtä, jos lasket rimaa. Aloita vaikka osa-aikaisesta ja myöhemmin voit saada kokoaikatyön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap syö jos melkein 600 e kuussa ei riitä? Kaikki muut kulut kuitenkin maksetaan.

Ei makseta todellakaan kaikkia kuluja, tuosta 600€ menee puolet laskuihin ja ehkä 200€ jää ruokaan korkeintaan.

Netti, puhelin, puhelimen osamaksu, tietokoneen osamaksu, bussikortti, vuokran omavastuu yms yms.

Netti ja puhelin 20€, osamksut 50€ kpl, bussikortti 50€. Eihän tuosta tule kuin 170€. 

Osamaksut 50€, puhelin 40€/kk, netti 39,90 €/kk, bussikortti 99,40 €/

Kyllä. En jaksa edes uskoa noihin menoihin, kunhan huudattaa muita. 

Vierailija
324/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on niin hyvät selitykset ja mielikuvitus että voisitko työllistyä niiden avulla?

Vierailija
325/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla nuori, mutta yritä nyt aikuistua ja ota vastuuta itsestäsi. Itse tein vuosikausia työtä, jota todella vihasin ja joka ei vastannut koulutustani. Opiskelin samalla uuden tutkinnon, ilman mitään tukia. Elin todella niukasti. Sitten pääsin eteenpäin. Nyt olen jo paremmassa asemassa.

Asioiden ei voi odottaa tipahtavan syliin taivaalta, vaan yleensä kaiken eteen pitää itse tehdä töitä. Aivan varmasti sinäkin saat jotain työtä, jos lasket rimaa. Aloita vaikka osa-aikaisesta ja myöhemmin voit saada kokoaikatyön.

Tää tyyppi on pitkästi yli 30v.

Vierailija
326/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista tuo Porvoossa matkutaminen, kun bussilippukin maksaa melkein satasen ::D

Vierailija
327/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse hankittuja turhia maksuja. Eli ei voi sanoa kuin, että oma vika. Miksi puhelimen lisäksi erillinen netti? Miksi ei ilmainen tai halpa puhelin käytettynä? Miksi bussikortti, kun olet kotona? Yksittäi

Matkustelen, käyn kaverilla ja sukulaisilla, kirjastossa, salilla, kaupassa, ravintolassa yms. kaikki ei ole kotona loisivia vaikka sinä olisit.

Vierailija
328/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse hankittuja turhia maksuja. Eli ei voi sanoa kuin, että oma vika. Miksi puhelimen lisäksi erillinen netti? Miksi ei ilmainen tai halpa puhelin käytettynä? Miksi bussikortti, kun olet kotona? Yksittäiset maksut on muutamia euroja linkulla. 

<

Et ole kotona? Viimeksi valitit että et pysty poistumaan kotoa kun ei ole nastakenkiä.

Vierailija
329/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen, käyn kaverilla ja sukulaisilla, kirjastossa, salilla, kaupassa, ravintolassa yms. kaikki ei ole kotona loisivia vaikka sinä olisit.

No sitten on turha ulista, että ei ole rahaa. Elämä on valintoja. 

Vierailija
330/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinulla on noin kallis vuokra-asunto? Voitko selittää, miksi et ole hankkinut halvempaa ennen kuin luottotiedot ovat menneet? Ei se ihan hetkessä tapahdu, että joltain lähtee luottotiedot.

Sinulla ei ole nyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin yrittää hankkia halvempi asunto. Pienillä paikkakunnilla on tyhjillään asuntoja, eikä kaikki vaadi luottotietoja. Mekin aikoinaan muutettiin keskelle korpea yhteen pikkukylään 70-luvun rivitaloon, kun mies jäi työttömäksi ja minä odotin meidän esikoista. Tiedossa oli, että minun tulot tulee tippumaan äitiyslomalla ja mies tosiaan jäi työttömäksi. Siinä asunnossa oltiin pari vuotta. Kylällä ei ollut mitään kiinteitä palveluja; kauppa-auto kävi 2 kertaa viikossa, kirjastoauto kerran viikossa. Meillä säilyi sentään auto (halpa romu), minkä ansiosta mieheni pääsi lopulta määräaikaiseen työhön. Jos autoa ei olisi ollut, millä hän töihin olisi kulkenut? Minun äitiyslomarahani oli niin pieni, että sillä ei mitään autoja olisi hankittu. Kun palasin töihin, säästettiin joka kuukausi rahaa, että päästään muuttamaan lähemmäs keskustaa. Tuosta on jo vuosia aikaa, mutta ei mikään ole muuttunut. Edelleen tyhjillään olevia vuokra-asuntoja on maalla. Monessa kylässä on rivitaloja, joissa on halpa vuokra. Vähän sellaisia ränsistyneitä ja remontin tarpeessa olevia, mutta kyllä niissä asuu kun on pakko.

Vierailija
331/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että meillä työssäkäyvillä on joku erityinen velvollisuus elättää sinua? Nyt töihin siitä ja maksa palkastasi kaikki kulusi niin kuin jokainen fiksu ihminen tekee. Olet ilmeisesti tottunut siihen, että saat veronmaksajilta elätyksen ja voit pötköttää kotona. Ehkä sinulla on joku hieno tekosairauskin, jonka olet keksinyt mahdollistaaksesi makoilun? Nyt vain reippaasti töihin siitä.

Ei taida olla ihan noin simppeliä, kun puhutaan ihmisistä jotka eivät ole saaneet kotoa mitään eväitä elämään, eikä näillä ole tukiverkkoja, työkokemusta tai paljon muutakaan osaamista. Jonkinlainen tukihenkilö/sosiaalityyppi pitäisi saada näistä jokaiselle auttamaan elämässä alkuun. 

Vierailija
332/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Persut sydämeesi niin sinä pelastut ! HALLE-H E I L !

Vierailija
333/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse hankittuja turhia maksuja. Eli ei voi sanoa kuin, että oma vika. Miksi puhelimen lisäksi erillinen netti? Miksi ei ilmainen tai halpa puhelin käytet

Ei Sulla oo kavereita.

Vierailija
334/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa ap jaksaa tehdä tämän saman aloituksen ja vastata kommentteihin copypastella?

Kun luottotietoja ei ole, lisävelkaantumisesta ei ole vaaraa. Joten ap tulee toimeen sillä rahalla minkä hän saa, koska vaihtoehtoja ei ole. Niin simppeliä se on, näin me kaikki muutkin eletään.

Vierailija
335/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apeella on jokaiseen ratkaisuun ongelma.

Älkää neuvoko kiittämätöntä.

Vierailija
336/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista tuo Porvoossa matkutaminen, kun bussilippukin maksaa melkein satasen ::D

Kyllä se pk-seudulla maksaa. 

Vierailija
337/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsigissä maksaa.

Vierailija
338/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tämä provojonne, joka ei tajua omia epäloogisuuksiaan. Tässä niistä pari:

1. Et sinä saa osamaksulla mitään, jos sinulla ei ole luottotietoja

2. Kukaan oikeasti tuilla elävä ei käytä pelkkiin laskuihin yli 300€/kk

3. Matkustelu jne. ovat puhdasta paskanjauhantaa, jos ihminen elää omien sanojensa mukaan kädestä suuhun

Vierailija
339/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL-alueella jos haluaa matkustaa Vantaalta Helsinkiin, pitää lipun olla usein ABC-lippu. Se maksaa tuon.

Kertaliput tulee kalliiksi. Jos esim. käy työhaastatteluissa, niin saattaisi kulua kaksikin lippua.

Minun vinkkini ap:lle aiemmin mainittujen lisäksi on kuntouttava työtoiminta. Se kattaisi vähän ruoka- ja matkakuluja.

Vierailija
340/506 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pk-seudulla maksaa. 

Porvoo ei ole pk-seudulla. Ap on päivänselvä porvoolainen.